Gå til innhold

Desemberbarn 2014 ♡


Apex

Anbefalte innlegg

Jobber bare 50% jeg, noe som kjennes lite ut når jeg er der men evig nok om jeg "gjør noe" etter jobb.. så det er vel passe nok for bekkenet mitt antar jeg. Her blir det sofa resten av kvelden.. Er skikkelig lei den sofaen, så en og annen dag blir det rusletur med hunden - men det ender mer eller mindre opp med smerter og kynnere uansett hvor rolig jeg tar det.. Går vel til innkjøp av mine første crocs så jeg klarer å hjelpe far sjøl med litt matlaging innimellom - for blir jeg stående på gulvet i sokkelesten er ikke det heller greit. Lei av begrensningene som svangerskapet fører med seg - men klager lite for egentlig føler jeg meg heldig som er rimelig frisk og rask i forhold til mange andre! Og de hotellputene jeg kjøpte har vært verd hver en krone - har ikke hatt sure oppstøt på mange dager nå!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har man kapitulert og kjøpt seg hjelpemiddel.. Etter dager der man føler at man har litt mer ork igjen - men ender opp med vondt i rygg og/eller bein om man tar i ett tak på kjøkkenet så jeg det nødvendig å handle meg Crocs. Føler meg med det omtrent jevngammel med bestemor på 90, innesko liksom!!!!! :D Jaja, blir vel kjekt å ha i fødebagen også med tid og stunder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at du har noe som hjelper, ikke hvordan de ser ut Apex. Dine innesko er det jo heller ikke så mange som ser;) Hjelper det på ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med innesko da, jeg brukte det før jeg ble gravid også, jeg! Haha! :) 

I helgen har jeg og mannen vært superaktive, og heldigvis har formen min tålt det. Vi har gjort en del på barnerommet, og jeg tror faktisk jeg ser en ende på det. Mannen er overoptimistisk og mener vi blir ferdig i dag, jeg er realistisk og mener vi blir ferdig iløpet av neste uke.  :fnise: 
På fredag var vi på opera, noe jeg aldri før har vært med på, men siden søskenbarnet mitt spiller i orkesteret så tok vi oss en tur. Det var gøy med en dagstur, fikk følelsen av å være litt "fri" fra det hele, slik som før, da vi pleide og reise på spontane turer til Bergen. Da vi kom frem sa mannen at "nå er vi jo halvveis...". Sukk, hadde bare pengene strukket til!  :laugh: 

I går kjente litt på dette sinnet angående andres innblanding i graviditet/baby. Jeg vet ikke hvorfor det går slik inn på meg, men jeg ble ordentlig forbannet over å få høre at noen i familien kommenterte navnet vi har valgt til mannen med "det er slikt man kaller katten sin", og samtidig uttrykte stor misnøye med navnet mens de foreslo sine egne favoritter. Hadde jeg vært der hadde jeg nok slengt ut av meg noe ala "så bra det er min unge da, og ikke din jeg skal føde", og jeg kommer til å slite med å ikke være forbanna på dem neste gang jeg treffer dem. Jeg har da hatt flere venninner som har fått barn med navn jeg ikke synes er kjempefine, men slik sier man da ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Rart hvordan enkelte henger seg opp i om man har liten eller stor mage. Får hele tiden høre at magen min er så liten til å være i uke 31 og at jeg umulig kan ha noe som helst plager med en så liten mage. Tar meg heldigvis ikke nær av det men utrolig slitsomt. Til å være meg så syns jeg magen min er blitt stor og struttende, så da lurer jeg på hvordan folk har sett på meg før  :blink:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har inntrykk av at normale "filtre" slås av i nærheten av oss gravide, enten det gjelder normal høflighet, intimsone, hva en bør & ikke bør si etc..

Hører ofte at jeg ser flott ut denne gangen, og de som så meg gravid for 19 år siden har jo sammenligningsgrunnlaget i orden og de har rett. Jeg hadde masse vann i kroppen og gikk med åpne vintersko og stor vinterjakke de siste ukene.. Hadde rimelig streng beskjed om å ta det med ro da pga svangerskapsforgiftning- så jeg var jo ikke mye ute.. :)

Vi har bare klart guttenavn, og jeg ville ærlighet talt ikke ha brydd meg særlig om noen ikke likte det.. Jentenavn har jeg tre favoritter på, og tenker jeg skal kikke litt til på familietreet før jeg lanserer mine favoritter. Eneste jeg vet er at det blir ikke noe superspesielt, det skal være et navn som gjenkjennes og skrives rimelig greit - og det blir bare ett navn.

Synes som nevnt over at en kan la være å si noe om en ikke har noe hyggelig å si - spesielt når det gjelder navn som man vet at folk har brukt tid og omtanke for å finne fram til! Så får man heller godta at man har forskjellig smak! ;)

 

Fikk endelig handlet tapet og maling til babyrommet i dag, og det kommer til å bli så fint!! Sambo er kjempeivrig så i morgen males tak og miljøstrie henges opp klar til maling. Så blir det en vegg med koselig tapet i naturtema - trær og fugler.. Kommer oss unna hvite vegger så jeg tror det blir lunt og koselig der inne etter hvert! Sambo skal på fest til helga, så da tenker jeg at jeg og magen skal handle og henge opp gardiner før vi sitter litt i nyrommet og bare nyter resultatet!! ♡

 

Hadde en kjapp oppsummering på jobb sammen med en kollega i dag, og jeg lurer virkelig på hva i all verden jeg skal ta meg til når jeg må ut i ferie og permisjon om en tre ukers tid... Det er jo så kort tid til!!!! Har time hos jm i morgen, er spent på sf-mål og blodtrykk - ellers kjennes det meste normalt ut i forhold til normale plager; uvelhet av å ligge på rygg og høyre side, tidvis svimmelhet, halsbrann (kurert av enorm pute!), fort sliten for tida... You name it.

 

Har dere begynt å pakke fødebag? Flere som følger komikerfrue sin blogg?

Ha en ålreit dag dere! :)

Endret av Apex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

Nå føler jeg meg litt bedre i bekkenet og det er så bra!!! 😊 skal til manuell terapeut i dag, og det gjør det forhåpentligvis enda bedre. Hurra!

 

Deilig med en uke hvor det går bedre igjen. Krysser fingre for at detholder seg.

 

Jeg har fikset mange ting de siste dagene, så har fått mye i orden. 👍

 

Det er ca 50 dager igjen og jeg kjeder meg litt kjenner jeg. Noen gode tips til aktiviteter (som ikke krever for mye energi)/ tv/ bok/ blad eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med bedre dager på bekkenfronten, Corneliuss! :) Fortell gjerne om erfaringa hos manuellterapeuten - det vurderes fortløpende her..

Er glad jeg kom meg ut fra jm uten beskjed om å gå hjem og hvile blodtrykket på fulltid, men oppfordringa var klar - ta det roooooolig utenom arbeidstid og så sjekker vi BT og urinprøve neste uke igjen! :/ Og skulle jeg bli plaget med hodepine og sånt, så måtte jeg kontakte føden Før den tid.

Corneliuss; Angående rolige fritidssysler - her går det i håndarbeid og tv/netflix. Leser litt men blir så trøtt av det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er lurt å ta alt med ro. Apex! Du får innta sofaen så fort du kan. Apropos sofa; noen råd til fine serier igjen?

 

Jeg synes at det har vært fint å gå til manuell terapeut. Hun er litt lei deg for st det ikke er en vidunderkur for meg der. Men det har hjulpet å bli bevisst holdning, har noen småøvelser jeg gjør, anbefalte meg bekkenbelte som jeg akkurat har kjøpt og så massegrav hun for å få løst opp muskulaturen som er i helspenn. Til sammen er det litt bedre enn om jeg ikke går dit.

 

I morgen skal mannen en tur til Baltikum og blir borte en natt. Etter det har jeg sagt at han får holde seg hjemme hos meg. Får svigermor her til legging så jeg får litt hjelp. :-) og er jo enda 7 uker igjen. Men nå går tiden fort, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corneliuss: Har ikke annet fremst i panna mi bortsett fra Meglerne som Truls Svendsen er med i, har bare begynt å se serien så jeg har mange episoder liggende klar på tuneren. :) Ellers likte jeg Six feet under - hvis du ikke har sett den, anbefaler jeg den. :)

Kom sent på jobb pga forsovelse i dag, fant parkering langt unna min arbeidsplass.. skulle nesten ikke klare å komme meg tilbake til bilen for returen hjem fra jobb. Hvor høyt ligger lista for å kunne parkere på plasser for de med bevegelsesproblemer når vi som sliter med bekkenet (midlertidig håper jeg?!) kun trenger hjelp en periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke apex, men ring kommunen og hør? Eller kanskje en fysio/ kriopraktor/ manuell terapeut kan skrive ut en sånn dispensasjon for bevegelseshemmede ( som vi nå går under... Ha ha ha. Komisk hadde aldri trodd jeg skulle si om meg selv). 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corneliuss: Har du Netflix? Orange is the new black, Lighers, White collar, House of cards, Suits. Hvis du ikke har så er det en billig investering for tilgang på masse serier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere som har et anstrengt forhold til å skulle føde? Tenker at jeg blir vel så lei at jeg bare vil ha babyen ut. Syntes ikke alltid det er så stas nå heller å være gravid. Syntes jeg begynner å bli stor og er veldig sliten og mye svimmel om dagen. Er faktisk hjemme fra jobb noen dager. Vil ha tilbake energien min! Har tatt jern i to uker nå så da skulle det vært bedre,, ikke værre. Tar tilskudd og drikker mye vann, spiser ofte. Skal til legen i morgen for å se om jeg mangler noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det lenge siden!:) her er alt vel, blitt litt mindre fleksibel så turene med hunden er blitt en del kortere, kjenner jeg hvertfall gleder meg til at hun kommer ut! Stas å gå gravid er ikke det, men jeg føler ikke at det er det store for meg, så vi har snakket om at kanskje hun blir enebarn, det ser vi om 3 år ca, men som jeg føler nå så vet jeg ikke om jeg klarer en graviditet til :o off.

Har og vært hos psykolog ang vektoppgang å slik, var ganske greit å få snakke ut med noen om alt, å jeg har vært veldig aktiv å mange har sakt at jeg ikke er stor å får meg til å føle meg vel, ikke bare som en flodhest, gått opp en buksestr å det er vel ikke sååå gale? En del kg da men, så i dag fikk jeg slengt i tryne av legen at jeg har gått opp masse, må slutte å ete å kalte meg så å si feit si jeg har gått opp litt, tårene trillet å triller enda, endelig klart å føle meg vel som gravid å har anstrengt forhold til vekt å mat si jeg var lita å stresser med å få bedre tankegang om meg selv, så klarer en fremmed å knekke meg på under 5 min. Sa jeg ikke måtte spise for to, å jeg sa at det gjør jrg ikke hell, at jeg føler jeg eter mindre nå enn før, å da fikk jeg slengt tilbake at jeg ikke måtte ete i det hele tatt da!? Off. Så i dag kjenner jeg virkelig på at det skal bli godt å få tutta mi ut, uke 34 nå så nærme seg heldigvis. Måtte bare få det ut, syns folk kabnspare seg for spydige kommentarer til gravide, føler meg som den tykkeste av dem tykke, off

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det lenge siden! :) her er alt vel, blitt litt mindre fleksibel så turene med hunden er blitt en del kortere, kjenner jeg hvertfall gleder meg til at hun kommer ut! Stas å gå gravid er ikke det, men jeg føler ikke at det er det store for meg, så vi har snakket om at kanskje hun blir enebarn, det ser vi om 3 år ca, men som jeg føler nå så vet jeg ikke om jeg klarer en graviditet til :o off.

Har og vært hos psykolog ang vektoppgang å slik, var ganske greit å få snakke ut med noen om alt, å jeg har vært veldig aktiv å mange har sakt at jeg ikke er stor å får meg til å føle meg vel, ikke bare som en flodhest, gått opp en buksestr å det er vel ikke sååå gale? En del kg da men, så i dag fikk jeg slengt i tryne av legen at jeg har gått opp masse, må slutte å ete å kalte meg så å si feit si jeg har gått opp litt, tårene trillet å triller enda, endelig klart å føle meg vel som gravid å har anstrengt forhold til vekt å mat si jeg var lita å stresser med å få bedre tankegang om meg selv, så klarer en fremmed å knekke meg på under 5 min. Sa jeg ikke måtte spise for to, å jeg sa at det gjør jrg ikke hell, at jeg føler jeg eter mindre nå enn før, å da fikk jeg slengt tilbake at jeg ikke måtte ete i det hele tatt da!? Off. Så i dag kjenner jeg virkelig på at det skal bli godt å få tutta mi ut, uke 34 nå så nærme seg heldigvis. Måtte bare få det ut, syns folk kabnspare seg for spydige kommentarer til gravide, føler meg som den tykkeste av dem tykke, off

 

Syns du burde bytte lege jeg altså,det går da virkelig ikke an å oppføre seg slik.  Skjønner godt det var sårende å høre,vi gravide er jo ganske så sårbare så enkelte folk tror de kan si hva som helst til oss. 

Her er det svigermor som må kommentere hvor "stor" jeg er hver gang hun ser meg,sist var nå på søndag. Så stor du har blitt sier ho så begynte ho å synge sangen Så tjukk du har blitt,nå må du slanke deg litt (den sangen vet du) mens ho lo høyt. Jeg syns ikke det var så veldig hyggelig,men jeg orker rett og slett ikke bry meg hva ho sier eller mener.  

Håper du får tankene over på noe positivt,tenk om ikke mange ukene så har vi skattene våre i armene!  Gleder meg utrolig masse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Jeg har vært hos legen i dag og det var fint. Har hatt mye leucocyter osv i urin siden mai men når de sjekker urinprøven (dyrkning) så kommer det ikke opp noe spesielt. Har nevnt for legen flere ganger at jeg hadde det likt sist og at det til slutt ble konstatert høy konsentrasjon av GBS. Men det ser man ikke på urinprøve (med mindre gbs har forårsaket urinveisinfeksjon). Det er ikke farlig å ha GBS nødvendigvis og 30 % har det i kroppen under en graviditet, men om det skulle bli høye doser så kan man få infeksjoner i underlivet (urin, eggstokker, fosterhinnen) og enda værre hvis man får hull opp til babyen (feks vannet går delvis eller slimproppen borte osv) så kan babyen bli smittet og det kan være alvorlig. Ikke så ofte det skjer, men siden jeg hadde høy konsentrasjon av dette i siste svangerskap så vil jeg gjerne sjekke det ut sånn at jeg får antibiotika under fødsel og at de passer ekstra godt på meg hvis det skulle bli utett opp til baby (håper jeg vare legger merke til det). Var så deilig når legen sa at vi skulle sjekke det neste gang jeg kom. Så slipper jeg å sitte å bekymre meg for at det skal skje noe galt i forbindelse med fødsel. 😄

 

Sofia; ja, vi har netflix. Har sett alle seriene du nevner utenom lighers (er det en skrivefeil der? Løgnere eller lightere?). Har du flere tips så send de over. Lurer på å bytte til hbo for å få noen andre serier å se på nå etterhvert som vi har sett mye i gravidesofaformen).

 

Så bra at du får sjekket om du mangler noe! Ellers begynner jo tiden å nærme seg, så det er jo ikke unaturlig om man blir mer sliten og ikke orker så mye som før. Hvil så mye du kan. Vi komme fort nok i form med masse energi igjen! :-)

 

Lsp91; så dumt at legen sa det! Helt idiotisk! Jeg regner med at legen din ikke kjenner historien din. Jeg er 100% sikker på at du ser superfantastisk ut! ❤️ Legene blir preppet på å holde foredrag til oss gravide om det er noen som går raskt opp i vekt. Det er fordi mange kvinner blir veldig overvektige under gravditeten. Derfor lærer de at dette skal de snakke med oss om. Det kan jo være lurt ovenfor noen som gir fullstendig blaffen under svangerskapet og overspist totalt HVIS de også har motsatt problem enn deg fra før graviditeten (er overvektig fra før) slik at de blir oppmerksomme på at de bør holde litt igjen for både sin egen del og for barnets del.

 

Nå er det jo bare sånn at vektkurver endrer seg ganske individuelt. Noen legger jevnt på seg littegran hver mnd (det elsker jo mange leger 😊). Andre går opp mye i perioder og deretter stabiliserer vekten seg. Jeg har hatt helt likt forløp hver gang; gått ned mye i første trimester (til jeg er undervektig) deretter hatt en monsteroppgang i andre trimester (hadde jeg ikke hatt en veldig oppegående lege så hadde jeg fått "kjeft" for dette/ men får skryt), og deretter så har jeg stabilisert meg i tredje trimester (dvs ikke så mye endring, svak oppgang). Jeg er nå +14 kg og har 7 uker igjen. Egentlig ganske mye, men siden jeg ikke er så stor fra før (som deg) så trenger vi å gå opp mer enn en person som er stor i utgangspunktet. De anbefaler faktisk opp til +18 kg om man er liten i utgangspunktet, mens det kanskje kan være nok med +6-10 kg for en som har litt å gå på fra før.

 

Jeg har totalt gått opp ca 15-17 kg og forventer det denne gangen også. Selv synes jeg at kroppen er uformelig, at lårene er gigantiske, at magen kanskje sprekker helt (får jeg strekkmerker for første gang og revner magemusklene enda mer?), at hofte er bredere enn på en elefant osv. Men de fleste rundt meg sier st de synes jeg ser nett ut (ikke akkurat det ordet jeg ville brukt om meg selv med andre ord). Siden kroppen får så stor endring er det naturlig å føle at det er rart, men selv om kroppen ofte endrer seg etter en gravditet (spesielt den første) så er dette bare en liten fase av livet, og du dyrker frem et lite vesen som har det godt og kan vokse fordi kroppen din passer på det og gir det av sin kropp. Helt fantastisk at det går an!

 

Tror det er veldig lurt at du får snakke skikkelig ut om dette, og er så bra at du har en psykolog som kan følge deg. Fortell hva legen din sa og få snakket ut med han. Er nok lurt at legen din får en tilbakemelding slik at han ikke fortsetter (kanskje psykologen kan gjøre det for deg?). Kroppsfikseringen din vil være noe som ligger og tar energi fra deg hele livet men du kan jobbe for å gjøre det mindre viktig (og dermed få plass til annet som kan gjøre deg mer lykkelig).

 

Jeg kjenner mange som ikke liker å gå gravide. Inkludert meg selv som både har hatt tre under med ekstrem svangerskapskvalme og bekken-issues. Men det er så verdt det. Barna gir så mye glede at jeg ikke forstår hva vi drev med før. He he. Og det er så fint å ha søsken. Jeg ser de to eldste elsker virkelig hverandre og nå gleder de seg sånn til å få en lillebror at det er helt rørende. Men dette finner du ut av enten svaret er ja eller nei. Heldigvis så trenger du ikke ta den avgjørelsen akkurat nå. Håper dagen blir bedre snart! Gir deg en god klem - og glem den dumme legen! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madde; jeg tror rett og slett jeg hadde gitt henne en ørefik! Er det mulig!!! 😱 hun mente sikkert å være morsom men det går jo f... Ikke an å si det til noen! Omg! Takk og lov for at jeg har en svigermor som klapper meg fint på magen og sier at jeg ser så fin ut med en fin og stor (ikke underliggende for stor) babykul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har jeg ikke en flott svigermor syns du? Mener ikke å si noe stygt om henne,men hun er en litt spes dame om jeg kan si det slik.  Selv syns jeg ikke jeg er så stor, noen dager føler jeg med som en hval ja,men jeg er sikkert ikke alene om det?  He he. Har lagt på meg 10kilo,er 167 høy så er kun hun som har nevnt hvor stor jeg er. Så jeg tar meg faktisk ikke så nær av det ho måtte mene,men jeg er jo selvfølgelig enig at slikt sier man ikke i det hele tatt. Hadde aldri sagt det til noen,selv om jeg syns de var store. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos han legen en gang, jordmora er ikke enig i han, var normalvektig før jeg ble gravid, er 170 å lå på 65 kg, så jordmor er nå fornøyd med.vektoppgangen min, derfor jeg ble så sjokka at legen sier no helt annet! Jeg som har jogget 3-4 dager i uka helt frem til uke30, å går 3 turer til dagen med hunden, så kan ikke påstå jeg har latet meg å knødd i tryne som legen trudde jeg gjor, off noen folk kan spare seg.

