Gå til innhold

Egentlig ikke prøvere men..

Anbefalte innlegg

Jeg er ei 24 år gammel jente, jeg og typen har vært sammen siden i Juni etter å ha vært venner i mange mange år, i April i år sluttet jeg på prevensjon da jeg likevel var singel og ikke hadde noe sexliv, jeg startet ikke på pillene igjen når jeg å typen ble sammen, vi har regelmessig sex hver - til annen hver dag ubeskyttet. 
Jeg er ennå ikke blitt gravid, selv om vi er fullstendig klar over at det kan skje. Vi vil ikke kalle oss "aktive prøvere", men har nå i det siste begynt å stusse litt på hvorfor jeg ikke blir gravid. Jeg bare lurer på hva dere ville gjort ? Vi er jo ikke aktive prøvere, å det gjør ikke noe om jeg ikke blir gravid denne mnd heller, men vil jo høre litt hva andre tenker, og hva de ville gjort i samme situasjon, evt hvor lang tid tok det fra p-pille slutt til dere ble gravide ? 

(bruker anonym-knappen her siden jeg ikke vil avsløre hvem jeg er)

Anonymous poster hash: c5446...3ee
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144177937-egentlig-ikke-pr%C3%B8vere-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ei 24 år gammel jente, jeg og typen har vært sammen siden i Juni etter å ha vært venner i mange mange år, i April i år sluttet jeg på prevensjon da jeg likevel var singel og ikke hadde noe sexliv, jeg startet ikke på pillene igjen når jeg å typen ble sammen, vi har regelmessig sex hver - til annen hver dag ubeskyttet.

Jeg er ennå ikke blitt gravid, selv om vi er fullstendig klar over at det kan skje. Vi vil ikke kalle oss "aktive prøvere", men har nå i det siste begynt å stusse litt på hvorfor jeg ikke blir gravid. Jeg bare lurer på hva dere ville gjort ? Vi er jo ikke aktive prøvere, å det gjør ikke noe om jeg ikke blir gravid denne mnd heller, men vil jo høre litt hva andre tenker, og hva de ville gjort i samme situasjon, evt hvor lang tid tok det fra p-pille slutt til dere ble gravide ?

En kan ikke bli mer aktive prøvere enn dere er! Ikke uvanlig at det tar et lite år å bli gravid.

Anonymous poster hash: f5811...574

En kan ikke bli mer aktive prøvere enn dere er! Ikke uvanlig at det tar et lite år å bli gravid.

Anonymous poster hash: f5811...574

Vel, vi har aldri tenkt på det på den måten, det har bare blitt til at jeg ikke går på pillene, vi har liksom ikke gått inn for å bli gravide, ingen testing når det gjelder EL, skapene på badet er ikke fulle av tester som det var når jeg å eksen prøvde å få barn for 4 år siden...da satt den og etter 3 mnd, men mistet i SA i uke 8..

Legg over til paleo kosthold og graviditetstesten vil mest sannsynlig lyse positivt før du aner det :)

Anonymous poster hash: e1c25...3f2

Jeg vil annta at jeg har et ganske greit kosthold, ingen godis eller brus annet enn i helgene, røyken kuttet jeg i sommer, savner den absolutt ikke :) Alkohol drikker jeg ikke heller. Syklusen er ganske stabil også, (26-29 dager). Jeg spurte bare her oppe om hvor lang tid andre brukte etter p-pille slutt bl.a..:) Som sagt, jeg har ikke noe hastverk :)

For oss gikk det veldig kjapt på både nr 1 og nummer 2, var heller ikke aktive prøvere og hadde innstillingen skjer det så skjer det. På nummer én satt den på første "forsøk" og på nummer 2 satt den på andre "forsøk". Kanskje dere ikke har sex rundt eggløsning, ellers er det veldig vanlig at det tar noen måneder opp til et år før man blir gravid.

Anonymous poster hash: 03def...b7c

Annonse

Har aldri vært fan av p-piller (blir såå hormonell), men startet med det en gang da jeg og kjæresten fant ut at vi ville vente med barn. Etter å ha blødd hver dag i 5 uker (bivirkning) sa jeg til kjæresten at nå kaster jeg pillene! Som sagt så gjort. Sluttet å blø, og ventet på normal mens. Den kom aldri, så jeg ble faktisk gravid rett etter pilleslutt. Nå er datteren vår 3 år Når det er sagt, så prøver vi for første gang aktivt med å få barn nå. Og jeg ble ganske paff da jeg skjønte at dette kan ta litt tid! Har prøvd et par mnd nå, og ingen klaff. Vet jo at jeg kan bli gravid, siden vi har datteren vår, men skjønner nå at det er helt normalt at det tar litt tid å bli gravid. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg Det er så mye som skal klaffe for å bli gravid. Har en venninne som hadde ubekyttet sex med kjæresten slik som dere, fra februar - i juli ble hun gravid. En annen venninne igjen, sluttet på p-pillen i juli og ble gravid på første forsøk. Så det varierer veldig tror jeg, og alt er like normalt

Anonymous poster hash: 9ab5e...f73

For oss gikk det veldig kjapt på både nr 1 og nummer 2, var heller ikke aktive prøvere og hadde innstillingen skjer det så skjer det. På nummer én satt den på første "forsøk" og på nummer 2 satt den på andre "forsøk". Kanskje dere ikke har sex rundt eggløsning, ellers er det veldig vanlig at det tar noen måneder opp til et år før man blir gravid.

Anonymous poster hash: 03def...b7c

Vi har jo sex ca hver , til annenhver dag da, hvordan kan vi ikke treffe på eggløsningen da ? Kan det hende jeg ikke har eggløsning ? Jeg har veldig "såre" brystvorter i dag da, kan det være eggløsning på gang da ? Vi hadde sex i går kveld/natt, og sist mensen var 11 Oktober som første blødningsdag...

Dere treffer seff el med sex så ofte. Kanskje han har dårlige svømmere? Hva med hans kosthold?

Anonymous poster hash: 30069...1e1

Han har det samme kostholdet som meg, bortsett fra at han ikke liker fisk og grønn salat da...men dårlige svømmere er jo også mulig...

Man kan bli gravid første syklus etter p-pilleslutt. Er ingenting som sier at det tar tid å bli "normal" igjen etter pilleslutt. Det er derfor man må bruke annen prevensjon dersom man glemmer kun én pille og ikke vil bli gravid.

Det er helt vanlig at det tar opptil ett år å bli gravid. Hvis du har regelmessig mens, har du mest sannsynlig også regelmessig EL.

Hvis dere har hatt ubeskyttet sex siden juni, er dette kun 4-5 sykluser hvis du har normal lengde syklus, og jeg ville ikke stusset over at du ikke har blitt gravid.

Forøvrig trenger man ikke å ha skapet fullt av tester for å være prøver. Det er mange som begynner prøvingen med å kun slutte med prevensjon, og begynner ikke med noe testing før det har gått flere måneder uten resultat. Hvis man har regelmessig sex og ikke bruker prevensjon, er man teknisk sett en prøver, siden man mest sannsynlig vil bli gravid, og enhver voksen person vet dette.

Annonse

Heisann! Prøvde å få litt svar fra IKM uke 44, men ble totalt oversett!

Lurer på om jeg er gravid eller ei. Ikke planlagt. Men jeg putta ikke inn nuva-ringen etter forrige mens og hadde dermed ubeskyttet samleie et par ganger 2 og 4 dager etter mensslutt. Sannsynligheten er vel liten?

Har hatt superømme brystvorter, ikke akkurat nå. Ellers er jeg trøtt og har hatt murringer. Det kan jeg sikkert være når jeg går på prevensjon også. Har kjent litt på tappen av nysgjerrighet og den er hard inni ihvertfall. Og et par dager etterpå hadde jeg litt brun utflod også stoppa det. Trodde mensen kom, men neida... Så nå er jeg forvirra. Er jeg bare i hormonell ubalanse pga prevensjonsstopp eller er jeg kanskje gravid? Vet ikke om jeg skulle hatt mensen på fredagen som var eller om det er denne fredagen 😕

Noen erfaringer?

Joda, men det kan jo også være tegn på at mensen vil komme. Har alltid kjent murringer i magen før mensen for eksempel. Har vært gravid en gang før, og føler meg ikke det nå altså. Ikke har brystene blitt større heller som sist gang... 😕

Føler det blir så domt å teste også kommer mensen for sent... Men er det vanlig da at den kommer for sent og at kroppen er som den er når jeg akkurat har slutta på prevensjon?

Planen var egentlig å gå en måned uten og starte på igjen... Hvis jeg er gravid nå, da jaggu er jeg fruktbar! Sist gang var det heller ikke planlagt. Var bare litt slurvete med pillene. Skjedde likevel gitt. Nesten litt komisk hvis jeg har fått bolle i ovnen nå også 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...