Gå til innhold

Wææ katten vår kastet nettopp opp en haug med bendelorm,startet kur for noen timer siden. Behandle oss også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten har ligget i senga mi og i barnas seng. Bør alle behandles?

Anonymous poster hash: 507a7...42a

Fortsetter under...

Skrevet

Uæææ! Hvordan ser det ut? Hvor store er de? Lever de når de kommer ut?

Anonymous poster hash: 93e34...ce2

Skrevet

Nei, det trengs ikke.

Husk å gi ny runde med ormekur om noen uker, bendelorm er ekle greier.

Anonymous poster hash: 89a9f...ec5

Skrevet

De ser ut som tagetelle og var ca 10 cm lange,helt jævelig. I dag tidlig var det et par små mark i rompa hennes også. Datteren min har hatt litt diaré og klaget på magevondt og klødd i rompa siste dagene,men har sjekket bleia noen timer etter soving på natta uten å se noe.

Skrevet

Siste døgnet har hun ikke klaget,men vurderer å gi alle kur nå. Vi hadde en omgang med mark på minsten for 3 mnd siden og vil helst slippe det styret igjen.

Annonse

Skrevet

Takk for påminnelsen om hvorfor jeg aldri skal ha katt. Lykke til med svineriet (orden altså, ikke katten)!

Anonymous poster hash: 9f8fc...690

Skrevet

Dyr har ingenting i senger å gjøre, æsj.

Anonymous poster hash: e4d73...4a9

Skrevet

Det har gått ganske langt hvis de var så store:/ Dere må sjekke oftere, og gi ormekur minst en gang pr. 6 mnd, oftere om det er utekatt.

Sørg også for å gi katten skikkelig kvalitetsfôr, da er sannsynligheten mindre for at den spiser store mengder av fugler/mus den fanger..

Anonymous poster hash: 89a9f...ec5

Skrevet

Dette er en katt jeg har funnet ute,har hatt den i en mnd nå. Skal garantere at den skal få ormekur fast hver 3-4 mnd. Dette var skikkelig ekkelt.

Skrevet

Har vermox liggende,tror jeg tar en kur på alle her hjemme.

Skrevet

Ikke alle ormekurer tar alt. Noen tar kun spolorm, andre tar spolorm og bendelorm, men ikke eggene...

Vil anbefale panacur! Den tar både ormene og eggene. Mtp at du må spise et av bendelormleddene for å bli smittet så er det ekstremt lav sannsynlighet for at dere er smittet ;) MYE verre hvis katten har spolorm, det smitter lettere og eggene kan overleve dritlenge i kattens seng, der den har ligget osv...

Anonymous poster hash: 0d0cf...e85

Skrevet

Katten har fått noe som heter profender dråper. Den tar både rundorm og bendelorm.

Annonse

Skrevet

Vi opplevde akkurat det samme her om dagen!!!!! Den ene katten vår hadde kastet opp på gulvet da jeg kom hjem og oppi spyet lå en lang, hvit ekkel innvollsmark!!!!!! Det er det mest motbydelige jeg noen sinne har sett!!! Skrubbet og vasket overalt etterpå!!! Heldigvis sover ikke kattene våre i sengene, men i sofaen sover de stadig vekk..

Men, det skal visst veldig mye til for at innvollsmark smitter til mennesker. Da må man nesten ha klødd katten i rumpa og så spist med skitne fingre rett etterpå..yyyyhhh...😱

Med tanke på at du har begynt medisinering..Jeg tror det går bra jeg!!;)

Anonymous poster hash: dbc11...606

Skrevet

Men det er viktig at medisinen OGSÅ tar ormeegg,ikke bare ormene..

Anonymous poster hash: 0d0cf...e85

Skrevet

Hva i alla dager gjør katten i sengene?

Fysh, fikk enda en grunn til at jeg ikke skal ha katt :/

Skrevet

Katten legger seg innimellom i sengene når dørene til rommet står oppe. Sånn er det å ha katt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...