Gå til innhold

Tidlig ul :)


 ♥ Min engel ♥

Anbefalte innlegg

 

Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre jeg. Vil egentlig bestille time til tidlig ul i uke 9+4. Mannen min jobber ute i havet og er ikke hjemme igjen før jeg er i uke 14. Og jeg er usikker på om jeg klarer å holde det hemmelig så lenge. Men så vil jeg sjekke at alt er bra før vi deler nyheten. Vurderer derfor å bestille time til jeg er 9+4 og om alt viser seg å være bra tenker jeg å kanskje dele nyheten med venner og familie. Men blir ikke enig med meg selv om hva som er best. Kom gjerne med formeninger. 

 

vanskelig det der... veldig ålreit å bare se den lille og se at alt er bra! var på ultralyd i uke 8 og angrer absolutt ikke på det! vi har blitt enige om å ta en ny ultralyd i uke 14 for da kan man se mange av kromosomfeilene, sjekke nakkefold osv samt man, kan dersom man er heldig, se kjønnet:) også blir det jo da den ordinære på sykehuset i uke 18-19. Har ei venninne som er 9 uker lengre på vei enn meg og hun fikk ikke ultralyd før i uke 21 og det blir brått veldig lenge å vente på å se at alt er bra, for det er jo egentlig den beskjeden vi alle vil ha:)

 

Jeg har, så og si, bestemt meg for å vente til uke 14. Så får jeg bare gjøre så godt jeg kan når det gjelder å holde det skjult. Tenker jeg skal prøve å hinte frem en ul når jeg skal på første kontroll også. Kun fordi jeg rett og slett ikke er 100% sikker på hvor langt jeg er pga ustabile sykluser. Ble også satt tilbake 5 uker når jeg fikk lilletroll- noe jeg aldri har forstått helt hvordan var mulig. Må ha fått positiv test før jeg var gravid nesten :P Er vertfall lov å prøve seg :) 

I mellomtiden får jeg benytte meg av store klær :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre jeg. Vil egentlig bestille time til tidlig ul i uke 9+4. Mannen min jobber ute i havet og er ikke hjemme igjen før jeg er i uke 14. Og jeg er usikker på om jeg klarer å holde det hemmelig så lenge. Men så vil jeg sjekke at alt er bra før vi deler nyheten. Vurderer derfor å bestille time til jeg er 9+4 og om alt viser seg å være bra tenker jeg å kanskje dele nyheten med venner og familie. Men blir ikke enig med meg selv om hva som er best. Kom gjerne med formeninger. 

 

vanskelig det der... veldig ålreit å bare se den lille og se at alt er bra! var på ultralyd i uke 8 og angrer absolutt ikke på det! vi har blitt enige om å ta en ny ultralyd i uke 14 for da kan man se mange av kromosomfeilene, sjekke nakkefold osv samt man, kan dersom man er heldig, se kjønnet:) også blir det jo da den ordinære på sykehuset i uke 18-19. Har ei venninne som er 9 uker lengre på vei enn meg og hun fikk ikke ultralyd før i uke 21 og det blir brått veldig lenge å vente på å se at alt er bra, for det er jo egentlig den beskjeden vi alle vil ha:)

 

Hvis du vil se nakkefold og måle neseben med tanke på å oppdage avvik som f.eks downs syndrom er du nødt til å ta ultralyden mellom uke 11 og 13, da det kun er i dette rommet man kan måle det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre jeg. Vil egentlig bestille time til tidlig ul i uke 9+4. Mannen min jobber ute i havet og er ikke hjemme igjen før jeg er i uke 14. Og jeg er usikker på om jeg klarer å holde det hemmelig så lenge. Men så vil jeg sjekke at alt er bra før vi deler nyheten. Vurderer derfor å bestille time til jeg er 9+4 og om alt viser seg å være bra tenker jeg å kanskje dele nyheten med venner og familie. Men blir ikke enig med meg selv om hva som er best. Kom gjerne med formeninger. 

 

vanskelig det der... veldig ålreit å bare se den lille og se at alt er bra! var på ultralyd i uke 8 og angrer absolutt ikke på det! vi har blitt enige om å ta en ny ultralyd i uke 14 for da kan man se mange av kromosomfeilene, sjekke nakkefold osv samt man, kan dersom man er heldig, se kjønnet:) også blir det jo da den ordinære på sykehuset i uke 18-19. Har ei venninne som er 9 uker lengre på vei enn meg og hun fikk ikke ultralyd før i uke 21 og det blir brått veldig lenge å vente på å se at alt er bra, for det er jo egentlig den beskjeden vi alle vil ha:)

 

Hvis du vil se nakkefold og måle neseben med tanke på å oppdage avvik som f.eks downs syndrom er du nødt til å ta ultralyden mellom uke 11 og 13, da det kun er i dette rommet man kan måle det. 

 

Det bryr jeg meg lite om. Håper selvsagt på et friskt barn, men skulle det for eksempel hatt downs så overlever vi det :) Jeg kunne tenke meg å gått fordi jeg er så usikker på hvor langt jeg er pga ustabile sykluser. Og fordi jeg kunne tenkt meg å fortalt det te familie allerede nå i stede for å gå å vente i 4-5 uker til mens mannen er borte på jobb. Men har bestemt meg for å vente, og bestiller ul til dagen etter han er kommet hjem :) Er da rundt 14 uker. Får bare ikke håpe magen vokser i rakettfart frem til dess :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre jeg. Vil egentlig bestille time til tidlig ul i uke 9+4. Mannen min jobber ute i havet og er ikke hjemme igjen før jeg er i uke 14. Og jeg er usikker på om jeg klarer å holde det hemmelig så lenge. Men så vil jeg sjekke at alt er bra før vi deler nyheten. Vurderer derfor å bestille time til jeg er 9+4 og om alt viser seg å være bra tenker jeg å kanskje dele nyheten med venner og familie. Men blir ikke enig med meg selv om hva som er best. Kom gjerne med formeninger. 

 

vanskelig det der... veldig ålreit å bare se den lille og se at alt er bra! var på ultralyd i uke 8 og angrer absolutt ikke på det! vi har blitt enige om å ta en ny ultralyd i uke 14 for da kan man se mange av kromosomfeilene, sjekke nakkefold osv samt man, kan dersom man er heldig, se kjønnet:) også blir det jo da den ordinære på sykehuset i uke 18-19. Har ei venninne som er 9 uker lengre på vei enn meg og hun fikk ikke ultralyd før i uke 21 og det blir brått veldig lenge å vente på å se at alt er bra, for det er jo egentlig den beskjeden vi alle vil ha:)

 

Hvis du vil se nakkefold og måle neseben med tanke på å oppdage avvik som f.eks downs syndrom er du nødt til å ta ultralyden mellom uke 11 og 13, da det kun er i dette rommet man kan måle det. 

 

Det bryr jeg meg lite om. Håper selvsagt på et friskt barn, men skulle det for eksempel hatt downs så overlever vi det :) Jeg kunne tenke meg å gått fordi jeg er så usikker på hvor langt jeg er pga ustabile sykluser. Og fordi jeg kunne tenkt meg å fortalt det te familie allerede nå i stede for å gå å vente i 4-5 uker til mens mannen er borte på jobb. Men har bestemt meg for å vente, og bestiller ul til dagen etter han er kommet hjem :) Er da rundt 14 uker. Får bare ikke håpe magen vokser i rakettfart frem til dess :P

 

Ah, jeg skjønner :) Men da er alt i orden da. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og tenker å fortelle det i uke 9-10 pga gynekologen min sa at det er like trygt i uke 9 som 12 :-)

Det er jo en større sjans for å miste i uke 9 enn i uke 12, så skjønner ikke helt hva gynekologen din mente med det?

Endret av Glupsk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det gynekologen mente var at dersom hjerteaktivitet er påvist i uke 9 og alt ellers virker normalt, er det tilnærmet lik sannsynlighet som i uke 12 for at det skal gå bra.

Endret av Thelma_86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg og tenker å fortelle det i uke 9-10 pga gynekologen min sa at det er like trygt i uke 9 som 12 :-)

Det er jo en større sjans for å miste i uke 9 enn i uke 12, så skjønner ikke helt hva gynekologen din mente med det?

 

Hvis man som jeg har vært å fått påvist at hjertet til barnet slår og alt fremdeles er normalt i uke ni så er det svært liten sjangs for å miste i uke ni. Det er like liten sjangs å miste i uke ni som i uke tolv. Man skal da i såfall være maks uheldig, og det er man jo uansett om man mister i uke 9 eller tolv. Eller senere for den saks skyld. Skjønte du da hva jeg mente? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg og tenker å fortelle det i uke 9-10 pga gynekologen min sa at det er like trygt i uke 9 som 12 :-)

Det er jo en større sjans for å miste i uke 9 enn i uke 12, så skjønner ikke helt hva gynekologen din mente med det?

