Gå til innhold

Augustbarn 2015


ankah81

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kvalmen slo inn for fullt idag.... Blæh :) har mensensmerter, så er livredd hver gang jeg må på do. Å aaaau så vondt puppene gjør. *grøss*:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Newt og gratulerer :D

Legg deg inn i terminlisten vår! Kopier den som sist ble lagt ut og legg deg selv til ;)

 

Casandra1980: kjenner kvalmen kom snikende på meg i dag og kjenner meg veldig igjen i å være redd hver gang jeg skal på toalettet!! Men det er vell bedre tegn å ha murringer og kvalme enn å ikke kjenne noe i det heletatt :D det skal være sånn må vi huske på! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er i uke 3+3 og testet svakt positivt i går og i dag. Litt sterkere i dag. Visst alt går bra er termin 14 august 2015.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Perler!  :lillesky: 

 

Jeg har vært kvalm i to uker nå, våkner av at jeg må kaste opp. Håper kvalmen gir seg snart! Gleder meg til å følge dere alle fremover mot August  :gravid:

 

1. Leirha  09+11+15 <3,  Ønskebarnet,  ankah81

 

2. Perler

3.

4.ariie

5. Newt

6.

7. Valmuen

8. Casandra1980

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelig mamma til 4: velkommen og gratulerer :D legg deg til i terminlisten vår! Kopier den siste som ble lagt ut og legg deg selv til :D

 

Uffda Newt, såpass kvalm allerede :/ håper du slipper å ha det sånn i hele 1.trim! Jeg merker kvalmen litt mer for hver dag men det har ikke vert nevneverdig før i dag! :P alt vi ofrer for å få disse små <3 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Hiver meg på her jeg også 4+1 i dag. Vel tidlig, men satser på at alt går bra :)

 

 

 

. Leirha  09+11+15 <3,  Ønskebarnet,  ankah81

 

2. Perler

3.

4.ariie

5. Newt

6.

7. Valmuen

8. Casandra1980

9. PuddingNr3

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

 

  •  
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å merke noen symptomer nå. Har mensmurringer noe som er litt vemmelig føler at mens kommer hele tiden. Har også veldig tett nese og utrolig hard mage, sliter med å gå på do gjør utrolig vondt i eggstokkene. 

 

Bestilte legetime i dag fikk ikke time før 22, er det normalt å vente så lenge?

 

Dette er første gang for meg, så alt er helt nytt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pudding nr3: velkommen og gratulerer så mye:D

 

ariie: ja det er ekkelt med de murringene! Er like redd hver gang jeg skal på toalettet! Håper vi slipper litt taket i den redselen etterhvert ;)

Fikk du time 22 desember eller 22 januar? Jeg fikk beskjed om å kontakte legen igjen i januar dersom alt gikk bra denne gangen.. :/ så ikke så stor entusiasme der! men har bestilt meg time på privatklinikk 19.desember for UL da:O tenker å fortelle familien det på julaften dersom alt ser bra ut på UL ... Kommer til å si det til familien uansett om det går bra denne gangen eller ikke! Var godt med støtten forrige gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å merke noen symptomer nå. Har mensmurringer noe som er litt vemmelig føler at mens kommer hele tiden. Har også veldig tett nese og utrolig hard mage, sliter med å gå på do gjør utrolig vondt i eggstokkene. 

 

Bestilte legetime i dag fikk ikke time før 22, er det normalt å vente så lenge?

 

Dette er første gang for meg, så alt er helt nytt :)

22 Desember?

Første legetime pleier å være mellom uke 8-12, så jeg syns jo det , s det e er vel akkurat på grensen til tidlig da.

Jeg skal til legen 8 januar, er da 12 uker.

 

Mensmurringer er helt normalt.

Å føle at mensen kommer hvert øyeblikk er også helt vanlig.

Endret av Leirha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ssjuni15

Er gravid for tredje gang på 9 måneder nå, så håper den holder seg på plass denne gangen! Har heldigvis en grei lege som skal følge opp, og en snill sjef som forstår:) Det er ikke like gøy som det burde ha vært:( Termin ca 12. august...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pudding nr3: velkommen og gratulerer så mye:D

 

ariie: ja det er ekkelt med de murringene! Er like redd hver gang jeg skal på toalettet! Håper vi slipper litt taket i den redselen etterhvert ;)

Fikk du time 22 desember eller 22 januar? Jeg fikk beskjed om å kontakte legen igjen i januar dersom alt gikk bra denne gangen.. :/ så ikke så stor entusiasme der! men har bestilt meg time på privatklinikk 19.desember for UL da:O tenker å fortelle familien det på julaften dersom alt ser bra ut på UL ... Kommer til å si det til familien uansett om det går bra denne gangen eller ikke! Var godt med støtten forrige gang ;)

Jeg fikk time 22 desember, er ikke det lenge å vente? Jeg vet jo at jeg er gravid, men er greit å bekrefte det med blodprøve. Som sagt er alt helt nytt for meg, så er sikkert bare jeg som stresser over alt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg med glede melde meg inn her :D Positiv test på kveldsurin igår, og positiv test idag morges også, så da er vel spiren min et faktum!

Er litt rart, for jeg hadde ikke forventet det, og satt å var sånn halvveis misunnelig på deg Leirha, siden du har brukt samme metode som meg, så jeg har hatt deg litt i sidesynet. Men nå kan jeg jammen følge etter jeg også, med foreløpig termin den 8 august! 

 

1. Leirha  09+11+15 <3,  Ønskebarnet,  ankah81

 

2. Perler

3.

4.ariie

5. Newt

6.

7. Valmuen

8. Casandra1980 , Illyrie

9. PuddingNr3

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Pudding nr3: velkommen og gratulerer så mye:D

 

ariie: ja det er ekkelt med de murringene! Er like redd hver gang jeg skal på toalettet! Håper vi slipper litt taket i den redselen etterhvert ;)

Fikk du time 22 desember eller 22 januar? Jeg fikk beskjed om å kontakte legen igjen i januar dersom alt gikk bra denne gangen.. :/ så ikke så stor entusiasme der! men har bestilt meg time på privatklinikk 19.desember for UL da:O tenker å fortelle familien det på julaften dersom alt ser bra ut på UL ... Kommer til å si det til familien uansett om det går bra denne gangen eller ikke! Var godt med støtten forrige gang ;)

Jeg fikk time 22 desember, er ikke det lenge å vente? Jeg vet jo at jeg er gravid, men er greit å bekrefte det med blodprøve. Som sagt er alt helt nytt for meg, så er sikkert bare jeg som stresser over alt :)

 

Som sagt, nei det er ikke lenge å vente.

Første konsultasjon er mellom uke 8-12.

Så du er akkuart på grensen, veldig tidlig. Du er vell knapt bikket 8 uker da?

 

Jeg skal i januar, rett før 12uker.

Svangerkap er mye venting ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Pudding nr3: velkommen og gratulerer så mye:D

 

ariie: ja det er ekkelt med de murringene! Er like redd hver gang jeg skal på toalettet! Håper vi slipper litt taket i den redselen etterhvert ;)

Fikk du time 22 desember eller 22 januar? Jeg fikk beskjed om å kontakte legen igjen i januar dersom alt gikk bra denne gangen.. :/ så ikke så stor entusiasme der! men har bestilt meg time på privatklinikk 19.desember for UL da:O tenker å fortelle familien det på julaften dersom alt ser bra ut på UL ... Kommer til å si det til familien uansett om det går bra denne gangen eller ikke! Var godt med støtten forrige gang ;)

Jeg fikk time 22 desember, er ikke det lenge å vente? Jeg vet jo at jeg er gravid, men er greit å bekrefte det med blodprøve. Som sagt er alt helt nytt for meg, så er sikkert bare jeg som stresser over alt :)

 

Som sagt, nei det er ikke lenge å vente.

Første konsultasjon er mellom uke 8-12.

Så du er akkuart på grensen, veldig tidlig. Du er vell knapt bikket 8 uker da?

 

Jeg skal i januar, rett før 12uker.

Svangerkap er mye venting ja.

 

Takk for svar, da vet jeg det :) Er vel ca 7 uker da, nesten 8. 

 

Tidlig ultralyd kan man bestille det privat? Synes uke 18 er lenge å vente til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig som får komme så tidlig til! Forrige gang dukke hel ikke time før jeg skulle være i uke 14 men jeg kom ikke lengre enn til uke 13!

 

Tidlig ultralyd (innvendig) kan du bestille fra uke 7 hos de fleste private klinikkene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Pudding nr3: velkommen og gratulerer så mye:D

 

ariie: ja det er ekkelt med de murringene! Er like redd hver gang jeg skal på toalettet! Håper vi slipper litt taket i den redselen etterhvert ;)

Fikk du time 22 desember eller 22 januar? Jeg fikk beskjed om å kontakte legen igjen i januar dersom alt gikk bra denne gangen.. :/ så ikke så stor entusiasme der! men har bestilt meg time på privatklinikk 19.desember for UL da:O tenker å fortelle familien det på julaften dersom alt ser bra ut på UL ... Kommer til å si det til familien uansett om det går bra denne gangen eller ikke! Var godt med støtten forrige gang ;)

Jeg fikk time 22 desember, er ikke det lenge å vente? Jeg vet jo at jeg er gravid, men er greit å bekrefte det med blodprøve. Som sagt er alt helt nytt for meg, så er sikkert bare jeg som stresser over alt :)

 

Som sagt, nei det er ikke lenge å vente.

Første konsultasjon er mellom uke 8-12.

Så du er akkuart på grensen, veldig tidlig. Du er vell knapt bikket 8 uker da?

 

Jeg skal i januar, rett før 12uker.

Svangerkap er mye venting ja.

 

Takk for svar, da vet jeg det :) Er vel ca 7 uker da, nesten 8. 

 

Tidlig ultralyd kan man bestille det privat? Synes uke 18 er lenge å vente til :)

 

Tidlig ultralyd kan du bestille privat ja.

Koster omtrent en 1000-lapp, varierer noe i pris fra vell 700 til 1500 tror jeg.

Vil anbefale ¨ta dette fra uke 10 og oppover.

Da ser det ut som et lite menneske som beveger seg rundt inni der, det er veldig så kjekt :)

Har tatt en gang i uke 7, var ikke like spennende, kjekt å se at hjerte slår, det er det jo, men uke 12 er absolutt finest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle augustmammer :)
Vi begynner jo å bli noen med termin i august nå.
Det er veldig kjekt å være en gjeng, og følge hverandre, men det er ikke lett å gjøre det via gruppen her, på 1 trimseter, ikke såå lenge til vi tross alt hopper over i 2 trimseter
Det er jo egne terminklubber her på BIM, og augustklubben 2015 venter på å bli fult opp :)

Kom på august 2015 klubben da vel, så blir det lettere å følge hverandre, og dele symptomer, gleder og bekymringer :)

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/forum/5337-august-2015/
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perler:

 

Eg har mista noen ganger ja 😞 3 ganger i fjor og 3 ganger før.. Og denne gangen ser det dårleg ut også.. Har ALLERDE vert på 2 ul og dei finne ingenting anna enn fosterposen... Dei lure på om det er på feil plass.. Og er det det, så ryker siste egglederen min 😪 mest sannsynlig... Har ikkje vert her på noen dager siden eg har vert litt nedenfor... Egentlig ny ul i morgen, med avgjørelse om operasjon etterpå. Kjem an på hcg.. Men har vurdert å bare vente til torsdag.. Har en ul da også.... Off.. Ikkje noe særlig dette, men håper alle dere andre lykkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da setter jeg meg opp her å! :-) Fikk positiv test igår, clearblue digital. Det har ikke gått opp for meg ennå, sist jeg ble gravid mistet jeg i uke 6. Jeg er så spent nå :-) Tenkte å ringe legen og få tatt blodprøve for å måle hcg nivået. Håper også legen kan berolige meg litt med tanke på redselen for en ny sa. Jeg føler meg så heldig ♡ Fikk påvist PCOS for noen år siden, og trodde jeg kom til å slite med å bli gravid, men neida... Tror jeg og samboeren min er en veldig god match (tydeligvis!😆)

 

1. Leirha ,  09+11+15 <3,  Ønskebarnet,  ankah81

 

 

 

2. Perler

 

3.

 

4.ariie

 

5. Newt

 

6.

 

7. Valmuen , Cessus

 

8. Casandra1980 , Illyrie

 

9. PuddingNr3

 

10.

 

11.

 

12.

 

13.

 

14.

 

15.

 

16.

 

17.

 

18.

 

19.

 

20.

 

21.

 

22.

 

23.

 

24.

 

25.

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perler:

 

Eg har mista noen ganger ja 3 ganger i fjor og 3 ganger før.. Og denne gangen ser det dårleg ut også.. Har ALLERDE vert på 2 ul og dei finne ingenting anna enn fosterposen... Dei lure på om det er på feil plass.. Og er det det, så ryker siste egglederen min mest sannsynlig... Har ikkje vert her på noen dager siden eg har vert litt nedenfor... Egentlig ny ul i morgen, med avgjørelse om operasjon etterpå. Kjem an på hcg.. Men har vurdert å bare vente til torsdag.. Har en ul da også.... Off.. Ikkje noe særlig dette, men håper alle dere andre lykkes...

Nei uff, nå ble jeg veldig lei meg på dine vegner! Jeg begynte å blø tidlig forrige gang! (i uke 5) og drog på flere ultralyder i en uke siden hcg fortsatte å stige men de fant ingenting! på fjærde ultralyd undersøkelse så lette de i en halvtime fordi de mente den kunne sitte i egglederen, men da det var gått en halvtime så fant de den på helt riktig plass likevell! da var den helt fin, med hjerte som slo og alt ting! så det kan jo hende at den gjemmer seg! det endte jo trasigt til slutt for meg, men akkurat der og da var det ingenting feil og den låg på riktig sted til tross for at det måtte mangen leger og ul forsøk til for å finne den! jeg krysser alt for deg! synes du fortjener å få det til! sender deg en STOR klem og kommer nok til å tenke en del på deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Jeg fant nettopp ut at jeg er gravid med nummer fire (hjelp!). Foreløpig termin er 13.8.15. Det var ikke planlagt , men vi har ikke brukt prevensjon på flere år, så visste jo det kunne skje ;) Julebord om 14 dager kan jo bli interessant :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Jeg fant nettopp ut at jeg er gravid med nummer fire (hjelp!). Foreløpig termin er 13.8.15. Det var ikke planlagt , men vi har ikke brukt prevensjon på flere år, så visste jo det kunne skje ;) Julebord om 14 dager kan jo bli interessant :P

Jeg venter også nummer fire, men det var planlagt da :)

Gratulerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, og gratulerer til deg også!

Hvor gammel er du da? Og dine barn? :) jeg er 31 år og barna er 22 mnd, 8,5 år og 10.

Jeg er 35.

Jeg har litt mer spredd i alder enn du, da jeg ble tidlig mor, men "sent" klar til å fortsette...

De er 17, 6 og 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...