Gå til innhold

Januargjengen2015<3


Twiiie

Anbefalte innlegg

Jo da. Samboer har tabell, men han har ikke justert den under permisjon. Og sånn egentlig så skal det vel kanskje ikke gjøres noe med, men han har da fått baksmell etter de to siste permisjonene.

 

Du kan vel sende inn til skatteetaten og justere den opp. Heller mer i skatt enn baksmell tenker nå jeg.

 

Jeg har ikke fått noe baksmell etter permisjonene mine. Kanskje samboer er et tilfelle alene ... ?... :P 

 

Hvem vet. Tenkte kanskje det kunne ha vært greit å ha i bakhodet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Håper det går bra med dere alle sammen i januargruppa❤️

Det er vel noen bekken og mammakropper som skrangler, men alle småttisene har det bra!

Hvordan går det med deg, Karooline?

Viktigste er at småttisene har det bra!:) Joda rusler og går her. Mistet en gang til etter MA'en i juni, men bortsett fra det er alt fint:) Skulle så veldig gjerne ønske at jeg fortsatt var en del av januargruppa, men spiren sitter nok snart igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....

 

Har jeg sneket meg over for tidlig?? :( 

 

Tror jaggu jeg har gjort det jeg :P 

 

Når starter 3. trimester igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+0 :)

 

Noen dager til eller fra spiller vell ingen rolle :P

 

Er 28+0 i dag etter menstermin :P hahaha :D Går for den :P;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er veldig forskjellig fra hva du er vant til, og det ikke hjelper å sette seg ned og drikke saft, ville jeg tatt en tlf bare for å slippe å bekymre meg. Regner med at alt er bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten ikke kjent liv de to siste dagene, bør jeg være bekymret?!

Har du drukket noe søtt, lagt deg ned og dyttet rundt på magen?:) hvis du har det og fortsatt ikke merket noe, bør du kontakte sykehuset du skal føde på, slik at du får en ultralyd. Bevegelsesmønsteret endrer seg etterhvert i svangerskapet, så alt er sikker bra. Men bedre føre var:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell. Bruker å kjenne bevegelse jevnt over hele dagen. Nå er det bare såvidt det er noen bevegelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet får mindre plass etterhvert, så bevegelsene vil endre seg når eg det nærmer seg termin. Så lenge du kjenner bevegelse er nok alt i skjønneste orden. Men er du veldig i tvil, usikker eller bekymret så er det bedre å ringe en gang for mye enn for lite :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell. Bruker å kjenne bevegelse jevnt over hele dagen. Nå er det bare såvidt det er noen bevegelser...

Da bør du ringe sykehuset ditt for sikkerhets skyld. Som regel er det ikke noe galt, men du antakelig bør undersøkes i tilfelle morkaken fungerer dårligere eller lignende. Ring så vurderer vakten på sykehuset om du skal komme eller ikke. Du skal ikke ignorere mindre bevegelser, som jordmoren min sier så er det vår jobb å si ifra. Og sykehusets jobb å vurdere det. 😊 lykke til! Det går helt sikkert fint! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, fikk beskjed om å ta det med ro. Det var nok ingenting sa jordmor. Så lenge det var noe bevegelse, var det ingenting å bekymre seg for. Men som førstegangs må jeg si at jeg føler meg egentlig ikke rolig i det hele tatt.. Men får bare tro på jordmor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det helsestasjon eller jordmor på sykehus som sa dette? Merkelig å ordlegge seg slik, for er det mindre liv så skal det kontrolleres. Og man skal jo selvsagt ikke vente til det er 0 bevegelse.... Da kan det jo være for sent. Jeg er tredjegangsfødende så har vært gjennom det noen ganger før, men har heldigvis gått fint hver gang. Noen ganger er ikke babyen egentlig roligere men man kan kjenne mindre etter og merker det derfor mindre. Men er det stor reell forskjell så kan det også være er dårlig trivselstegn.

 

Jeg ville lagt meg ned, drukket saft og spist en sjokolade og tatt frem penn og papir. Ligg i 20 min og tell hvor ofte du kjenner et spark. Så ville jeg ha ringt sykehuset og sagt følgende dersom du fremdeles er bekymret;

 

1. Jeg er bekymret og kjenner merkbart mindre liv enn tidligere

2. Har registrert selv hvor mye jeg får av spark/ bevegelse etter å provosert babyen med sukker. Det har vært xxxxx antall spark i løpet av 20 min.

3. Mener dere dette er innenfor en normal eller ikke? Jeg er bekymret og trenger et konkret svar på om jeg bekymret meg unødig for at noe er galt eller om dette bør undersøkes.

 

Smart å ta sparketest selv først - da er det mer konkret for de å svare på, og så slipper du event å sitte unødvendig på sykehus vente på at de har tid til å se på deg. Lykke til! Som regel er alt ok, men bra å få sjekket ut - både for din del og for babyen. ❤️ Klem igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Corneliuss.

Snakket med jm på helsestasjonen. Det er jo ikke det at jeg ikke kjenner noe, mn det er bare mindre enn det bruker. Jeg skal provosere frem bevegelse å ringe sykehuset isteden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er nok bare vanlig hysterisk førstegangs ;) jeg drakk kald brus og da ble det masse beveglse. Det er nok at jeg er forkjøla som gjør at ho er roligere enn vanlig. :) dårlig matlyst og slapp, så blir vel ho og d ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bestandig så greit å være førstgangs :P Merker at hvis jeg tenker over det, så kan det gå lang tid før jeg kjenner noe, men med en gang jeg ikke tenker på det, så er det masse liv og røre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så bra stemorsblomst! Det var jo beste svaret man kan få! :-) da kan du sove godt i natt!

 

Når det gjelder jm på helsestasjonen så hadde jeg vurdert å bytte... Går ikke an å si det hun gjorde. Jobben hennes er å følge opp avvikene. Om hun ikke gjør det så er det ingen vits i å sjekke i første omgang/ ha kontroller. Min venninne opplevde samme på symfysemål på en helsestasjon. Uansett hvor stort avviket ble, så sa hun at det var normalt. Heldigvis ble hun til slutt fanget opp av en lege og sendt på sykehuset. Morkaken var på vei til å slutte å virke så babyen ble tatt ut før. Som regel går det jo bra, men man skal jo ikke gamble med det. Uansett, glad for at det ble liv i babyen med sjokolade/ at du så at det var mer spark enn du hadde lagt merke til før i dag. Ha god natt og god bedring av forkjølelsen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har idag fått beskjed om at de ikke kommer til å la meg gå til termin. At forløsning vil skje i uke 37-38.

Så nå må jeg ta stilling til igangsettelse eller planlagt keisersnitt 😳 Jeg synes det blir et urimelig vrient valg jeg! Nei takk til begge deler? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har idag fått beskjed om at de ikke kommer til å la meg gå til termin. At forløsning vil skje i uke 37-38.

Så nå må jeg ta stilling til igangsettelse eller planlagt keisersnitt 😳 Jeg synes det blir et urimelig vrient valg jeg! Nei takk til begge deler? 😊

Det hørtes ut som et vanskelig valg. Har desverre ingen erfaringer å komme med. Hva føler du på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig helt opp til deg selv å velge?? Hørtes dårlig gjort ut, er jo litt som å velge mellom pest eller kolera :P Ikke at en "helt vanlig" fødsel er som en avslappende dag i parken heller, men lell da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...