 

Hvis man som jeg har vært å fått påvist at hjertet til barnet slår og alt fremdeles er normalt i uke ni så er det svært liten sjangs for å miste i uke ni. Det er like liten sjangs å miste i uke ni som i uke tolv. Man skal da i såfall være maks uheldig, og det er man jo uansett om man mister i uke 9 eller tolv. Eller senere for den saks skyld. Skjønte du da hva jeg mente? :)

 

Ja skjønner:)

Jeg var på ul 9+3 i desember og så hjertet slå og alt var bra. Da jeg var på ul i uke 13 hadde fosteret sluttet å utvikle seg ca 9+6. Maks uflaks...

 

Var forøvrig til ul på mandag. Da spurte jeg om nettopp dette. Kunne ikke gi meg noe betryggende svar. Ihvertfall ikke det jeg helst ville høre :P

Endret av Glupsk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Jeg og tenker å fortelle det i uke 9-10 pga gynekologen min sa at det er like trygt i uke 9 som 12 :-)

Det er jo en større sjans for å miste i uke 9 enn i uke 12, så skjønner ikke helt hva gynekologen din mente med det?

 

Hvis man som jeg har vært å fått påvist at hjertet til barnet slår og alt fremdeles er normalt i uke ni så er det svært liten sjangs for å miste i uke ni. Det er like liten sjangs å miste i uke ni som i uke tolv. Man skal da i såfall være maks uheldig, og det er man jo uansett om man mister i uke 9 eller tolv. Eller senere for den saks skyld. Skjønte du da hva jeg mente? :)

 

Ja skjønner:)

Jeg var på ul 9+3 i desember og så hjertet slå og alt var bra. Da jeg var på ul i uke 13 hadde fosteret sluttet å utvikle seg ca 9+6. Maks uflaks...

 

Var forøvrig til ul på mandag. Da spurte jeg om nettopp dette. Kunne ikke gi meg noe betryggende svar. Ihvertfall ikke det jeg helst ville høre :P

Huff, det høres helt forferdelig ut! Kan tenke meg du er ekstra redd denne gangen. Men vil jo tro at sjansen for å oppleve det samme igjen ikke er så stor. Men helsepersonell kan aldri love noe, selv om de så gjerne vil. Hvor langt er du komt nå da? Får du ekstra oppfølging? Vi krysser fingrene for at alle de små spirene våre i april forumet holder ut i 9 mnd og kommer ut frisk og velskapt 😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansen er nok veldig liten, men de utroligste ting skjer så er hakket mer bekymret denne gangen. sannsynligvis er nok alt i orden:) er 10+4, snart hører legen hjertelyd med doppler og da skal jeg klare å senke skuldrene fram til ordinær UL :)

 

Fikk en ekstra UL i uke 9, og er mer enn fornøyd med det. Har kun hatt 1 MA og det var nok bare snakk om uflaks.

 

Vi satser på det ! Lykke til:)

Endret av Glupsk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig var dagen kommet. Vi kom oss ut i det sure været og var klar for å se lille sprelle i magen. Er 10+0 og det var en baby på 3.1 cm med armer ben og fingre :) Den sprella og bevegde seg masse (derav navnet sprelle!). Var koselig å få en liten sniktitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på mandag. Da er jeg etter mine utrekninger mellom 11+5 og 12 uker. Husker såklart ikke nøyaktig mensstart den måneden jeg blei gravid. Bare at jeg var noen dager sener enn vanlig. Men dere som har tatt nå rundt deres uke 11-12. Var det innvendig eller utvendig ultralyd dere hadde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde utvendig og var 10 uker. Hun sa at det var mulig hun matte ta innvendig før vi begynte avhengig av plassering til livmora. Men hos meg la livmora helt fint og vi fikk se alt helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi var på UL på fredag :)

Var da 16+2 (om jeg ikke husker helt feil, tiden går så fort!) 

Dette var hos en privat kvinnedoktor, siden ordinær UL ikke ble før sent i uke 20!

 

For en følelse som blusset opp i kroppen når lille kom på skjermen! Det var nesten litt uvirkelig å se et lite menneske inne i ens egen kropp. Men så herlig :)

 

Og det viste seg å være en liten gutt der inne. Jeg og samboeren var helt bombesikre på at det var en jente, men der tok vi feil gitt. Men en liten gutt er like herlig :) Så nå gleder vi oss til april :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...