Gå til innhold

Jukserøyk/ sigarett til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lovet gutten min jukserøyk. Han vil gjerne gi til nabogutten, men jeg har sagt ne. Aldri godt å sil hva andre foreldre hadde sagt til karnevals/jukserøyk. Hadde dere vært sure hviding 9 - åringen deres kom hjem med det?

Anonymous poster hash: a6cf7...a84

Skrevet

Ja hadde blitt mektig irritert da ja! Jeg røyker selv, men barn skal da virkelig ikke ha det? Hjelper ikke at det er jukserøyk. Hva er poenget med å gi han det???

Skrevet

Hadde ikke reagert positivt på det, nei. Hva i huleste er vitsen?

Anonymous poster hash: 5293f...ded
Skrevet

I mine øye er det i samme stil som å kjøpe lekesminke til 6-åringen.

Greit for meg, men jeg hadde spurt foreldrene til vennen før jeg haadde delt ut.

Anonymous poster hash: b6deb...c52

Skrevet

Litt forskjellig på sminke og røyk. Hadde mitt barn fått noe slikt så hadde jeg ikke sagt noe, men tenkt mitt om hvilke holdninger det er i det hjemmet det andre barnet kommer fra.

Anonymous poster hash: a553f...a84

Skrevet

Det hadde jeg faktisk ikke likt noe særlig.

Kan ikke forstå hvorfor et barn skal ha noensomhelst form for sigarett i kjeften.

Og jeg anser meg selv for å ha god takhøyde på hva andre foreldre gjør....

Skrevet

Vi lekte mye med jukesrøyker når vi var små. Sånne sjokoladerøyk fra sverige. tok nå aldri skade av det, og ingen voksne reagerte.. Men er jo andre tider nå :P 

Anonymous poster hash: 3746b...77e
Skrevet (endret)

Jeg hadde både jukserøyk, sjokoladerøyk og tyggisrøyk da jeg var liten. Syntes det var kjempestas å late som om jeg røykte, og tok gjerne fram jukserøyken når mamma og pappa tente opp en røyk. Spesielt moro var det på vinteren når det var frostrøyk ute og jeg kunne late som at det var ordentlig røyk. De voksne bare lo av det da.

Når det er sagt, så begynte jeg å røyke da jeg var 15, og prøvde min første røyk da jeg var 9, men om det var påvirket av lekerøyk er umulig å si. Det jeg i alle fall kan si er at jeg aldri i livet så på røyk som noe farlig før jeg ble eldre og kunne lese meg til fakta selv.

Med bakgrunn og tanke i det, så nei. Jeg hadde ikke syntes at det var ok. I "gamle dager" (mao min barndom) var det allment akseptert at foreldre røykte foran barna sine, i bilen sammen med barna, og i sofaen ved barnetv. I dag er det ikke det lenger, og jeg synes ikke lekerøyk er på sin plass hos barn heller. 

Endret av ms.Pond
Skrevet

Morsomt med hun som røyker selv, men hadde blitt pissesur. Jeg røyker ikke, men har latt barna få lurerøyk, lakrispipe etc. Jeg hadde det også som barn, og jeg begynte ikke å røyke.

Skrevet

Hi her. Morsomt å se reaksjonene her. Regnet nesten med det. Derfor har jeg også sagt nei. Men jeg er faktisk noe av det strengeste so m finnes, men antageligvis fordi vi selv lekte med det som barn, synes jeg det er greit.

Så reagerer jeg på andre ting som andre gjør. Hull i ørene forstår ikke jeg vitsen med.... Godt vi er forskjellige.

Skrevet (endret)

Nei. Uaktuelt med sjokoladesigaretter og liknende. Kan like godt gi barnet en "karamell-joint" eller en "sukkertøy-bong"??! Eller hva med det populære lekesettet "Den Lille Heroinist" - det står i samme hylle som kjemisett og inneholder både naturtro sprøyte, en liten skje og gummustrikk til å knytte rundt armen.

Jeg er også sterk motstander av alkoholfrie cocktails til barn (de er til forveksling like voksnes - ugreit!) - kan strekke meg til en "Shirley Temple". Jeg får også helt spader når folk tar med barn i barene på f.eks. Kielfergen - ikke OK.

