Gå til innhold

Skravletråd


Paeonia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan syns dere det går i graviditeten så langt?

Jeg er i dag 4+4 og har i grunn ingen graviditetssymptomer. Dvs, i dag begynner brystvortene å bli litt ømme. Også er jeg så ubeskrivelig trøtt...! Men det tror jeg handler om astmaen min som den siste måneden er blitt betraktelig forverret (ikke i forbindelse med graviditeten, da jeg har kjent det i fire-fem uker).

I august, før SA i uke 6, kom kvalmen/uvelheten ca på dette tidspunktet, så den får bare komme om den gjør det, men slipper gjerne unna..! ;)

Hvordan har dere andre det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det går greit så langt, er kun 5 uker i dag. Har til nå veldig ømme bryster og murringer i livmor, ellers ingen andre merkbare symptomer. Matlysten er kanskje ikke helt på topp, men er ikke blitt kvalm enda. Sist graviditet var jeg kjempekvalm i første og andre trimester og gikk ned 7 kg før jeg begynte og gå opp, så håper ikke på en reprise av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg fant ut at jeg var gravid så var jeg utrolig hissig og ble fort forbanna, hadde ømme brystvorter og mensmurringer. Alt dette pleier å komme når jeg skal ha mensen, så tenkte egentlig ikke over det. Hadde noen billigtester liggende så tok en test etter en stund, så da viste det seg at jeg var gravid.
Har slitt med veldig ustabil syklus si jeg sluttet på p-plaster, så aner egentlig ikke når jeg kan ha hatt EL. Men trooor jeg er rundt 5 uker på vei og har termin i starten av juni, har det på følelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sprøtt å tenke på at jeg er gravid, rart å skrive det tilogmed etter å ha vært gjennom alle disse IVF forsøkene og vent seg til å si at det ikke gikk denne gangen heller. Så denne gangen håper jeg virkelig at dette ender opp med et lite mirakel til sommeren, jeg er ihvertfall utrolig klar for det :)

 

Har lite symptomer nå føler jeg, tar enda endel støttebehandling så det kan være mye fra det også, men er veldig trøtt og må alltid opp å tisse gryyyytidlig om mårran noe jeg aldri har gjort før ellers har jeg hatt litt sånn krampelignende greier og menssmerter, ømme brystvorter en annen greie var at jeg fikk 3 mega store kviser, som jeg aldri har fått ved negative forsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover dårlig om natta, stuptrøtt om dagen

Skikkelig ømme bryst

Småkvalm, litt av og på

Mensmurringar

Tørst

Tissar heile tida

Emosjonell berg-og dalbane

Forverring av leddgikt

 

Har det alt i alt gansle bra, men litt lei meg for at leddgikta har blitt verre. Hadde håp om at det skulle vere omvendt (slik det er for mange). Håpar det kjem i 2.tri.

 

Syns fortsatt det er uvirkelig at eg er gravid. Engstar meg ein del for at det ikkje skal gå bra, spes med tanke på helsa mi og at eg må ta litt medisin for å ikkje bli altfor dårlig. Vil jo helst ikkje det. Skal heldigvis på tidlig UL om ca 20 dagar, det trøstar eg meg litt med.

 

Har jo egentlig ein god følelse på dette nurket, så må bare stole på den :)

 

Andre her med kroniske sjukdommar som må ta medisin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andre her med kroniske sjukdommar som må ta medisin?

Jeg har astma som har blitt forverra, og sliter også med den balansegangen ang hvor mye medisiner vs hvor mye plager. Men det må være fryktelig å gå med den leddgikta - slår det ut med stivhet og smerter? Håper virkelig at dette snur for deg!

Leste i presentasjonstråden at du har ei datter "i bonus" - jeg har to i bonus, de er også hos oss 50%. De venter utrolig masse på å skulle få en lillesøster eller lillebror, så vi gleder oss masse til å på sikt fortelle dem nyheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er einig med det fleire av dåke skriver her, det følast fortsatt uvirkelig å tenke på at eg er gravid! :) Det eg har kjent til no er sinnsjukt ømme bryst/brystvorter, og dei har vokst! Det er ilt å komme borti dei og natta er heilt håplaus. Får kun sove på rygg omtrent. Også våker eg ofte/sover lett. Noke som er uvanlig for meg, eg er veldig! glad i å sove ;)

Ellers føler eg meg litt trøtt på ettermiddag, og har lite matlyst. Har ingen kvalme endå heldigvis! Håper eg slepper unna den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover dårlig om natta, stuptrøtt om dagen

Skikkelig ømme bryst

Småkvalm, litt av og på

Mensmurringar

Tørst

Tissar heile tida

Emosjonell berg-og dalbane

Forverring av leddgikt

 

Har det alt i alt gansle bra, men litt lei meg for at leddgikta har blitt verre. Hadde håp om at det skulle vere omvendt (slik det er for mange). Håpar det kjem i 2.tri.

 

Syns fortsatt det er uvirkelig at eg er gravid. Engstar meg ein del for at det ikkje skal gå bra, spes med tanke på helsa mi og at eg må ta litt medisin for å ikkje bli altfor dårlig. Vil jo helst ikkje det. Skal heldigvis på tidlig UL om ca 20 dagar, det trøstar eg meg litt med.

 

Har jo egentlig ein god følelse på dette nurket, så må bare stole på den :)

 

Andre her med kroniske sjukdommar som må ta medisin?

Æ har kronisk migrene og har vært veldig plaga te vi starta forsøk, men det virka som det går bedre nu... Har hatt to anfall og har heldigvis en medisin æ kan ta, ellers bli æ ligganes i opptil 3 daga i smertehelvete :( men æ e overlykkelig for at det går så mye bedre og håpa det hold sæ sånn 💜

 

Trist å les at leddgikta di har blitt verre, håpa det kanskje roa sæ litt etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Andre her med kroniske sjukdommar som må ta medisin?

Jeg har astma som har blitt forverra, og sliter også med den balansegangen ang hvor mye medisiner vs hvor mye plager. Men det må være fryktelig å gå med den leddgikta - slår det ut med stivhet og smerter? Håper virkelig at dette snur for deg!

Leste i presentasjonstråden at du har ei datter "i bonus" - jeg har to i bonus, de er også hos oss 50%. De venter utrolig masse på å skulle få en lillesøster eller lillebror, så vi gleder oss masse til å på sikt fortelle dem nyheten :)

Ja, er kjedelig det med medisin syns eg, men tenker også at eg lettare får ein SA om eg blir altfor dårlig også, æsj... Er mykje stiv og med vonde, hovne ledd, håpar det gir seg.... Har iallefall krav på ekstra oppfølging, og det hjelper. Håper astmaen din blir bedre også då. Eller fungerar det kanskje ikkje sånn?

 

Vi har allereie fortalt det til jenta vår faktisk. Ho har også masa og gleda seg superlenge, så vi blei enige om å dele det med henne så tidlig. Ho klarar å forstå at det ikkje er 100% sikkert at det går bra, vi har dessuten snakka om at det kan vere vår hemmelighet ei lita stund til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sover dårlig om natta, stuptrøtt om dagen

Skikkelig ømme bryst

Småkvalm, litt av og på

Mensmurringar

Tørst

Tissar heile tida

Emosjonell berg-og dalbane

Forverring av leddgikt

 

Har det alt i alt gansle bra, men litt lei meg for at leddgikta har blitt verre. Hadde håp om at det skulle vere omvendt (slik det er for mange). Håpar det kjem i 2.tri.

 

Syns fortsatt det er uvirkelig at eg er gravid. Engstar meg ein del for at det ikkje skal gå bra, spes med tanke på helsa mi og at eg må ta litt medisin for å ikkje bli altfor dårlig. Vil jo helst ikkje det. Skal heldigvis på tidlig UL om ca 20 dagar, det trøstar eg meg litt med.

 

Har jo egentlig ein god følelse på dette nurket, så må bare stole på den :)

 

Andre her med kroniske sjukdommar som må ta medisin?

Æ har kronisk migrene og har vært veldig plaga te vi starta forsøk, men det virka som det går bedre nu... Har hatt to anfall og har heldigvis en medisin æ kan ta, ellers bli æ ligganes i opptil 3 daga i smertehelvete :( men æ e overlykkelig for at det går så mye bedre og håpa det hold sæ sånn 💜

 

Trist å les at leddgikta di har blitt verre, håpa det kanskje roa sæ litt etterhvert :)

Kryssar fingrane for at migrane held seg i sjakk mens kroppen jobbar med spiren din :) Er vel ofte sånn med kroniske sjukdommar, at kroppen fortrenger sjukdommen mens vi rugar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mange symptomer enda. Er litt øm i puppene, har litt murringer (av og på, ikke hele tiden) og er trøtt når kvelden kommer. På de verste kveldene har jeg vært i seng kl 20 (!)

Sist svangerskap kom symptomene for fullt i 3. trimester så jeg var kjempeheldig som var i god form for det meste. 

 

Jeg håper at dere med kroniske sykdommer slipper unna det meste av plagene deres gjennom svangerskapet. Jeg kjenner noen med ME som har gått gravide, og de merket ingenting til ME-en da de gikk gravide. Jeg håper det samme vil gjelde for dere :)

 

Idag skal jeg ringe fødselslegen og få satt opp time til kontroll, hurra! Her er det visst vanlig at de tar første kontroll rundt uke 8, og at det er da de setter termin.  Når er det de setter termin i Norge? Jeg har hørt at det er først i uke 18? 

Sist gang jeg var gravid bodde jeg i England, og da satte de termin på ultralyd man hadde en gang mellom uke 11-13. Det er visst veldig ulikt fra land til land. Skulle tro de hadde samme grunnlag for å sette termin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeek - da har jeg ringt legen og skal inn på første kontroll 20.oktober!! Det ble plutselig litt mer virkelig for meg nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at du skal på kontroll 20.10 PeppaPig! Det skal nemlig eg og. Dvs, eg skal på tidlig UL. Håpar å få sjå ei ert der inne og få sjå at hjertet slår. Blir gøy å følge deg :) Skal først til vanlig legetime 15.10, spennande nok i seg sjølv det. Har ikkje gjort dette før eg.. :fnise:

 

I dag var eg på sykehuset og fikk tappa 20 ml leddvæske ut av det eine kneet mitt. Dette er noko eg gjer relativt ofte, men denne gongen hadde eg spesielt vondt slik at eg måtte få ein akutt-time. Det som bekymrar meg no er at væska var grumsete (skal vere gjennomsiktig), og derfor ville legen sende den til kontroll. Ho sa det bare var rutine, men eg blei så klart gørr-stressa!! Tenk om noko er gale. Tok i tillegg blodprøver. Skal heldigvis til ordinær kontroll på tirsdag allereie, så håpar å få svar på prøvene då. Tenker jo mest på nurket eg då... Æsj altså. Har hatt nok uflaks i livet syns eg. Kryssar fingrane for at det bare var leddbetennelsen som gjorde at det blei grumsete.. :sukk:

 

Blir ei rolig helg her. Mannen min jobbar i helga, og bonusungen vil helst bare leike med bestevenninna si ute. Eg slappar av i sofaen med beinet høgt, seriar på macen og strikketøy i fanget.

 

God helg alle sammen!! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 4+6, og i går og i dag har jeg begynt å kjenne det jeg regner med at er ligamentsmerter. Det drar og strekker litt nederst i livmora i ene sida - velger å tro det er et godt tegn, siden jeg ikke kjente det sist, da det gikk galt!

Har tatt noen strimler den siste uka, for å prøve å roe ned litt, i håp om å se en sterkere strek. Tok 15 dpo (søndag), 17 (tirsdag) og 18 (onsdag) - og alle de tre testene har vært like sterke... Så det var en stor glede å se at streken på dagens strimmel (20 dpo) var tydelig sterkere, og for første gang sterkere enn kontrollstreken! Testene fra nå er også betydelig sterkere enn de fra graviditeten i august, som endte med SA. Så nå skal jeg prøve å slappe av, prøve å ikke tenke så mye i helga. Tok hcg-prøve i går og skal ta ny på mandag, bare for å prøve å roe meg ned. Jeg ser fram til fredag om en uke, da er jeg kommet like langt som sist, håper jeg klarer å roe litt mer ned etter det

Fortsatt er det også en fryd å kjenne at brystvortene er ømme - alle symptomer er (forløpig! ) hjertelig velkomne, så jeg kan kjenne på noe Bortsett fra de magesmertene som er slik som jeg hadde i august siste uka før det gikk galt - de kan godt stikke av igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella81, det er nok "bare" leddbetennelse som gjorde prøvene grumsete vil jeg tro, det kan i alle fall ikke ha noe med graviditeten å gjøre ville jeg tro?? Uansett er det jo bra ho sendte inn prøve, greit å ikke ha noe infeksjon når en går og skal ruge.

Lykke til, håper på gode svar for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen!! Hvordan er formen? Jeg sitter på jobb og tenker og bekymrer meg... Synes det er så rart å tenke på at det kanskje er et lite liv der inne, eller for min del, kanskje to, haha!!! Jeg gleder meg bare til tidlig ul, for dette er alt for vanskelig å forholde seg til selv med symptomer :P håper alle har en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke lett å skjønne seg på, dette her...! Og tenk at du kanskje har to inni der! :) Det blir spennende med tidlig UL! Har du fått time for det?

 

Jeg vurderer veldig om jeg skal det eller ikke. Jeg er utrolig redd for SA igjen, også kjenner jeg at det hadde vært godt å se et bankende hjerte før vi forteller folk nyheten. Men det koster 1400,- her jeg bor, så jeg får se hvordan behovet for det kjennes når det blir mer aktuelt.

 

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

 

Var på ultralyd uke 5+2 og så to fostersekker på 3-4mm <3<3 Jeg hat slitt med spotting så aner ikke hvordan dette ender, men håper på det beste:)

 

Her er mine symptomer:

 

- Ømme bryst av og på

- Kvalm innimellom, et par brekninger

- Murringer i rygg og stikninger i magen, spesielt rundt IKM

- Trøtt, legger meg tidlig  og står opp tidlig

- Ofte tissetrengt

 

Jeg har migrene, og pga at denne økte ble jeg sykemeldt tidlig. Jeg får ikke lov å ta migrenemedisinen så her er det kun søvn og vann som er en slags medisin.

 

Blir spennende å følge dere, ha en fin dag <3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lister jeg meg inn her. Har akkurat tatt to tester som begge sa jeg var gravid. Er to dager etter ikm. Siste graviditet endte i sa ganske sent (14+2) så jeg er veldig tilbakeholden med å juble så fryktelig mye :)

Så får vi håpe at spiren sitter der den skal, hele løpet ut :)

Ganske så kjedelig å vite at man er gravid før ikm. Er jo bare 4+4 enda. Dette kommer til å bli et langt svangerskap....

Og jeg som er vant til å drikke masse kaffe, brus og i tillegg snuse :fnise: .

 

Go lørdag jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere:)

 

Symptomene mine er kanskje blitt litt sterkere de siste dagene. Er 5+4 i dag og kjenner den dumme kvalmen sniker seg innpå iblant. Jeg er supertrøtt på jobb og kl 21 på kvelden er jeg klar for senga alt. Brystene er fremdeles veldig ømme. Syns også det er uvirkelig at det vokser et liv der inne. Og i går fortalte vi den store nyheten til mamma og broren min, veit det er tidlig, men det føltes riktig. Sist ventet vi til uke 12 med å dele:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen grusom , men jeg har en heftig forkjølelse, feber og slim... Så tror småuggenheten jeg har kommer av feber og slim. Men får se, er bare 4+2... Alt kan jo skje ennå, redd for å håpe..

 

De to forrige svangerskapene mine visste jeg ikke noe før uke 6 og uke 5....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

 

Var på ultralyd uke 5+2 og så to fostersekker på 3-4mm <3<3 Jeg hat slitt med spotting så aner ikke hvordan dette ender, men håper på det beste:)

 

Her er mine symptomer:

 

- Ømme bryst av og på

- Kvalm innimellom, et par brekninger

- Murringer i rygg og stikninger i magen, spesielt rundt IKM

- Trøtt, legger meg tidlig og står opp tidlig

- Ofte tissetrengt

 

Jeg har migrene, og pga at denne økte ble jeg sykemeldt tidlig. Jeg får ikke lov å ta migrenemedisinen så her er det kun søvn og vann som er en slags medisin.

 

Blir spennende å følge dere, ha en fin dag <3 :)

Jeg har også migrene, men har lov til å ta immigran. Har du sjekket opp at du ikke kan ta noe, eller er dette noe du velger selv? Jeg har ikke sjangs å ikke ta medisin om det kommer :/ blir liggende i dagesvis 😳

 

Forresten, er det bare meg som er skikkelig godtesjuke??? 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei alle sammen:)

 

Var på ultralyd uke 5+2 og så to fostersekker på 3-4mm <3<3 Jeg hat slitt med spotting så aner ikke hvordan dette ender, men håper på det beste:)

 

Her er mine symptomer:

 

- Ømme bryst av og på

- Kvalm innimellom, et par brekninger

- Murringer i rygg og stikninger i magen, spesielt rundt IKM

- Trøtt, legger meg tidlig og står opp tidlig

- Ofte tissetrengt

 

Jeg har migrene, og pga at denne økte ble jeg sykemeldt tidlig. Jeg får ikke lov å ta migrenemedisinen så her er det kun søvn og vann som er en slags medisin.

 

Blir spennende å følge dere, ha en fin dag <3 :)

Jeg har også migrene, men har lov til å ta immigran. Har du sjekket opp at du ikke kan ta noe, eller er dette noe du velger selv? Jeg har ikke sjangs å ikke ta medisin om det kommer :/ blir liggende i dagesvis 😳

 

Forresten, er det bare meg som er skikkelig godtesjuke??? 😳

Nei, du er ikke alene om den godtesyken...! Jeg er helt ekstrem..! Klarer heldigvis styre meg ganske bra, men noe blir det jo, i alle fall nå i helga.

Men er heldigvis også veldig glad i frukt og grønt - da er det med ett en del flere alternativer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til legen min når jeg testet positivt og spurte henne... Gikk på Metoprolol (blodtrykksmedisin) som forebyggende mot migrene. Har også brukt Maxhalt som anfallsmedisin samt noen tabletter som heter Koffein Sterke. Hun sa jeg skulle stoppe med de medisinene, men det kan tenkes at det ikke er så farlig å ta de, men jeg har mange spontanaborter bak meg så tror hun vile at jeg ikke skulle ta noen sjanser..

 

Når det gjelder godesyke, så er jeg blitt ekstremt glad i kaker og søtt i det siste;) Men prøver å holde inntaket litt nede;) hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...