Gå til innhold

Hvor får jeg kjøpt søtet kondensert melk? finner det jo ikke ;(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det fungerer utmerket å lage fudge med vikingmelk... Men jeg vet det ikke var det du spurte om. ;)

 

Har prøvd å lage med vikingmelk, men det gikk ikke. Den ville ikke stivne, selv etter to døgn i frysa :(

 

 

Anonymous poster hash: db9fe...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vkingmelk er jo kondensert melk.

 

Anonymous poster hash: 07a79...3a7

 

Ja, det er det. Kanskje jeg heller bør finne en ny oppskrift. Den jeg har prøvd skal ha søtet kondensert melk. Den stivner ikke hvis jeg bruker vikingmelk. Det står det i oppskriften, men det så jeg ikke før jeg hadde laget med vikingmelk

 

Anonymous poster hash: db9fe...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det fungerer utmerket å lage fudge med vikingmelk... Men jeg vet det ikke var det du spurte om. ;)

Har prøvd å lage med vikingmelk, men det gikk ikke. Den ville ikke stivne, selv etter to døgn i frysa :(

 

 

Anonymous poster hash: db9fe...f8e

Da hadde du nok ikke kokt den lenge nok. :)

Jeg lager fudge med vikingmelk hvert år - jeg synes nemlig det er nok sukker i utgangspunktet, trenger ikke søtning i melka i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig syns jeg ofte koketiden er feil i diverse oppskrifter. 15-20 minutter holder ikke etter min erfaring, det går minst 30, gjerne nærmere 40 minutter før massen er bra nok. Gjør kuletesten, så ser du når den er klar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lagde fudge med vikingmelk igår. Gikk kjempefint. Men jo, massen måtte koke mye lenger enn det som sto i oppskriften. Bruker du digitalt termometer? Rører du hele koketiden? Pisker du massen lenge nok etterpå?

 

Anonymous poster hash: 51af5...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å lage fudge i går etter oppskriften til Idas fristelser. Brukte viking melk og den ble ikke stiv. Så etterpå at hun sa man ikke måtte bruke viking melk for da stivnet den ikke.

Fint om noen av de som har laget fudge med viking melk kunne legge ut oppskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan lager dere den? Hvis oppskriften består av at den konsentrere melken skal kokes i boks i vannbad vil ikke den usøtede vikingmelken stivne.

 

Jeg kjøper søt, kompensert melk i Sverige.

 

Anonymous poster hash: 53b80...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står det søtet kondensert melk i oppskriften må du bruke det, og ikke Vikingmelk. Men andre oppskrifter kan være med Vikingmelk. Jeg kjøper søtet kondensert melk på innvandrerbutikken, her har ikke Meny det. Mange kjøper det også når de er på svenskehandel :-)

 

Anonymous poster hash: aa47d...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du må ikke bruke søtet kondensert melk. Våre fudgekarameller ble knallgode med vikingmelk, selv om den er usøtet. Gikk så fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde den fra idas fristelser for tre dager siden jeg og.

Gjorde som oppskriften sa, og da ble den ikke stiv med vikingmelk. Ser på bloggen hennes at det presiseres at den må være søtet.

Prøvde igjen, men kokte lenger og brukte termometer, det ble ikke fudge men karameller. Veldig godt da.

 

Her er ikke søtet kondensert melk å oppdrive innen 2t kjøring.

Innvandrerbutikker, gjerne asiatiske. Eller noen meny, ultra og centra kan ha har jeg funnet ut. Men de er jo ikke tilgjengelig for alle dessverre.

 

Prøvde den oppskriften med 700g sukker. Den fikk riktig konsistens, men smakte bare sukker. Mulig jeg gjorde noe feil.

 

Anonymous poster hash: 9840c...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

HaPå er søtet kondensert melk...

Er det fakta?

 

 

Anonymous poster hash: 8cac7...86d

 

 

Ja, Pasha har rett. HaPå er søtet kondensert melk.

 

Anonymous poster hash: 24652...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dulce de leche du skal lage ? Karamell som man bruker f eks paa is, pannekaker eller banoffee pie, da er carnation sweetened condensed milk best. De selger ogsaa carnation dulce de leche allerede ferdig, men kanskje altsaa ikke i norge..

 

Anonymous poster hash: a0723...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke spørre om det er noen butikker som vil ta det inn? Her jeg bor så kan butikkene bestille inn varer hvis dem ikke har det, veldig kjekt! 



Anonymous poster hash: 38258...5ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...