kornmokjeksergodt Skrevet 18. september 2014 #1 Skrevet 18. september 2014 Hvordan går vi frem for å søke lån sammen? Vi skal ikke bo sammen, men inbistere i en egnet bolig for barna. Noen tips på veien? ?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #2 Skrevet 18. september 2014 Hvordan har dere tenkt å ordne det praktisk? Hvor skal du/han bo når dere ikke bor med barna? Hva med rengjøring av hus? Kostnader? Nye kjærester og evt nye barn/bonusbarn? Jeg jobber i bank og har dere økonomi og egenkapital i orden går det fint å kjøpe bolig sammen. Begge blir da låntakere og medeiere i huset. Vi har "ofte" far og sønn, 2 brødre osv som kjøper hus sammen enten for utleie eller for sønnen ikke har råd alene og far stiller opp osv. Anonymous poster hash: c3af1...4af
kornmokjeksergodt Skrevet 19. september 2014 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2014 Må begge være eiere, eller kan den ene være kun medlånetaker? Planen er å eie sammen, men før var moren min medlånetaker på leiligheten min uten å være medeier. Er reglene endret nå? Vi skal ikke bo sammen, men investere i en bedre bolig som barna senere arver.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #4 Skrevet 19. september 2014 Hvordan har dere tenkt å ordne det praktisk? Hvor skal du/han bo når dere ikke bor med barna? Hva med rengjøring av hus? Kostnader? Nye kjærester og evt nye barn/bonusbarn? Jeg jobber i bank og har dere økonomi og egenkapital i orden går det fint å kjøpe bolig sammen. Begge blir da låntakere og medeiere i huset. Vi har "ofte" far og sønn, 2 brødre osv som kjøper hus sammen enten for utleie eller for sønnen ikke har råd alene og far stiller opp osv. Anonymous poster hash: c3af1...4af Nye kjærester og bonusbarn bør da virkelig ikke plages av at to foreldre har investert i en bolig på vegne av barna sine? Er jo den lureste måten å investere på. Anonymous poster hash: 444cd...973
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #5 Skrevet 19. september 2014 Tja, vet ikke helt hva du tenker..50/50? Isåfall er det bare å gå i banken og prate med de:) Vi gjorde noe lignende for noen år siden. Men, der var det min eks som "spyttet" inn 200.000, som da var 15% av lånesummen, og jeg lånte resten. Så blir jo egentlig ikke på samme måte, men dette var pga barna det og Anonymous poster hash: 273d5...6b3
kornmokjeksergodt Skrevet 19. september 2014 Forfatter #6 Skrevet 19. september 2014 Hvordan gjør man det hvis man legger veldig forskjellig sum egenkapital inn i boligen? Blir eierforholdet ulikt eller holder man de pengene utenom/reservert den som la de i?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #7 Skrevet 19. september 2014 Jeg som svarte over: Her eier han kun 15% uansett. Men, hadde ikke han hjulpet meg der og da, med de 200.000 til egenkapital, så hadde det vært vanskelig for meg og barna og etablert oss her i nærheten av han Skulle jeg selge, så får han de 200.000 tilbake. Noen ville kanskje krevd 15% tilbake, da jeg jo nå vil få mere tilbake enn jeg det jeg ga. Men, mulig jeg er heldig Han ville aldri krevd noe mer :-) Anonymous poster hash: 273d5...6b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå