Gå til innhold

Hva serverer man en kokk som jobber med gourmet mat hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og som til og med lærer bort ferdighetene?

Anonymous poster hash: 8ec3e...587
Skrevet

En god og saftig pizza :P

Anonymous poster hash: d39e7...d69

Skrevet

Tror ikke det spiller noen rolle, så lenge det er hjemmelaget... :-)

Hvis du vasser i fancy-smancy hele uka, så er det godt å ta på joggebuksa og spise feks hjemmelaga pizza en kveld, og legge beina på bordet ;-)

Anonymous poster hash: 32069...279
Skrevet

Da hadde jeg fått skikkelig prestasjonsangst og antagelig ikke turt å invitere vedkommende på middag. Jeg hadde i hvert fall valgt en rett jeg er god på, og gjerne noe enkel husmannskost. I alle fall ingen Toroposer.

Skrevet

Pizza:-D

Eller hva som helst egentlig!

Vi blir nesten aldri invitert bort fordi mannen min er kokk. Vi har ofte middagsgjester fordi vi trives med å treffe venner over mat og drikke! Men alltid sier folk: ååå, vi kan ikke invitere fordi vi ikke kan lage like god mat!

Men greia er at mannen min liker "alt"! Vi elsker å bli invitert bort.

Hva med forskjellige gourmet oster og andre småretter? Og god vin?

Anonymous poster hash: 3738b...e5b

Skrevet

Hadde fått noia. Servert pølse i brød og håpa han hadde sett humoren i det, og sagt det som det var. Prestasjonsangst ut av helvete, spurt om hva han liker og at jeg kan gjøre et tappert forsøk neste gang, hvis han kommer seg gjennom pølse bummeren.

Skrevet

Jeg ville servert noe enkelt med gode råvarer. Forrett asparges med parmaskinke. Hellefisk (kveite) med Sandefjordsmør og kortreiste friske grønnsaker.

Dessert sjokoladefondant med vaniljeis og bringebærcoulis.

Anonymous poster hash: 3910d...130

Skrevet

Fårikål

Anonymous poster hash: fe1b9...c53
Skrevet

Fjordland eller Toro :P

Anonymous poster hash: 8221a...ff9

Skrevet

Jeg er kokk selv, og blir så lei meg når folk bruker det som unnskyldning til å ikke invitere på middag!

Kokker er vanlige mennesker, og hva de lager av mat på jobb har ingenting å si for hva de lager privat, og ihvertfall ingenting å si for hva venner lager når de inviterer på middagsselskap :) Ofte er kokker late på matlaging hjemme, da det ikke frister så veldig å stå på kjøkkenet etter en lang dag på jobb med matlukt!

Lag det du ville ha servert hvilke som helst andre :) Ingen kokker kommer på besøk for å bedømme andres matlaging :)

Anonymous poster hash: 24f1c...6d5

Skrevet

Hadde en greie med en kokk en gang for mange år siden. Han var irriterende avslappa på det med mat. Best var det om jeg lagde noe enkelt, wok eller pasta eller noe. Var alltid fornøyd og han var bare glad han slapp å lage noe selv. 

Skrevet

Jeg bor med en slik en, og jeg kan virkelig ikke lage mat. Og om jeg gjør det er det mye Toro det går i. Mannen min sier at absolutt alt han slipper å lage selv smaker fantastisk. Så slapp av å gjør det enkelt 👍

Anonymous poster hash: 9fb78...fc5

Skrevet

Raspeballar eller fårikål :)  Eller noko anna enkel mat som helst ikkje er frå pose.   Går i syklubb med kokk, og har kome over prestasjonsangsten.

Skrevet

Jeg er kokk selv, og blir så lei meg når folk bruker det som unnskyldning til å ikke invitere på middag!

Kokker er vanlige mennesker, og hva de lager av mat på jobb har ingenting å si for hva de lager privat, og ihvertfall ingenting å si for hva venner lager når de inviterer på middagsselskap :) Ofte er kokker late på matlaging hjemme, da det ikke frister så veldig å stå på kjøkkenet etter en lang dag på jobb med matlukt!

