Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #1 Skrevet 3. oktober 2014 ikke dette er lett siden det er avspasering som vedkommende ikke engang har timer eller dager å avspasere, men hvem tar jeg dette opp med? Eks for noen uker siden var hun med sin gravide datter 2 timer på sykehus for ul av sitt første barnebarn og dette tok hun ut i "såkaldt" avspasering som hun ikke har timer å ta ut. Hun sa bare hun ble borte noen timer og var snart tilbake. Jeg synes det er så vanskelig å ta dette opp med vedkommende. Anonymous poster hash: 75018...77d
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #2 Skrevet 3. oktober 2014 Hva med å høre med distriktsjefen? Men det kan jo være hun har fått lov til å ta fri uten betaling? Anonymous poster hash: 7511e...805
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #3 Skrevet 3. oktober 2014 Det er ikke ditt problem. Kanskje vedkommende jobber hjemmefra uten at du vet det? Anonymous poster hash: 5056e...fdd
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #4 Skrevet 3. oktober 2014 Har du kontroll på hvor mye sjefen din jobber og hvilken arbeidsavtale hun har? Anonymous poster hash: 21277...ec9
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #5 Skrevet 3. oktober 2014 Privat eller offentlig sektor? I offentlig vil du kanskje ja en enhetsleder du kan ta det med. I privat har du eventuelt en styreleder? Ville startet å føre en oversikt over hvor mye avspasering som tas ut. Slik at du har noe helt konkret å vise til😊 Anonymous poster hash: 9b7da...58a
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #6 Skrevet 3. oktober 2014 Om hun har fastlønn er det mulig hun kan komme å gå som hun vil, så lenge jobben blir gjort. Sånn er det hos oss. Men her jobber de fleste sjefer 150% i perioder da.. så tar vi gjerne noen langhelger innimellom. Anonymous poster hash: 15157...cf4
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #7 Skrevet 3. oktober 2014 Fullt så lett er det ikke, normalarbeidstiden hennes er 08-15.30 og ofte går hun klokken 14.15 og hun jobber ikke hjemmefra for det er kommunal sektor og det har hent at hun blir oppringt på jobben men allerede er gått for dagen. Synes ikke noe om dette lenger er så lei. Anonymous poster hash: 75018...77d
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #8 Skrevet 3. oktober 2014 Kan du registrere avspaseringen i grs? Da vil hun jo raskt komme i minus. Anonymous poster hash: fc2bf...d9e
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #9 Skrevet 3. oktober 2014 Du skal være rimelig sikker på at hun ikke håndterer jobben sin og skulker MYE før du gjør noe med dette. Det jeg syns er underlig er hvordan du kan vite dette uten at det føres timer - og i så fall vil jo hennes overordnede ha oversikt. Hun kan jo jobbe på kvelder og i helger på kontoret om hun ikke kan gjøre det hjemme. Jeg tenker at så lenge hun gjør jobben sin så hadde jeg ikke brydd meg. Anonymous poster hash: adb1d...e6c
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #10 Skrevet 3. oktober 2014 Synes det er helt riktig av deg å ta det opp med henne - særlig det at hun har gått når folk prøver å få tak i henne i normalarbeidstiden. Det er helt rimelig å forvente, at folk er tilstede da.<br /><br />Du kan ellers ta det opp med hennes overordnede, det er lov til å si fra når du synes det går utover arbeidsoppgavene hun skal dekke opp eller at ting faller på dere pga hennes fravær. Servicegraden blir dårligere også.<br /><br />Tenk over hvordan du best bør gripe det an. Prøv helst å nevne det for henne før du går høyere, det er mest ryddig.<br /><br />Skjønner at du blir irritert Anonymous poster hash: 61fbf...e2e
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #11 Skrevet 3. oktober 2014 Dette har da du ingenting med? De fleste sjefer har andre typer arbeidsavtaler enn resten av arbeiderne. Og at det er kommunal sektor er da ikke til hinder for at hun kan sitte hjemme og skrive rapporter på kveldene! Anonymous poster hash: 9a140...5fc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #12 Skrevet 3. oktober 2014 ikke dette er lett siden det er avspasering som vedkommende ikke engang har timer eller dager å avspasere, men hvem tar jeg dette opp med? Eks for noen uker siden var hun med sin gravide datter 2 timer på sykehus for ul av sitt første barnebarn og dette tok hun ut i "såkaldt" avspasering som hun ikke har timer å ta ut. Hun sa bare hun ble borte noen timer og var snart tilbake. Jeg synes det er så vanskelig å ta dette opp med vedkommende. Anonymous poster hash: 75018...77d Jeg synes det er smålig av deg å legge deg opp i. Å få bli med datteren sin på noe så stort som en ul (og attpåtil hennes første barnebarn!) er virkelig noe jeg unner de fleste. Anonymous poster hash: 6ae77...2e4
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #13 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg er leder i kommunalsektor og jobber i perioder veldig mye, det kan bli hundre timer ekstra over en periode på to-tre mnd, jobber enkelte lørdager også men sjeldent. Jeg får betalt som leder og skriver ikke overtid. kan ta avspassering når jeg har anledning men det gjør jeg ikke, får jo betalt for å måtte yte ekstra i perioder. Tidligere jobb erfaring så opplevde jeg leder som stadig var og gjorde ærender, og ofte flere timer og det var ikke i jobb sammenheng. Dette irriterte meg så jeg synest du skal ta det opp med vedkommende, kan hende det er en enkel forklaring. Jeg selv sitter å svarer jobb e- poster på kveldstid, mulig din leder gjør det og avspaserer neste dag? Anonymous poster hash: 1a708...489
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #14 Skrevet 3. oktober 2014 Jobber i sosialtjenesten selv, vi vanlige dødelige kan kun jobbe på jobben. Sjefen kanjobbe hjemme, hun har laptop med fagsystem etc. Anonymous poster hash: 5d21c...34f
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #15 Skrevet 3. oktober 2014 ikke dette er lett siden det er avspasering som vedkommende ikke engang har timer eller dager å avspasere, men hvem tar jeg dette opp med? Eks for noen uker siden var hun med sin gravide datter 2 timer på sykehus for ul av sitt første barnebarn og dette tok hun ut i "såkaldt" avspasering som hun ikke har timer å ta ut. Hun sa bare hun ble borte noen timer og var snart tilbake. Jeg synes det er så vanskelig å ta dette opp med vedkommende. Anonymous poster hash: 75018...77d Jeg synes det er smålig av deg å legge deg opp i. Å få bli med datteren sin på noe så stort som en ul (og attpåtil hennes første barnebarn!) er virkelig noe jeg unner de fleste. Anonymous poster hash: 6ae77...2e4 Men er det riktig at hun skal "avspasere" for å være med på det? Skriver i anførselstegn da det virker som hun ikke har jobbet inn disse timene Anonymous poster hash: cf8d5...ccc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #16 Skrevet 3. oktober 2014 ikke dette er lett siden det er avspasering som vedkommende ikke engang har timer eller dager å avspasere, men hvem tar jeg dette opp med? Eks for noen uker siden var hun med sin gravide datter 2 timer på sykehus for ul av sitt første barnebarn og dette tok hun ut i "såkaldt" avspasering som hun ikke har timer å ta ut. Hun sa bare hun ble borte noen timer og var snart tilbake. Jeg synes det er så vanskelig å ta dette opp med vedkommende. Anonymous poster hash: 75018...77d Jeg synes det er smålig av deg å legge deg opp i. Å få bli med datteren sin på noe så stort som en ul (og attpåtil hennes første barnebarn!) er virkelig noe jeg unner de fleste. Anonymous poster hash: 6ae77...2e4 Men er det riktig at hun skal "avspasere" for å være med på det? Skriver i anførselstegn da det virker som hun ikke har jobbet inn disse timene Anonymous poster hash: cf8d5...ccc Jeg stillerspørsmålet igjen - hvordan kan hi vite så sikkert at hennes overordnede ikke har jobbet inn disse timene? Har hun tilgang til timeslister? Eller annet? Anonymous poster hash: adb1d...e6c
Gjest Antarctica Skrevet 3. oktober 2014 #17 Skrevet 3. oktober 2014 ikke dette er lett siden det er avspasering som vedkommende ikke engang har timer eller dager å avspasere, men hvem tar jeg dette opp med? Eks for noen uker siden var hun med sin gravide datter 2 timer på sykehus for ul av sitt første barnebarn og dette tok hun ut i "såkaldt" avspasering som hun ikke har timer å ta ut. Hun sa bare hun ble borte noen timer og var snart tilbake. Jeg synes det er så vanskelig å ta dette opp med vedkommende.Anonymous poster hash: 75018...77d Jeg synes det er smålig av deg å legge deg opp i. Å få bli med datteren sin på noe så stort som en ul (og attpåtil hennes første barnebarn!) er virkelig noe jeg unner de fleste. Anonymous poster hash: 6ae77...2e4 Halloooooo, noen hjemme???
