Gå til innhold

Februar 2015 <3


MilleMarmelade

Anbefalte innlegg

Mortilknerten: Jøss, det var en merkelig oppfølging hos HS… Her har vi 6, 8, 11, 12 mnd kontroll. Gruppetimer får man da ingenting ut av :/ Skjønner at du gruer deg til barnehage start. Så deilig at dere får god tid til tilvenning. Her hadde vi en uke :/

Jeg føler de er alt for liten for barnehage. Men det er sikkert noe de fleste føler. Det blir alt for lange dager. Enda han er der fra 9-15 (sover to dubber). Sinnsykt sliten..  Så det positive er at han har blitt lett å legge;-) Kan jeg spørre hvor dere skal flytte? 

 

Babel80: Så bra at det går fint med dere. Jøsses, mistet en tann? Hørtes ikke noe godt ut stakkar!! Aner faktisk ikke hvor stor min er nå. Mannen var på 11 mnd kontroll, men HS glemte å notere ned på helsekortet og mannen hadde glemt alt i det han gikk ut døra ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig med oppdatering på hvordan det går med dere! :)

 

Her er alt bra og, jeg er jo gravid med nr.3 som kommer i mai! Veldig spent på hvordan det skal bli, og får litt angst for tiden fordi det er mye sykdom og dårlige netter spesielt på han minste. Føler vi tar vann over hodet med tre tette, men det må jo bare gå på et vis! :/ men litt vondt å kjenne på mer negative enn positive følelser i forhold til svangerskapet. Har vært et tøft svangerskap og med kvalme og oppkast til uke 20 før bekkenløsningen begynte. Er 100% sykemeldt, så sover mye på dagen og det redder meg!

 

Ellers fylte lillebror 1 år 25.januar og begynte i barnehagen forrige uke, han klarte to dager med innkjøring før han fikk omgangssyke og forkjølelse etter hverandre, så vi får prøve på nytt denne uka! De to gutta begynner virkelig å få stor glede av hverandre nå, de leker (og krangler) og koser mye med hverandre. Har flytta lillebror inn på storebror sitt rom og det synes de er stas. Hører de tuller og ler på babycallingen når de skal legge seg 😂 Fint å se dem vokse opp å bli nærere og nærere hverandre 😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med oppdatering på hvordan det går med dere! :)

 

Her er alt bra og, jeg er jo gravid med nr.3 som kommer i mai! Veldig spent på hvordan det skal bli, og får litt angst for tiden fordi det er mye sykdom og dårlige netter spesielt på han minste. Føler vi tar vann over hodet med tre tette, men det må jo bare gå på et vis! :/ men litt vondt å kjenne på mer negative enn positive følelser i forhold til svangerskapet. Har vært et tøft svangerskap og med kvalme og oppkast til uke 20 før bekkenløsningen begynte. Er 100% sykemeldt, så sover mye på dagen og det redder meg!

 

Ellers fylte lillebror 1 år 25.januar og begynte i barnehagen forrige uke, han klarte to dager med innkjøring før han fikk omgangssyke og forkjølelse etter hverandre, så vi får prøve på nytt denne uka! De to gutta begynner virkelig å få stor glede av hverandre nå, de leker (og krangler) og koser mye med hverandre. Har flytta lillebror inn på storebror sitt rom og det synes de er stas. Hører de tuller og ler på babycallingen når de skal legge seg Fint å se dem vokse opp å bli nærere og nærere hverandre ❤

Herlighet! I mai allerede? Det blir spennende!! :) Hvor gammel er din eldste? Vi vurderer nå å begynne å prøve på nr 2. :)

Så kjedelig at du er dårlig i dette svangerskapet. Kan se for meg at det er veldig slitsomt med to små og i tillegg være dårlig! Masse lykke til videre i svangerskapet :) Så stas med å sove på samme rom :) Her ligger fortsatt mini i min seng… Haha jeg gav opp å få han over i sin seng. Men vi koser oss, å det er vel det viktigeste :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han eldste er 3,5 år, så det er hektisk, men veldig koselig! :) Så spennende at dere tenker på å prøve på nr.2! Det er veldig koselig med tette barn, selv om man er så sliten som man aldri har vært før! Haha!

 

Han eldste sov hos oss til han var 2, det var veldig kos :) stresset ikke med å få han i egen seng, men nå begynte det å bli trangt med 4 stk i senga da storebror og kommer inn utpå natta, så da var det best å flytte de sammen på eget rom. Virker som de synes det er trygt og koselig å ha hverandre på rommet. Så blir vel alle tre gutta på samme rom etter hvert selv om vi har 4 soverom, hehe! Masse lykke til med prøvingen, tok det lang tid før det klaffet med første? :) noen andre som er gravide eller tenker på å prøve på en til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også knerten (3,5 år) og vesla på samme rom. Tror de har glede av det, men ikke rent sjelden driver knerten og leser, teller og styrer helt til hun blir lei og vræler - og så sovner han mens vi må ned og bysse! 😵🙈😂

Vi flytter til Lillehammer, så det blir langt av gårde! Og med delte følelser, vi har bodd i barteby i over ti år og trives veldig godt! Vi flytter "hjem" til familien, i et hus som må pusses opp noe, men som vil gi oss masse mer plass.

Lulusen: så fint du skrev, jeg har lurt på åssen det gikk med to små og voksende mage! Jeg føler meg ikke helt ferdig med svangerskap og baby og alt det der, men vet ikke om jeg får med gubben på én til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han eldste er 3,5 år, så det er hektisk, men veldig koselig! :) Så spennende at dere tenker på å prøve på nr.2! Det er veldig koselig med tette barn, selv om man er så sliten som man aldri har vært før! Haha!

 

Han eldste sov hos oss til han var 2, det var veldig kos :) stresset ikke med å få han i egen seng, men nå begynte det å bli trangt med 4 stk i senga da storebror og kommer inn utpå natta, så da var det best å flytte de sammen på eget rom. Virker som de synes det er trygt og koselig å ha hverandre på rommet. Så blir vel alle tre gutta på samme rom etter hvert selv om vi har 4 soverom, hehe! Masse lykke til med prøvingen, tok det lang tid før det klaffet med første? :) noen andre som er gravide eller tenker på å prøve på en til?

Så koselig at de sover sammen :) De har nok mye glede av hverandre! :D Tenker det kan være greit å prøve på nr 2. Vet jo aldri hvor lang tid det tar. Med nr 1 klaffet det på første forsøk, så kan jo håpe at vi har like flaks denne gangen!! :) Det blir spennende å si! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver her i håp om å få svar. Gutten min har hatt feber i over 3 uker (pluss diare den siste uken). Var hos legen å han sa enten virus eller reaksjon på vaksine. Men føler dette var noe legen bare sa for å si noe… Er det virkelig normalt at et barn går med feber så mange uker?? Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre.   Har snart brukt opp alle "Syk barn" dager på jobben. Hva gjør jeg etter det? Har virkelig ikke råd til permisjon uten lønn. 

Endret av Linkii87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke lege da, men det høres ikke bra ut. Hvor høy feber er det snakk om?

Det varierer veldig.. Men ligger på rundt 39-40. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var ikke lite heller. Det kan jo være så mye eller ingenting.. Har de tatt blodprøve? Hvis du føler at du ikke kommer videre kunne du prøvd å dratt til en annen lege/legevakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ikke greit ut med feber så lenge! Selv om legen evt mistenker virus, så kan han jo ta både blod- og f.eks halsprøver for å bekrefte/ utelukke diagnoser.

Mas på legen igjen, nå har jo lillingen hatt diaré en stund i tillegg.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var ikke lite heller. Det kan jo være så mye eller ingenting.. Har de tatt blodprøve? Hvis du føler at du ikke kommer videre kunne du prøvd å dratt til en annen lege/legevakt?

Eneste de sjekket var om han hadde infeksjon i kroppen, men det var det ikke. De tok ingen andre prøver :/ Prøvde å ringe legevakten, men de sa jeg måtte ta dettte med fastlegen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...