Gå til innhold

Julibaby 2015


Bellellon

Anbefalte innlegg

Ovidia: Har ikke fått time til ordinær ennå, men regner med å få brev om det i løpet av neste uke :)

Bellellon: Har en datter på snart 8 og en sønn på snart 6 :)

Så kul, då blir detta en "sladdis" som vi säger i Sverige da :)

Det er første før mig, så det er spennende. Ansøkte om fødselplass direkte i uke 4, så da fikk jag time for UL i uke 5 eller 6... det kändes så tidigt, men nå er jag glad att jag har gjort det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Ovidia: Har ikke fått time til ordinær ennå, men regner med å få brev om det i løpet av neste uke :)

Bellellon: Har en datter på snart 8 og en sønn på snart 6 :)

Så kul, då blir detta en "sladdis" som vi säger i Sverige da :)

Det er første før mig, så det er spennende. Ansøkte om fødselplass direkte i uke 4, så da fikk jag time for UL i uke 5 eller 6... det kändes så tidigt, men nå er jag glad att jag har gjort det. :)

 

Jag fikk alltså brev om time den uken, ikke timen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, jeg har termin 9.juli og i følge gynekolog, jm og app.. Så er jeg 13+3, altså 14+0 på mandag :-) teller visst 0-6 dager her hos oss :-) bare fem uker igjen til ordinær UL.. Gleder oss alt for mye :-) Gratulerer med vellykket første trimester damer!

Ja, så kan det nog vara. Jag har fått 9-11 juli beroende på vem som regner och gick in i uke 14 idag, alltså 13+0, og er 13+3 på mandag. 3 dagar efter dig. Men som sagt, for mig er det ikke så veldig viktig så lenge den stannar til i hvert fall 1. juli.

(Men 14+0 må ju bli på tirsdagen for deg? På mandag er du 13+6?)

 

Har ul 4. februari, skall bli fint å se den lille igjen og kanskje få veta vad det er for sort. Skall ni finna ut om det ere en pojke eller flicka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd i uke 12 ( pga av alder), da fikk jeg vite at det er gutt. Legen virket skråsikker, men jeg stoler ikke helt på det. Blir spennende å se på oul 20. Januar☺️. Ja, Bellellon - det er nok ligasmerter du har hvis du kjenner det i magen. Jeg vet ikke om man får vondt i bekkenet. Jeg får bare vondt i bekkenet dersom jeg står i mange timer ( shopping er ikke det samme lenger). Jeg trente pilates se 3 første månedene, men går over til svømming nå pga nærhet til trening. Er det noen som har tips angående hvor man kan kjøpe gravid klær som er fine? Jeg begynner å vokse ut av buksene mine😳. Har tittet litt på h&m, men syntes utvalget er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Køpte også noen byxor på H&M men som du sier så er utvalget dårligt.

Vill også ha forslag!

 

Jag har hørt att så tidlig så ser jenter og gutt lika ut, då kønsdelarna "står ut" også på jenter... Tror man får bedre svar i uke 20 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd i uke 12 ( pga av alder), da fikk jeg vite at det er gutt. Legen virket skråsikker, men jeg stoler ikke helt på det. Blir spennende å se på oul 20. Januar☺️. Ja, Bellellon - det er nok ligasmerter du har hvis du kjenner det i magen. Jeg vet ikke om man får vondt i bekkenet. Jeg får bare vondt i bekkenet dersom jeg står i mange timer ( shopping er ikke det samme lenger). Jeg trente pilates se 3 første månedene, men går over til svømming nå pga nærhet til trening. Er det noen som har tips angående hvor man kan kjøpe gravid klær som er fine? Jeg begynner å vokse ut av buksene mine😳. Har tittet litt på h&m, men syntes utvalget er dårlig.

Det er veldig få butikker som selger gravidklær :-( Men har sett en del nettbutikker nå. Og de har salg :-) sjekk ut nelly.com og mamalicious.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk:). Det er visst en butikk på majorstua som heter svangerskapet, men har ikke vært der enda. " den kule mage" skulle være på glassmagasinet, så jeg gikk dit - men den var nok nedlagt. Tror jeg skal titte litt på nett:). Fikk ihvertfall kjøpt støttestrømper i dag, så det skal jeg begynne med snart. Ja, jeg har også hørt at det er vanskelig å se kjønn så tidlig. Det betyr ikke så mye hvilket kjønn det blir, så lenge nurket er frisk. Men jeg må si at det er mye vanskeligere å finne guttenavn enn jentenavn☺️. Liker Stellan veldig godt, men kjæresten sier nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Mye mer vanskelig med guttenavn. Har en gutt fra før, så det eneste guttenavnet vi ble enige om sist er jo brukt opp :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 3 juli- var på ultralyd i uke 12 og har time til OUL den 29.01 kan nesten ikke vente med å se lille spira igjen! Spent på om det er jente eller gutt, selv om det jo egentlig ikke spiller noen rolle.. Formen er ok, verker endel i korsrygg og har hele tiden hatt endel stikninger i magen, men livmora er kommet godt opp og magen begynner å syns- er igrunn litt stas syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med mage som vokser, selv om jeg gjerne vil holde det skjult litt lenger på jobb. Jeg sliter med urolige bein, særlig om natta. Håper støttestrømper hjelper. Er det fler som sover dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover dåligt till och från, men det beror mest på att jag kissar ungefär en gang/timmen. Men ellers sover jag fint.

