Gå til innhold

Etter tre gutter ønsker vi oss jente, men hvordan få det til?

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, vi har tre gutter, og ønsker oss nå en jente.

Orker ikke peset med krasse svar på dette, for SÅ KLART er enda en gutt velkommen.

Vet det finnes en del metoder på hvordan det øker sannsynligheten for jente. Ønsker å vite hva det er, og om det har fungert på noen i det hele tatt? 😊

Anonymous poster hash: 5eed4...db2

Fortsetter under...

Sex et par dager før eggløsning.

Jentespermier svømmer saktere, men lever lenger. Guttespermier svømmer raskt, men lever kortere.

Sex på eggløsningsdag vil derfor gi større sjanse for gutt, siden de svømmer rett til målstreken.

Har du sex noen dager i forkant, så må spermiene vente på egget. Når egget faller, vil det være flere jentespermier enn gutt, fordi de lever lenger. 

Så det øker sjansen for jente.

Anonymous poster hash: d8655...c66

Har et vennepar som også jakter jente nå. Og i følge fruen der, så gjelder det å ha sex FØR EL finner sted! Dette fordi mannens svømmere kan leve opptil 5 døgn i livmor, og da er det jentesædcellene som holder lengst ut der inne! Jeg vet ikke helt om jeg tror at dette er tilfelle, det vil tiden vise ;)

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 29bed...315

Takk 👍

Men i forhold til kosthold og slikt?

Ser det er noe med tranebær, cultura og magnesium for å gjøre skjeden mer sur? 😳 men jeg trodde at f.eks tranebær skulle gjøre skjeden mindre sur jeg, eller har jeg misforstått? 😝

Anonymous poster hash: 5eed4...db2

Skal være mulig med kosthold sier noen. Tranebærjuice, yoghurt, myr grønne grønnsaker, melk og nøtter. Skal vist ikke spise bananer. Google "how to conceive a girl" men sikreste er nok sex før eggløsning.

Anonymous poster hash: e5116...b23

Annonse

Det eneste som er dokumentert er å ha sex før eggløsning da guttecellene er raskere men mindre overlevelsesdyktige. Jentene ergo tregere men lever lengre. Kosthold og surhetsgrad i skjeden har mange nevnt men aldri sett det dokumentert noe sted (ergo kjerringråd). Lykke til! 😊

Vi har også 3 gutter i hus, og det kunne være virkelig koselig å fått en jente.
Jeg føler meg litt ensom til tider, i denne haneflokken.
Men selv om det hadde vært fint med en jente og savnet absolutt er der, så er det ikke derfor vi ønsker en til.
Gutt eller jente, Sånn sett er det det samme. Men hadde vært stas om det blir en jente :)

Leste en artikkel i Illustrert Vitenskap en gang om at mye melk og fisk i kostholdet gir større sjanse for jente, og at mye kjøtt gir større sjanse for gutt. Husker ikke mer enn det.

Har forsåvidt stemt bra på oss. Har alltid spist mye fisk og fikk jente først, men siden jeg ønsket en av hver spiste jeg mer kjøtt da vi skulle lage nr to og fikk altså gutt. Men kan jo være tilfeldig for det.

Lykke til :)

• 3 uker senere...

2 vennepar av oss ønsket det samme etter 2 og 3 gutter. De fikk gjort IVF med Microsort på kjent klinikk på Kypros. Så de tok en uke ferie der og fikk jenta de ønsket :)

Anonymous poster hash: aa98c...67e

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...