Gå til innhold

Januargjengen2015<3


Twiiie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heihei jenter :-)

Hvordan står det til? Flere enn meg som går og venter eller har de fleste fått nå? Leser gjerne flere fødselshistorier når dere er klare for å oppdatere;-)

 

Stemorsblomst: Ble det vannfødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei jenter :-)

Hvordan står det til? Flere enn meg som går og venter eller har de fleste fått nå? Leser gjerne flere fødselshistorier når dere er klare for å oppdatere;-)

 

Stemorsblomst: Ble det vannfødsel?

Venter her også! Termin i dag, og er ekstremt klar for fødsel! Sjekket modning hos JM tidligere i uka, hadde da 2 cm åpning og begynt å modnes. Når jeg kom derfra kom det en del slim som hadde noe blod i seg. Dette gikk over dessverre :-p har også masse kynnere, men ikke noe mer enn det.

Hoppet i høyet i går, og håpet på fødsel, men var dårlig effekt gitt :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som ble klipt under fødselen? Jeg ble klipt + fikk en liten rift. Dette er noe som plager meg veldig, da jeg føler meg så hemma nå i ettertid. Blant annet tør jeg ikke å bæsje. Skal prøve med lactulose og se om det kan hjelpe. :) Håper ting kjennes bedre ut snart. Gleder meg så til å kunne trille turer, sitte normalt, bære på babyen litt mer enn jeg klarer nå osv. Er skikkelig bitter for det klippet, men det måtte gjøres både fordi jeg var veldig trang, babyens hjertelyd ble ustabil og fostervannet ble misfarget. Har ikke gått mange dagene, så jeg må vel bare være tålmodig og bruke mye tid til å slappe av :) Heldigvis har jeg en fantastisk samboer som fikser alt i hjemmet :) 

Men SOM jeg koser meg med vesle tulla vår, som bare er helt fantastisk!! <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ble også klippet, spurte dagen etter fødsel hvordan det var med bæsjing. Fikk beskjed om at det bare var å bæsje som normalt, stingene skal tåle det. Ble anbefalt å ikke ta noe som skal hjelpe en å bæsje fordi en kan risikere at en blir avhengig av det for å klare å bæsje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :) Da får vi se hvordan det går. Har ikke følt noe stort dobehov etter fødselen heller, så får vel bare vente til ting ordner seg selv. Kan vel kanskje ta litt tid før man må på do etter man har født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble også klippet. Måtte på do 2 dager etter fødsel, og det gikk veldig fint. Jeg syns det er vondere å tisse! Tror noen av stingene har gått opp, men de fikser vel ikke dette i ettertid slik jeg har forstått det. Må vel vente på at det gror..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter og venter .... Var sikker på det kom til å bli januar barn , termin 2/2 og første kom nesten to uker før .... Litt overraska over at jeg har gått så lenge..... Blir en svæææær baby hvertfall ! 😄😳

Superklar for fødsel nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter her også! Termin i dag, og er ekstremt klar for fødsel! Sjekket modning hos JM tidligere i uka, hadde da 2 cm åpning og begynt å modnes. Når jeg kom derfra kom det en del slim som hadde noe blod i seg. Dette gikk over dessverre :-p har også masse kynnere, men ikke noe mer enn det.

Hoppet i høyet i går, og håpet på fødsel, men var dårlig effekt gitt :-p

Spurte du om å bli sjekket eller er dette vanlig på siste kontrollen? Min jordmor foretok bare de vanlige sjekkene. Fortsatt ingen tegn her :-( Lurte på å forføre mannen etter en ordentlig kjærestekveldbfor å prøve den metoden i kveld, men han er ikke i form og la seg kl. 20.. Så da ble det grandis, stratos og Charlie's Angels i stedet:-p Hvem vet, kanskje det funker like bra.

 

Februarbaby2015: fortsatt et døgn igjen av januar så ikke for sent enda ;-)

Endret av Salla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Venter her også! Termin i dag, og er ekstremt klar for fødsel! Sjekket modning hos JM tidligere i uka, hadde da 2 cm åpning og begynt å modnes. Når jeg kom derfra kom det en del slim som hadde noe blod i seg. Dette gikk over dessverre :-p har også masse kynnere, men ikke noe mer enn det.

Hoppet i høyet i går, og håpet på fødsel, men var dårlig effekt gitt :-p

Spurte du om å bli sjekket eller er dette vanlig på siste kontrollen? Min jordmor foretok bare de vanlige sjekkene. Fortsatt ingen tegn her :-( Lurte på å forføre mannen etter en ordentlig kjærestekveldbfor å prøve den metoden i kveld, men han er ikke i form og la seg kl. 20.. Så da ble det grandis, stratos og Charlie's Angels i stedet:-p Hvem vet, kanskje det funker like bra.

 

Februarbaby2015: fortsatt et døgn igjen av januar så ikke for sent enda ;-)

Jeg ba om å bli sjekket! Skikkelig lei, og trengte å vite hvordan det lå an! Hehe. Spurte om hun kunne tøye litt "oppi der" også, men det ville hun ikke før neste time som er til uken. Håper på god effekt av det, og fødsel etter JM- timen... eller helst før egentlig; -)

 

Blir nok ikke mer "humping" her fremover. Tror gubben syns det er litt spesielt nå, og sliter litt med å "få det til" :-p

 

satser på det hjelper med grandis, sjokkis og film for deg ;-) her håper jeg en god natt søvn skal gjøre susen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Darn, hadde jeg visst at man kunne blitt sjekket skulle jeg spurt. Aner jo ikke hvordan det ser ut der oppe, så vært kjekt å vite om det er noen modning i det hele tatt. Jaja, om ikke annet så får jeg vite på overtidskontroll i alle fall :P

Takk, det håper jeg og ;) 

 

Her har det ikke vært noe action på soverommet siden tidlig høst :/ Mye vondt i bekken, samt at det ikke virker som mannen synes det er stas med en mage :P Sånn sett hadde det jo vært fint og ha hatt litt nærhet mens vi fortsatt bare er to... håper virkelig ikke det drøyer månedsvis på andre siden også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også klippet. Måtte på do 2 dager etter fødsel, og det gikk veldig fint. Jeg syns det er vondere å tisse! Tror noen av stingene har gått opp, men de fikser vel ikke dette i ettertid slik jeg har forstått det. Må vel vente på at det gror..

De fikser det ikke nei, må gro av seg selv, tar lengre tid da og mindre pent resultat. Her løsnet noen av stingene for noen dager sider, fikk se noen små tråder når eg vasket meg, så her løsnet de ikke før de sku. De sydde et sting oppe med urin røret i tilleg til klippet, bare slik at det ikke skulle svi når eg tisset, sydde det liksom sånn at strålen skulle gå vekk på klippet. Det stinget løsnet etter litt over 1 uke så da svei det å tisse i noen dager

Endret av Marianne89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :) Da får vi se hvordan det går. Har ikke følt noe stort dobehov etter fødselen heller, så får vel bare vente til ting ordner seg selv. Kan vel kanskje ta litt tid før man må på do etter man har født?

Eg måtte på do dagen etterpå, tørde ikke bæsje før eg hadde spurt jordmor om eg kunne det eller om eg måtte ta noe som hjalp meg, fikk beskjed om at det gikk helt fint, så var godt å få gå på do da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg ble også klippet. Måtte på do 2 dager etter fødsel, og det gikk veldig fint. Jeg syns det er vondere å tisse! Tror noen av stingene har gått opp, men de fikser vel ikke dette i ettertid slik jeg har forstått det. Må vel vente på at det gror..

De fikser det ikke nei, må gro av seg selv, tar lengre tid da og mindre pent resultat. Her løsnet noen av stingene for noen dager sider, fikk se noen små tråder når eg vasket meg, så her løsnet de ikke før de sku. De sydde et sting oppe med urin røret i tilleg til klippet, bare slik at det ikke skulle svi når eg tisset, sydde det liksom sånn at strålen skulle gå vekk på klippet. Det stinget løsnet etter litt over 1 uke så da svei det å tisse i noen dager

Kanskje det de har gjort her også.. skal til legen å få en "status-sjekk" om noen uker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ei skjønn lita snuppe natt til 21. Januar❤️.

 

Jeg var oppe på toalettet kl 01 og merket at det var mye kynnere, men det har jeg hatt så lenge at jeg la ikke noe mer i det. Tenkte at jeg kunne telle hvor lenge det var mellom, men så var jeg så trøtt og bare sovna igjen. Dessuten var det ikke rier, det var jeg sikker på. Så våkna jeg igjen rett over 03 av "noe" som jeg ikke klarer å beskrive, bare at det det var en følelse der nede av at noe skjedde. Gikk og tisset og merket første rie pluss at det var litt blod på papiret. Sto litt på badet for å kjenne etter og da kom det en rie til og jeg fikk trang til å gå på do. Der kom det mer blod, så da skjønte jeg at nå skjer det!