Håper stöttestrumpor hjelper dig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14+0, så hopper inn her jeg også! Skal på UL på tirsdag. Sist vi var der i uke 6/7 så vi bare en liten klump, så blir spennende å se utviklingen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kan jeg bli med her! 13+0 idag 😊

UL 11+5, tvillingene hadde det fint ❤️❤️ Det så ut som den ene er gutt, den andre lå ikke i riktig vinkel. Men vi er glad uansett hvilke kjønn de er 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 14+4 i dag, vi var på tidlig UL på søndag, og har fått time til OUL den 9. februar. Babyen hadde det fint, men vi fikk ikke sett på kjønn. Håper vi får se det på ordinær. Ikke så viktig, men siden vi har gutt fra før trenger vi litt tid på å finne navn dersom det er gutt igjen. Jentenavn har vi i orden... men jenteklær har vi ingenting av. Bittelitt nøytralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk innkalling til oul 12/2 😊 gleder meg, selv om jeg må dra uten samboer da han må på leir på denne tiden (er politistudent) 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også kommet til 2.trimester 😬 13+0 i dag. Hvordan er formen deres? Min er veldig variabel og kaster opp stort sett daglig enda. Men tolererer lukter litt bedre nå heldigvis. Var veldig slitsomt å ikke tåle lukten av mitt eget hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også kommet til 2.trimester 😬 13+0 i dag. Hvordan er formen deres? Min er veldig variabel og kaster opp stort sett daglig enda. Men tolererer lukter litt bedre nå heldigvis. Var veldig slitsomt å ikke tåle lukten av mitt eget hjem.

13+0 jeg og! Var egentlig i augustgruppa, men fant ut at jeg hørte til juli;)

Hvilken termin har du?

Er jo så mange forskjellige utregninger:)

Formen her er også dårlig.. Helt siden uke 6, men håper det går seg til snart..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har jeg også kommet til 2.trimester 😬 13+0 i dag. Hvordan er formen deres? Min er veldig variabel og kaster opp stort sett daglig enda. Men tolererer lukter litt bedre nå heldigvis. Var veldig slitsomt å ikke tåle lukten av mitt eget hjem.

13+0 jeg og! Var egentlig i augustgruppa, men fant ut at jeg hørte til juli;)

Hvilken termin har du?

Er jo så mange forskjellige utregninger:)

Formen her er også dårlig.. Helt siden uke 6, men håper det går seg til snart..:)

Var hos legen på torsdag å fikk termin 28/7. Du da? Jeg har en gutt på akkurat fylte 2 år og han kom en uke før. Så tenker i mitt hodet at jeg ikke går så lenge med nr. 2 😊 har du vært på tidlig ul?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da har jeg også kommet til 2.trimester 😬 13+0 i dag. Hvordan er formen deres? Min er veldig variabel og kaster opp stort sett daglig enda. Men tolererer lukter litt bedre nå heldigvis. Var veldig slitsomt å ikke tåle lukten av mitt eget hjem.

13+0 jeg og! Var egentlig i augustgruppa, men fant ut at jeg hørte til juli;)

Hvilken termin har du?

Er jo så mange forskjellige utregninger:)

Formen her er også dårlig.. Helt siden uke 6, men håper det går seg til snart..:)

Var hos legen på torsdag å fikk termin 28/7. Du da? Jeg har en gutt på akkurat fylte 2 år og han kom en uke før. Så tenker i mitt hodet at jeg ikke går så lenge med nr. 2 😊 har du vært på tidlig ul?
Jo fikk beskjed om 27 juli men ifølge menstermin er det 28 juli:)

Vært på flere tidlige ul pga blødning og hematom i livmor. Kjedelige greier!

Jeg har og en 2 åring.. Eller, hun fylte 2 i oktober. Hun kom en uke over termin så blir spennende..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Da har jeg også kommet til 2.trimester 😬 13+0 i dag. Hvordan er formen deres? Min er veldig variabel og kaster opp stort sett daglig enda. Men tolererer lukter litt bedre nå heldigvis. Var veldig slitsomt å ikke tåle lukten av mitt eget hjem.

13+0 jeg og! Var egentlig i augustgruppa, men fant ut at jeg hørte til juli;)

Hvilken termin har du?

Er jo så mange forskjellige utregninger:)

Formen her er også dårlig.. Helt siden uke 6, men håper det går seg til snart..:)

Var hos legen på torsdag å fikk termin 28/7. Du da? Jeg har en gutt på akkurat fylte 2 år og han kom en uke før. Så tenker i mitt hodet at jeg ikke går så lenge med nr. 2 😊 har du vært på tidlig ul?
Jo fikk beskjed om 27 juli men ifølge menstermin er det 28 juli:)

Vært på flere tidlige ul pga blødning og hematom i livmor. Kjedelige greier!

Jeg har og en 2 åring.. Eller, hun fylte 2 i oktober. Hun kom en uke over termin så blir spennende..:)

Oi så kjedelig da😩 håper det går seg til... Jeg spurte fordi syntes det er så veldig mange som er/har vært på tidlig ul ☺️ Har hatt lyst jeg også,men får vel klare å vente til oul. Har ikke hatt en eneste liten blødning eller grunn til bekymring.

Jeg kjenner det er litt sårt at 2-åringen skal bli så stor til sommeren. Han er jo bare liten enda☺️ Men de har godt av å få søsken da og enda bedre når det ikke blir så lenge i mellom 😊 blir akkurat 2,5år her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp vært til jordmor, er omtrent 16 uker i dag 😊 tiden går så fort! 23/2 skal jeg på UL, er ca 20 uker da 😊 når skal dere på UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...