Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA


Mari_83

Anbefalte innlegg

Hei dere.

I går hadde jeg utskrapning etter konstatert MA i uke 8+0. Er veldig ivrig på å prøve igjen med én gang. Legen sa at det bare var å kjøre på etter én uke hvis blødningen var stoppet, eller vente til man ikke blør lenger. Har aldri hatt behov for å teste etter el, har tidligere hatt stabile sykluser på 28 dager med el dag 14. Har blitt gravid på 1. pp tidligere så sånn sett er jeg veldig heldig.

 

Noen som har erfaring med prøving/graviditet etter MA? Når startet dere prøvingen og når ble du gravid? Ser at rådene spriker litt, noen anbefaler å vente en syklus osv. Men jeg spurte altså legen spesifikt om dette og hun sa at fysisk sett var det ingen grunn til å vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen din har rett,det er ikke noe fysisk med kroppen som tilsier at man bør vente etter aborten, det er først og fremst det psykiske, at man er klar for en ny graviditet igjen! Selv tenkte jeg slik som deg, jeg ville hoppe i prøvingen så fort blødningen gav seg, men slik ble det ikke og EL gikk meg forbi. Jeg var rett og slett ikke klar for samleie før etter noen uker etter at blødningene stoppet. Så her kom naturligvis mensen igjen da! Nå er vi inne i pp 2 etter aborten og håper at syklusen min har stabilisert seg, den har vært litt tullete etter utskrapingen. Håper at du har det etter forholdene bra, ta deg den tiden du trenger, MA er utrolig kjipt å gjennomgå! Klem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaringer å dele med deg, Mari_83, men jeg er i litt lik situasjon som deg. Jeg gikk gjennom en spontanabort i helga, var bare i uke 6, men veldig trist likevel. Blødningene begynner så vidt å gi seg nå, og vi har også tenkt å prøve igjen med en gang. Har også hatt nokså stabile sykluser, så håper det i alle fall i utgangspunktet skal ligge godt til rette å treffe på en av de første PP (som vi gjorde når jeg ble gravid nå i juli/august).

Masse lykke til deg, Mari_83! Håper det klaffer fort for oss begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Fikk selv påvist MA i uke 11, det var en sjokkerende og helt forferdelig opplevelse. Det har nå gått 3 mnd og jeg kan fortsatt begynne å gråte når jeg tenker på det. Dette har nok også noe å gjøre med at jeg ikke har blitt gravid igjen ennå. Er nå i pp2 og vet jo at det ikke er lenge, men man blir nesten litt desperat etter å bli gravid på nytt når man mister (sånn er det for meg i alle fall) :)

For å svare på spm: det tok 6 uker etter cytotec-kur før jeg fikk tilbake mensen, dvs 4 uker før EL kom. Etter dette har syklus vært normal. Ikke gravid ennå, men krysser fingre og tær for at det blir min tur snart :) masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Fikk selv påvist MA i uke 11, det var en sjokkerende og helt forferdelig opplevelse. Det har nå gått 3 mnd og jeg kan fortsatt begynne å gråte når jeg tenker på det. Dette har nok også noe å gjøre med at jeg ikke har blitt gravid igjen ennå. Er nå i pp2 og vet jo at det ikke er lenge, men man blir nesten litt desperat etter å bli gravid på nytt når man mister (sånn er det for meg i alle fall) :)

For å svare på spm: det tok 6 uker etter cytotec-kur før jeg fikk tilbake mensen, dvs 4 uker før EL kom. Etter dette har syklus vært normal. Ikke gravid ennå, men krysser fingre og tær for at det blir min tur snart :) masse lykke til!

