Gå til innhold

Skravletråd


Paeonia

Anbefalte innlegg

 

Altså, er det noen andre enn meg som har halsbrann? Eller, jeg har aldri hatt det før så tror det er det, et slags trykk eller ubehag i mellomgulvet, under ribbeina liksom... Samtidig også urolige bein, noen fler som har fått dette?

Uke 6+0 idag

Hei, jeg sliter med halsbrann, mest om kveldene :-/ og jeg er bare 4+5.. Skjønner ikke helt dette, for med de to andre hadde jeg ikke halsbrann før baby var stor nok til å presse "oppover "magesekken. Men leste et eller annet sted at halsbrann kan være hormonellt også.... Grøss, halsbrann er grusomt :-((

Jepp, kan være hormonelt ja 😳 håper ihvertfall at det roer seg etterhvert, mye rart som skjer med kroppen her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da lister jeg meg forsikitig inn hit - etter 3 års med prøving, en kjemisk, en SA og 3 IVF runder.

 

Er fremdeles skeptisk til at jeg skal være gravid, men iflg HCG stigningen jeg fikk målt - er jeg i rute. Så nå får den lille spiren bare klore seg fast. :pls:  Fikk inn to blastocyster, så det er en bitteliten mulighet for flerlinger oxo :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Snowflake_83! Skjønner du har vært gjennom noen heftige runder, all ære til dere som opplever slikt...! Krysser alt for at spiren(e?) klamrer seg fast!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snowflake

 

Unner dere at dette skal gå rette veien! Flytte rakker'n, er glad jeg aldri har måttet gå igjennom sånt :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Snowflake_83! Skjønner du har vært gjennom noen heftige runder, all ære til dere som opplever slikt...! Krysser alt for at spiren(e?) klamrer seg fast!! :)

Hei Paeonia :-) takk for det...ja, nå håper vi at spiren(e) sitter en gang for alle. Har fått meg tidlig UL den 22.10.2014.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snowflake

 

Unner dere at dette skal gå rette veien! Flytte rakker'n, er glad jeg aldri har måttet gå igjennom sånt :-/

Vær glad for det :-) har vært litt av noen berg og dalbaner det siste året, så det er deilig å ha kommet nærmere målet :tommelopp:  Satser på sommerbarn & grillings i 2015.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hei Snowflake

 

Unner dere at dette skal gå rette veien! Flytte rakker'n, er glad jeg aldri har måttet gå igjennom sånt :-/

Vær glad for det :-) har vært litt av noen berg og dalbaner det siste året, så det er deilig å ha kommet nærmere målet :tommelopp:  Satser på sommerbarn & grillings i 2015.

 

Gratulerer Snowflake_83  :tommelopp:  Håper den humplete veien er over nå!  :D​ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lister jeg meg forsikitig inn hit - etter 3 års med prøving, en kjemisk, en SA og 3 IVF runder.

 

Er fremdeles skeptisk til at jeg skal være gravid, men iflg HCG stigningen jeg fikk målt - er jeg i rute. Så nå får den lille spiren bare klore seg fast. :pls:  Fikk inn to blastocyster, så det er en bitteliten mulighet for flerlinger oxo :nigo:

 

GRATULERER!! Fantastiske nyheter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, jeg er i 6+2, men har foreløping INGEN symptomer... Jeg blir ganske bekymra jeg... Bestilte meg legetime i dag, men pga studier har jeg ikke mulighet til å dra dit før 21.okt. Så to uker til... Tok en ny test i går for å sjekke, og den ble fortsatt positiv, men trodde virkelig symptomene skulle kommet nå...? 

 

Hva tror dere, noen fler som har hatt det sånn eller har det sånn?  :frown:   :forvirret:  Burde jeg være bekymret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, er det noen andre enn meg som har halsbrann? Eller, jeg har aldri hatt det før så tror det er det, et slags trykk eller ubehag i mellomgulvet, under ribbeina liksom... Samtidig også urolige bein, noen fler som har fått dette?

 

Uke 6+0 idag

 

Uæææææ, jeg hater halsbrann. Hadde det i 3. trimester sist og det var helt horribelt. Jeg håper for guds skyld at jeg ikke får det igjen denne gang! 

Jeg kunne ikke ligge for da forverret det seg, så de siste ukene sov jeg sittende i senga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Da kommer jeg inn her også!

