Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har dere merket noen endringer i spark? I dag har det vært annerledes bevegelse, masse masse bevegelse, men liksom litt slappere (kanskje trangere), vanskelig å forklare.. Er det normalt? :) Akkurat som om hun gnur i stedet for å sparke :P

Ja, jeg synes ikke hun sparker like mye lenger! Er mer som "bølger" og det varer lengre, men i det hele synes jeg hun er mindre aktiv! Har også tenkt som deg, at det blir trangere der inne!🐷 Ellers har det begynt å trykke på mer nederst, noen ganger føles det som hun tramper på blære mi også!😜

Fortsetter under...

PrinsesseHengepupp: Ja, det er dessverre noe de har avdekket på ultralyd. Føler jo aldri at jeg og babyen får "a break". Er jo alltid noe nytt. Først så fant de det på OUL, også var jeg tilbake sist uke, og da hadde han en veldig utvidet nyrebekken. Jeg aner ikke hva det betyr, men får vel dra imorgen på riksen og få det sjekket ut. Er skikkelig nede for tiden, siden jeg gruer meg. 

Har hatt en direkte kjip kveld idag. Inviterte venninnegjengen bort til meg for å spise og spille spill. Jeg var tydeligvis så vanskelig å være sammen med, at de fleste dro i ni tiden. På tross av at hun ene hadde fri imorgen. Var visst ikke så gøy å henge med meg. Jeg begynte nesten å grine flere ganger, siden jeg ikke føler at de "skjønner meg"(Selvom jeg vet at det sikkert er vanskelig for folk å sette seg inn i hvordan det er å være gravid.) Hun ene venninnen vet jo til og med at jeg skal på riksen imorgen, og at jeg ikke direkte gleder meg, men men... Fikk også høre at jeg ser litt sliten ut.... jepp.. Tror jeg burde skrive dem en liste :" 10 ting man ikke sier til gravide" :P 

Har dere merket noen endringer i spark? I dag har det vært annerledes bevegelse, masse masse bevegelse, men liksom litt slappere (kanskje trangere), vanskelig å forklare.. Er det normalt? :) Akkurat som om hun gnur i stedet for å sparke :P

Ja, jeg synes ikke hun sparker like mye lenger! Er mer som "bølger" og det varer lengre, men i det hele synes jeg hun er mindre aktiv! Har også tenkt som deg, at det blir trangere der inne!🐷 Ellers har det begynt å trykke på mer nederst, noen ganger føles det som hun tramper på blære mi også!😜

Bølger var en veldig passende beskrivelse :P Og av og til er det akkurat som om hun strekker seg så lang hun er, og det blir press både oppe og nede :)

PrinsesseHengepupp: Ja, det er dessverre noe de har avdekket på ultralyd. Føler jo aldri at jeg og babyen får "a break". Er jo alltid noe nytt. Først så fant de det på OUL, også var jeg tilbake sist uke, og da hadde han en veldig utvidet nyrebekken. Jeg aner ikke hva det betyr, men får vel dra imorgen på riksen og få det sjekket ut. Er skikkelig nede for tiden, siden jeg gruer meg. 

Har hatt en direkte kjip kveld idag. Inviterte venninnegjengen bort til meg for å spise og spille spill. Jeg var tydeligvis så vanskelig å være sammen med, at de fleste dro i ni tiden. På tross av at hun ene hadde fri imorgen. Var visst ikke så gøy å henge med meg. Jeg begynte nesten å grine flere ganger, siden jeg ikke føler at de "skjønner meg"(Selvom jeg vet at det sikkert er vanskelig for folk å sette seg inn i hvordan det er å være gravid.) Hun ene venninnen vet jo til og med at jeg skal på riksen imorgen, og at jeg ikke direkte gleder meg, men men... Fikk også høre at jeg ser litt sliten ut.... jepp.. Tror jeg burde skrive dem en liste :" 10 ting man ikke sier til gravide" :P

Å Malv! Forstår godt at du er bekymret og nedfor. Nurket i magen er jo alt vi tenker på nå. Håper alt ser fint ut på riksen i dag. Vær så snill og skriv hvordan det gikk! Når det gjelder venninnene dine, kan det være at de dro hjem tidlig for å ta hensyn til deg? Kanskje de ikke trodde at du orket å være oppe så lenge? Jeg syns i alle fall du er super å henge med her inne! Hadde ikke klart meg uten gjengen vår:)

