Gå til innhold

Testen viste posivit! - Hvordan vite hvor langt jeg er på vei?

Anbefalte innlegg

Hei!

I dag tidlig tok jeg en clear blue test som viste "gravid 2-3", jeg sitter her litt lettere sjokkert og glad med blandede følelser..
Men jeg har ikke helt kontroll på syklusen min..

Når tester sier jeg er 2-3 uker på vei? stemmer dette? Hvordan kan jeg finne ut dette mer eksakt?

Jeg klarte å kaste bruksanvisningen (testet på jobb, og nå er søpla borte).. så håper noen kan hjelpe meg litt videre :)

Si gjerne i fra hvis det er noen som har noen tips til hvordan jeg kan fortelle dette til barnefar :) Ps. dette var ikke planlagt og jeg har bare hatt på følelsen for meg selv at jeg er gravid..

Anonymous poster hash: 9b0bd...618

Fortsetter under...

Om testen sier 2-3 uker, betyr det at det er 2-3 uker siden befruktning, dvs ca 4-5 uker siden første dag i siste mens (kan dette stemme?), og du er da 4-5 uker gravid. Husker du når første dag i siste mens var?

okei, tusen takk..

Jeg hadde første mens etter pilleslutt fra den 24. juni - 02. august.. også hadde jeg en kortere blødning på kun 2 dager fra 27.-28 august.. Så det kan jo stemme det da hvis jeg tar utgangspunkt i at første dag i siste mens var den 27. aug..?! eller? har jeg forstått det riktig da? :)

ps. har brukt kondom fordi jeg ikke tålte p-pillene..

Hvis du tar utgangspunkt i siste mens 27 august får du dette på babyverden sin terminkalkulator:

Gratulerer! Din termindato er 6. juni 2015 og du er 3 uker og 5 dager gravid!

Anonymous poster hash: dcbbb...c9e

Ja, da ville nok jeg tenkt det samme som deg, at din siste mens startet 27.august. Ikke uvanlig at mensen er uregelmessig etter pilleslutt og at du plutselig kan få en mens som varer i bare to dager.

Ut fra en terminkalkulator vil du ha termin i begynnelsen av juni, men du har nok helt sikkert ikke hatt eggløsning så sent som dag 14 i syklusen siden mensen var så kort, så mulig du vil få termin i slutten av mai - det vil i alle fall jeg tippe.

(Selv hadde jeg første dag av siste blødning den 29.august, dette var en spontanabort, og jeg er bare 9 dager etter eggløsning i dag, og vil garantert ikke få 2-3 uker på en digital test om jeg tester i dag, men om vi har klart å bli gravide allerede nå igjen vil jeg også ha en termindato ca 5.-6.juni)

Gratulerer med graviditet! :)

Håper sjokket ikke overskygger gleden helt, og at mannen ikke får helt panikk når du forteller ham det ;)

Endret av Paeonia

Annonse

Så fint, tusen takk dere.. Dette hjelper veldig, er i en liten sjokkbølge nå, men det går nok over så fort det jeg får landet litt og fortalt det til mannen.. Vi reiser jo på familietur til syden i morgen, håper det skal gå fint også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...