Første gang jeg er gravid. Som flere av dere skriver så er det rart å skrive ord som jeg og gravid sammen, men utrolig gøy også :) 

Jeg har er bare 4+3 i dag, når ringer man lege ?

Håper alle spirene sitter til juni:)

Ha en fin kveld =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Da kommer jeg inn her også!

Første gang jeg er gravid. Som flere av dere skriver så er det rart å skrive ord som jeg og gravid sammen, men utrolig gøy også :)

 

Jeg har er bare 4+3 i dag, når ringer man lege ?

 

Håper alle spirene sitter til juni:)

 

Ha en fin kveld =)

Velkommen og gratulerer! :)

 

Når det gjelder time hos legen, er det vanligst rundt uke 10-12 så vidt jeg har forstått :) Jeg har allerede vært hos legen, men det var for noe annet enn graviditeten, så har ikke tatt noen gravidprat-greier enda, har heller ikke bestilt time til det enda. Men som sagt har jeg inntrykk av at de fleste tar første svangerskapskontroll rundt uke 10-12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lister jeg meg forsikitig inn hit - etter 3 års med prøving, en kjemisk, en SA og 3 IVF runder.

 

Er fremdeles skeptisk til at jeg skal være gravid, men iflg HCG stigningen jeg fikk målt - er jeg i rute. Så nå får den lille spiren bare klore seg fast. :pls: Fikk inn to blastocyster, så det er en bitteliten mulighet for flerlinger oxo :nigo:

Hurra snowflake!!! Dette blir så bra, bare tanken på å endelig vært ferdig med

Ivf karusellen 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo, gravide damer.

Jeg er 6+3 i dag, og for et par dager siden fant jeg det jeg er (nesten) sikker på at er livmorkanten... Jeg er av en eller annen grunn så glad i å kjenne etter den, kanskje for å holde øye med at den vokser (gjorde det i forrige svangerskap også, men da dukket den ikke opp før uke 13). Den er like utenfor skambeinet, og ligger litt på venstre side (forrige gang lå det litt på høyre side, faktisk). Den var ikke der før for et par dager siden (ja, jeg har kjent etter den...)

Er det flere som kan kjenne livmora så tidlig? 

Jeg har underlige lite symptomer denne ganga. Småkvalm fra tid til annen, men med førstemann var jeg sengeliggende i 6 uker, og tok av meg 6 kilo (la ikke på meg igjen før jeg var 28 uker på vei). Brystene er omtrent de samme (kanskje litt større og litt ømmere). Jeg er trøtt som aldri før da, men så har jeg også nettopp startet i ny, krevende jobb (etter å ha vært i permisjon i over halvannet år). Jeg blir så i tvil om jeg faktisk er gravid... Lege på torsdag, håper å kunne få tidlig ul :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, jeg er i 6+2, men har foreløping INGEN symptomer... Jeg blir ganske bekymra jeg... Bestilte meg legetime i dag, men pga studier har jeg ikke mulighet til å dra dit før 21.okt. Så to uker til... Tok en ny test i går for å sjekke, og den ble fortsatt positiv, men trodde virkelig symptomene skulle kommet nå...? 

 

Hva tror dere, noen fler som har hatt det sånn eller har det sånn?  :frown:   :forvirret:  Burde jeg være bekymret?

 

Det er helt normalt å ikke ha symptomer, som det er å ha symptomer. 

 

Jeg har veldig få symptomer og er egentlig bare glad til.  Jeg har litt murringer avogtil, men slettes ikke alltid, og så er jeg trøtt. Men det er omtrent det.  

Jeg tenker også avogtil at jeg kanskje bør bekymre meg, men så lenge jeg ikke blør med smerter så satser jeg på at det er liv laga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, gravide damer.

 

Jeg er 6+3 i dag, og for et par dager siden fant jeg det jeg er (nesten) sikker på at er livmorkanten... Jeg er av en eller annen grunn så glad i å kjenne etter den, kanskje for å holde øye med at den vokser (gjorde det i forrige svangerskap også, men da dukket den ikke opp før uke 13). Den er like utenfor skambeinet, og ligger litt på venstre side (forrige gang lå det litt på høyre side, faktisk). Den var ikke der før for et par dager siden (ja, jeg har kjent etter den...)

