Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 Piken min er 9 år. Hun har lyyyst og tynt og pistrete hår. Det er fælt å si det men håret hennes er , huff, ja nei, offa........... Selv drømmer hun om langt og tykt rapunzel hår, arme jenta. Men, noen sa til meg at selv om det ikke er så slitt i tuppene BØR det klippes gjevnlig. Håpet hennes har ikke splittede tupper så vidt jeg kan se, men det er jo veldig tynt og ser jo ikke bra ut. Men jenta blir jo litt lei seg, for hun vil ha laaangt. Bør jeg alikevel klippe tuppene, selv om de ikke er flistete? Anonymous poster hash: 98d91...855
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #2 Skrevet 5. august 2014 Hun bør ta tran og passe på å spise næringsrik mat. Og så kan du trøste henne med at det finnes gode extentions og rapunzel har nok jukset litt Anonymous poster hash: 5716e...bfc
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #3 Skrevet 5. august 2014 Sunn mat og veldig sjelden hårvask kan hjelpe. Anonymous poster hash: 8d6d3...ef3
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #4 Skrevet 5. august 2014 Sliter med å få i henne sunn mat. 1 kneip skive med nugatti max hver dag. Ellers så er det havrepolarbrød uten noen ting på. Hun spiser heller brød/polarbrød uten noe enn pålegghun ikke liker. Og hun liker ikke ost, leverpostei, makrell, skinke +++ Hun kan spise middag, men det er noen biter her og der..... Spiser vitamin bjørner, og omega 3 kapsler og sanasol hver dag. Men det har blitt lite no i sommer.....ferie og skippel på rutinene. Men er vitaminene såå viktige da? Jeg kan jo ikke tvinge ho. Anonymous poster hash: 98d91...855
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #5 Skrevet 5. august 2014 Du kan fortelle henne at håret i hvertfal ikke blir bedre om hun ikke spiser sunt. Selvfølgelig er vitaminene viktige. Kosttilskudd hjelper, memn kan ikke måle seg med et alsidig sunt kosthold. Anonymous poster hash: 8d6d3...ef3
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #6 Skrevet 5. august 2014 Sliter med å få i henne sunn mat. 1 kneip skive med nugatti max hver dag. Ellers så er det havrepolarbrød uten noen ting på. Hun spiser heller brød/polarbrød uten noe enn pålegghun ikke liker. Og hun liker ikke ost, leverpostei, makrell, skinke +++ Hun kan spise middag, men det er noen biter her og der..... Spiser vitamin bjørner, og omega 3 kapsler og sanasol hver dag. Men det har blitt lite no i sommer.....ferie og skippel på rutinene. Men er vitaminene såå viktige da? Jeg kan jo ikke tvinge ho. Anonymous poster hash: 98d91...855 Det er jo en gylden mulighet til å få henne til å spise sunnere da. Si at for å få langt og fint hår, må hun spise det og det. Vil hun ikke, nei, så vil hun heller ikke nok ha langt og fint hår. Anonymous poster hash: 54970...3ee
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #7 Skrevet 5. august 2014 Vitaminer er veldig viktig og mangler viser først på hud, hår og negler. Har hun sterke negler? God glød i huden? Anonymous poster hash: 5716e...bfc
Edelweis Skrevet 5. august 2014 #8 Skrevet 5. august 2014 Eldste jenta mi har også samme hårtype. Og drømmer om tykt langt hår som lillesøster. Etter at vi startet med supermat ble det mye finere og tykkere og det vokser raskere. :-) jeg har ikke tro på vitaminbjørner og tran. Vanskelig å ta opp vitaminer i gelatin. Pulver har fungert mye bedre for oss. :-)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #9 Skrevet 5. august 2014 Kanskje B-vitaminer kan hjelpe. Om ikke: http://www.rapunzelofsweden.se Anonymous poster hash: 78955...d1b
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #10 Skrevet 5. august 2014 Eldste jenta mi har også samme hårtype. Og drømmer om tykt langt hår som lillesøster. Etter at vi startet med supermat ble det mye finere og tykkere og det vokser raskere. :-) jeg har ikke tro på vitaminbjørner og tran. Vanskelig å ta opp vitaminer i gelatin. Pulver har fungert mye bedre for oss. :-) supermat? Anonymous poster hash: 98d91...855
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #11 Skrevet 5. august 2014 Eldste jenta mi har også samme hårtype. Og drømmer om tykt langt hår som lillesøster. Etter at vi startet med supermat ble det mye finere og tykkere og det vokser raskere. :-) jeg har ikke tro på vitaminbjørner og tran. Vanskelig å ta opp vitaminer i gelatin. Pulver har fungert mye bedre for oss. :-) Jeg har en jente som sliter med samme hårproblem. Hvilke supermatprodukter har dere prøvd? Kunne du ha linket for meg? Det hadde jeg satt stor pris på. Anonymous poster hash: 20f87...5b3
Edelweis Skrevet 5. august 2014 #12 Skrevet 5. august 2014 Vi bruker supermat fra pure planet. Dette er rene produkter. Bestiller fra iherb.com men kan også kjøpes for 3 ganger høyere pris på helsekost. Puerly greens, purely fruit og chia frø og lecithin er det vi bruker mest. Her får man alle vitaminer, mineraler og fettsyrer som er nødvendig. Vi bruker også activated barley og ginseng. Google og les om det. Blander dette med bær og eplejuice til en smoothie som smaker godt. Finnes også en bok med oppskrifter på supersmoothie å få kjøpt. Den er super. :-) disse produktene gjør underverker i vår hverdag. Og man trenger ikke være bekymret for at barna ikke får i seg nok grønnsaker og frukt. I tillegg taes det lettere opp i kroppen siden det ikke er tilsetningsstoffer som gelatin o.l
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #13 Skrevet 5. august 2014 "Supermat" er bare en betegnelse noen setter på produkter de vil ha stor profitt på. Det finnes ingen dokumentasjon på at det er bedre enn annen mat. I stedenfor å betale 250 kr pr kg for chiafrø kan du kjøpe havregryn til 25 kr/kg. Det inneholder nesten de samme stoffene. Anonymous poster hash: 8d6d3...ef3
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #14 Skrevet 5. august 2014 Mine jenter har fått tykt og langt hår etter at jeg begynte å vaske håret deres med frisørshampo og balsam. Det er enormt stor forskjell! Prøv det over en lengre periode, vi så gode resultater innen ett år. Kjøp billig på nett, og de varer mye lenger en butikkshampo. Anonymous poster hash: 458b0...62b
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #15 Skrevet 5. august 2014 Mine jenter har fått tykt og langt hår etter at jeg begynte å vaske håret deres med frisørshampo og balsam. Det er enormt stor forskjell! Prøv det over en lengre periode, vi så gode resultater innen ett år. Kjøp billig på nett, og de varer mye lenger en butikkshampo. Anonymous poster hash: 458b0...62b Hva slags merke og sort? Finnes jo hudrede av slike.............. Anonymous poster hash: 98d91...855
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #16 Skrevet 5. august 2014 Mine jenter har fått tykt og langt hår etter at jeg begynte å vaske håret deres med frisørshampo og balsam. Det er enormt stor forskjell! Prøv det over en lengre periode, vi så gode resultater innen ett år. Kjøp billig på nett, og de varer mye lenger en butikkshampo. Anonymous poster hash: 458b0...62b Hva slags merke og sort? Finnes jo hudrede av slike.............. Anonymous poster hash: 98d91...855 https://www.blush.no/p-3284-urban-antidotes-resurrection-shampoo-250ml.aspx Anonymous poster hash: 458b0...62b
Pippitussa Skrevet 5. august 2014 #17 Skrevet 5. august 2014 Enig med de over om at mat og vitaminer er viktig. I tillegg kan dere jo ha en dag i uka hvor dere har hjemmespa med hårkur? Og hva med å sove med fletter? Det gir i hvertfall litt mer volum
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #18 Skrevet 5. august 2014 Hår er dessverre stort sett genetisk. Jeg ble mobbet for håret mitt som barn, men får bare komplimenter for det i voksen alder og elsker det: Har kjempetykt, sterkt, bølgete rødbrunt hår som jeg kun trenger å vaske en gang i uka Vi har alle arvet positive og negative ting. Dattera di blir sikkert brunere i sola enn jeg som er kritthvit og fregnete. Fokuser på de positive sidene Anonymous poster hash: c4f46...058
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #19 Skrevet 5. august 2014 Sliter med å få i henne sunn mat.1 kneip skive med nugatti max hver dag. Ellers så er det havrepolarbrød uten noen ting på.Hun spiser heller brød/polarbrød uten noe enn pålegghun ikke liker.Og hun liker ikke ost, leverpostei, makrell, skinke +++ Hun kan spise middag, men det er noen biter her og der..... Spiser vitamin bjørner, og omega 3 kapsler og sanasol hver dag.Men det har blitt lite no i sommer.....ferie og skippel på rutinene. Men er vitaminene såå viktige da? Jeg kan jo ikke tvinge ho. Anonymous poster hash: 98d91...855 Vitaminer er veldig viktige, men bør helst komme fra grønnsaker og frukt. Lag smoothies, kutt opp frukt, ha smågrønnsaksbiter i pastasausen, osv. Omega 3 bør hun ta daglig om hun ikke spiser fet fisk (laks/makrell) minst tre ganger i uka. Kanskje hun liker jordbær eller blåbær? Anonymous poster hash: c4f46...058
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå