Gå til innhold

Ungdomsskoleelev - hvordan få med seg gymtøy i en fullpakket sekk når de sykler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har stor sekk med bøker og skal i tillegg ha med gymtøy. Ikke plass til det nedi sekken, og siden skoleveien er lang, er det jo ikke noe særlig å sykle med en pose/bag i hånda. Hvordan løser deres unger dette?

(Har prøvd spidersekk, men den hang jo nedpå sykkelhjulet... )

Anonymous poster hash: c36bd...c0b

Skrevet

Storesøster går bare i 4. klasse og har kanskje både mindre sekk og mindre oppi. Hun har skolesekken på ryggen og gymtøy/svømmetøy i en myk ryggsekk oppå der igjen. Det funker helt fint.

Skrevet

Normalt skal han bare behøve å ta med seg 2-4 bøker hjem hver dag, og da burde det være plass i sekken. Ellers har min gutt i 7. klasse en sånn gymbag med smale og litt lange snorer som kan ligget oppå/utenpå sekken og være festet rundt armene (nesten som å ha på to sekker om du skjønner). Men vanligvis får vi plass i sekken fordi han setter fra seg de fleste bøkene på skolen.

Anonymous poster hash: 4521a...0b7
Skrevet

Hvis det ikke kan plasseres i eler festes på sekken må det da gå ann å feste det på sykkelen? Bagasjebrett, kurv på styret eller sykkelveske?

Anonymous poster hash: 05a24...528
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Vi har kjøpt en liten Gymsekk i samme merke som sekken, og den hektes greitt på toppen av sekken og festes sånn at den ikke henger og slenger.  Veldig praktisk, og i tillegg er sekken grei å bruke alene, f.eks når de skal på en eller annen utflukt, enten det er på eller utenfor skolen.

http://www.skolesekker.no/products/gympose-tursekk-street-lilla

Skrevet

Mine gutter har gymbagger som festes på toppen av ranselen. Har Beckmann sekk og gymbag som festes på.

Har en 8.klassing selv, men han har jo skap på skolen som skolebøkene ligger i, han tar bare med seg hjem de bøkene han har lekse i den dagen for å slippe sykle med så tung sekk. Har de ikke mulighet til det hos dere?

Anonymous poster hash: e6ffd...472
Skrevet

Er jo bare å putte gymbagen på bagasjebrettet. 

Anonymous poster hash: 3797b...42c
Skrevet

Vi hadde gymbagen på bagasjebrettet og festet ekstra med stropper. Men ungdommene har kanskje ikke bagasjebrett. En søt liten kurv på styret kunne kanskje vært noe ;) Det går også an å feste en bag på sekken, men det er kanskje litt tungt for ryggen.

Skrevet

Tar den på bagasjebrettet.

Anonymous poster hash: 07238...183
Skrevet

Bagasjebrett eller sykkelveske så klart;-) Finnes nok av kule sykkelvesker nå til dags og/men bagasjebrett er jo en forutsetning da.

Anonymous poster hash: 8ac5d...fed

Skrevet

Gymbag som festes på skolesekken. Bergans Spider. Genialt 👍

Skrevet

Samme som flere over her; sekk som festes på sekken. Mener det dreier seg om Beckmann (sekkene er selvsagt på skolen nå). Gymsekken er dog litt liten, så man må pakke med omhu og får nok ikke med seg absolutt alle pleieprodukter og 4 alternative antrekk, men den gjør nytten, iallefall for gutta. 

Skrevet

Jeg har to gutter på 10 og 13 år, har derfor stadig en haug med sykler på utsiden av huset her siden de har mye venner på besøk. Men det er mange år siden jeg så en ungdomssykkel med bagasjebrett altså, er du heldig er det en skjerm der, men det er ikke noe bagasjebrett.

Spurte sønnen min på 13 her nå, hvor mange kjenner du som har bagasjebrett på sykkelen? Svaret var EN, av alle guttene i klassen (klasse på 43 elever med litt overvekt av gutter) er det EN som har bagasjebrett ;)

Skrevet

Det er jo bare å kjøpe et bagasjebrett? Ser virkelig ikke problemet.. De fleste nye sykler kommer uten alt ekstrautstyr, det må man kjøpe utenom og få satt på. 

Anonymous poster hash: 3797b...42c
Skrevet

Kjøper bagasjebrett om det ikke er på sykkelen.

Hun ene her har sykkelkurv på styret. Den kan taes av, slik at det blir en kurv. Den bruker hun som gymbag. Den ser også kul ut, så hun er superfornøyd selv om hun var skeptisk til å begynne med. Hun er så lav og må ha sete så lavt at bagasjebrett kan vi ikke sette på sykkelen enda. Men når sete blir satt høyere kommer bagasjebrett på.

Anonymous poster hash: 4a19e...dcc

Skrevet

Jeg har to gutter på 10 og 13 år, har derfor stadig en haug med sykler på utsiden av huset her siden de har mye venner på besøk. Men det er mange år siden jeg så en ungdomssykkel med bagasjebrett altså, er du heldig er det en skjerm der, men det er ikke noe bagasjebrett.

Spurte sønnen min på 13 her nå, hvor mange kjenner du som har bagasjebrett på sykkelen? Svaret var EN, av alle guttene i klassen (klasse på 43 elever med litt overvekt av gutter) er det EN som har bagasjebrett ;)

Da forteller du barnet at selv om syklen ikke leveres med bagasjebrett når du kjøper den er det fornuftig ekstrautstyr som kan settes på akkurat som lykt og ringeklokke. De fleste ungdomskoleelever har vell ukepenger og et bagasjebrett koster sjelden mer enn 300,-. Hvis de har problemer med å få med seg sakene sine kan de bruke ukepengene sine på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...