Gå til innhold

Stiller alle med nye klær til skolestart?...tenker da ikke 1 klasse...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Men er det vanlig å ha nytt tøy til hver skolestart?

 

Hva kjøper dere til gutter?

 

Anonymous poster hash: b921c...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Guttene mine pleier få en ny t-skjorte, men bruker som regel en bukse/shorts de har fra før...

 

Anonymous poster hash: 65f3a...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vært på jentetur og kjøpt litt nytt til min 2 klassing.

Tre par jeans og et par sweatere.

Dette er klær han får bruk for utover høsten, akkurat hva han har på seg 1 dagen vet jeg ikke ennå. Men for meg er det naturlig å kjøpe litt nytt om høsten til ungene, og detsamme om våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hercule Poirot

Ikke nødvendigvis, nei. Kanskje ett nytt plagg, men ellers blir det sommerklærne, det pleier jo å bli knakende fint vær igjen akkurat når skolen begynner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke mine. De får nytt tøy gjennom hele året når de trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle mine fire barn får et nytt sett med klær til 1.skoledag. De får da bukse, genser, t-skjorte og sko.

De er med å plukker ut hva de vil ha. Litt stas med noe nytt til skolestart.

 

Anonymous poster hash: 39b9b...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har alltid fått nye klær til skolestart. Det er liksom symbolet på et nytt år, sammen med påfyll i penalet og nytt bokbind :)

 

Det er jo klær de ellers hadde fått da, vanlige hverdagsklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. bytter jo hele garderoben to tre ganger i året. Vokser fort! Så har alltid pleid å få nytt til skolestart.



Anonymous poster hash: 478a3...bb2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper ikke inn noe som er øremerket skolestart, men jeg fyller på i skapene deres jevnt over i løpet av året. Så vil de ta på seg noe de ikke har brukt på skolen før kan de gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år får de nye klær, men det er for nå har begge ungene vokst flere cm i sommer og trenger nye klær. Vi kjøper nye klær når de trenger det ikke bare for det er nytt skoleår.

 

Det er noen år siden vi bestemte oss for og prøve å tenke på hva vi trenger ikke hva vi har lyst på, for og gjøre litt for miljøet.

 

Anonymous poster hash: 3b362...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel trenger de jo noe nytt til skolestart. Litt enig med det som er sagt over at det en slags markering av at nå starter vi på ny frisk. Men også enig i at det er dumt å kjøpe bare for å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Viktigere at sekken passer, og at penalet har nytt innhold. Trenger ikke noe nytt, så lenge klærne er hele og rene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn. Kjøper du deg noe nytt kun for å markere til første arbeidsdag etter ferien? Eller etter nyttår?

 

Anonymous poster hash: 5eeaf...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør de ikke.

 

Vi kjøper klær når det er behov. Vi hadde et lite raid på våren da vi pakket bort vinterklærne. Da fikk de mye nytt av både bukser gensere, jakker, joggesko, sandaler og sommerklær. De trenger ikke nye klær nå, og vi kjøper ikke nytt bare for å kjøpe.

 

Jeg har heller ikke kjøpt nytt antrekk til min første arbeidsdag etter ferien.....

 

Anonymous poster hash: 63dee...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Kjøper klær etter hvert som de trenger. Begge fikk nye klær nå for noen uker siden da vi var på ferie, men sparer de ikke til de begynner på skolen. Det får de bruke med en gang.

 

Yngste begynner i 1.nå og har fått sekk fra trygg trafikk og nytt penal hos oss.

Eldste begynner i 4.klasse og bruker samme sekk som hun fikk i 2.klasse. Den holder i minst ett år til.



Anonymous poster hash: dc783...6f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...