Gå til innhold

Vil dere vite kjønnet?


Paeonia

Anbefalte innlegg

Vil dere vite kjønnet? Og vil dere i så fall fortelle andre det, eller skal det være en hemmelighet?

 

Jeg og mannen kommer mest sannsynlig til å ikke ville vite kjønnet - vi blir litt dradd mot den spenningen :) Ser også for meg at den følelsen av å ha jobba seg gjennom hele fødselen og i "belønning" få høre (helst fra mannen min) om det er en gutt eller jente, vil være en stor opplevelse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har alltid sagt at jeg ikke skal vite det før vi faktisk får se den lille <3
Sambo har et ønske om å vite kjønnet, så sier han at han kan jo vite det uten og si noe til meg. men det tror jeg aldri kommer til å gå :ler:

Vi får se hva vi blir enige om. tenker om vi finner ut at vi vil vite det, så kan vi heller holde det hemmelig for familien og andre kjente :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at "alle" vil vite det for tida - gøy det er flere enn meg og mannen som trekkes mot spenningsmomentet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil vite. Dette blir vårt første fellesbarn, men barnet blir totalt vårt 6 barn. Vi vil vite fordi vi vil planlegge og gi babyen navn i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En del av meg heller mot ikke å vite. Tenker at det er ganske spennende at man ikke vet før man har født. 

 

Så er det en annen del av meg som absolutt vil vite, som ikke klarer å vente alle de månedene på å finne ut om det er en jente eller gutt. 

Vi har endel jenteklær fra førstemann så det er så greit å vite om vi kan bruke de igjen eller om vi kan gi de bort til noen andre som trenger jenteklær. Pluss at da får vi frigjort litt oppbevaringsplass som vi absolutt trenger. 

 

En annen ting er at 5åringen min garantert vil vite om hun skal bli storesøster til gutt eller jente. Jeg tror det gjør det litt mer "virkelig" for henne at hun kan bli med å planlegge navnet, kjøpe litt rosa tøy osv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før eg blei gravid sa eg altid at eg ikkje ville vite, men no når graviditeten er eit faktum har eg ombestemt meg. Mannen min vil også vite det. Blir liksom litt meir virkelig då :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil vite det :-) Vi har ikke bestemt oss for om vi skal fortelle noen kjønnet da, men vi vil vite det av praktiske grunner. Soverom skal bli pusset opp, og er det gutt, har vi endel shopping i vente... Er det derimot jente, har vi mye tøy. 

Får vi gutt nå (har jente fra før), og vi får en tredjemann en gang, så tror jeg faktisk ikke vi vil vite. Da har vi alt vi trenger, om det blir gutt eller jente... Og det haster jo egentlig ikke å pusse opp noe rom, baby skal ikke inn dit før lenge etter fødselen likevel. 

Men jeg husker da vi fikk vite det med førstemann. Å se baby på skjerm var helt fantastisk, å se hjertet, den lille kroppen bevege seg... Men først da vi fikk vite kjønnet, forsto vi at dette faktisk var et menneske. Vårt lille menneske... Det var en stor opplevelse å få vite kjønnet (mer riktig: at det var et kjønn i det hele tatt, altså at baby levde og utviklet seg...). Vanskelig å forklare, men det var stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke vist tre ganger og syns det er så stas å få vite det på sykehuset. For meg er det skikkelig spennende og jeg elsker at ting er litt hemmelig og overraskelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke vist tre ganger og syns det er så stas å få vite det på sykehuset. For meg er det skikkelig spennende og jeg elsker at ting er litt hemmelig og overraskelser.

Gøy det er så mange som tenker det, nå gleder jeg meg bare mer til den overraskelsen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil vite, men har ikke snakket om det med sambo ennå. Jeg visste ikke med førstemann for da var det en regel ved sykehuset om ikke å fortelle. Med minste visste vi, og jeg likte det best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil vite det... Spennende nok når man får møte den lille uansett synes jeg. Også er jeg litt utålmodig av meg, så da gjør det det litt lettere om jeg får vite litt underveis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stor respekt for dem som klarer å vente til fødselen! Jeg er alt for nysgjerrig. Kommer aldri i verden til å klare å gå fra ultralyden uten å vite kjønnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil nok vite det :) klarte ikkje holde oss sist, har lite håp for denne gangen her og! Nysjerrige både jeg og forlovede min...

Endret av happytogether90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før vi ble gravide tenkte jeg hele tiden at jeg ikke ville vite det, men nå som vi e blitt gravide kjenner jeg at jeg har en stooor trang til å vite hva kjønnet er etterhvert. :-) Åh, klarer ikke helt å bestemme meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil vite :) dette er første for oss begge, og vi er altfor nysjerrige til ikke å vite det :P og så vil jeg knytte et navn til babyen i magen før den blir født også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vil vi. Og vi kommer til å fortelle det til nærmeste familie. Vi håper på en gutt, da det ikke finnes biologiske gutter i vår familie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for nysgjerrig av meg til å ikke vite noe - og mannen er heldigvis enig i at det er helt i orden. 

Vi kommer til å fortelle det til de rundt oss, ser ikke noe poeng å holde for oss selv dersom vi vet det.

 

Jeg har to gutter fra før så spenningen på om det blir en jente denne gangen klarer jeg rett og slett ikke å gå med frem til fødsel! Jeg er forberedt og tenker at selvsagt er det en gutt til, men det hadde jo vært ekstra moro å få en liten lillesøster som sistemann i flokken! 

 

Mamma og pappa visste ikke kjønnet på meg og søsteren min før fødslene. Pappas reaksjon da søsteren min kom ut var: vi har helt makan hjemme.... (tenk før du snakker mann! hehe..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal vite kjønnet. Vi er så nysgjerrige, men også fordi det blir mer virkelig da... Og sist brukte vi en god stund på navnevalg, så greit å vite litt på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...