Gå til innhold

For 5 dager siden fikk jeg litt rosa utflod og jeg

Anbefalte innlegg

tenkte med engang at det kunne være en festeblødning...det har jeg hatt de to gangene jeg har vært gravid tidligere.

Av den grunn tok jeg en test i dag..og fikk en svak strek etter tiden. Jeg vet ikke hva jeg skal tro egentlig. Jeg hadde ikke testet hvis det ikke var for den rosa utfloden (som forsvant samme dagen)..jeg har sluttet på p piller pga. fæle humørsvingninger og vektøkning, så vi er ikke prøvere.

Jeg har litt panikk og samtidig tror jeg ikke på streken..

Kan det være en falsk strek? den kan fint ses, men er svak.

Anonymous poster hash: b4a41...471

Fortsetter under...

Det er ekstremt sjelden at det blir falsk positiv, kroppen produserer hormonet hcg når man er gravid. 

Den svake streken er mest sannsynlig utslag på hcg.

Jeg anbefaler deg å vente noen dager til og ta enda en test, eller dra til legen for test der :)

Det sikreste alternativet er å dra til legen da (de får mer nøyaktig svar)  :tommelopp:

Det er ekstremt sjelden at det blir falsk positiv, kroppen produserer hormonet hcg når man er gravid. 

Jeg anbefaler deg å vente noen dager til og ta enda en test, eller dra til legen for test der :)

Det sikreste alternativet er å dra til legen da (de får mer nøyaktig svar)  :tommelopp:

Tok en test til, eier jo ikke tålmodighet, og den fikk ikke strek.  Men kanskje det er fordi det er ettermiddagsurin. Og jeg tror det er 5 dager til jeg skal få mensen...så da er det jo litt tidlig å teste.

Jeg tror jeg kommer til å teste i morgen også, klarer ikke å vente. Det passer veldig dårlig å bli gravid nå, men merker at jeg håper det ikke er en falsk strek :)

Tok en test til, eier jo ikke tålmodighet, og den fikk ikke strek.  Men kanskje det er fordi det er ettermiddagsurin. Og jeg tror det er 5 dager til jeg skal få mensen...så da er det jo litt tidlig å teste.

Jeg tror jeg kommer til å teste i morgen også, klarer ikke å vente. Det passer veldig dårlig å bli gravid nå, men merker at jeg håper det ikke er en falsk strek :)

Det er ganske tidlig å teste enda :) Forstår at du ikke har tålmodighet til å vente (da jeg ikke har tålmodighet selv)  :P Morgenurinen er mer nøyaktig enn ettermiddagsurinen og jo lengre du venter med å teste, jo mer nøyaktig blir svaret  :jepp: Men du kan dra til legen i morgen å få tatt blodprøve også, de gir deg et mer nøyaktig svar enn en graviditetstest  :)

Det er ganske tidlig å teste enda :) Forstår at du ikke har tålmodighet til å vente (da jeg ikke har tålmodighet selv)  :P Morgenurinen er mer nøyaktig enn ettermiddagsurinen og jo lengre du venter med å teste, jo mer nøyaktig blir svaret  :jepp: Men du kan dra til legen i morgen å få tatt blodprøve også, de gir deg et mer nøyaktig svar enn en graviditetstest  :)

Det er vel litt drøyt å dra til legen og sløse bort ressurser på å få målt hcg bare fordi en er nysgjerrig og det er for tidlig å ta en graviditetstest.

Nei, finn fram litt tålmodighet et par dager og ta en ny test.

Anonymous poster hash: 17f0a...796

Annonse

Det er vel litt drøyt å dra til legen og sløse bort ressurser på å få målt hcg bare fordi en er nysgjerrig og det er for tidlig å ta en graviditetstest.

Nei, finn fram litt tålmodighet et par dager og ta en ny test.

Anonymous poster hash: 17f0a...796

Vent noen dager og se om du får mensen, hvis jeg var i din situasjon ville jeg ventet med å teste til dagen etter forventet mens :)

Hei, takk for alle svarene :)

Her er bilde av testen, (den er litt sterkere i virkeligheten, enn på bilde): http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144184911-enda-en-er-denne-positiv/

HI

Jeg burde hørt på dere om å vente med å teste. Jeg tok en test i morges og den fikk en like svak strek som den i går. Jeg heller litt mot at de er falske, men samtidig er det jo litt rart med strek to dager på rad på morgenurin. Den jeg tok på ettermiddagsurin i går kveld ble jo helt hvit.