 

Gikk og vekket samboern og ba han ringe moren sin for barnevakt til storesøster. Selvfølgelig virket ikke tlf hans akkurat da og vi begynte å snakke om å ta med oss storesøster. Imens ringte jeg føden og avtalte å komme inn (forrige fødsel tok 3t 40min, så var ikke noe å vente med). Da var kl 0311. La på og begynte å kle på meg før jeg fikk en ny rie som var så vond at jeg skjønte det ikke var mulig for meg å kjøre i bil til sykehuset, og samboer innså det samme bare ved å se på meg. Ikke klarte jeg å ringe tilbake til føden heller, så det måtte han gjøre. Da var klokka 0314. De sendte en ambulanse og vi beholdt kontakten med jordmor. Jeg slang stellematta på gulvet og sto på alle fire på den til jordmor ba meg ligge på siden for skape minst mulig press nedover. Så fikk jeg beskjed om å puste meg gjennom riene så godt jeg kunne. Samboer fikk beskjed om å hente håndklær og se etter hodet og evt prøve å holde litt igjen når det ble synlig. Det var pressrier med én gang og under 2 min mellom. Så jeg klamra meg fast i stellematta og pustet febrilsk for hver rie.

 

Klokka 0330 kom ambulansen og da følte vi oss litt tryggere. Jeg pusta meg gjennom riene så godt jeg kunne men måtte presse litt innimellom også, det var umulig å la være. Kjente etterhvert en brennende følelse rundt åpningen og like etterpå var hodet ute. Da ble ambulansemannen skikkelig stressa fordi fostersekken fortsatt var inntakt og han fikk ikke hull på den. Han ba meg presse som bare det og litt etterpå var resten av baby ute og de klarte etter litt å få hull på fostersekken. Da hadde klokka blitt 0347. Imens hadde legebilen kommet fram og ambulansemannen ropte at de måtte løpe for han var så stressa. Etter at fostersekken var borte blåste han et blås munn til munn og da ble det liv! Så sugde han litt i munnen hennes før jeg fikk henne på brystet:) så da legen endelig kom inn på badet var alt i orden og hun hadde fin farge. Vi ventet litt på at morkaken skulle komme, men det tok sin tid, så da ble jeg kjørt i ambulanse til sykehuset og morkaken kom først etter at vi hadde kommet inn på fødestuen.

 

Så dette var min 40 minutters fødselshistorie..! En ikke rent lite intens og skremmende opplevelse, men det gikk jo bra til slutt:) Og vi er glade for at storesøster på 2 sov godt gjennom det hele på andre siden av gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere begge:-)! Fasinerende hvor fort fødsler kan foregå :-O Godt å høre det gikk bra med dere topplue! Like raskt hos deg også Februarbaby?

 

Bikket over til februar så ingen januarbaby her. Kjenner jeg blir mer og mer utålmodig for hver dag. Magen føles som et trommeskinn, og strekkmerkene er blitt mye verre på bare 3 dager. Sover dårlig på natta med mye vondt og press på blæra/ribbein, skal bli deilig å (forhåpentligvis) få tilbake kroppen igjen! Overtidskontroll på onsdag hvis intet skjer.

 

Håper det går bra med alle som har fått hjem nurkene sine ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte i ni ti tiden og var på sykehuset 1320 og 1335 var hun ute :-)

 

Fødselshistorie kommer :-)

 

Masse lykke til Salla, jeg gikk å venta og venta og var sikker på at jeg skulle på overtidskontroll .. Plutselig startet det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også født! 4 dager over termin kom lille babyen vår endelig til verden:-)

3200g og 50 lang! Helt perfekt selvsagt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer julibaby :-)!! Håper det står bra til med dere alle!

Her bærer det avgårde til kontroll straks, så venter fortsatt:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei jenter :-)

Hvordan står det til? Flere enn meg som går og venter eller har de fleste fått nå? Leser gjerne flere fødselshistorier når dere er klare for å oppdatere;-)

Stemorsblomst: Ble det vannfødsel?

Ja, det ble vannfødsel. ;) har vært litt opptatt indet siste, så har ikke vært på forumet i det hele tatt. Men fødselshistorien min er forholdsvis kort uten noe ekstra. :)

 

Det begynte i 7-tiden på kvelden, jeg fikk en kjempe blødning. Så jeg ringte jordmorvakta og fikk beskjed om å komme til sjekk. Pappaen var allerede i Trondheim, så jeg sendte ham en tekstmelding om han kunne være så snill å komme hjem. Så jeg kjørte til jordmorvakta selv. Det e ikke langt 20min kanskje. På tur dit hadde jeg 4 rier. Jeg hadde bare avflatet livmorhals, men 5 rier mens jeg ventet påmat pappaen skulle komme å hente meg og kjøre meg inn til trondheim. Da vi var kommet dit kunne jeg telle 3mkn fra en rie startet til neste begynte.

Riene ble ikke kraftige før jeg var inne på undersøkelsesrommet. Da kom riene så tett at den første slapp ikke før neste begynte. Ca kl 23.15 fikk vi en fødestue. Da var riene så kraftige at jeg hadde ingen kontroll når de kom, jeg måtte være i beveglse, hoppet og travet rundt. Så sikkert kjempe smart ut. :D de fylte badekaret en stund etter. Da jeg satte meg i karet hadde jeg 2cm åpning. Ved neste sjekk hadde jeg 4cm. Og da hadde jeg ikke vært i vannet lenge. Plutselig fikk jeg trang til å presse. Det var ved ca 7cm åpning. Jeg fikk presse forsiktig på toppene av riene. På dette tidspunktet husker jeg ikke så mye, bortsett fra at jeg var så sliten at jeg nesten sovnet mellom riene og var veldig sliten. Så kom pressriene for fullt. Ca. Kl 02.27 kom Tuva til verden. Jeg tok imot henne selv(med litt hjelp fra jordmor selvfølgelig). Det var fantastisk. <3 det blir nok vannfødsel neste gang også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5.2 ble det endelig vår tur! Har tenkt å oppdatere lenge, men dagene har gått fort. Fødselshistorie kommer senere når jeg har to hender tilgjengelig :-)

 

Stemorsblomst: høres ut som en finfin fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo skrive litt om fødselen jeg òg.

Første fødselen min var ikke noe ålreit, men jeg syns jeg fikk god oppfølging i dette sv.skapet, både av vanlig jm og en samtale på sykehuset som var veldig bra. Og tydeligvis fulgte notatene derfra journalen min, for dette var en helt annen opplevelse!

 

Dagen etter termin våknet jeg av rier fredagmorgen kl.3:30, litt senere gikk slimproppen og jeg tenkte "shit, skal ungen komme nå?? Trodde dette skulle skje neste uke?!" Men det kom jevnt og trutt, far måtte levere i bhg og kl 9 var vi på sykehuset. Jordmoren som tok imot meg var veldig hyggelig og åpningen var allerede 5cm. Så dette kom til å være overstått før kl 14, mente hun. Dessuten var det med en svensk nesten ferdig jordmorstudent. Jeg fikk komme i badekar og det var deilig! Jeg kunne røre meg rundt. :) En stund var jeg i dusjen også for å få litt fortgang på ting, men det hjalp ikke. Kl 14 var det fortsatt bare 6-7cm åpning. Da ble det satt elektrode på ungen og drypp på meg for å få fart på sakene. Jeg hylte på epidural for da var det nesten slutt på kreftene og motivasjonen og alt alt. Jm overtalte meg til å prøve 30min først for å se om dryppet hjalp. Det gjorde det ikke, så kl 15 fikk jeg endelig epidural. Det var himmelsk! Plutselig kunne jeg snakke og ha kontroll gjennom riene og tilogmed få i meg litt mat. Jeg sto med prekestolen ganske lenge, og rørte meg så mye jeg kunne. Men da gubben skulle vise meg noe og jeg snudde meg rundt for å se, deisa jeg rett i gulvet. Jeg hadde glemt at beina var helt numne og rare. Alt gikk bra, men fosterpulsen for opp til 180 en kort stund, så det var flere som fikk seg en støkk. :P Etterpå ble jeg kommandert opp i senga, men det var greit. Studenten bestemte seg for å bli til fødselen var ferdig og kveldsvakt var også hyggelig. Omsider kunne jeg sette meg opp på kne og begynne pressinga og selv om jeg hadde epidural (skrudd litt ned), så kjente jeg mer til at barnet kom denne gangen enn sist (hadde bare lystgass da). Men det var ikke så vondt, bare rart. Idet hele ungen kom, plasket det også ut masse fostervann og gugg og ungen bæsja, så det ble mye søl. Men tilslutt fikk jeg sett at det var ei jente! Har ikke helt vent meg til tanken, men det kommer seg. ;) Jeg syntes det hadde gått kjempefint, men jm snakket om noe blødning og rift og sånn, og de måtte få en gynekolog inn for å vurdere skadene. Hun konkluderte heldigvis bare med en grad2 rift, men de holdt på i over en time med å lappe meg sammen igjen. Men kjente overhodet ingenting og kunne ikke brydd meg mindre om hva de drev på med. Jeg har nesten ikke hatt noe vondt etterpå heller.

 

Så selv om denne fødselen var minst like lang som den forrige og endte med enda mer ledninger og kanskje dypere rift enn sist, så synes jeg det var myyye bedre! Alt pga flinke jordmødre!

Endret av mortilknerten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...