Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #1 Skrevet 24. august 2014 Har fått så ille tannverk og har ikke råd til å fikse det før neste lønning (12.09). Har betalingsanmerkning, ingen kredittkort og ingen å låne penger av. Tjener for mye til å få hjelp av nav. Hvis jeg må gå sånn som dette frem til 12, kommer jeg til å ta livet av meg, for det er helt JÆVLIG!!!! Anonymous poster hash: fd10d...4e1
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #2 Skrevet 24. august 2014 Hos meg går det i bølger... Anonymous poster hash: f6d2f...bc2
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #3 Skrevet 24. august 2014 Hos meg går det i bølger... Anonymous poster hash: f6d2f...bc2 Godt å høre!!!! Får håpe dette er en bølgetopp og at det snart roer seg. Desidert verste jeg har vært med på. Barnefødsler uten noe som helst smertelindring er festlig til sammenligning. Anonymous poster hash: 4f735...ff6
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #4 Skrevet 24. august 2014 Kan gå i bølger, men vil jo komme tilbake....spør om faktura? Hvilke tenner er det? Legg is på. Anonymous poster hash: e5226...506
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #5 Skrevet 24. august 2014 Det er de bakerste tennene, en oppe og en nede på venstresiden. Å legge is på vil vel gjøre forferdelig vondt? Trodde du ble kredittsjekket hvis du skulle ha faktura? Den vil jo ikke jeg bestå... Anonymous poster hash: 4f735...ff6
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #6 Skrevet 24. august 2014 Kan det være visdomstenner? Mine visdomstenner plager meg i perioder. Anonymous poster hash: 290b6...21d
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #7 Skrevet 24. august 2014 Det kommer an på hva som er årsaken, om det er pulpitt eller absess. Jeg er ikke tannlege, men har hatt begge deler. Pulpitt er ikke bakteriell, den er stress på nerven, og forsvinner om de åpner tanna. Absessen kan behandles med antibiotika, men vil vende tilbake om det ikke blir renset skikkelig. Du kan hovne opp i hele fjeset om du ikke får hjelp, det kan også bli blått. Om det er bakterier der kan du få blodforgiftning om det ikke blir håndtert. NAV kan ikke nekte deg hjelp, og det kan heller ikke tannlegen. Du må gå på tannlegevakta!!!! NAV kan i alle fall ikke nekte deg hjelp, det vet jeg helt sikkert, for der jobber jeg! Vi har kontakt med den offentlige tannhelsetjenesten, og ringer over en garanti om det ikke er tid til å fikse papirarbeidet. Det blir jo minste behandling du får i førsteomgang. Få åpnet opp tanna. De kan gi deg dette som lån, om de ikke velger å betale de få hundrelappene det koster. Tviler på at tannlegevakta kan vise deg bort med akutt tannverk? Anonymous poster hash: 701cc...d2b
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #8 Skrevet 24. august 2014 Er ikke det. Har operert ut alle fire for noen år siden. For å si drt sånn... ikke noe stress for meg om de ender opp med å trekke disse to, men det koster jo også penger. Penger jeg ikke har akkurat nå... Noen som vet hvor mye ca det koster å trekke en tann? Anonymous poster hash: 4f735...ff6
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #9 Skrevet 24. august 2014 Jeg får ringe tannlegen i morgen og håpe de er villige til å hjelpe meg Anonymous poster hash: 4f735...ff6
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #10 Skrevet 24. august 2014 Under 1.000,-? Men prisene variere fra tannlege til tannlege. Dette er offentlige priser. NAV må betale for deg, dette er i høyeste grad akutt og uforutsett utgift. Du har ingen andre alternativer. Du kan betale selv, og de betaler maten din resten av måneden. Anonymous poster hash: 701cc...d2b
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #11 Skrevet 24. august 2014 Kom nettopp på at ungene har en del penger på konto. Vet det er lavmål, men om tannlegen ikke vil gi meg faktura, kommer jeg til å låne penger herifra. De vil uansett aldri merke det, og det er jeg som har satt inn pengene. Alt skal betales tilbake. Eller må jeg ha underskrift fra faren for å ta ut penger? Anonymous poster hash: 4f735...ff6
Anonym bruker Skrevet 24. august 2014 #12 Skrevet 24. august 2014 Har du oppe og nede helt bak sa du? For det hadde jeg tidligere i sommer! Det var det vondeste!! De sterkeste smertestillende jeg har hjalp ikke! Satt med varmepose på hele tiden, det hjalp litt. Begynte på antibiotika og det tok knekken på det etter to dager! Det var ikke hull i tennene i det hele tatt faktisk, det var en betennelse... Anonymous poster hash: 8c16d...ad6
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #13 Skrevet 25. august 2014 Jeg har en hjørnetann som jeg har pusseskade på fikk jeg påvist, noen ganger gjør det jæ..vond, så kan det gå uker og kanskje mnd før det blir vondt igjen! Så ja, i mitt tilfelle er det ba og på! Men du burde absolutt fått sjekket det ut,tannverk er forferdelig ubehagelig Anonymous poster hash: 1646d...5f3
Tired mama Skrevet 25. august 2014 #14 Skrevet 25. august 2014 Jeg har hatt tannpine kun en gang. Det var en konstant smerte. Og herregud, for noen smerter!! Føder heller enn å ha tannpine altså. Også er det typisk at man får tannpine en fredag kveld slik at man må gå hele helgen... Håper du har fått fikset det HI!! Tannpine er noe av det verste man kan ha!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #15 Skrevet 25. august 2014 Har ikke fått fikset det nei, tannlegen krever kontant betaling og begge foreldre må skrive under for å ta ut penger av sparekontoen til ungene, noe jeg ikke engang gidder å tenke på med xen min.... Så da er det ikje annet å gjøre enn å vente til 12. September. Har kjøpt xylocain gel som bedøver i en liten periode så jeg får noen pustepauser og så får jeg bare håpe at det ikke vil være like intenst hele tiden. Man blir vel vandt ned det meste Anonymous poster hash: 4f735...ff6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå