Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her har jeg massevis av strekkmerker. Men jeg driter i dem akkurat nå. Har altfor mye annet å bekymre meg over! :P 

Mine er i det minste tynne og røde. Har jo sett folk som har sånne tjukke lilla over hele magen, så jeg er bare fornøyd med at jeg ikke har sånne. 

Fortsetter under...

Jeg er i uke 33 jeg også! Kan man seriøst få det etter fødsel? Nei, da er det bare å innse faktum....😜🐷 Enig i at det er bekymringer som er værre enn dette, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke hadde tatt høyde for at selvbildet skulle endre seg så mye gjennom graviditeten!😁 Premien vi får er selvfølgelig verdt både strekkmerker, ekstra kilo, føtter som vokser, pupper som endrer fasong osv!!! ❤️ Men, må bare syte litt....😄

Sove kan vi gjøre når vi blir gamle ;-) 

Ville bare tipse om denne: http://www.laredoute.no/redoute-creation/bukse-med-knytebelte/236563?N=1z141xaZ68q&Ns=PriceArticleSorting|0&Nao=3&selArt=323888 

Bestilte både brun og vinrød. Meget behagelige, lett og luftig kvalitet, går til midt på magen oppbrettet, men er så elastisk at de fint funker som mammabukser, samt at jeg ser for meg at de blir fine på barsel+ tiden etter. Er jo et knytebelte på også, så man kan knyte den litt fast etter som magen går tilbake igjen. Og til den prisen da :-) 

Aaaah den så fantastisk ut!! Men, de er utsolgt nå! :(

Åhh nei! Jeg som skulle være grei og tipse da :-/

Ville bare tipse om denne: http://www.laredoute.no/redoute-creation/bukse-med-knytebelte/236563?N=1z141xaZ68q&Ns=PriceArticleSorting|0&Nao=3&selArt=323888

Bestilte både brun og vinrød. Meget behagelige, lett og luftig kvalitet, går til midt på magen oppbrettet, men er så elastisk at de fint funker som mammabukser, samt at jeg ser for meg at de blir fine på barsel+ tiden etter. Er jo et knytebelte på også, så man kan knyte den litt fast etter som magen går tilbake igjen. Og til den prisen da :-)

Åhh nei! Jeg som skulle være grei og tipse da :-/[/quote

Mange deilige og billige bukser på Cubus! Skal dit å hamster når jeg får lønn :)

Ville bare tipse om denne: http://www.laredoute.no/redoute-creation/bukse-med-knytebelte/236563?N=1z141xaZ68q&Ns=PriceArticleSorting|0&Nao=3&selArt=323888 

Åhh nei! Jeg som skulle være grei og tipse da :-/

Noen har tydeligvis tatt tipset! De var allerede utsolgt da jeg hadde svart deg tidligere i dag...

... Må bare klage litt. Altså, jeg gruer meg heldigvis ikke til fødsel, fordi jeg er veldig åpen for smertestillende om jeg trenger det osv. Jeg er mer spent på hele opplevelsen og gjør det jeg må for å komme meg gjennom det. Først og fremst vil jeg i vann så lenge som mulig til jeg "ikke holder ut mer".

Jeg har fortalt dette til svigermor, og hun legger så sinnsykt press på meg. Hun er bare slik "kan du ikke bare være i vann hele tiden og føde der?"

så forklarer jeg at joda jeg KAN sikkert det, men jeg er åpen for å gå opp og få epidural hvis jeg trenger det. Få smertelindring om jeg må. Men hun bare fortsetter "det trenger du ikke. Du klarer å føde uten! det er ikke så ille."

og jeg blir litt irritert og prøver å forklare at jeg belager meg heller på hjelp, enn å bli skuffa hvis jeg ikke klarer det. Men hu skjønner ikke og bare "du klarer det!! Det er en vondt som går over."

Føler skikkelig press på å føde helt naturlig, fordi hun indirekte sier at man feiger ut om man bruker smertestillende og ikke gjør slik hun mener man bør gjøre.

Ikke gidd å diskuter dette med henne! Hun har ingenting med det! Du trenger jo faktisk ikke fortelle henne hva som skjedde under fødsel heller, om du ikke vil:) Jeg er helt enig med deg forresten. Det er lurt å være åpen for at man kan trenge smertestillende. Jeg utelukker ingenting og tar ting som det kommer:)

Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte på død og liv skal mene så mye om andres fødsel. Alle er forskjellige og har ulike fødselsforløp. Det som er rett for en kvinne, vil være helt feil for andre. Om hun syns det er så bra å føde "naturlig" så kan hun gjøre det sjøl!!! He, he:)

Annonse

Uff håper alle får sove i natt. Jeg har sittet våken for å hekle ALT FOR LENGE. !!!!! Godt jeg har fri imorgen :)

Jeg begynner virkelig å bli litt bekymret for veksten til nurket. Jeg har enda ikke vokst i magen siden jeg sist var på kontroll forsatt ikke gått opp noen kg ( gått ned 3 kg siden eg bke gravid) jeg har vært på sparketest og ny ultralyd for å måle og da var alt fint. Litt mindre enn gjennomsnittet. Skal på ny kontroll om 1 uke. Jeg bruker forsatt vanlige bukser og sover på magen. Har vokst noe i magen men på laasangt nær så mye jeg burde gjøre. Skal magen eksplodere de siste 2 mnd da ?

Jeg forstår at du er bekymret, men det er jo betryggende at alt var fint på kontrollen! Det er veldig ulikt hvor godt graviditeten vises. Et gjennomsnitt er jo bare et gjennomsnitt. Noen ligger under og noen ligger over:) Jeg har stort sett ligget et par streker over gjennomsnittet på vekstkurvene og bekymret meg for det! Prøv å slappe av og tenk positivt frem til kontrollen. Er det noe som er verdt å bekymre seg for, så får du vite det da. Det er uansett ikke noe du får gjort før det... Og om alle blodprøver og urinprøver er fine, så bør jo ting være i orden.

Vet ikke om dette var så mye til trøst:) Klem!

Alltid trøst og få tilbakemelding fra andre gravide,

Er ikke direkte bekymret men jeg får dalige kommentarer på at jeg er så liten som gravid. Tror burket gjemmer seg bak alt det ekstra hehehe. Det går nok fint, bare synes 1 uke er så lenge å vente heheh.

Har man litt ekstra fra før så trenger ikke magen bli spesielt stor. Vet jo ikke om du har det men ikke bekymre deg. De tar tak i deg hvis noe ikke virker å være i orden 😉. Lykke til 😊. Her føler jeg meg som en utsprengt pilatesball....og ennå 10 uker igjen.

Når man skal sette sammen sprinkelsengen man kjøpte på finn, og det viser seg at hverken sengebunn eller skruer (spesiell type som kan "låses") egentlig hører til resten av rammen, og faktisk ikke kan settes sammen...

#denfølelsen

Når man skal sette sammen sprinkelsengen man kjøpte på finn, og det viser seg at hverken sengebunn eller skruer (spesiell type som kan "låses") egentlig hører til resten av rammen, og faktisk ikke kan settes sammen...

#denfølelsen

Oj.. :-/ Får dere ikke i de skruene på en byggehandel eller noe da ? 

#denfølelsen

ehh.. Hva sa de som solgte den da? Hadde følt meg lurt jeg! 

#denfølelsen

Var innom en jernvare før i dag, og de hadde ikke de låseskruene, jeg må kanskje sjekke møbelforretnibger eller noe slikt, for det er ikke selve skruen som ikke passer, det er de dingsene som skulle låst skruene. Omtrent som en slags mutter, bare at de er rør med hull til skruene. De rørene skal inn i hullene på den ene delen, og så skal skruene gjennom hullet på den andre delen og så skrues inn i rørene.

Sikkert elendig forklart, men beste jeg klarer nå. :P

De som fulgte med sengen var for langem slik at skruen ikke treffer noe hull, dessuten fikk vi bare med fire, og vi trenger åtte...

Og sengebunnen er en vanlig Ikea-sengebunn uten noe som helst festeanordning.

Skal nok få mekket det til, men kjenner jeg blir litt irritert på folka som solgte oss en seng som i utgangspunktet ikke kan settes sammen... Det var ikke snakk om mer enn 100kr altså, men det er liksom prinsippet om å lure folk.

Annonse

Tilvekstkontroll i dag: alt bra med reka, anslagsvis 1800-1900 gram, god gjennomstrømning i morkake og navlestreng. Ingen blødninger. Fortsatt litt mye fostervann, men ligger akkurat innenfor normalområdet. Men: blodplateantistoffene mine har økt. Ikke mye, men nok til at de vil følge meg enda tettere, og drømmen om en rolig fødsel tolv minutter hjemmefra , og i min regi svinner nok nå 😯

Tilvekstkontroll i dag: alt bra med reka, anslagsvis 1800-1900 gram, god gjennomstrømning i morkake og navlestreng. Ingen blødninger. Fortsatt litt mye fostervann, men ligger akkurat innenfor normalområdet. Men: blodplateantistoffene mine har økt. Ikke mye, men nok til at de vil følge meg enda tettere, og drømmen om en rolig fødsel tolv minutter hjemmefra , og i min regi svinner nok nå

Er det fordi du er rhesus negativ? Var en venninne som nettopp fortalte meg om den problematikken. Moren hennes holdt visst på å støte henne fra seg når hun var i magen.. Det er skumle greier altså! Men bra at alt annet var i orden da! :D Skal inn til Rikshospitalet imorgen pga nyrebekkenet til baby. Gruer meg litt merker jeg. 

Tilvekstkontroll i dag: alt bra med reka, anslagsvis 1800-1900 gram, god gjennomstrømning i morkake og navlestreng. Ingen blødninger. Fortsatt litt mye fostervann, men ligger akkurat innenfor normalområdet. Men: blodplateantistoffene mine har økt. Ikke mye, men nok til at de vil følge meg enda tettere, og drømmen om en rolig fødsel tolv minutter hjemmefra , og i min regi svinner nok nå

Så kjedelig! Trøst deg meg at du blir tatt godt vare på :-)

Det kan minne litt om rhesusuforlikelighet (som jeg forøvrig også har, men uten irregulære antistoff påvist der), men det jeg har er mer komplisert og alvorlig, på en måte. Saken er at ved å benytte donor skulle egentlig antistoffene ikke aktiveres nå. Men så har de økt litt, så da blir det med en gang litt stress rett og slett.

Det kan minne litt om rhesusuforlikelighet (som jeg forøvrig også har, men uten irregulære antistoff påvist der), men det jeg har er mer komplisert og alvorlig, på en måte. Saken er at ved å benytte donor skulle egentlig antistoffene ikke aktiveres nå. Men så har de økt litt, så da blir det med en gang litt stress rett og slett.

Huff! Det høres jo utrolig skummelt og komplisert ut. Er bra du får massevis av oppfølging da i det minste. :) Er jo dumt at du kanskje ikke får føde lokalt, men det viktigste er jo tross alt at du får den beste oppfølgingen?

Har dere merket noen endringer i spark? I dag har det vært annerledes bevegelse, masse masse bevegelse, men liksom litt slappere (kanskje trangere), vanskelig å forklare.. Er det normalt? :) Akkurat som om hun gnur i stedet for å sparke :P

Huff! Det høres jo utrolig skummelt og komplisert ut. Er bra du får massevis av oppfølging da i det minste. :) Er jo dumt at du kanskje ikke får føde lokalt, men det viktigste er jo tross alt at du får den beste oppfølgingen?

Ja, godt at de følger deg tett! Hvor mange uker er du nå? Er det snakk om at de vil ha ut barnet før tida eller noe sånt?

Ja, godt at de følger deg tett! Hvor mange uker er du nå? Er det snakk om at de vil ha ut barnet før tida eller noe sånt?

Enn så lenge er det ikke snakk om det nei, heldigvis. 31+1 nå. Saken er at jeg ikke kommer til å bli satt i gang siden det øker faren for komplikasjoner, og jeg allerede har på grensa mange komplikasjoner. Så det blir enten vaginal, spontan fødsel eller planlagt KS (evt hastesnitt om noe skjer under fødsel da). Håper, håper, håper på det første. Får vel "dommen" om 4 uker da tenker jeg. Blir jo, rett nok, godt tatt vare på, men hadde så håpa å få oppleve et normalt forløp, både i svangerskapet og fødselen. Men denne kroppen er visst litt utenom det vanlige :-/ 

Malv: har ikke fått med meg det med nyrebekkenet? Noe som er avdekket på UL, eller arvelig tilstand, eller? 

Wee! Kjøpte akkurat denne http://www.sunesport.no/index.php?main_page=product_info&cPath=236_238&products_id=1549 + hengekøyen (såklart). Gleder meg til jeg får den :D

Så utrolig kul!

Å, så stilig! Lyst på  :rolleyes:

#denfølelsen

Var innom en jernvare før i dag, og de hadde ikke de låseskruene, jeg må kanskje sjekke møbelforretnibger eller noe slikt, for det er ikke selve skruen som ikke passer, det er de dingsene som skulle låst skruene. Omtrent som en slags mutter, bare at de er rør med hull til skruene. De rørene skal inn i hullene på den ene delen, og så skal skruene gjennom hullet på den andre delen og så skrues inn i rørene.

Sikkert elendig forklart, men beste jeg klarer nå. :P

De som fulgte med sengen var for langem slik at skruen ikke treffer noe hull, dessuten fikk vi bare med fire, og vi trenger åtte...

Og sengebunnen er en vanlig Ikea-sengebunn uten noe som helst festeanordning.

Skal nok få mekket det til, men kjenner jeg blir litt irritert på folka som solgte oss en seng som i utgangspunktet ikke kan settes sammen... Det var ikke snakk om mer enn 100kr altså, men det er liksom prinsippet om å lure folk.

Joda tror jeg skjønner det :) Gå på ikea å sjekke om de har de "mutterrørene" i riktig strl. For de blir hvertfall brukt veldig mye i ikea møbler. Og ikea selger jo skruene seperat også :) 

Enn så lenge er det ikke snakk om det nei, heldigvis. 31+1 nå. Saken er at jeg ikke kommer til å bli satt i gang siden det øker faren for komplikasjoner, og jeg allerede har på grensa mange komplikasjoner. Så det blir enten vaginal, spontan fødsel eller planlagt KS (evt hastesnitt om noe skjer under fødsel da). Håper, håper, håper på det første. Får vel "dommen" om 4 uker da tenker jeg. Blir jo, rett nok, godt tatt vare på, men hadde så håpa å få oppleve et normalt forløp, både i svangerskapet og fødselen. Men denne kroppen er visst litt utenom det vanlige :-/ 

Malv: har ikke fått med meg det med nyrebekkenet? Noe som er avdekket på UL, eller arvelig tilstand, eller? 

Får si som en venn av meg pleier å si; det kan fort gå godt:) Krysser fingrene for at du får trykke ut samme vegen som de fleste andre;) Og husk at ingen forløp er "normale" alle er unike uansett:) Og vi er like bra damer uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...