Jaja, jeg får vente til ikm med neste test.

HI

Det kan være lurt å vente til nærmere ikm, som du sier ja.

Det er mange som har en såkalt "kjemisk graviditet" også. Jeg vet mange mener at det ikke finnes og at det ikke er noe som heter det. Men prinsippet er, så vidt jeg har forstått det, at det foregår en befruktning/at egget så vidt fester seg, slik at kroppen begynner å produsere hcg. Men så går egget til grunne, og en får mensen nesten helt som vanlig. Da går en gjerne noen svake graviditetstester, også kommer mensen når den skal eller vare et par dager senere. Det er jo gjerne derfor mange også anbefaler å vente med å teste til ikm, så slipper en den skuffelsen av å først få svake positive tester, for så å få mensen. Dette kan visstnok skje ganske ofte, men mange vet ikke om det fordi de ikke tester, og mensen kommer som forventet.

Når det gjelder deg, sier jeg ikke at det er det du har. Sjansene for at det er to falske positive tester skal være liten. Så kroppen din produserer sannsynligvis hcg. Og slik jeg ser det, er det ikke umiddelbart noe som tilsier at du faktisk har en kjemisk graviditet. Det er veldig vanlig å få svært svake positive tester til å begynne med, gjerne at strekene kommer etter tidsfristen.

Prøv å vent et par dager til (eller aller helst til ikm) og ta en ny test da, så vil du se om det fortsatt er en strek der - håper det dukker opp en fin, sterkere strek hos deg da! :) Krysser fingrene for deg! :)

Anonymous poster hash: 247b4...1e5

Det kan være lurt å vente til nærmere ikm, som du sier ja.

Det er mange som har en såkalt "kjemisk graviditet" også. Jeg vet mange mener at det ikke finnes og at det ikke er noe som heter det. Men prinsippet er, så vidt jeg har forstått det, at det foregår en befruktning/at egget så vidt fester seg, slik at kroppen begynner å produsere hcg. Men så går egget til grunne, og en får mensen nesten helt som vanlig. Da går en gjerne noen svake graviditetstester, også kommer mensen når den skal eller vare et par dager senere. Det er jo gjerne derfor mange også anbefaler å vente med å teste til ikm, så slipper en den skuffelsen av å først få svake positive tester, for så å få mensen. Dette kan visstnok skje ganske ofte, men mange vet ikke om det fordi de ikke tester, og mensen kommer som forventet.

Når det gjelder deg, sier jeg ikke at det er det du har. Sjansene for at det er to falske positive tester skal være liten. Så kroppen din produserer sannsynligvis hcg. Og slik jeg ser det, er det ikke umiddelbart noe som tilsier at du faktisk har en kjemisk graviditet. Det er veldig vanlig å få svært svake positive tester til å begynne med, gjerne at strekene kommer etter tidsfristen.

Prøv å vent et par dager til (eller aller helst til ikm) og ta en ny test da, så vil du se om det fortsatt er en strek der - håper det dukker opp en fin, sterkere strek hos deg da! :) Krysser fingrene for deg! :)

Anonymous poster hash: 247b4...1e5

Tusen takk :)

Å..jeg klarte ikke å vente, tenkte streken ville bli litt sterkere i dag...og testen viste bare en veldig svak skyggestrek. Nå skjønner jeg hvor mye jeg egentlig ville at den skulle være positiv.   :( Det er vel ikke noe håp når testen blir svakere?

HI

Annonse

Å..jeg klarte ikke å vente, tenkte streken ville bli litt sterkere i dag...og testen viste bare en veldig svak skyggestrek. Nå skjønner jeg hvor mye jeg egentlig ville at den skulle være positiv.   :( Det er vel ikke noe håp når testen blir svakere? HI Anonymous poster hash: b4a41...471

Etter 2 dager og svakere er dårligt tegn. Jeg er par og 40 og er vande med kjemisk gravid. Blir positiv og så går det slik du skriver men jeg tenker som så. Gammel og nok dårlige egg men det må jo vere eit topp eit og.

Kan jo ver treig hcg vekst.

Legg ut bild.

Anonymous poster hash: f5f30...df6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...