Gå til innhold

Mannen min diller med telefonen HELE tiden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så lei! Alltid piper den og alltid må han slippe det han har i hendene og styrte bort til telefonen for å se hvem som sendte melding, hvem som oppdaterte statusen sin eller hva tusan det nå er som skjer der. Det ser faktisk helt ufattelig patetisk ut. Og saken er at han har så utrolig mange medier hvor han er med (FB, Insta, Whattsapp, etc.) at det bolir aldri fred å få. I utgangspunktet plager det meg ikke annet enn at det ser ufattelig patetisk ut, men jeg ser på eldstemann nå at han er et dårlig forbilde for ham når det gjelder telefonbruken. Jeg vil snakke med ham om det, og foreslå at han kanskje kan tone ned bruken litt når han er sammen med barna, men jeg vet at han vil ta det ille opp og synes at jeg kritiserer. Noen tips til hvordan jeg skal gå frem for å få til en fruktbar samtale?

Anonymous poster hash: 6acb0...f27
Skrevet

Her skrur vi av lyden på eposter, sms, whatsapp, og lignende. Begynn med det.

Anonymous poster hash: 3927b...533

Skrevet

Spør om dere skal avtale et tidsrom der telefonen får hvile uten lyd på. F.eks mellom 16.30 og 20.00 på hverdager og mellom 11.00 og 16.00 i helgene. Avtal at dette er familietid.

Skrevet

Ja, avtal tid... Og det er lettere når mobilen er lagt BORT. Ellers blir man så nysgjerrig på om det skjer noe på den.

Hva er whatsapp???

Anonymous poster hash: aa5f2...99b

Skrevet

Spør om dere skal avtale et tidsrom der telefonen får hvile uten lyd på. F.eks mellom 16.30 og 20.00 på hverdager og mellom 11.00 og 16.00 i helgene. Avtal at dette er familietid.

Hehe, lykke til med å få en voksen person som er avhengig av telefonen til å bli med på noe sånt....

Anonymous poster hash: 50e12...d86

Skrevet

Hehe, lykke til med å få en voksen person som er avhengig av telefonen til å bli med på noe sånt....

Anonymous poster hash: 50e12...d86

Ideen er god, men jeg tenkte også som #5, det vil jo bare bli til at han må sjekke OM det er kommet noe i stedet for det vanlige HVA som er kommet. Jeg ser det ikke helt for meg, jeg mener, han har jo telefonen i hånda nesten hele tiden. Men takk for tips, jeg skal i alle fall foreslå det.

Anonymous poster hash: 6acb0...f27

Skrevet

JEg er litt som din mann.

Jeg har lett gått med på mobil/brett/datamaskinfri sone mellom middag og leggetid og deler av helgene.

Problemete er at det er så vanskelig å følge opp. Men alle voksne mennesker vil se verdien av det. Gjør klare avtaler. Begynn med små vinduer - en time eller to hver ettermiddag.

Etterhvert som jeg blir eldre ser jeg at voksne og barn er like. Vi trenger gode forklaringer og oppfølging om vi skal holde avtaler. Og følelse av medbestemmelse.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 386c0...3e7
Skrevet

Syns man kan ha mobilfri time ( minst ), tror det er viktig med tanke på hvor mye tid og oppmerksomhet dette tar fra tid en heller burde brukt på ungene (og mann/kone). Begynn med en time og så kan en heller utvide. I tillegg må mobilen være på lydløs og i et annet rom! Det kan være vanskelig i begynnelsen, men hvis en er innstilt på det går det lettere så viktig at dere blir enige om det og at han ser hvorfor det er viktig og gir det et forsøk.

Skrevet

Jeg slettet Facebook brukeren min fordi jeg innså at jeg brukte for mye tid der.. Det gikk ikke utover barns sånn sett, men ved hver andledning var jeg å kikket, fordi jeg er så sinnsykt nysgjerrig.

Samboeren har brukt en del tid på telefonen etter middag og det har jeg kommentert: "trivelig å se barna etter jobb?" Han: "ja, hvordan det?" Jeg: "siden du sitter med telefonen hele tiden".

Anonymous poster hash: 9d63b...ef7

Skrevet

Jeg synes det er en uting å sitte med nesa i telefonen eller pcen hele tiden når ungene er tilstede. De trenger jo at vi SER dem, snakker med dem, får med oss hva de sier osv. 

Jeg er også "avhengig" og kan sjekke både dib, facebook, nettaviser etc mye, men jeg forsøker å holde det på et minimun når ungene er våkne. Da holder jeg meg til å sjekke hvis de er et annet sted, leker med hverandre, ser tv eller gjør andre ting som gjør at jeg uansett ikke trenger "være der" hele tiden. 

Det er ikke bra for barna å føle seg tilsidesatt til fordel for pc og mobil- tenk hva det gjør med selvfølelsen deres at mamma og pappa setter sosiale medier foran samvær med dem?

Skrevet

Unger har ikke vondt av at foreldrene sitter ved datan og mobilen, er så mange pripne foreldre der ute, jeg leker og 

Jeg synes det er en uting å sitte med nesa i telefonen eller pcen hele tiden når ungene er tilstede. De trenger jo at vi SER dem, snakker med dem, får med oss hva de sier osv. 

Jeg er også "avhengig" og kan sjekke både dib, facebook, nettaviser etc mye, men jeg forsøker å holde det på et minimun når ungene er våkne. Da holder jeg meg til å sjekke hvis de er et annet sted, leker med hverandre, ser tv eller gjør andre ting som gjør at jeg uansett ikke trenger "være der" hele tiden. 

Det er ikke bra for barna å føle seg tilsidesatt til fordel for pc og mobil- tenk hva det gjør med selvfølelsen deres at mamma og pappa setter sosiale medier foran samvær med dem?

Overdriver VELDIG altså... kjære vene, ungene må tåle og ikke få mamma og pappas opmerksomhet 24/7

Anonymous poster hash: bcebb...fbd
Skrevet

Sjekk om han er utro, eller innleder et forhold til noen. Min mann holdt på sånn, og så har jeg funnet ut i ettertid at han brukte masse tid på tlf/data med sin nye kjæreste... mens vi bodde sammen, til og med i sommerferien....

Anonymous poster hash: 08469...fe7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...