Mistet på samme tidspunkt vi da :( er også inne i pp 2, nettopp ferdig med EL og aksjeinnlegging, så nå er det bare å krysse fingre og tær :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen din har rett,det er ikke noe fysisk med kroppen som tilsier at man bør vente etter aborten, det er først og fremst det psykiske, at man er klar for en ny graviditet igjen! Selv tenkte jeg slik som deg, jeg ville hoppe i prøvingen så fort blødningen gav seg, men slik ble det ikke og EL gikk meg forbi. Jeg var rett og slett ikke klar for samleie før etter noen uker etter at blødningene stoppet. Så her kom naturligvis mensen igjen da! Nå er vi inne i pp 2 etter aborten og håper at syklusen min har stabilisert seg, den har vært litt tullete etter utskrapingen. Håper at du har det etter forholdene bra, ta deg den tiden du trenger, MA er utrolig kjipt å gjennomgå! Klem til deg :)

Tusen takk for svar :) føler meg egentlig overklar jeg... Så vi kommer til å prøve med en gang, heldigvis er mannen med på det :) lykke til med prøvingen til deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Legen din har rett,det er ikke noe fysisk med kroppen som tilsier at man bør vente etter aborten, det er først og fremst det psykiske, at man er klar for en ny graviditet igjen! Selv tenkte jeg slik som deg, jeg ville hoppe i prøvingen så fort blødningen gav seg, men slik ble det ikke og EL gikk meg forbi. Jeg var rett og slett ikke klar for samleie før etter noen uker etter at blødningene stoppet. Så her kom naturligvis mensen igjen da! Nå er vi inne i pp 2 etter aborten og håper at syklusen min har stabilisert seg, den har vært litt tullete etter utskrapingen. Håper at du har det etter forholdene bra, ta deg den tiden du trenger, MA er utrolig kjipt å gjennomgå! Klem til deg :)

Tusen takk for svar :) føler meg egentlig overklar jeg... Så vi kommer til å prøve med en gang, heldigvis er mannen med på det :) lykke til med prøvingen til deg!!

Ja da er det bare til å kjøre på vettu :) lykke til :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaringer å dele med deg, Mari_83, men jeg er i litt lik situasjon som deg. Jeg gikk gjennom en spontanabort i helga, var bare i uke 6, men veldig trist likevel. Blødningene begynner så vidt å gi seg nå, og vi har også tenkt å prøve igjen med en gang. Har også hatt nokså stabile sykluser, så håper det i alle fall i utgangspunktet skal ligge godt til rette å treffe på en av de første PP (som vi gjorde når jeg ble gravid nå i juli/august).

Masse lykke til deg, Mari_83! Håper det klaffer fort for oss begge :)

Så leit at du aborterte.. Det er virkelig ikke noe jeg unner min verste fiende engang :(

 

Jeg har blitt gravid på 1. pp 3 ganger så er utrolig heldig sånn sett (har 2 barn fra før), så håper det skjer denne gangen også. Men syklusen kan jo være litt på bærtur sånn etter en abort så vidt jeg har forstått.

 

Masse lykke til, håper vi begge er gravide igjen snart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Fikk selv påvist MA i uke 11, det var en sjokkerende og helt forferdelig opplevelse. Det har nå gått 3 mnd og jeg kan fortsatt begynne å gråte når jeg tenker på det. Dette har nok også noe å gjøre med at jeg ikke har blitt gravid igjen ennå. Er nå i pp2 og vet jo at det ikke er lenge, men man blir nesten litt desperat etter å bli gravid på nytt når man mister (sånn er det for meg i alle fall) :)

For å svare på spm: det tok 6 uker etter cytotec-kur før jeg fikk tilbake mensen, dvs 4 uker før EL kom. Etter dette har syklus vært normal. Ikke gravid ennå, men krysser fingre og tær for at det blir min tur snart :) masse lykke til!

Uff, ja MA var helt grusomt synes jeg også :( men håper og tror vi begge er gravide igjen snart da! Det gjelder vel å prøve annenhver dag i noen uker etter at blødningen har gitt seg da, for å treffe EL.

 

Masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ma med utskrapning 13.08. Er også ivrig på å bli gravid igjen, fastlegen sa vi skulle vente en syklus (husker ikke hva de sa på sykehuset). Men mannen min sier vi bare skal kjøre på uten prevensjon (føles jo helt feil å bruke prenvensjon nå), så da har vi bare gjort det! Hadde sex første gangen 15 dager etter utskrapningen, ca en uke etter at jeg hadde sluttet å blø (spottet litt noen dager etter blødningen da). Har hatt sex noen ganger etter det, og nå får vi bare se hva som skjer. Veldig spennende, men også veldig skummelt. Livredd for at det skal skje igjen, men det vil jeg jo være uansett den gangen jeg blir gravid igjen;)

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese om maen din :( Fikk påvist det sammen 18.8. 9+2 på vei.

