Gå til innhold

Gravid ved sex dagen etter eggløsning?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trodde dagen etter EL var for sent jeg da.
Hvis du har fått påvist El så skal du skynde deg. Det er vel mks 24timer etter at egget slippe?

Hvis det er ELtesting du går etter så er dagen etter positiv test selve ELdag, og da kan du fint blir gravid.

Anonymous poster hash: 79cc9...ad2

Annonse

Dagen etter el er omtrent umulig da egget i praksis kun lever 12 timer. Sædcellene bruker også mange timer helt fram til egget. Det beste skal være sex to dager før el, men på selve el-dagen er det også håp.

Anonymous poster hash: 9ccb0...0e1

Dagen etter el er omtrent umulig da egget i praksis kun lever 12 timer. Sædcellene bruker også mange timer helt fram til egget. Det beste skal være sex to dager før el, men på selve el-dagen er det også håp.

Hvor lang tid sæden bruker varierer mye, noe studier viser at de raskeste kun bruker 30 min!

Sjansen for å bli gravid er likevel størst rett før el, f.eks ved positiv el-test.

Anonymous poster hash: b8bc1...654

Hvor lang tid sæden bruker varierer mye, noe studier viser at de raskeste kun bruker 30 min!

Sjansen for å bli gravid er likevel størst rett før el, f.eks ved positiv el-test.

Anonymous poster hash: b8bc1...654

Ok, men sædcellene må uansett gjennom en slags transformasjon (husker ikke faguttrykket) på noen timer før de er i stand til å befrukte et egg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...