Helt OK å ta et glass vin til middag eller lunch på café/restaurant/hjemme med barn tilstede, MEN barn skal ikke være med i en bar.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Nei. Uaktuelt med sjokoladesigaretter og liknende. Kan like godt gi barnet en "karamell-joint" eller en "sukkertøy-bong"??! Eller hva med det populære lekesettet "Den Lille Heroinist" - det står i samme hylle som kjemisett og inneholder både naturtro sprøyte, en liten skje og gummustrikk til å knytte rundt armen.

Jeg er også sterk motstander av alkoholfrie cocktails til barn (de er til forveksling like voksnes - ugreit!) - kan strekke meg til en "Shirley Temple". Jeg får også helt spader når folk tar med barn i barene på f.eks. Kielfergen - ikke OK.

Helt OK å ta et glass vin til middag eller lunch på café/restaurant/hjemme med barn tilstede, MEN barn skal ikke være med i en bar.

Hver eneste gang jeg har scrollet forbi denne tråden har jeg trodd det står julerøyk i overskriften. Var hos optiker i dag som mente synet var topp - jeg er litt mer usikker ;)

Men seriøst - finnes det lekesett med "Den Lille Heroinist"???? Håper virkelig det bare er ironi, for hvis ikke så blir jeg skremt! :huh:

Enig med det andre du skriver også :)

Ellers husker jeg fremdeles smaken av lakrisen i Camel-lakrissigaretter vi fikk kjøpt mens jeg var lita. I ekte sigaretteske og 20 stk i esken, naturtro sigarettstørrelse, med filter og det hele. Lakrisen var god, men jeg syntes alltid det var litt ekkelt at det lignet sigaretter (aldri likt røyk).

Anonymous poster hash: 42f8e...b56

Skrevet

Jeg trodde også det sto julerøyk.He He he

Skrevet

Hver eneste gang jeg har scrollet forbi denne tråden har jeg trodd det står julerøyk i overskriften. Var hos optiker i dag som mente synet var topp - jeg er litt mer usikker ;)

Men seriøst - finnes det lekesett med "Den Lille Heroinist"???? Håper virkelig det bare er ironi, for hvis ikke så blir jeg skremt! :huh:

Enig med det andre du skriver også :)

Ellers husker jeg fremdeles smaken av lakrisen i Camel-lakrissigaretter vi fikk kjøpt mens jeg var lita. I ekte sigaretteske og 20 stk i esken, naturtro sigarettstørrelse, med filter og det hele. Lakrisen var god, men jeg syntes alltid det var litt ekkelt at det lignet sigaretter (aldri likt røyk).

Anonymous poster hash: 42f8e...b56

"Den Lille Heroinist" er heldigvis ikke på markedet ;)

Skrevet

Det hadde ikke gjort meg noe. Barnet mitt har også fått lakrispiper og alkoholfri drink på danskebåten. Nå vet han ikke hva drinker er da, for ham var det bare blå brus, noe som forsåvidt stemte også. Og det var kjempestas. ;)

Ser heller ikke problemet med at han var med i baren tidlig på kvelden. Han ble selvfølgelig lagt på lugaren før folk begynte å bli synlig beruset.

Anonymous poster hash: f3cac...77c
Skrevet

Jeg har ALLTID hatet røyk, men spiste sjokoladerøyk når jeg var liten selv. Er forøvrig fortsatt VELDIG antirøyk, så fikk visst ikke noe mer lyst til å røyke av den grunn ;)

Anonymous poster hash: 948fb...793
Skrevet

Det hadde ikke gjort meg noe. Barnet mitt har også fått lakrispiper og alkoholfri drink på danskebåten. Nå vet han ikke hva drinker er da, for ham var det bare blå brus, noe som forsåvidt stemte også. Og det var kjempestas. ;)

Ser heller ikke problemet med at han var med i baren tidlig på kvelden. Han ble selvfølgelig lagt på lugaren før folk begynte å bli synlig beruset.

Har du tenkt på at andre voksne kan synes det er irriterende og forstyrrende med barn i baren?

Ville du ha tatt med barnet ditt på den lokal puben?

Skrevet

Har du tenkt på at andre voksne kan synes det er irriterende og forstyrrende med barn i baren?

Det var nesten tomt der. ;) Det satt noen ved ett bord i den andre enden av baren, og de hadde også med seg barn. :)

Baren var det eneste stedet i båten med ordentlige sitteplasser og utsikt, noe som var veldig spennende for barnet mitt. Så jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hva andre synes, han hadde like mye rett til å være der. Hans billett kostet like mye som våre, og det var ikke aldersgrense i baren. Det er det for øvrig på den lokale puben. ;)

Dessuten satt han i ro og forstyrret ingen, noe som er mer enn man kan si om diverse fulle voksne utover kvelden.

Skrevet

Hva slags røyk er det snakk om? Husker jeg kjøpte en naturtro røyk i Tyskland da jeg var liten, og da jeg blåste på den, kom det faktisk røyk (fint pulver av noe slag) ut. Mer udelikat "leke" skal man lete lenge etter. Jeg ville nok ikke reagert om barnet mitt fikk en sånn, men jeg hadde syntes det var en idiotisk ting å få. 

En annen ting er disse sjokoladerøykene etc., de er jo tross alt spiselige. 

Jeg røyker forresten ikke, og er veldig imot røyk, så jeg har ikke tatt "skade" av å leke "sigarettkul". 

Anonymous poster hash: 068db...ac1
Skrevet

Det var nesten tomt der. ;) Det satt noen ved ett bord i den andre enden av baren, og de hadde også med seg barn. :)

Baren var det eneste stedet i båten med ordentlige sitteplasser og utsikt, noe som var veldig spennende for barnet mitt. Så jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hva andre synes, han hadde like mye rett til å være der. Hans billett kostet like mye som våre, og det var ikke aldersgrense i baren. Det er det for øvrig på den lokale puben. ;)

Dessuten satt han i ro og forstyrret ingen, noe som er mer enn man kan si om diverse fulle voksne utover kvelden.

Høres ut som dere hadde en fin tur :)

Jeg deler imidlertid ikke din erfaring. Vi hadde en utrolig kjedelig opplevelse på Kielfergen med uoppdragne og bråkete barn som nærmest invaderte barområdet. De var overalt! Minnet om "Gremlins"-filmene hvor blant annet en liten by overtas av små monstre. Grusomt! Vi flyktet til Spa-avdelingen (hvor det er aldersgrense 16 år) og avslutter kvelden på lugaren :)

Skrevet

Jeg er forresten generelt imot barn på pub og i bar, men er det tidlig på kvelden hvor ingen er synlig beruset eller høylytte, ser jeg faktisk ikke noe i veien med det. Jeg ville ikke gjort det selv - så desperat etter barfyll er jeg ikke, men så lenge andres unger oppfører seg (en bar eller pub er tross alt et "voksensted", og man oppfører seg deretter), ville jeg ikke brydd meg. 

Anonymous poster hash: 068db...ac1
Skrevet

Høres ut som dere hadde en fin tur :)

Jeg deler imidlertid ikke din erfaring. Vi hadde en utrolig kjedelig opplevelse på Kielfergen med uoppdragne og bråkete barn som nærmest invaderte barområdet. De var overalt! Minnet om "Gremlins"-filmene hvor blant annet en liten by overtas av små monstre. Grusomt! Vi flyktet til Spa-avdelingen (hvor det er aldersgrense 16 år) og avslutter kvelden på lugaren :)

Hehe det er godt mulig det ble sånn på "vår" båt også utover kvelden, men det fikk jeg i tilfelle ikke med meg, for jeg var mest på lugaren med sønnen fra klokken 19. ;)

Og til #22: Det var ikke fordi jeg var "desperat etter barfyll", men fordi det var det beste stedet å sitte. Jeg drakk bare brus. ;)

Skrevet

Ja hadde blitt mektig irritert da ja! Jeg røyker selv, men barn skal da virkelig ikke ha det? Hjelper ikke at det er jukserøyk. Hva er poenget med å gi han det???

Så det er greit at du røyker så barnet ser det, men det er ikke greit at barnet leker som om det også røyker? Dobbeltmoral de luxe. Slutt å dampe i ansiktet på ungen din, så går det seg til skal du se :)

Anonymous poster hash: c8005...de0

Skrevet

ja, det hadde jeg syntes var ugreit! Og hadde gitt klar beskjed til deg om at du kan droppe..

Anonymous poster hash: 7d0d1...aa6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...