Gå til innhold

Julibaby 2015


Bellellon

Anbefalte innlegg

Noen andre som merker liv enda? Her har det tatt helt av de siste dagene, kan også se det utenpå innimellom! Er bare 16+1 og førstegangs Selvfølgelig utrolig hyggelig, men også veeldig rart iom. at det kom så plutselig og så mye! Spesielt på nettene, får nesten ikke sove

Känner också rörelser i magen, men inte utanpå ännu :) Är 16+2 idag! Är lite buffel och så. Väldigt mysigt. Sover dock bra än så länge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjent mye bevegelser side uke 15/16, og mer og mer ettersom ukene går. Har ikke kjent noe utenpå, men har ikke prøvd så mye heller. Legger du hånden på magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent mye bevegelser side uke 15/16, og mer og mer ettersom ukene går. Har ikke kjent noe utenpå, men har ikke prøvd så mye heller. Legger du hånden på magen?

Ja, legger nesten automatisk hånden på magen når jeg merker noe 😊 Når jeg la meg i går kjente jeg to skikkelig tydelige dult! Utrolig spesiell følelse altså, har aldri vært borti noe lignende.. Mannen er bortreist på jobb og kommer ikke hjem før i slutten av mars - så er trist å ikke ha noen å dele gleden med! Reiser heldigvis på besøk en uke i februar og har ordnet med OUL i byen han jobber i, så han får være med på litt han også 😊 Merker også at hele magen blir SUPERskeiv etter hvordan babyen ligger, trodde liksom ikke at man kunne se slike ting før langt uti svangerskapet? Livmoren ligger langt over navlen allerede også, merkelige greier 😝☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om det er babyen jeg kjenner innimellom. Tror kanskje det, men kan være luft, he he. Er 15 uker. Sist gang var jeg over 20 uker før jeg kjente noe, men da var morkaka på framre vegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har kjent mye bevegelser side uke 15/16, og mer og mer ettersom ukene går. Har ikke kjent noe utenpå, men har ikke prøvd så mye heller. Legger du hånden på magen?

Ja, legger nesten automatisk hånden på magen når jeg merker noe 😊 Når jeg la meg i går kjente jeg to skikkelig tydelige dult! Utrolig spesiell følelse altså, har aldri vært borti noe lignende.. Mannen er bortreist på jobb og kommer ikke hjem før i slutten av mars - så er trist å ikke ha noen å dele gleden med! Reiser heldigvis på besøk en uke i februar og har ordnet med OUL i byen han jobber i, så han får være med på litt han også 😊 Merker også at hele magen blir SUPERskeiv etter hvordan babyen ligger, trodde liksom ikke at man kunne se slike ting før langt uti svangerskapet? Livmoren ligger langt over navlen allerede også, merkelige greier 😝☺️

Åj, så gøy! Skal prøve mer jeg også, morskaka ligger bak - så da bør det være mulig å kjenne spark. Var på ultralyd forrige uke og da var krabaten livlig! Synes det fortsatt er litt uvirkelig, men det begynner å synke inn at jeg skal bli mamma😜😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 uker nå. Var hos legen i dag. Hun fikk ikke til å høre hjertelyd :( nervøs selv om jeg lovet å ikke bli det. Sa hun aldri hadde hadde fått det til så tidlig med den doppleren dem hadde. Var på ultralyd for ei uke siden, da var alt bra. Så får tenke positivt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 uker nå. Var hos legen i dag. Hun fikk ikke til å høre hjertelyd :( nervøs selv om jeg lovet å ikke bli det. Sa hun aldri hadde hadde fått det til så tidlig med den doppleren dem hadde. Var på ultralyd for ei uke siden, da var alt bra. Så får tenke positivt

Ja, det må du - siden alt var bra forrige uke. Men forstår at du blir bekymret, man ønsker seg jo for alt verden at det skal gå bra. Jeg har hørt det samme som jordmoren sier, derfor vil jeg ikke bruke doppler. Hadde blitt like engstelig som deg. Vurderer du å gå til privat ultralyd undersøkelse bare for å sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med dere, kjenner dere liv enda? 

Jeg er 17+3 og kjenner liv hver dag, litt varierende hvor kraftig det kjennes. Kjenner jeg blir litt stressa om det er en dag jeg bare kjenner noen beskjedne dult? Flere som har det slik? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke noe liv enda,men er bare 14+5 da😜 med 1.mann kjente jeg ikke liv før uke 20 😢 gleder meg så utrolig mye til det😊 var så kult når man ser albuer og føtter tyter opp av magen etterhvert 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke noe liv enda,men er bare 14+5 da med 1.mann kjente jeg ikke liv før uke 20 gleder meg så utrolig mye til det var så kult når man ser albuer og føtter tyter opp av magen etterhvert

 

Har allerede kjent spark utenpå et par ganger, skikkelig ailen-følelse. Blir sikkert absurd når en ser at armer og bein flytter seg på utsiden av magen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Kjenner ikke noe liv enda,men er bare 14+5 da med 1.mann kjente jeg ikke liv før uke 20 gleder meg så utrolig mye til det var så kult når man ser albuer og føtter tyter opp av magen etterhvert

Har allerede kjent spark utenpå et par ganger, skikkelig ailen-følelse. Blir sikkert absurd når en ser at armer og bein flytter seg på utsiden av magen :D

Hihi 😂 ja,det er en utrolig følelse☺️ Hos meg kom det sent med 1.mann. Hadde morkaka forran så dempet en god del spark. Innbiller meg at jeg muligens har kjent litt lette spark nå,men får vente litt til for å se☺️ Vi er heldige vi som får æren av å "lage" barn ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det masse bevegelse hver dag, er 16+5 i dag.. Har kjent bevegelse en uke nå - er førstegangs, så overrasket over at jeg kjenner så mye så tidlig.. ☺️ Sitter å koser meg med liv i magen akkurat nå faktisk.. Tror det er en aktiv liten krabat der inne ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Har fått termin 25. juli :dagens-rose:  Er 15 uker og kjenner både bevegelse og lytter på hjertet 1 gang i uka for å *feire* hver uke  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på OUL!! Og alt så ut til å være bra med lille GUTTEN (!!) vår 😃😃💕 Veldig koselig jordmor, som tok seg god tid og forklarte godt :-) ble satt tilbake 2 dager, så ny termin er 11/7-15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært på oul, alt ser heldigvis bra ut. Litt av en urokråke der inne, i natt ble jeg faktisk vekket av sparking. Håper ikke det betyr en urolig baby utenfor magen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dager til oul her, klarer nesten ikke å vente! Kjenner lite liv enda, så trenger å se at den er der fortsatt. Tror jeg kjenner litt innimellom da, men er ikke bombesikker på at det ikke er luft liksom.. 17+1 i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skall också få en gutt :) BF blev som jag hade gissat 9 juli, men blev flyttade så är 18+3 istället för 18+0 idag :) Skönt att bli flyttad åt rätt håll tycker jag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kjenner liv/ spark: kjenner dere det igjennom hele dagen eller spesielle tider? Jeg syntes jeg kjenner så lite på dagtid, på jobb. Så da blir jeg bekymret. Men når jeg går hjem fra jobb begynner det ofte å røre på seg der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trodd jeg har kjent liv denne uka,men absolutt ikke sikker... Men i kveld er jeg sikker på at det var ørsmå spark 😬😬 er 15+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige er at babyen sover når vi er i aktiviteter og aktiv når vi er rolig. Her er minsten mest i aktivitet på kvelden, men kjenner også litt når jeg er på jobb ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar😊. Jeg har en aktiv jobb, så satser på at det er derfor jeg ikke merker så mye. Nå når helgen har startet er det masse liv i magen ihverfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg har en aktiv jobb, så satser på at det er derfor jeg ikke merker så mye. Nå når helgen har startet er det masse liv i magen ihverfall.

Jag känner på eftermiddagarna på jobb, efter lunch. Känner också mer varje gång jag har ätit så antar att han går igång på det ;)

Känner ibland när jag sitter still (t-bana ex), men väldigt sällan när jag ligger i sägnen på kvällen/morgonen.

 

Kommer inte ihåg vilken uke du är i nå? Det kan ju ta enda til uke 23-25 innan man verkligen känner något. Jag tror att du egentligen känner men att du är så upptagen och aktiv på jobb att du ikke merker av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...