 

Off kan ikke være no kjekt at svigermor holder på sånn! Jeg fårstår ikke enkelte, lurer.meg i om dem som snakker sånn til gravide hadde likt å fått det samme slengt tilbake om det var dem, sier noen nære meg no som jeg ikke syns er ok så får di høre det med en gang fra meg, men ble satt ut når legen sa noe, si jeg bare har sitt han en gang før, tok meg på senga der gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mange frekke uttalelser fra lege og svigermor. Syntes legen fortjener er smekk på hånda (kanskje via psykologen) og svigermor må ta seg sammen. Syntes virkelig at samboeren din bør si stopp til sin mor Madde86.

 

Corneliuss: Det var nok en skivefeil ja:) Løgner eller løgnere. Da har du i alle fall en til som du kan prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lsp91: Forsøk å gi f*n i hva den lite sosialt intelligente dr sa - du høres ut som ei flott gravid gaselle på meg, og helt innenfor normalen. Hvis ikke si gjerne at jeg kommer og setter meg på han!! :D (168 cm, med nordnorske korte raseben og med bare 7 kg vektoppgang i svangerskapet - men med et helt annet utgangspunkt enn deg så jeg har bikket 90 kg på badevekta nå! :'( ) JM noterer vekt på hver kontroll, og selv om jeg synes at det er for mye totalt, sa hun bare sist: "jaja, men du bærer ikke preg av det - ikke tenk så mye på det!" Kostholdet er normalt, lite snacks så det er faktisk slik at får jeg superlyst på sjokolade eller lakris så unner jeg meg det! Har jo bekkenløsninga som jeg må forholde meg til, og det innebærer flere og flere av de rolige dagene etter hvert.. Kjenner på rastløsheta og tristhet over alt jeg begrenses fra å være med på.. men det er midlertidig, minner jeg meg selv på..

 

Angående parkering: Fortalte mine kollegaer hvor hormonelt og lite rasjonelt jeg hadde tenkt rundt denne spaserturen tilbake til bilen dagen etter episoden.. Hun med lederansvar tok øyeblikkelig tak i det og brukte en halv dag på telefoner frem og tilbake og klarte faktisk å få tak i en "lokal" parkeringstillatelse på plasser for bevegelseshemmede som gjelder for arbeidsplassen min. Hun sa at til slutt hadde hun møtt på en som faktisk forsto galskapen i at det er for jævlig at gravide som ønsker å jobbe ikke skal kunne gjøre det fordi en ikke kommer seg til/fra jobb! Fantastiske damen, og jobben min. Kommer til å savne dem alle når jeg og hunden blir sittende hjemme i permisjon og vente på termindatoen.

Barnerommet er ferdig malt/tapetsert og ble så koselig!! Antar at jeg får hjelp til å montere flatpakket stæsj i dag, og da vaskes sprinkelsenga i samme slengen så får det stå å godgjøre seg og vente på de siste detaljene når vi vet om det blir ramp - eller rampejente - som skal bruke rommet! ♡ Er jo så mye fint i dekorelementer som kan hentes frem for farger sin del, veggene og de lystette gardinene har mye blått i seg.

 

Corneliuss: Godt at de passer ekstra godt på deg og leukocyttene - er nok å tenke på i utgangspunktet om en ikke skal bekymre seg for alt ekstra i tillegg.. Vi er heldige som har/får god svangerskapsomsorg!! Kjenner selv at jeg fortsatt har det ålreit med å gå gravid.. Lite lei, men gleder meg til å få møte og bli kjent med minimennesket. ♡ Har fått på plass bilstol og base til å bruke den vogna også, så nå føler jeg at det faller på plass her, litt etter litt.. :)

 

Var sikkert mer jeg skulle kommentere, men her ble det blankt gitt! ;) Er vel på tide å stå opp og spise frokost! Ha en fin dag og helg!! :)

Endret av Apex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare kjapt slenge inn et par serietips her. Mannen skaffet seriene Etaten, NAV og Dag, alle med Atle Antonsen. Jeg har aldri hatt sansen for ham før, men nå flirer jeg meg skakk av disse, og aller mest de to førstnevnte. Det kom bare ut en sesong av hver, og 3 sesonger av Dag. Den siste er mørk da, men også humoristisk og fin. 
Ellers er jeg lite oppdatert på nye serier, jeg ser gjerne klassikere om og om igjen, slik som X-files, Sopranos, The Wire, IT-Crowd og Doctor Who. Tipper alle har sett Modern Family, men den kan ikke nevnes ofte nok. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle tips! Herlig med video/ netflix anbefalinger. Vi prøvde oss forresten på HBO i går. Ville se siste sesong av game of thrones. Veldig krøkkete da tven vår tydeligvis ikke støttet appen deres, då vi måtte koble til pc til tv og bestille det gjennom vanlig nett. Men fikk sett et par episoder til slutt da i alle fall.

 

De siste dagene så tenker jeg at jeg har fått gjort ganske mye av det som gjensto. Så nå er det ikke så mye igjen. Tenk at det er under syv uker til terminen min! Hurra!

 

- mannen skal male en tripp trapp stol (har kjøpt newborn setet til Stokke)

- må pakke fødebag

- skal hente en ammepute og en voksipose som jeg venter på

- en vennine har gitt meg noe babyutstyr som enda ikke er hentet

- skal re opp sengen til babyen på rommet vårt

- mannen skal få sette sammen vognen som fremdeles ligger i eske

- mannen må montere barnesete og finne ut av hvordan våre tre skal sitte i baksetet

- jeg skal vaske et trekk til et barnesete

 

Ellers tror jeg jammen jeg er klappet og klar! 😊 herlig! Så nå er det bare å lade opp, og prøve å samle energi og søvn som er fokuset.

 

Jeg har forresten begynt å se etter litt ferieturer neste år. Håper vi kan reise både sommer og jul samt noen av de andre skoleferiene. Så nå er det bare å holde utkikk etter billige flybilletter! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våken for nattlig pause i sovinga - men har sovet sammenhengende frem til 04 så da klager jeg ikke i natt! :)

Fikk hentet et par kupp fra Finn.no i løpet av dagen som gikk - både elektrisk og manuell brystpumpe fra Avent og masse flasker. Greit å ha begge pumpene tenker jeg, da jeg vil over til å jobbe natt igjen mens jeg ennå håper å amme.

 

Babyens rom er det enda litt montering som gjenstår på, men når det er gjort skal klærne vaskes og sorteres størrelsesmessig så jeg får bedre oversikt over hva vi har.. og jeg er endelig i gang med lister over hva vi har, hva som mangler og har også begynt å tenke på fødebag.. Dagene går og småtassene våre blir bare større og større! ♡ I dag er det ny jm-kontroll for meg; sjekk av BT, urin, fosterlyd og ikke minst hvilket leie den har.. Er rimelig spent!!

 

På seriefronten tenkte jeg å ta en runde med Orange is the new black, har bare sett litt fra siste sesongen som er tilgjengelig på Netflix. Har også litt igjen av Dexter og Call the Midwife har jeg bevisst bare lagret på tuneren - så det er litt å se på til de rolige dagene begynner ved permisjonsstart. :) Noterer meg Modern Family, har bare dumpet innom det sporadisk tidligere.

 

Var en snartur på hytta i kveld, (det er bare en times tid hjemmefra) og når jeg var der fikk jeg så inderlig lyst på å ha meg bare ei helg til der inne før babyen kommer.. Hjalp ikke på hyttesavnet at nordlyset danset over kveldshimmelen og lyste opp himmelen.. Ubeskrivelig vakkert!! ♡ Kvinnelist må nok til midt inne redebygginga til samboeren, men jeg tenker jeg får han med på det for det er jo godt med ei avslappingshelg!

 

Ha en fin tirsdag, ladies! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...