Gå til innhold

Skravletråd


pæreblomst

Anbefalte innlegg

Hurra krumelur!! Så gode nyheter :D

 

Håper på å se det samme på ul om en uke...!

 

Er nå blitt kjempekvalm her...er så grusomt synes jeg... Hater generelt å være dårlig, så takler dette ikke så godt. Må bare overleve dagene. Fungerer ikke spesielt godt på jobb merker jeg. Mannen mener jeg bør dra til legen og kanskje få litt kortere dager i noen uker, men det sitter langt inne hos meg å be om slikt, så jeg vet ikke... Hjelper ikke at jeg må opp kl 5 og har over 1t på tog på vei til jobb. Var ganske grusomt på toget i dag :(

 

Hjemmekontor i morgen, så får vi se på onsdag om jeg overlever...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra krumelur!! Så gode nyheter :D

 

Håper på å se det samme på ul om en uke...!

 

Er nå blitt kjempekvalm her...er så grusomt synes jeg... Hater generelt å være dårlig, så takler dette ikke så godt. Må bare overleve dagene. Fungerer ikke spesielt godt på jobb merker jeg. Mannen mener jeg bør dra til legen og kanskje få litt kortere dager i noen uker, men det sitter langt inne hos meg å be om slikt, så jeg vet ikke... Hjelper ikke at jeg må opp kl 5 og har over 1t på tog på vei til jobb. Var ganske grusomt på toget i dag :(

 

Hjemmekontor i morgen, så får vi se på onsdag om jeg overlever...!

Huff stakkars deg! Det er ikke så ille her foreløpig, håper det ikke blir det heller. Kanskje du burde høre på mannen, det varer jo ikke evig? Om ikke annet er kvalme et godt tegn for spiren sin del! Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm her og, så det monner... ikke vært og ropt i do enda, men kjenner at det kommer - om ikke så alt for lenge. Mannen spurte om jeg ikke bare skulle gjøre det, og "bli ferdig med det", men det er jo ikke sånn at jeg har spist noe som skal ut... Holder det inne så lenge jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så trøtt at jeg gleder meg vilt til å bli ferdig på job så jeg kan gå hjem å sove litt. Her helt sprengt. Eneste jeg tenker på om dagene er søvn. Og I dag har det selvsagt vert en tørr sluk på huset. så det lukter kloakk på kontoret vårt.

 

Syns fortsatt at det er rart å være gravid og ha så masse forskjellige symtomer. Spennende og skummelt samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da slenger jeg meg med her. 38 år og venter mitt 3 barn.Termin 31 juli.

Formen er veldig fin. Men litt irritabel om dagene og litt småtrøtt. 5 uker i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 idag. Fikk satt meg på venteliste hos JM i går, de skulle ringe iløpet av idag eller imorgen, håper jeg kan få time der om en to-tre ukers tid. Er jo min første, så er en drøss av ting jeg lurer på!

 

Fikk fortalt sjefen igår også. Veldig tidlig, men ettersom jeg allerede har vært veldig kvalm og vi jobber relativt tett - pluss at det er vanskelig å få inn vikarer om jeg blir såpass dårlig at jeg ikke får jobbet, tenkte jeg det var best å si fra når vi likevel hadde medarbeidersamtale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, og gratulerer alle mammaer her inne!

Denne gangen, for første gang, kan jeg også endelig rope HØYT hurra!!! For jeg er gravid! 26 år, nygift og GRAVID! Hihi 👌😊

 

Føles helt uvirkelig.. For ca 4 uker siden tok jeg tester som bare ble negative. Jeg tok også blodprøve hos legen som ikke slo ut.

Jeg synes dette var veldig rart fordi jeg bare følte på meg at jeg var gravid. .

 

Mine symptomer:

Kvalm

Svimmel

Trøtt

Underlivssopp

Analkløe

Heterokter

Reagerte på lukt

Oppblåst og full av luft

Ingen mensen kom..

 

Så jeg bare ventet ett par uker.., men på torsdag forje uke så klarte jeg ikke å holde meg, og tok en test kl 19.30 og det tok ikke 10 sek en gang før den lyste sterkt pluss.

Så tok jeg en test igjen halv 12 på natta, og den også var klart og tydelig gravid!

Dagen etter skulle jeg tilfeldigvis til legen. Jeg stod opp og tok en test til bare for å ha gjort det. Tydelig pluss! Så hos legen tok jeg igjen en test. Da var det bekreftet! Jeg ER gravid.!!

Mine symptomer nå er:

Kvalm, må spise hele tiden!

Tisser alltid, også på natta

Stikkninger i magen

Utrolig ømme pupper.... Au..

Svie og kløe i analen, jepp!..

Oppblåst mage, ser gravid ut pga luft!

Svimmel

Trøtt, sover hele tiden

Sliten..

Sint og sur!!! Uten at jeg egentlig vil..

Fryser/hetetokter..

 

Men, så lenge babyen min har det bra og vokser og kommer til meg, så er alt greit!! :)

Morsomt, for ble egentlig gravid rett etter vi ble gift. Ca 2 uker etter! 💏

Jeg er utrolig glad! Det er mannen min også. Vi koser oss og tia kan ikke gå fort nok..! :)

Ble langt dette, men fy søren! JEG ER GRAVID!!!! 😃😄😀☺️😊😍

Er foresten snart 9 uker på vei! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye"liten fjomp i magen min" ;-)

Både spire å giftemål er jo topp;)

Tok lang tid før testen ble positiv hos meg også... mye tissing dag og natt her også! Haha..

Lykke til ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 15 dpo :-)

Mine symptomer er;

Ømme pupper

Uggen

Trøtt

SULTEN(spiser HELE tia!)

Godteri syk😂

Luktesans fra en annen verden. (UGH (!)

oppblåst!!

Stikkinger i magen

Tisser OFTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen som var ganske ille i starten av uka bedret seg en god del fra onsdag av. 

Begynte å spise før jeg sto opp, tørr kjeks... Og jeg oppdaget at epler virker til å være veldig bra mot kvalmen min, så det har gått mange gule epler og mye eplejuice. Hva som helst for å slippe kvalmen...! Og epler er vel ikke så ille :) Men, har vært ekstremt utslitt. I dag klarte jeg ikke dra på jobb, MÅTTE bare sove. Det ble en sykedag. Klarer ikke fungere i det hele tatt etter to hele arbeidsdager. Skal heldigvis til legen på første kontroll på tirsdag, skal ta det opp da. Denne "hviledagen" har virkelig gjort susen! I går lå jeg bare på sofaen og gråt av utmattelse på ettermiddagen... :( Er det mulig å bli så ødelagt av "bare" å være gravid?? Hjelpes... trodde bare man skulle bli litt ekstra trøtt jeg. Dette er på et helt annet nivå dessverre. 

 

Er 8+0 i dag, hååååper på å få tilbake noe energi i ukene som kommer. Bare 2,5 uker til utrolig etterlengtet juleferie frem til over nyttår. Får se hva legen tenker om en evt gradert sykemelding inntil da så jeg kommer meg i live gjennom de to ukene som gjenstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årh. Er begynt å drømme stygge drømmer. Mannen min skal inn til Bergen i dag. Og rett før jeg våkna. Var det noen i drømmen min som sa "du kommer til å miste i dag, bli med han".... Grøsser bare av tanken. :(

Klarte å sovne igjen. Men da begynte jeg å drømme igjen. Denne gangen hadde gubben vert utro. Og hadde klart å gjort ei jente på 19 år gravid! Huff vrir meg i sengen! Grusomt! Mitt verste mareritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ingen mage enda her iallfall. Jeg er også i uke 10. Ikke mye symptomer egentlig heller, bare sinnsykt trøtt og sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mage utenom den som var der fra før... er helt flat når jeg ligger på rygen. ;) Har nok symptomer jeg da. Er 100% sykemeldt pga hyperemesis gravidarum. Samme som i forrige svangerskap. Husker det godt, enda det er snart 4 år siden. Er veldig sliten, og får ikke gjort noe. Blir kvalm av å være sliten, så dagene går stort sett til å ligge i senga og ruge. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen vil ikke komme før livmoren stiger opp av bekkenet rundt uke 12-13. Hvis du har mage nå er du nok mest oppblåst pga hormoner eller du har mer enn et barn i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årh. Er begynt å drømme stygge drømmer. Mannen min skal inn til Bergen i dag. Og rett før jeg våkna. Var det noen i drømmen min som sa "du kommer til å miste i dag, bli med han".... Grøsser bare av tanken. :(

Klarte å sovne igjen. Men da begynte jeg å drømme igjen. Denne gangen hadde gubben vert utro. Og hadde klart å gjort ei jente på 19 år gravid! Huff vrir meg i sengen! Grusomt! Mitt verste mareritt.

Prøv å ikke bekymre deg over sånne drømmer. Drømmer om spontanabort og utroskap er veldig vanlig når man er gravid. Jeg leste faktisk at det blir regnet som ett graviditetssymptom for en stund siden :) Det er jo naturlig også at man har mareritt med tanke på alle bekymringene man går gjennom de første 12 ukene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt å få mage enda? Jeg er i 10. uke nå og har ikke mage i det hele tatt

Så heldig du er! Altså, er jo ikke vits i å få mage før man er 3 mnd på vei.. Jeg har vært konstant stor og oppblåst siden før jeg tok testen....litt plagsomt, og jeg er i 8 uke nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skjønner ingenting, er 11+2 og i forigårs fikk jeg plutselig mage... Har ikke hatt sjangs til å skjule det disse dagene... Trodde ikke den kom så tidlig når man er førstegangs. Dere som har vært gravide før; er jeg bare vanvittig oppblåst eller tror dere magen er kommet for å bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som førstegangs så hørtes det veldig tidlig ut! Jeg fikk ikke mage før mye lengre ut i svangerskapet. Kanskje det kan være 2? ;-D

Er nok bare oppblåst sikkert;) helt normalt!

Men alt er jo individuelt. Så en skal jo aldri si aldri 😊 her er jeg 11+3 med nr 2. Å jeg også føler jeg har fått mage. Skjønner ingenting😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i ekstremt dårlig form i dag. Så ille at jeg er redd det skal gå galt med spiren.. Alt er vondt, kaster opp og kjenner meg elendig. Men ingen blødning i alle fall.. Skal på UL imorgen, så får vel vite da hvordan alt står til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...