Gå til innhold

Barnebursdag hjemme eller på lekeland? Evt. droppe konferanse? Hva synes du? :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei jenter her inne :)

 

Jeg har en utfordring som jeg ikke klarer helt å se en utvei på, kanskje deres tanker kan hjelpe meg? 

 

Saken er:

Jeg er invitert på en meget interessant og spennende konferanse som går fra fredag kl. 16 til søndag kl. 16. Denne konferansen arrangeres èn gang i året, og dette året tror jeg blir siste gang jeg får vært med pga. en rolle jeg innehar akkurat nå. 

 

MEN selvfølgelig har 6-åringen bursdag akkurat den søndagen det gjelder. Kurset skal være på en plass ca. 2-3 timer unna med bil fra byen vi bor i, og det går ikke busser eller tog før kl. 16.30 den dagen. Jeg vil da være gravid i uke 28 tror jeg, og vet ikke om jeg vil klare å kjøre den bilturen helt alene tilbake hjem igjen. 

 

Ett alternativ er å holde bursdagen på lekeland, da trengs det ikke noe annet forberedelser enn å bake ei kake, som mannen min kan gjøre frem til jeg kommer tilbake, og godteposene og klærne til bursdagsbarnet kan jeg gjøre klart flere dager i forveien. Jeg kan for eks. kjøre i 9-tiden på søndag (det går bra om jeg går glipp av de to forelesningene på søndagsformiddag), og er da hjemme i 11-12 tiden, og så kan kanskje bursdagen starte kl. 14 på lekeland.

 

Men så får jeg jo dårlig samvittighet, for er det ikke mer "hjemmekoselig" med hjemmebursdag? Det virker ikke som om lekelandbursdag er noe noen inviterer til på skolen her, så vet ikke om de andre foreldrene vil se på meg som lat og egoistisk som skal holde bursdagen der kun pga. at jeg ikke kan gå glipp av en konferanse. Og hva med at jeg ikke får vært der noen barnet våkner på sin egen bursdag? Gjør det meg til en dårlig mamma?

 

Men kanskje vi kan ha bursdagen hjemme hvis jeg begynner å kjøre kl. 7.00 for eks., så jeg får hjelpt mannen min med å ordne, pynte og rydde osv. Men er det realistisk å få det til? 

 

Jeg er så usikker, så alle tanker er velkomne :)



Anonymous poster hash: f144d...9ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har dere liten feiring bare dere søndag kveld og utsetter selskapet til helgen etter. Man må ikke ha stort selskap på selve dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også utsatt det. Det du beskriver høres veldig stressende ut uansett hvilken løsning du havner på.



Anonymous poster hash: c9cce...0c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare feiret med familien (enten bare dere hjemme i huset eller med besteforelre) på søndagen, det kan fint mannen din klare å ordne selv.

 

Så ville jeg hatt barnebursdag helgen før eller etter..

 

 



Anonymous poster hash: aa4e5...fd8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville feiret helgen før eller etter. Selve dagen kan dere ha rolig hjemmefeiring bare familien :-)



Anonymous poster hash: 50379...937
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden kan du ikke kjøre bil 2-3 timer når du er i uke 28? Noen av dere her inne må ha veldig lange graviditeter når livet stopper opp på den måten.

 

Ta selskapet en kveld eller helga etter.

 

Anonymous poster hash: 5df97...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det en uke senere.

 

Og det går jo helt fint å kjøre bil i 3 timer når man er 28 uker gravid eller?

 

Slapp av :)

 

Anonymous poster hash: 32844...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden kan du ikke kjøre bil 2-3 timer når du er i uke 28? Noen av dere her inne må ha veldig lange graviditeter når livet stopper opp på den måten.

 

Ta selskapet en kveld eller helga etter.

 

Anonymous poster hash: 5df97...a38

 

Jeg sleit med bilkjøring pga bekkensmerter, kunne ikke sitte så lenge i strekk. 

 

HI:

Kan du ikke komme hjem i 12-tiden og ha hjemmebursdag kl 14? Mannen kan pynte og du kan skrive en liste til han hva som skal gjøres. Maten og det kan han og ordne. Hva er problemet med det? Han måtte gjort det om han var helt alenefar, hvorfor skal mor være den som alltid gjør mest?

 

Anonymous poster hash: 18372...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en hyggelig familiefeiring når du kommer hjem og barnebursdagen neste helg, eventuelt helgen før eller en ukedag.



Anonymous poster hash: 1ed12...b94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atte hæ? Her var det mye mikkmakk for ingenting.

 

Ta bursdagen en annen dag da vel?

 Hva er "mikkmakk"? :) 

 

HI

 

Anonymous poster hash: f144d...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enten får dere feire en annen dag eller ha det senere på dagen.

 

Av personlig erfaring virker det, på ungene, at det er mer stas å feire en bursdag på lekeland enn hjemme, så jeg ville gått for lekeland litt utpå ettermiddagen/kvelden.

Det gjør heller ingenting at man ikke feirer på selve dagen.

 

Jeg har klart å få barn i vinterferien, sommerferien, høstferien og juleferien. Så ingen av mine barn er vant til å feire på selve dagen da vi heller venter til alle er tilbake fra ferie ;)

 

Anonymous poster hash: 22df9...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...