Unner virkelig ingen å oppleve det sjokket og forvirringen som oppstår. 

 

Vil bare si at jeg har ikke erfaring direkte med det du spør om, men vi fikk også beskjed om at vi kunne starte igjen med en gang. Har også 2 barn fra før som ikke har vært planlagt engang, håper på å bli like fort gravid igjen :)

 

Må vi ha masse lykke til alle mann :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurer jeg fælt her jenter...!

 

I går hadde jeg plutselig, av alle ting, eggløsningssmerter! Hva skjer med det, allerede nå?! Hmm... :/

 

Jeg begynte jo å blø så vidt det var torsdag for en uke siden, og dagen etter, på fredagen, kom det i skikkelige mengder. Var nettopp ferdig med seks uker. SA-restene (eller hva en skal kalle den klumpen av et embryo) kom ut lørdag. Men da er det jo virkelig ikke logisk at jeg skulle hatt eggløsning allerede i går? (Jeg pleier å ha EL ca 12-14 dager etter første dag i mens i normale sykluser)

 

Var jo litt spent på tempen min i dag på morgenen, og den hadde plutselig steget 0,2 grader i dag. Charten min finner dere her: http://www.fertilityfriend.com/home/51d47e/ (vet det kan være en feilmåling, og at jeg må se i morgen om den fortsatt stiger)

 

Syns uansett at det var litt raskt fra SA til eggløsning.

 

Men samtidig har jeg jo også tenkt at jeg må passe på å få tatt noen graviditetstester før vi begynner å prøve igjen, for å unngå at det er hcg som henger igjen i kroppen og lurer meg på en evt test når IKM nærmer seg. Tok en strimmel på tirsdag eller onsdag, og den er nesten helt negativ. Kan så vidt skimte en strek, men den hadde garantert ikke kommet med på et bilde. Det jeg lurer på da, er egentlig om det kan være at den lille spiren har sluttet å vokse for flere uker siden (og kroppen har sluttet å produsere hcg allerede da), men at det var først nå i helga den kom ut med blødningene? Har jo hatt smerter ca en uke før blødningene. Og det i så fall ikke er så ulogisk med eggløsning allerede nå, dersom det er dette som har skjedd?

 

Jeg bare tenker høyt her jeg ligger på senga, og håper noen andre kanskje har noen tanker. Første dag uten blødninger i går, og vi hoppa til sengs allerede i går. Og i dag :) Mannen min kom inn på soverommet her jeg fortsatt ligger etter sex for en halvtime siden. Og det eneste han sier er: Jasså, ligger du her og venter på eggløsning? Og det er jo i grunn det jeg gjør - ligger her og prøver å bli gravid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå lurer jeg fælt her jenter...!

I går hadde jeg plutselig, av alle ting, eggløsningssmerter! Hva skjer med det, allerede nå?! Hmm... :/

Jeg begynte jo å blø så vidt det var torsdag for en uke siden, og dagen etter, på fredagen, kom det i skikkelige mengder. Var nettopp ferdig med seks uker. SA-restene (eller hva en skal kalle den klumpen av et embryo) kom ut lørdag. Men da er det jo virkelig ikke logisk at jeg skulle hatt eggløsning allerede i går? (Jeg pleier å ha EL ca 12-14 dager etter første dag i mens i normale sykluser)

Var jo litt spent på tempen min i dag på morgenen, og den hadde plutselig steget 0,2 grader i dag. Charten min finner dere her: http://www.fertilityfriend.com/home/51d47e/ (vet det kan være en feilmåling, og at jeg må se i morgen om den fortsatt stiger)

Syns uansett at det var litt raskt fra SA til eggløsning.

Men samtidig har jeg jo også tenkt at jeg må passe på å få tatt noen graviditetstester før vi begynner å prøve igjen, for å unngå at det er hcg som henger igjen i kroppen og lurer meg på en evt test når IKM nærmer seg. Tok en strimmel på tirsdag eller onsdag, og den er nesten helt negativ. Kan så vidt skimte en strek, men den hadde garantert ikke kommet med på et bilde. Det jeg lurer på da, er egentlig om det kan være at den lille spiren har sluttet å vokse for flere uker siden (og kroppen har sluttet å produsere hcg allerede da), men at det var først nå i helga den kom ut med blødningene? Har jo hatt smerter ca en uke før blødningene. Og det i så fall ikke er så ulogisk med eggløsning allerede nå, dersom det er dette som har skjedd?

Jeg bare tenker høyt her jeg ligger på senga, og håper noen andre kanskje har noen tanker. Første dag uten blødninger i går, og vi hoppa til sengs allerede i går. Og i dag :) Mannen min kom inn på soverommet her jeg fortsatt ligger etter sex for en halvtime siden. Og det eneste han sier er: Jasså, ligger du her og venter på eggløsning? Og det er jo i grunn det jeg gjør - ligger her og prøver å bli gravid ;)

Jo,det er faktisk mulig da aborten ikke anses som mensen, det var det jeg fikk beskjed om fra gyn! Jeg fikk selv EL 2 dager etter at jeg var ferdig å blø :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå lurer jeg fælt her jenter...!

I går hadde jeg plutselig, av alle ting, eggløsningssmerter! Hva skjer med det, allerede nå?! Hmm... :/

Jeg begynte jo å blø så vidt det var torsdag for en uke siden, og dagen etter, på fredagen, kom det i skikkelige mengder. Var nettopp ferdig med seks uker. SA-restene (eller hva en skal kalle den klumpen av et embryo) kom ut lørdag. Men da er det jo virkelig ikke logisk at jeg skulle hatt eggløsning allerede i går? (Jeg pleier å ha EL ca 12-14 dager etter første dag i mens i normale sykluser)

Var jo litt spent på tempen min i dag på morgenen, og den hadde plutselig steget 0,2 grader i dag. Charten min finner dere her: http://www.fertilityfriend.com/home/51d47e/ (vet det kan være en feilmåling, og at jeg må se i morgen om den fortsatt stiger)

Syns uansett at det var litt raskt fra SA til eggløsning.

Men samtidig har jeg jo også tenkt at jeg må passe på å få tatt noen graviditetstester før vi begynner å prøve igjen, for å unngå at det er hcg som henger igjen i kroppen og lurer meg på en evt test når IKM nærmer seg. Tok en strimmel på tirsdag eller onsdag, og den er nesten helt negativ. Kan så vidt skimte en strek, men den hadde garantert ikke kommet med på et bilde. Det jeg lurer på da, er egentlig om det kan være at den lille spiren har sluttet å vokse for flere uker siden (og kroppen har sluttet å produsere hcg allerede da), men at det var først nå i helga den kom ut med blødningene? Har jo hatt smerter ca en uke før blødningene. Og det i så fall ikke er så ulogisk med eggløsning allerede nå, dersom det er dette som har skjedd?

Jeg bare tenker høyt her jeg ligger på senga, og håper noen andre kanskje har noen tanker. Første dag uten blødninger i går, og vi hoppa til sengs allerede i går. Og i dag :) Mannen min kom inn på soverommet her jeg fortsatt ligger etter sex for en halvtime siden. Og det eneste han sier er: Jasså, ligger du her og venter på eggløsning? Og det er jo i grunn det jeg gjør - ligger her og prøver å bli gravid ;)

Jo,det er faktisk mulig da aborten ikke anses som mensen, det var det jeg fikk beskjed om fra gyn! Jeg fikk selv EL 2 dager etter at jeg var ferdig å blø :)

 

wow:O fikk du virkelig el rett etter at blødningen stoppa frumille? Hvor lenge blødde du nå igjen? hvilke el tester brukte du?

 

Ja, paeonia. Gyn sa til meg sist uke at det var som regel litt annerledes når vi opplever sa. Kroppen var innstilt på en graviditet, mistet og slipper vistnok raskere egg igjen for å fortsette på det den startet på :)

 

Jeg har såvidt slutta å blø, har vært av og på ei uke nå, såvidt jeg merker det nå, føler meg mer fuktig, litt sånn vannete utflod som er lyserosa.. Heldigvis er testene mine negative, er utrolig glad for det :D Så da blir det el testing på meg fremover :)

 

Har lest nettet ned og googla meg grønn, men det har vært super terapi å lese at man ikke er alene. De av oss som ikke har problemer med å bli gravid til vanlig venter sjelden lenge på ny positiv test er vertfall mitt inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Nå lurer jeg fælt her jenter...!

I går hadde jeg plutselig, av alle ting, eggløsningssmerter! Hva skjer med det, allerede nå?! Hmm... :/

Jeg begynte jo å blø så vidt det var torsdag for en uke siden, og dagen etter, på fredagen, kom det i skikkelige mengder. Var nettopp ferdig med seks uker. SA-restene (eller hva en skal kalle den klumpen av et embryo) kom ut lørdag. Men da er det jo virkelig ikke logisk at jeg skulle hatt eggløsning allerede i går? (Jeg pleier å ha EL ca 12-14 dager etter første dag i mens i normale sykluser)

Var jo litt spent på tempen min i dag på morgenen, og den hadde plutselig steget 0,2 grader i dag. Charten min finner dere her: http://www.fertilityfriend.com/home/51d47e/ (vet det kan være en feilmåling, og at jeg må se i morgen om den fortsatt stiger)

Syns uansett at det var litt raskt fra SA til eggløsning.

Men samtidig har jeg jo også tenkt at jeg må passe på å få tatt noen graviditetstester før vi begynner å prøve igjen, for å unngå at det er hcg som henger igjen i kroppen og lurer meg på en evt test når IKM nærmer seg. Tok en strimmel på tirsdag eller onsdag, og den er nesten helt negativ. Kan så vidt skimte en strek, men den hadde garantert ikke kommet med på et bilde. Det jeg lurer på da, er egentlig om det kan være at den lille spiren har sluttet å vokse for flere uker siden (og kroppen har sluttet å produsere hcg allerede da), men at det var først nå i helga den kom ut med blødningene? Har jo hatt smerter ca en uke før blødningene. Og det i så fall ikke er så ulogisk med eggløsning allerede nå, dersom det er dette som har skjedd?

Jeg bare tenker høyt her jeg ligger på senga, og håper noen andre kanskje har noen tanker. Første dag uten blødninger i går, og vi hoppa til sengs allerede i går. Og i dag :) Mannen min kom inn på soverommet her jeg fortsatt ligger etter sex for en halvtime siden. Og det eneste han sier er: Jasså, ligger du her og venter på eggløsning? Og det er jo i grunn det jeg gjør - ligger her og prøver å bli gravid ;)

 

Jo,det er faktisk mulig da aborten ikke anses som mensen, det var det jeg fikk beskjed om fra gyn! Jeg fikk selv EL 2 dager etter at jeg var ferdig å blø :)

wow:O fikk du virkelig el rett etter at blødningen stoppa frumille? Hvor lenge blødde du nå igjen? hvilke el tester brukte du?

 

Ja, paeonia. Gyn sa til meg sist uke at det var som regel litt annerledes når vi opplever sa. Kroppen var innstilt på en graviditet, mistet og slipper vistnok raskere egg igjen for å fortsette på det den startet på :)

 

Jeg har såvidt slutta å blø, har vært av og på ei uke nå, såvidt jeg merker det nå, føler meg mer fuktig, litt sånn vannete utflod som er lyserosa.. Heldigvis er testene mine negative, er utrolig glad for det :D Så da blir det el testing på meg fremover :)

 

Har lest nettet ned og googla meg grønn, men det har vært super terapi å lese at man ikke er alene. De av oss som ikke har problemer med å bli gravid til vanlig venter sjelden lenge på ny positiv test er vertfall mitt inntrykk.

Jeg blødde i 10 dager, testet ca 2-3 dager etter blødningstopp,med strimler fra billigtester. Ble like overraska selv og trodde det kunne være hcg som lå igjen, men dagen etterpå var el testen negativ igjen, så det var nok EL ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med testing ogsånn... Jeg er ganske redd for å gå glipp av EL nå så vi kommer til å prøve annenhver dag gjennom hele mnd (mannen er med he he). Men lurer på dette med graviditetstester. Hvor lenge etter ma blir de egentlig positive? Og hvis vi skulle være så heldige å bli gravide på første el etter ma (feks 14 dager etter ma da), så kan man jo teste 2 uker etter det igjen. Da vil det jo være 4 uker etter ma når jeg skal ta første graviditetstest, men hva er risikoen for at den er falsk positiv isåfall?

 

Man bør kanskje ta noen gtester før dette og sjekke om de er negative?

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese om maen din :( Fikk påvist det sammen 18.8. 9+2 på vei.

Unner virkelig ingen å oppleve det sjokket og forvirringen som oppstår.

 

Vil bare si at jeg har ikke erfaring direkte med det du spør om, men vi fikk også beskjed om at vi kunne starte igjen med en gang. Har også 2 barn fra før som ikke har vært planlagt engang, håper på å bli like fort gravid igjen :)

 

Må vi ha masse lykke til alle mann :)

Uff, så leit at det gikk slik for dere også :( men det er jo gode nyheter at man kan prøve igjen med én gang.

 

Hvordan har det vært for deg, har du merket noe til el enda da?

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ma med utskrapning 13.08. Er også ivrig på å bli gravid igjen, fastlegen sa vi skulle vente en syklus (husker ikke hva de sa på sykehuset). Men mannen min sier vi bare skal kjøre på uten prevensjon (føles jo helt feil å bruke prenvensjon nå), så da har vi bare gjort det! Hadde sex første gangen 15 dager etter utskrapningen, ca en uke etter at jeg hadde sluttet å blø (spottet litt noen dager etter blødningen da). Har hatt sex noen ganger etter det, og nå får vi bare se hva som skjer. Veldig spennende, men også veldig skummelt. Livredd for at det skal skje igjen, men det vil jeg jo være uansett den gangen jeg blir gravid igjen;)

 

Masse lykke til!

Jeg er enig med mannen din, blir jo liksom helt feil å starte på prevensjon når alt man ønsker er en ny spire!! Blir spennende fremover da, er du heldig så har det jo klaffet allerede. Krysser fingrene for deg, og hold oss oppdatert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ma med utskrapning 13.08. Er også ivrig på å bli gravid igjen, fastlegen sa vi skulle vente en syklus (husker ikke hva de sa på sykehuset). Men mannen min sier vi bare skal kjøre på uten prevensjon (føles jo helt feil å bruke prenvensjon nå), så da har vi bare gjort det! Hadde sex første gangen 15 dager etter utskrapningen, ca en uke etter at jeg hadde sluttet å blø (spottet litt noen dager etter blødningen da). Har hatt sex noen ganger etter det, og nå får vi bare se hva som skjer. Veldig spennende, men også veldig skummelt. Livredd for at det skal skje igjen, men det vil jeg jo være uansett den gangen jeg blir gravid igjen;)

 

Masse lykke til!

Forresten så tenker jeg det samme, jeg kommer også til å være livredd for at det samme skal skje igjen. Men vi får trøste oss med at det visstnok er sjelden at det skjer mer enn én gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med testing ogsånn... Jeg er ganske redd for å gå glipp av EL nå så vi kommer til å prøve annenhver dag gjennom hele mnd (mannen er med he he). Men lurer på dette med graviditetstester. Hvor lenge etter ma blir de egentlig positive? Og hvis vi skulle være så heldige å bli gravide på første el etter ma (feks 14 dager etter ma da), så kan man jo teste 2 uker etter det igjen. Da vil det jo være 4 uker etter ma når jeg skal ta første graviditetstest, men hva er risikoen for at den er falsk positiv isåfall?

 

Man bør kanskje ta noen gtester før dette og sjekke om de er negative?

Hva tenker dere?

Jeg har også tenkt denne tanken (SA i uke 6 for en uke siden), og skrekken er å tro at en er gravid igjen når det egentlig bare er rester fra svangerskapet som ble avbrutt..!

 

Jeg tok en graviditetstest på tirsdag bare for å sjekke, og den ble faktisk så godt som negativ (dette gjør forøvrig til at jeg tror det har gått galt mye tidligere, men at det først var for en uke siden at kroppen klarte å få ut restene)

 

Har du prøvd å tempe? Jeg har målt basaltemperaturen i over et halvt år nå, og har klart å kartlegge eggløsning ut fra dette (kort fortalt: temperaturen stiger med ca 0,2-0,5 grader etter eggløsning) Dette er ikke lett å bruke for å finne ut når eggløsning er før det er over, men det kan i alle fall bekrefte at eggløsning faktisk har vært. Les mer om temping f.eks her, den første posten i denne tråden forklarer veldig bra: http://www.mammanett.no/forum/showthread.php?92229-Den-O-store-tempetr%E5den&p=3278405#post3278405

 

Om du har en del sånne billige g-test-strimler kan du jo ta noen med noenbdagers mellomrom, f.eks hver tredje dag, da ser du at de vil bli svakere, og om du skriver dato på dem og sparer dem, vil du også kunne se om de blir sterkere igjen.

 

Evt. er det jo også mulighet for å dra til legen og be om å få tatt hcg-blodprøve med to-tre dagers mellomrom (når du kommer til et punkt der du tror du kan ha blitt gravid igjen) - da vil du se om hgc stiger eller synker.

 

Masse lykke til til deg! Håper vi alle får det til på første forsøk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er el testen negativ, tester både med babyornot og billigtester sine. (BT) Nå har seg faktisk sånn at jeg stoler bedre på testene fra billigtester.no :) De ande har vist positiv og negativ om hverandre, men bt sine ble negative når g testen ble negativ. Dag 17 i dag siden aborten, og jeg lekker enda.. ikke blod, men rosa vann. Ubehagelig. Fikk beskjed at livmoren var ganske stor på oppdagelsen av ma så det kan jo være forstervann.

Ellers har jeg også tidligere å bli ganke våt under el, ikke sånn "horny" våt, men rett å slett blankt vann  :P

Mannen min var utrolig usikker på om vi skulle få barn nå i det hele tatt, vi kjøpte hus sammen i januar, flytta i mars, jeg endte opp sykmeldt etter å ha vært litt for lenge i høygir, og så har jeg jo to døtre fra før. Tror alt sammen skremte ham litt at så mye skulle skje på en gang. Men når graviditeten først var et faktum har jeg aldri sett ham lykkeligere, tror på mange måter han tok Maèn hardere enn jeg gjorde.

Ikke det at det ikke var et slag i trynet, men jeg tenker bevisst framover og gleder meg til å prøve igjen. Har ikke mer krefter til å fundere mer på de siste to ukene, vil bare komme i gang igjen :)

 

Så er kjører vi på hver dag for å ikke gå glipp av en eneste mulighet, med alle kjerringråd som følger med ;)

Er noen ganske nervepirrende dager, aner ikke hva kroppen driver med liksom, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også selvfølgelig anbefale å ta g test fortest mulig Mari. Er nok av jenter der ute som har lurt seg selv til å tro dem var gravid igjen, men som viste seg å være rester fra MA/SA. Det er også en grunn til at vi blir anbefalt å vente en syklus, slik at vi ikke tror vi mister igjen når mensen kommer etter en positiv test.

 

Om vi alle som vil bli gravid igjen med det samme tester seg negativt først, stiller vi sterkere til ul også, får dere vet, vi testomaner har full kontroll over når el var ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tempa etter ma for å påse at tempen raskt kom ned på normalt nivå igjen (men var mye variasjoner i starten altså). Tok en g-test etter 4 uker fordi jeg fortsatt var mye kvalm på morgenen og ville forsikre meg om at hcg var ute av systemet. Testen var negativ. Men sleit lenge med kvalmen, synes det hang igjen lenge i systemet altså.. :/ har aldri drevet med noe el-testing, føler ikke jeg trenger det når jeg temper. Blir jo så man kjører på uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...