 

Er det flere som kan kjenne livmora så tidlig? 

 

 

 

Ummm, hvordan kjenner man livmora? Hva skal jeg kjenne etter?

Huff, jeg prøvde på dette sist gang jeg var gravid også, men jeg skjønte ikke helt hva jeg skulle kjenne etter så jeg kjente aldri livmora  :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hallo, gravide damer.

 

Jeg er 6+3 i dag, og for et par dager siden fant jeg det jeg er (nesten) sikker på at er livmorkanten... Jeg er av en eller annen grunn så glad i å kjenne etter den, kanskje for å holde øye med at den vokser (gjorde det i forrige svangerskap også, men da dukket den ikke opp før uke 13). Den er like utenfor skambeinet, og ligger litt på venstre side (forrige gang lå det litt på høyre side, faktisk). Den var ikke der før for et par dager siden (ja, jeg har kjent etter den...)

 

Er det flere som kan kjenne livmora så tidlig? 

 

 

 

Ummm, hvordan kjenner man livmora? Hva skal jeg kjenne etter?

Huff, jeg prøvde på dette sist gang jeg var gravid også, men jeg skjønte ikke helt hva jeg skulle kjenne etter så jeg kjente aldri livmora  :rodme:

 

Den kjennes som en hard kant. Akkurat nå hos meg, rett over skambeinet. Jeg har alltid kunne kjent livmora etter den kom opp av skambeinet... Blæra må være tømt, og en fordel å ikke være oppblåst (min mage er i hvert fall mye øm for tiden...). Må kjenne relativt hardt for å kjenne kanten tydelig, og må foreløpig ligge nede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååå, i det eg bikka 6 veker kom den ubeskrivelige trøttheten så mange snakkar om. Trudde det var ein "myte". Iallefall ikkje at det skulle vere så ille. Kan sovne i bilen nesten. Skummelt. Geispar meg igjennom dagane på jobb. Er jo på ein måte glad for at eg har symptom også :)

 

Lillemy90: trur, som andre her nevner, at det er like vanlig å ha symptom som å ikkje ha symptom. Eg har ei venninne som er 2 veker lengre enn oss og ho har ingen symptom heller. Det går nok bra :) Få deg ein tidlig UL om du er usikker.

 

I dag blei eg enig med revmatologen min om å avlyse den tidlige UL-en hos gyn., for heller å få ein på sykehuset. Er jo dei som skal følge meg vidare. Greit nok det, men kjenner at det er litt kjipt å gi slipp på noko som er så nært. Veit jo ikkje når eg får den nye timen. Kan kanskje bare beholde den eg har enn så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, jeg er i 6+2, men har foreløping INGEN symptomer... Jeg blir ganske bekymra jeg... Bestilte meg legetime i dag, men pga studier har jeg ikke mulighet til å dra dit før 21.okt. Så to uker til... Tok en ny test i går for å sjekke, og den ble fortsatt positiv, men trodde virkelig symptomene skulle kommet nå...?

 

Hva tror dere, noen fler som har hatt det sånn eller har det sånn? :frown::forvirret: Burde jeg være bekymret?

:-( Skjønner bekymringen din. Ut i fra egen erfaring så tror jeg du kan ta det helt med ro. Jeg har flere venninner som ikke har merket noe som helst. Jeg beroliger meg selv om at så lenge det ikke skjer en brå endring fra å ha symptomer til at alt er borte, så er det også greit. Endret av Puncky med nr tre i magen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye spennende å komme med :) Fri i dag (i den grad jeg noensinne kan ha fri) og har gjort absolutt ingenting fornuftig :(

Ble vekt av en telefonsamtale litt før syv i dag. Jeg sover ganske tungt når jeg sover men etter denne samtalen fikk jeg ikke sove igjen, ble bare liggende å være tissetrengt :sovne: . Turte ikke stå opp å tisse i redsel for å vekke barna som gjerne står opp hvis de hører den minste lyd.

Så har slumra litt på sofaen, lest om alt som kan gå galt i starten av et svangerskap :P og ...ikke så mye annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at dere gadd svare meg! Jeg får bare være glad så lenge symptomene ikke er der, sier min mor, så får kanskje høre på dere og henne  :forvirret:  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååå, i det eg bikka 6 veker kom den ubeskrivelige trøttheten så mange snakkar om. Trudde det var ein "myte". Iallefall ikkje at det skulle vere så ille. Kan sovne i bilen nesten. Skummelt. Geispar meg igjennom dagane på jobb. Er jo på ein måte glad for at eg har symptom også :)

 

Lillemy90: trur, som andre her nevner, at det er like vanlig å ha symptom som å ikkje ha symptom. Eg har ei venninne som er 2 veker lengre enn oss og ho har ingen symptom heller. Det går nok bra :) Få deg ein tidlig UL om du er usikker.

 

I dag blei eg enig med revmatologen min om å avlyse den tidlige UL-en hos gyn., for heller å få ein på sykehuset. Er jo dei som skal følge meg vidare. Greit nok det, men kjenner at det er litt kjipt å gi slipp på noko som er så nært. Veit jo ikkje når eg får den nye timen. Kan kanskje bare beholde den eg har enn så lenge ;)

Haha, er du så trøtt? Så morsomt!  :fnise:  Ja, vær glad for det du, også gir det seg selv etterhvert :-)

 

Neida,  jeg får bare roe meg ned og tenke på at jeg er "heldig" som ikke har symptomer enda :-) Har bestilt meg tidlig UL på Volvat i slutten av mnd. Blir vel ca 1200kr, men det var samboer klinkende klar på at det, deeeet har vi råd til for å se at alt står greit til  :hjerte:  

 

Okei, skjønner. Det kan jo kanskje være greit ja :-) Deeeet skjønner jeg så godt! Helt enig med deg, hold på den du har enn så lenge. Alle legetimer er jo gratis når man er gravid så dra hvis du vil synes jeg! 

Kunne godt dratt i morgen jeg merker jeg....!  :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi bare kan glede oss til å tisse om natta fremover, i natt måtte jeg stå opp

I to tia å gå på do, haha!!! Pluss at jeg er helt sprekkferdig om mårran 😂 blir spennende når småttisene er blitt så store at de presser på blærene våre, hihi!!

 

Snart en uke til tidlig ul, jeg er så utrolig spent... Føler jeg har lite symptomer som liksom forteller at Jess, du er gravid... Bortsett fra tissinga da :P

 

Ha en fortsatt fin kveld da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med tissinga om natta har eg drive med sidan eg fikk positiv test. Av og til eg begynner å lure på om eg er lengre på veg enn eg trur... Hmmmm.

 

I dag ringte ei venninne og fortalte at ho var gravid og skulle ha i april. Eg klarte seff ikkje å holde meg, men måtte fortelle min nyhet og. Veldig gøy at vi er så tett, men kjenner eg er misunnelig på henne som er komt så langt at ting er litt meir trygt.

 

Eg har funne ut at eg har mest symptom på kvelden. Er jo veldig greit mtp jobb. Får heller flate ut på sofaen etterpå. Hadde store planar om å leve så sunt når eg blei gravid, men har jo ikkje overskudd til å lage sunn mat. Må snart få til dette. Blir altfor mykje brød med pålegg og lite frukt og grønt. Lettvint er best liksom. Er dåkke flinke til å ete sunt og trene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye spennende å komme med :) Fri i dag (i den grad jeg noensinne kan ha fri) og har gjort absolutt ingenting fornuftig :(

Ble vekt av en telefonsamtale litt før syv i dag. Jeg sover ganske tungt når jeg sover men etter denne samtalen fikk jeg ikke sove igjen, ble bare liggende å være tissetrengt :sovne: . Turte ikke stå opp å tisse i redsel for å vekke barna som gjerne står opp hvis de hører den minste lyd.

Så har slumra litt på sofaen, lest om alt som kan gå galt i starten av et svangerskap :P og ...ikke så mye annet ;)

Ha ha ha! Måtte le av den beskrivelsen din av å ligge og holde seg for å ikkje vekke ungane. Ho her hos oss våkner bare vi slår opp augene føles det som, og i helgane vil vi jo gjerne sove litt. Då er det ei pine med denne blæra. Heldigvis er ho så stor at ho kan stå opp og styre seg sjølv, men er ikkje alltid så lett når ho er så selskapssjuk ;)

 

Og den der lesinga... Burde vere forbudt for oss gravide! Blir jo sprø av mindre :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...