Gå til innhold

Skravletråd


pæreblomst

Anbefalte innlegg

Jeg er i ekstremt dårlig form i dag. Så ille at jeg er redd det skal gå galt med spiren.. Alt er vondt, kaster opp og kjenner meg elendig. Men ingen blødning i alle fall.. Skal på UL imorgen, så får vel vite da hvordan alt står til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff stakkars deg. Det er sikkert ikke farlig for spiren. Masse lykke til på ul!

Takk for lykkeønskning! Vi er på vei til timen nå.. Så spent at jeg tror jeg skal dø.. Oppdaterer etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier jeg takk for meg her inne. Ultralyden viste at jeg hadde hatt en MA i uke 6. Og jeg er så utrolig sint på legen min, for jeg var der omtrent da det måtte ha skjedd, fordi jeg følte noe ikke stemte, men de tok meg ikke seriøst og sendte meg hjem med et 'alt er nok bra' - og hadde de gjort jobben sin kunne jeg funnet ut dette for to uker siden, framfor å sitte her nå som et nek. Så ved siden av å være skuffet, trist og veldig sliten, er jeg også rasende sint.

 

Skal inn til sykehuset imorgen, enda en undersøkelse og utskraping. For en jul dette kommer til å bli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da sier jeg takk for meg her inne. Ultralyden viste at jeg hadde hatt en MA i uke 6. Og jeg er så utrolig sint på legen min, for jeg var der omtrent da det måtte ha skjedd, fordi jeg følte noe ikke stemte, men de tok meg ikke seriøst og sendte meg hjem med et 'alt er nok bra' - og hadde de gjort jobben sin kunne jeg funnet ut dette for to uker siden, framfor å sitte her nå som et nek. Så ved siden av å være skuffet, trist og veldig sliten, er jeg også rasende sint.

 

Skal inn til sykehuset imorgen, enda en undersøkelse og utskraping. For en jul dette kommer til å bli...

Uff det var utrolig trist å høre. Kjedelig at du ikke ble hørt av legen når du følte det ikke stemte. Håper det går greit på sykehuset og at spiren sitter raskt igjen.  :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som førstegangs så hørtes det veldig tidlig ut! Jeg fikk ikke mage før mye lengre ut i svangerskapet. Kanskje det kan være 2? ;-D

Er nok bare oppblåst sikkert;) helt normalt!

Men alt er jo individuelt. Så en skal jo aldri si aldri her er jeg 11+3 med nr 2. Å jeg også føler jeg har fått mage. Skjønner ingenting

Magen har roa seg idag, selv om jeg fortsatt merker de vanlige buksene strammer, så magen hadde nok bare et par dager hvor den gikk oppblåst bananas. Skal på tidlig UL imorra, så kjenner jeg er utrolig spent og håper alt står bra til med mini inni magen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier jeg takk for meg her inne. Ultralyden viste at jeg hadde hatt en MA i uke 6. Og jeg er så utrolig sint på legen min, for jeg var der omtrent da det måtte ha skjedd, fordi jeg følte noe ikke stemte, men de tok meg ikke seriøst og sendte meg hjem med et 'alt er nok bra' - og hadde de gjort jobben sin kunne jeg funnet ut dette for to uker siden, framfor å sitte her nå som et nek. Så ved siden av å være skuffet, trist og veldig sliten, er jeg også rasende sint.

 

Skal inn til sykehuset imorgen, enda en undersøkelse og utskraping. For en jul dette kommer til å bli...

Huff det var veldig trist å høre! Og så irriterende at det ikke ble undersøkt før. Vet godt hvordan du har det, det er veldig trist å miste. Håper du blir fort ferdig med et sånn at du kan slappe av og prøve å kose deg i jula, så sitter nok en ny spire før du vet ordet av det. Sender deg en varm klem  :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier jeg takk for meg her inne. Ultralyden viste at jeg hadde hatt en MA i uke 6. Og jeg er så utrolig sint på legen min, for jeg var der omtrent da det måtte ha skjedd, fordi jeg følte noe ikke stemte, men de tok meg ikke seriøst og sendte meg hjem med et 'alt er nok bra' - og hadde de gjort jobben sin kunne jeg funnet ut dette for to uker siden, framfor å sitte her nå som et nek. Så ved siden av å være skuffet, trist og veldig sliten, er jeg også rasende sint.

Skal inn til sykehuset imorgen, enda en undersøkelse og utskraping. For en jul dette kommer til å bli...

Det var veldig trist å høre! Jeg vet hvor vondt det er å miste, spesielt når man har følt at "noe ikke stemmer" og ikke er blitt tatt alvorlig. Når det er sagt følte jeg meg slik de første ukene denne gangen, antageligvis pga. den dårlige erfaringen fra forrige gang. Men nå så alt bra ut på UL. Grunnen til at jeg skriver dette er fordi jeg ikke vil at du skal være helt nervevrak når du blir gravid igjen, for det vil da være naturlig å ikke føle seg gravid, eller føle at noe er feil..

 

Jeg håper du blir fort gravid igjen og vil gjerne anbefale forumet prøving etter MA. Der er de veldig flinke til å støtte hverandre og jeg kunne ønske jeg hadde funnet det forumet tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier jeg takk for meg her inne. Ultralyden viste at jeg hadde hatt en MA i uke 6. Og jeg er så utrolig sint på legen min, for jeg var der omtrent da det måtte ha skjedd, fordi jeg følte noe ikke stemte, men de tok meg ikke seriøst og sendte meg hjem med et 'alt er nok bra' - og hadde de gjort jobben sin kunne jeg funnet ut dette for to uker siden, framfor å sitte her nå som et nek. Så ved siden av å være skuffet, trist og veldig sliten, er jeg også rasende sint.

 

Skal inn til sykehuset imorgen, enda en undersøkelse og utskraping. For en jul dette kommer til å bli...

Nei huff og huff! Dette var trist!!!!! Håper at den perfekte spira sitter snart!! Så irriterende og sårende å ikke bli hørt når du visste at noe ikke stemte.. Tror jeg hadde bytta lege. Men igjen, lykke til med alt du må gjennom og med ny spire i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tidlig UL idag, skulle vært 11+4 idag, men har hatt en MA i uke 9 så ble en kjip start på jula. Ønsker alle dere andre lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var jeg på den planlagte ultralyden før jul, og alt var fint og flott! Lille knøttet med flott hjerte og jammen sprellet det litt også  :) Ble satt 5 dager tilbake, så etter å ha fått den beskjeden på to ultralyder så veøger jeg nå å forholde meg til det og er i dag 9+6. 10 uker i morra da.


 


Fikk også beroligende ord fra gynekologen om at det nå høyst sannsynlig vil gå bra. Når alt ser helt perfekt ut på UL etter 10 uker skal man visst ha uflaks om det går galt. De "magiske" 12 ukene er visst mindre viktige etter å ha konstatert at alt er normalt nå. Ofte er visst aborter i uke 11-12 grunnet at fosteret har stoppet å utvikle seg noen uker tidligere.


 


Så nå tør jeg håpe litt  :)


 


Må fortelle nærmeste familie til helga, kommer ikke unna det egentlig. Skal på julebord på restaurant, blir umulig å ikke avsløre nye merkelige matkrav og finne en logisk grunn for å ikke drikke den kvelden. Så nå tar vi sjansen på å fortelle det, selv om det føles litt tidlig... Godt å se at alt i alle fall ser veldig lovende ut først da  :)


 


Men så utrolig trist å lese om TMGL og pæreblomst :( :( :(


Nesten dårlig samvittighet for å oppdatere med gode nyheter når andre mister :(


Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg er 12 uker og opplever mye stikking på venstre side. Vet dere om dette er normalt? Er det ligamentsmerter? Jeg har vært på tidlig UL, så vet at det ikke er en graviditet utenfor livmoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt ja og ett godt tegn på at nurket vokser seg stor inni der :) Jeg har kjent stikking mer mot midten denne gangen og har lurt veldig på hva det kan være, men har hatt det siden en stund før den tidlige UL så har bare antatt att når alt såg bra ut der er det sikkert bare strekking det også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tidlig UL idag, skulle vært 11+4 idag, men har hatt en MA i uke 9 så ble en kjip start på jula. Ønsker alle dere andre lykke til videre!

Det var trist å høre! Masse lykke til i tiden fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er 10+1 nå og nå valgte symptomene å komme så formen er ikke helt superdupesuperduper :/

Esj da, så kjedelig.

Jeg er 10 uker I dag, og har hatt symptomene en stund, prøver meg for første gang på 4 uker på en hel dag jobb.

Det pleier å gå greit å stå opp tidlig, men jeg blir fort kvalm og veeeeeeldig trøtt, og pleier å sovne igjen I 11 tiden, så vi får se.

 

Hvilke symptomer har meldt seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei kvalmen og trøttheten egentlig ;) har jobbet fullt hele tiden men idag er det virkelig hardt merker jeg ;) er jo et ganske fysisk yrke i tilegg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff så kjedelig. unner ikke noen å gå trøtt og kvalm hele tiden. :(

 

Sitter her å føler at hele verden kan se at jeg er gravid. føler meg så vanvittig oppblåst, har iiiiingen bukser som passer untatt joggebukser, så den som matte kjøpe Ny bukse I helgen det var meg. og selvfølgelig Nye bher. Der star jo alle sammen på spreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra trettheten skal jeg ikke klage denne gangen altså. Litt kvalm av og til, men det kan stort sett spises bort. Merker dog det er tredje graviditeten på kort tid. Eldste blir 2 nå 1. januar og minste er ikke eldre enn 5 mnd. Blir lite tid til hvile. Nå sover faktisk begge to samtidig (bank i bordet og kryss i taket), det har ikke skjedd på evigheter!! 😊 Menstermin sier 12+3 i dag, men er ganske sikker på jeg blir satt en liten uke tilbake på oul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner kvalmen å forsvinne :) men er fremdeles veeeldig trøtt! Tror også jeg har begynt å få kynnere, hvis det er mulig så tidlig som 13+5. Her har også magen begynt å komme, er nok ikke lenge igjen til jeg går over til mammabukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...