Gå til innhold

Når fortelle om graviditeten til søsken?


snille_snille

Anbefalte innlegg

Jeg har et barn fra tidligere forhold på 5 år. Er usikker på når fortelle om graviditeten. Blir lenge å vente til slutten av april, samtidig er det nok gøy å vite også! Når forteller dere søsken nyheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lurer jeg på og. Vår er bare 3 år da, men tipper ho kommer til å være veldig opptatt av det. Hun kommer også garantert å formidle nyheten om vi forteller det tidlig, men vil ikke at andre skal si "skal du bli storesøster" uten at vi har fortalt det... Hmmm. Skal på ul i neste uke, rett før jeg er 12 uker. Får vurdere da. Har begynt å fortelle det til endel venner, så er nok ikke hemmelig så mye lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har nærmeste venner og familie fått vite det, men med klar beskjed om at 5-åringen ikke vet noe! Men om et par uker blir det vanskelig å holde nyheten unna tenker jeg... Er 10+4 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en to åring, forteller det nok ikke før magen virkelig er der. Dem har ikke begrep om tid, så det kan bli veldig lenge å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to eldre søsken, men kan jo ikke si noe til dem før alle andre får vite det heller.. Er tolv uker nå, men føler ikke for å fortelle noen i det hele tatt. Er ingen som vet det utenom min mann. Har en krevende jobb, og alt for mange jern i ilden. Håper å klare å holde det skjult en måneds tid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sagt det. Sa det i uke 13. Barna er 3, 7 og 16. Vi har mistet barnet vårt tre dager før termin for bare 9 måneder siden, så det var vanskelig nå. De lurte alle sammen på om lillesøster/lillebror døde denne gangen også, og vi måtte være ærlige og si at det vet vi ikke, men at det oftest går bra og at mange leger passer på meg nå. Vi har alltid inkludert barna i alt vi gjør, så det var vanskelig å fortelle det, men helt viktig og riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Jeg har ingen barn i fra før, men prøvde å fortelle til min nevø på 2 år at tante hadde baby i magen. Han løftet opp genseren min å kikket på magen. Så så han opp på meg og med streng stemme svarte han: "nei! Tante mat i magen!" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...