Jeg tenker som bamsemams gjør. De dro sikkert fordi at de tenkte at du var sliten og ønsket og være alene. Og masse lykketil i dag! Det er sikkert ikke noe å bekymre seg for, men alltid bedre å være på den sikre siden, og det er bra at legene tenker på samme vis! :) 

Å Malv! Forstår godt at du er bekymret og nedfor. Nurket i magen er jo alt vi tenker på nå. Håper alt ser fint ut på riksen i dag. Vær så snill og skriv hvordan det gikk! Når det gjelder venninnene dine, kan det være at de dro hjem tidlig for å ta hensyn til deg? Kanskje de ikke trodde at du orket å være oppe så lenge? Jeg syns i alle fall du er super å henge med her inne! Hadde ikke klart meg uten gjengen vår:)

Det kan nok være at de andre har rett her, at de egentlig gjorde det fordi de trodde det var det beste for deg.

Jeg var på kino med en venninne i går, og det var første gangen hun har tok kontakt siden før sommeren...

Noe jeg har vært veldig lei meg for, men så viser det seg at hun rett og slett har villet gi meg litt rom fordi det var så mye som skjedde både med flytting, jobben, graviditeten og bekkenet, så hun tenkte at jeg kunne ta kontakt når jeg hadde overskud og lyst. :)

Lykke til på riksen i dag! Hold oss gjerne oppdatert på hvordan det går, tenker på deg! Klem

Annonse

Hei fra sept /okt malv.. Det hørtes ganske sårt ut😞 ikke noe gøy å ha behov for støtte og hygge med venner og føle på at de ikke helt er der..

Men likevel ganske vanlig har jeg fått inntrykk av 😁 vanskeligere for de uten barn å forstå situasjonen og kroppen vår er så preget av hormoner at vi virkelig ikke er helt oss selv.. Det er en ganske tøff og sår prosess.. Lov å være litt lei seg .. Men likevel ganske sikker på at vennene dine er like glad i deg som de alltid har vært.. Håper kontrollen på riksen går bra . Stor klem

Tusen takk alle sammen! <3 Jeg var skikkelig nedfor igår kveld. jeg vet jo at de mest sannsynligvis dro fordi de tenkte at jeg trengte litt alenetid. Men jeg følte at det var skikkelig kjipt at alle plutselig ville dra så tidlig. Det er ikke normalt i min vennegjeng! :P .. Vi spilte ett spill, og jeg presterte jo å bli dritforbanna over en filleting, siden jeg er så hormonell. Måtte jo gå på do og roe meg ned. (Nå er jo folk vant til at jeg fra før av har skikkelig konkurranseinstinkt. Det er ikke alltid like gøy å spille med meg :P .... haha..). Men men.. Har jo hørt fra nesten alle idag, så. Hun ene ringte meg i tillegg for å be om unnskyldning, siden tre av dem satt og planla hele helgen hos meg, når de visste godt at jeg ikke hadde mulighet til å være med. Satt og bestilte billetter til diverse ting på dataen min, og meldte seg på diverse saker. Følte meg jo skikkelig utenfor. 

Rikshospitalet idag var jo en fin opplevelse på tross av disse nyrebekkengreiene. Jeg aner jo ikke hva det betyr at de er har høye verdier.. Legen på riksen var SÅ hyggelig. Jeg ville nesten gi han en klem. Han sa at dette ikke var noe å bekymre seg for i det hele tatt, og at babyen bare må skjekkes etter fødsel.  Dersom det skulle være noe galt, var det visst fort gjort å fikse. Han ga meg jo 3D bilde i tillegg, uten at jeg trengte å spørre. Da ble jeg så glad at jeg nesten gråt. Har jo hatt lyst på 3D bilde så lenge, men samboeren mener at det er for mye å betale 1400 kroner for på privatklinikk.. Babyen ville jo omtrent ikke ligge i ro idag heller, men fikk heldigvis et blinkskudd! I tillegg ligger babyen midt på treet i størrelse og vekt. Vektestimatet jeg fikk idag var 1850 gram. <3 

Er så fint å ha så mange fantastiske folk som dere å snakke med på forum. Det hjelper veldig mye å snakke med likesinnede altså! :) 