Lag det du ville ha servert hvilke som helst andre :) Ingen kokker kommer på besøk for å bedømme andres matlaging :)

Anonymous poster hash: 24f1c...6d5

Men jeg vil gjerne servere altså, men vil ikke se dum ut og vil at det jeg serverer skal likes :-) Fårikål er jo i vinden denne måneden og tenkte litt på det...men da stinker jo hele huset og tenk om jeg -gud forby-skjærer kålen feil...

Eller skal jeg satse på skikkelig gode kanelsnurrer og kaffe stedet? Bare sånn at det er sagt, dette er ikke en date altså.

Skrevet

Datet en kokk for en del år siden. Jeg inviterte han hjem på smørdampede blåskjell i hvitvin til forrett, tagliatelle med kalkun og hjemmelaget pesto til hovedrett og sitronsorbet(ikke hjemmelaget!) til dessert. Han var meget godt fornøyd :) disse rettene er superenkle å lage selv om de høres litt småfancy ut;)

Anonymous poster hash: ad6ba...ec0

Skrevet

Fjordland eller Toro :P

Anonymous poster hash: 8221a...ff9

Heh...frister nesten litt, men har litt ære i behold så må nok diske opp med noe helt fra bunnen...

Skrevet

Datet en kokk for en del år siden. Jeg inviterte han hjem på smørdampede blåskjell i hvitvin til forrett, tagliatelle med kalkun og hjemmelaget pesto til hovedrett og sitronsorbet(ikke hjemmelaget!) til dessert. Han var meget godt fornøyd :) disse rettene er superenkle å lage selv om de høres litt småfancy ut;)

Anonymous poster hash: ad6ba...ec0

Saken er, at jeg vil ikke at det skal være fancy, jeg vil lage "vanlig" mat. Ikke fskeboller i hvit saus, pannekaker eller kjøttboller..noe litt mer avansert enn det...men blåskjell og sånn det blir litt fel i denne settingen. Er ikke ute etter å sjekke opp noen for å si det sånn :-)

Skrevet

Hva med fajitas? Så lager jeg salsa og alt tilbehør fra bunnen? Med både kylling og kjøttdeig? Så kan man plukke og mikse litt selv? Alle liker texmex sant?

Skrevet

Hva med en god sterk bacalao med hjemmelagd loff til?

Det ville jeg servert :-)

Anonymous poster hash: 77f9f...411

Skrevet

Hjemmelaget pulled pork og coleslaw

Hjemmelaget pizza, tynn italiensk

Hjemmelaget tacos (lefser, biff/kylling, salsa, guaqamole+++) Lag krydderet selv, mye bedre. 

En god pastarett

Skrevet

Hjemmelaget husmannskost gjør nok susen :) samboeren min er kjøkkensjef og går rundt i indrefilet, kamskjell osv hver dag...så når jeg lager kjøttkaker, finnbiff, lapskaus, pasta osv så blir han superglad :D

Skrevet

Jeg ville servert noe traust, men godt, med mye smak. Gjerne noe som kan stå og koke lenge (kan jo koke det dagen før og varme opp, hvis du er redd for matos), type fårikål, bacalao, ertesuppe fra bunnen av med salt knoke,hønsefrikasse, raspeballer, eller litt mer fancy som coq au vin (min favoritt gjestemat, server med selleri-og potetmos) eller boeuf bourgignon. Finnes også mye godt å lage av lam som ikke er fårikål, fransk lammegryte (Trines matblogg) eller Cous cous Marrakesh(Matprat). Eller rett og slett lammestek med rotgrønnsaker bakt i ovnen til.

Anonymous poster hash: c7555...3d7

Skrevet

En god, langtidskokt gulasj med hjemmebakt foccacia er veldig godt.

Ikke tenk fancy, men heller enkelt, godt og hjemmelaget. Det er det de aller fleste kokker foretrekker etter jobben. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...