Gå til innhold

Hvordan lage god cappuccino hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har melkesteamer hvor jeg kan lage varm melk og varmt melkeskum. 

Men alikevel får jeg ikke den fyldige cappuccino smaken. Det blir liksom bare kaffe med melk.

Har prøvd med ulike mengder kaffe og melk. Har også prøvd med cappuccino-krydder.

Noen som har noen gode tips og fremgangsmåter? :)

Anonymous poster hash: 9f2c4...72d
Skrevet

Du må bruke espresso, ikke vanlig kaffe:p espressoen må brygges under høyt trykk med egnet maskin eller bialettikanne :)

Skrevet

Du må bruke espresso, ikke vanlig kaffe:p espressoen må brygges under høyt trykk med egnet maskin eller bialettikanne :)

Har brukt espresso fra nespressomaskin, er det ok? Hi

Skrevet

til cappucino må du steame ekstra lenge, skummet må bli helt tykt. og det skal tilsette lite melk, mest skum

Anonymous poster hash: 9ee01...993
Skrevet

Har brukt espresso fra nespressomaskin, er det ok? Hi Anonymous poster hash: 9f2c4...72d

Så lenge den brygger skikkelig espresso, ikke bare kaffe av veldig mørkbrente bønner, så skal det være ok. Du skal få én "shot" med kruttsterk espresso. (Har aldri brukt nespressomaskin :) )

Og ja, melkeskummet skal være ganske tykt

Skrevet

Ok. Jeg syns nemlig melkeskummet blir altfor tykt og liksom må veltes ned i koppen :P Så det blir liggende oppå, det blir liksom ikke ordentlig blandet med kaffen.

Skal melkeskummet først kanskje?

Skrevet

Ok. Jeg syns nemlig melkeskummet blir altfor tykt og liksom må veltes ned i koppen :P Så det blir liggende oppå, det blir liksom ikke ordentlig blandet med kaffen.Skal melkeskummet først kanskje? Anonymous poster hash: 9f2c4...72d

Nei espresso først:) hvor mye espresso tar du?

Anonymous poster hash: aa917...58a

Skrevet

Hvilken melk bruker du? Det blir gjerne bedre om du bruker H-melk ;) 

Skummet skal være mykt, ikke hardt, og hvis du steamer for lenge blir melken kokt og du får en kokt smak på kaffen. 

Anonymous poster hash: 4f945...825
Skrevet

Melken til cappuccino skal steemes slik at melken blir tykk og luftig. Blir ikke det samme med tynn varm melk med masse skum oppå, hvis su skjønner? Er ikke alle barristaer som klarer det heller..

Anonymous poster hash: 0ed50...5b0

Skrevet

Jeg tar det som er en espressokopp på maskinen, det er ikke så mye :)

Melkeskummeren stopper av seg selv når den er ferdig, men kanskje jeg skal prøve å stoppe den litt før da?

Har brukt lettmelk, skal prøve med helmelk :)

Takk for gode tips :) HI

Skrevet

Jeg tar det som er en espressokopp på maskinen, det er ikke så mye :)

Melkeskummeren stopper av seg selv når den er ferdig, men kanskje jeg skal prøve å stoppe den litt før da?

Har brukt lettmelk, skal prøve med helmelk :)

Takk for gode tips :) HI

Jeg tror ikke h-melk vil forandre smaken helt. Virker som om det egentlig er det at du bare ikke liker cappuccino så godt! Jeg elsker svart kaffe, og kan ikke fordra å ha sukker i. Men i cappuccino, eller latte, så må jeg ha enten brunt sukker eller sånn sirup i! :) ellers synes jeg det blir tamt. Kanskje det er det du må prøve på.

Skrevet

Hvilke typer fra nespresso bruker du?

Jeg opplever stor forskjell etter hvilken jeg bruker

Anonymous poster hash: 31894...67a

Skrevet

Jeg bruker en gullfarget, som det sto passet til cappuccino på hjemmesiden. Hvilken anbefaler du?:)

Jeg liker cappuccino godt, men bare de jeg har fått på kaffebarer. Syns en del kafeer servere noe ala den kjipe jeg lager hjemme :P

Pleier det være sukker i de man kjøper ute?

Skrevet

Jeg bruker en gullfarget, som det sto passet til cappuccino på hjemmesiden. Hvilken anbefaler du?:)

Jeg liker cappuccino godt, men bare de jeg har fått på kaffebarer. Syns en del kafeer servere noe ala den kjipe jeg lager hjemme :P

Pleier det være sukker i de man kjøper ute?Anonymous poster hash: 9f2c4...72d

Nei skal ikke være sukker i de man kjøper, det tilsetter man selv. Haha...nei dette var weird :P

Skrevet

Nei skal ikke være sukker i de man kjøper, det tilsetter man selv. Haha...nei dette var weird :P

Kanskje jeg bare må innse at jeg er talentløs til å lage kaffe :D hehe!

Skrevet

Kanskje jeg bare må innse at jeg er talentløs til å lage kaffe :D hehe!Anonymous poster hash: 9f2c4...72d

Haha.. Jepp! :-p

Skrevet

Til cappuccino syns jeg Roma er god. Den er ganske sterk og litt rundt på smak. Perfekt til cappuccino!

Anonymous poster hash: 31894...67a

Skrevet

Får heller ikke til å lage selv 😞

Skrevet

Har du prøvd med kaffemakermelk? Har sett den på Rem og Meny i hvert fall. 😊

Skrevet

Takk for flere tips :) Skal prøve disse også. HI

Skrevet

Jeg fikk det til :D Takk for tips altså. Fant ikke denne melken, men kjøpte h-melk.

Valgte en litt sterkere espresso, så steamet jeg melken og stoppet den før den var ferdig. Helte halvparten i koppen og steamet resten til melkeskum. Det ble veldig godt:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...