Tusen takk alle sammen! <3 Jeg var skikkelig nedfor igår kveld. jeg vet jo at de mest sannsynligvis dro fordi de tenkte at jeg trengte litt alenetid. Men jeg følte at det var skikkelig kjipt at alle plutselig ville dra så tidlig. Det er ikke normalt i min vennegjeng! :P .. Vi spilte ett spill, og jeg presterte jo å bli dritforbanna over en filleting, siden jeg er så hormonell. Måtte jo gå på do og roe meg ned. (Nå er jo folk vant til at jeg fra før av har skikkelig konkurranseinstinkt. Det er ikke alltid like gøy å spille med meg :P .... haha..). Men men.. Har jo hørt fra nesten alle idag, så. Hun ene ringte meg i tillegg for å be om unnskyldning, siden tre av dem satt og planla hele helgen hos meg, når de visste godt at jeg ikke hadde mulighet til å være med. Satt og bestilte billetter til diverse ting på dataen min, og meldte seg på diverse saker. Følte meg jo skikkelig utenfor. 

Rikshospitalet idag var jo en fin opplevelse på tross av disse nyrebekkengreiene. Jeg aner jo ikke hva det betyr at de er har høye verdier.. Legen på riksen var SÅ hyggelig. Jeg ville nesten gi han en klem. Han sa at dette ikke var noe å bekymre seg for i det hele tatt, og at babyen bare må skjekkes etter fødsel.  Dersom det skulle være noe galt, var det visst fort gjort å fikse. Han ga meg jo 3D bilde i tillegg, uten at jeg trengte å spørre. Da ble jeg så glad at jeg nesten gråt. Har jo hatt lyst på 3D bilde så lenge, men samboeren mener at det er for mye å betale 1400 kroner for på privatklinikk.. Babyen ville jo omtrent ikke ligge i ro idag heller, men fikk heldigvis et blinkskudd! I tillegg ligger babyen midt på treet i størrelse og vekt. Vektestimatet jeg fikk idag var 1850 gram. <3 

Er så fint å ha så mange fantastiske folk som dere å snakke med på forum. Det hjelper veldig mye å snakke med likesinnede altså! :)

Så bra da! Det ordner seg alltid til slutt shø :) Og legg ut bilde på fb eller her, har veldig lyst til å se babyen :D 

Så bra da! Det ordner seg alltid til slutt shø :) Og legg ut bilde på fb eller her, har veldig lyst til å se babyen :D

Lagt ut på face! :D

Malv: Så deilig å høre at alt stod bra til med babyen:) Og så bra at du møtte gode mennesker. Det er så fint å høre at det finnes sånne der ute når man trenger det som mest.

Venner kan jo være ubetenksomme og sånn, men så flott at de har evnen til å si unnskyld! Det er jammen meg en god egenskap:) Ikke alle som har den evnen!

Nå ser vi snart slutten på svangerskapet og hormonkarusellen heldigvis. Jeg kjenner at ukene har begynt å rulle skikkelig raskt avgårde. Jeg syns akkurat at jeg telte ned til 30 uker og så er jeg snart 34. Og det stopper jo ikke der heller;) Kjenner at jeg egentlig trenger disse ukene nå til å bli klar både med det praktiske og mentalt. Samtidig som jeg lengter etter permisjonsukene. Gleder meg til å få konsentrere meg om å hente meg inn og hvile.

Det har vært travlere på jobb enn det jeg forestilte meg etter skolestart og ikke akkurat rolig på kveldstid heller... :P Men i kveld skal vi ut på restaurant og feire en god venninne av oss begge som er 40 år (det vet du jo alt om Malv... :fnise: ), og så har vi barnevakt til i morgen, som jo er det beste av alt. En hel natts søvn uten at noen roper på mamma og pappa og en lørdags morgen som ikke starter mellom 6 og 7 :tommelopp: Det er toppen av lykke her i gården!

Stor klem til deg Malv! Håper du får en fin helg! Og god helg til dere andre godjenter også!

Ja jeg ble jo veldig glad når, og overrasket når hun sa unnskyld. :P Merker at dagshumøret mitt svinger i ekstreme retninger. Igår var en helt ufyselig drittdag, mens idag er jo alt bare solskinn og skyfri himmel (selv om det har regnet i oslo.. haha..) Merker at jeg må begynne å forbrede meg mentalt til fødsel og tiden etter. Jeg syntes det er skummelt, samtidig som jeg gleder meg veldig mye. Merkelig følelse altså!! 

Høres fantastisk ut med en kveld ute! :D Du får kose deg masse! Her skal vi ut og spise med svigerfamilien! Blir jo kjempekoselig, siden det ikke er ofte de er i byen! 

Håper alle har en kjempefin helg! 

Godt å høre Malv =) Hvilken uke er du i? Reka her er jo like stor, morsomt =) 

Var jo som sagt på kontroll i går, i Tromsø. Det ble en laaaang dag med mye trasking, og siden jeg har litt feil på shoppegenet ble det begrenset med den sorten også. Stupte i seng i går og føler meg rett og slett fyllesyk i dag. Så resten av familien dro på hytta mens jeg skal være hjemme og hente meg inn til i morgen. En natt på hytta får holde i denne fasen kjenner jeg (litt kummerlige forhold, som normalt sett er ok, men nå er jeg mer avhengig av søvn og ro merker jeg). 

Også er jo ikke humøret helt 100 heller. Vet jo at oppfølging og forløsningsmetoder og alt vurderes utfra hva som er best for både meg og den i magen, men blir nedstemt når ting ikke går etter planen. Har fått ny time 10.oktober, så da får vi se hva de er kommet frem til. Men merker at jeg mentalt nå forbereder meg på worst case scenario, som for meg blir tidlig planlagt KS. Så får vi ta det som en bonus om det ikke blir sånn. 

Annonse

Godt å høre Malv =) Hvilken uke er du i? Reka her er jo like stor, morsomt =) 

Var jo som sagt på kontroll i går, i Tromsø. Det ble en laaaang dag med mye trasking, og siden jeg har litt feil på shoppegenet ble det begrenset med den sorten også. Stupte i seng i går og føler meg rett og slett fyllesyk i dag. Så resten av familien dro på hytta mens jeg skal være hjemme og hente meg inn til i morgen. En natt på hytta får holde i denne fasen kjenner jeg (litt kummerlige forhold, som normalt sett er ok, men nå er jeg mer avhengig av søvn og ro merker jeg). 

Også er jo ikke humøret helt 100 heller. Vet jo at oppfølging og forløsningsmetoder og alt vurderes utfra hva som er best for både meg og den i magen, men blir nedstemt når ting ikke går etter planen. Har fått ny time 10.oktober, så da får vi se hva de er kommet frem til. Men merker at jeg mentalt nå forbereder meg på worst case scenario, som for meg blir tidlig planlagt KS. Så får vi ta det som en bonus om det ikke blir sånn. 

Er 31+4 idag! Termin 13 November! Så gøy at de er like store da!! :D Får håpe at du får best-case-scenario, og at vi begge har en fin og naturlig fødsel samme dag! haha.. Jeg heier på deg! 

Aha, er en dag etter deg da, så ikke rart de er like store 😊 men tror de opererer med ulike tellemåter da, for jeg har termin 14, men er 31+2 i dag 😜

Endret av PrinsesseHengepupp

Jeg har termin 12.11 og er 31+4.

Er det lov å skryte litt av vekta?😝 var hos legen idag og har gått opp 1kg! Er så fornøyd at jeg nesten hopper! Målet mitt var under 10 opp, og det ser jo ut til at jeg skal klare det! Er overvektig fra før og trengte definitivt ikke å gå opp, men er lykkelig over så liten vektoppgang.

Sånn, det var dagens selvskryt 😊👍

Jeg er 50% sykemeldt pga ekstraslag på hjertet og en aktiv livmor. Ikke noe er farlig, men det er slitsomt for meg 😝 merker særlig at søvnkvaliteten har falt litt, bruker så lang tid på å sovne!

Men det er godt å få rusle litt på jobb, komme senere og gå tidligere.. Får god omsorg og støtte av kollegaer, det er veldig godt!

Imorgen går turen til IKEA for møbelinnkjøp, og så skal små, nuskete babyklær vaskes ❤️

Jeg. Er. Så. Trøtt. 

Blæhh. Resten av gjengen dro på hytta i går og jeg skal komme etter i dag. Kjenner det rett og slett byr meg i mot, vil bare slite sofa og slumre :-p 

Uansett; noen som har funnet bra ull (body+bukse med fot) til en overkommelig pris i de aller minste størrelsene, som ikke er rosa/lilla/lyseblått/med biler/prinsesser på? Ender sikkert med noe fra nøstebarn, men kunne tenkt meg noe mer, og jeg kjøper ikke dobbelt opp derfra :P Husker når 12åringen var liten kjøpte jeg mye nøytralt på cubus (hvitt med lam på), men det har de selvsagt ikke lengre. 

Da har vi fått oss seng til minsten! :tommelopp:  Ble stokke-Mini på oss! Herregud som jeg gleder meg til å sette den sammen nå!  Nå er jeg supergira. Har kjøpt inn alt av tekstiler, og sengekant og sånn himmelseng til å ha over osv! Blir så bra! :D Har også fått meg en superfancy stelleveske! Har vært litt av en shoppinghelg! :P

PrinsesseHengepupp: Jeg har kjøpt ull fra Nøstebarn,  Lille lam og Joha. Har jo sett på Cubus o.l, men syntes ikke det er så betydelig mye billigere der akkurat.. Ull er dyrt! :P Har faktisk funnet litt på Finn.no også. Noen folk selger jo så og si ubrukt tøy til en billig penge. 

Optatium: Du har all rett til å skryte! :D All ære til deg altså! Jeg har jo også masse polstring her, og har gått opp 3 kg. Føler at det er helt "greit", men skulle gjerne ikke gått opp i det hele tatt! :pisk:  haha. Jordmor er jo veldig fornøyd med vektoppgangen min i det minste. Så det er jo bra.. 

Da har vi fått oss seng til minsten! :tommelopp:  Ble stokke-Mini på oss! Herregud som jeg gleder meg til å sette den sammen nå!  Nå er jeg supergira. Har kjøpt inn alt av tekstiler, og sengekant og sånn himmelseng til å ha over osv! Blir så bra! :D Har også fått meg en superfancy stelleveske! Har vært litt av en shoppinghelg! :P

PrinsesseHengepupp: Jeg har kjøpt ull fra Nøstebarn,  Lille lam og Joha. Har jo sett på Cubus o.l, men syntes ikke det er så betydelig mye billigere der akkurat.. Ull er dyrt! :P Har faktisk funnet litt på Finn.no også. Noen folk selger jo så og si ubrukt tøy til en billig penge. 

Optatium: Du har all rett til å skryte! :D All ære til deg altså! Jeg har jo også masse polstring her, og har gått opp 3 kg. Føler at det er helt "greit", men skulle gjerne ikke gått opp i det hele tatt! :pisk:  haha. Jordmor er jo veldig fornøyd med vektoppgangen min i det minste. Så det er jo bra.. 

De stokkesengene er superlekre! Heldiggris:)!

ÅÅåee jeg er såå meeettt.. Stappet i meg alt for mye lørdagsgodt  :tunge1: 

Vil også ha fin sengehimmel til senga, men jeg vil så gjerne ha den som ellos solgte! HVORFOR selger de den ikke lenger? Jeg vil ikke ha slik tynn gjennomsiktig myggnetting  <_<

ÅÅåee jeg er såå meeettt.. Stappet i meg alt for mye lørdagsgodt  :tunge1: 

Vil også ha fin sengehimmel til senga, men jeg vil så gjerne ha den som ellos solgte! HVORFOR selger de den ikke lenger? Jeg vil ikke ha slik tynn gjennomsiktig myggnetting  <_<

Åååh jeg å vill ha godteri! Naaam,naam! :) 

ÅÅåee jeg er såå meeettt.. Stappet i meg alt for mye lørdagsgodt :tunge1:

Vil også ha fin sengehimmel til senga, men jeg vil så gjerne ha den som ellos solgte! HVORFOR selger de den ikke lenger? Jeg vil ikke ha slik tynn gjennomsiktig myggnetting <_<

De selger mange fine på babyshop, med feste til senga :)

ÅÅåee jeg er såå meeettt.. Stappet i meg alt for mye lørdagsgodt :tunge1:

Vil også ha fin sengehimmel til senga, men jeg vil så gjerne ha den som ellos solgte! HVORFOR selger de den ikke lenger? Jeg vil ikke ha slik tynn gjennomsiktig myggnetting <_<

De selger mange fine på babyshop, med feste til senga :)
Typ babydan?

De er for korte, jeg vil ha lange som går til gulvet, og helst slik jeg kan feste i krok i taket ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...