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #18 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg jobber som leder i kommunen. Innimellom ser de ansatte at jeg feks drar på hytta en fredag kl 14 eller drar for å hente barn på sfo litt tidlig en dag. De ser ikke når jeg logger meg på systemet hjemmefra eller sitter på jobb en hel søndag. Nå tok jeg ut hele høstferien som ferie. Jeg har fortsatt igjen en ukes ferie og 48 timer med avspasering, som skal taes ut før nyttår. Det rekker jeg ikke, men kommer til å jobbe mer overtid fremover, for så å håpe jeg får tatt en avspaseringsdag for julegavehandling. Mine ansatte jobber ikke overtid og får da ikke avspasering, men de kommer nok til å kjenne det som "urettferdig" når jeg tar fridag fra jobb på juleshopping. Anonymous poster hash: 7f940...157
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #19 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg jobber som leder i kommunen. Innimellom ser de ansatte at jeg feks drar på hytta en fredag kl 14 eller drar for å hente barn på sfo litt tidlig en dag. De ser ikke når jeg logger meg på systemet hjemmefra eller sitter på jobb en hel søndag. Nå tok jeg ut hele høstferien som ferie. Jeg har fortsatt igjen en ukes ferie og 48 timer med avspasering, som skal taes ut før nyttår. Det rekker jeg ikke, men kommer til å jobbe mer overtid fremover, for så å håpe jeg får tatt en avspaseringsdag for julegavehandling. Mine ansatte jobber ikke overtid og får da ikke avspasering, men de kommer nok til å kjenne det som "urettferdig" når jeg tar fridag fra jobb på juleshopping. Anonymous poster hash: 7f940...157 Det er det som er problemet med ansatte som kun ser at du ikke er der når de er der, men ikke tenker tanken på at man jobber sene kvelder og helger. Anonymous poster hash: adb1d...e6c
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2014 #20 Skrevet 4. oktober 2014 ikke dette er lett siden det er avspasering som vedkommende ikke engang har timer eller dager å avspasere, men hvem tar jeg dette opp med? Eks for noen uker siden var hun med sin gravide datter 2 timer på sykehus for ul av sitt første barnebarn og dette tok hun ut i "såkaldt" avspasering som hun ikke har timer å ta ut. Hun sa bare hun ble borte noen timer og var snart tilbake. Jeg synes det er så vanskelig å ta dette opp med vedkommende. Anonymous poster hash: 75018...77d Jeg synes det er smålig av deg å legge deg opp i. Å få bli med datteren sin på noe så stort som en ul (og attpåtil hennes første barnebarn!) er virkelig noe jeg unner de fleste. Anonymous poster hash: 6ae77...2e4 Men er det riktig at hun skal "avspasere" for å være med på det? Skriver i anførselstegn da det virker som hun ikke har jobbet inn disse timene Anonymous poster hash: cf8d5...ccc For meg blir det bare flisespikkeri hvor hun tar det fra. "Gå og ha det hyggelig når du skal se ditt første barnebarn, så dekker jeg over her. Herregud, så gøy at du skal bli bestemor! Krysser fingre og tær for at alt står bra til med den lille :)" Anonymous poster hash: 6ae77...2e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå