Gå til innhold

Tredjemann er virkelig en luring, jo...

Anbefalte innlegg

Kunne blitt smårar av mindre.
Har to fødsler bak meg. Første gikk vannet på morgenen på terminen, men riene lot vente på seg. Da de først kom i gang gikk det 4 timer til han han var ute. Med andremann kom slimproppen i uke 35, men det lot allikevel vente på seg til 3 dager over termin. Da skjønte jeg så vidt at det var i gang, og det hele endte med 20 min. med smerter, og han var ute.

Så var det denne lille frøkna da...
I går måtte jeg på vekstestimering, og hun har visst et vekstavvik på 14%, og er av den grunn en del mindre enn brødrene. Alt var allikevel bra i forhold til vekstvilkår osv, så hun er nok bare liten. MEN nå har jeg trodd det har vært i gang så mange ganger at jeg bli gal! Forrige uke hadde jeg to dager med jevnlige modningsrier. Den ene natta lå jeg våken med modningsrier fra 22-04. Og i natt var det på`n igjen. trodde jeg måtte på do, nedpress og uregelmessige tak + litt blodslim på papiret.Fikk allikevel sove. Våknet til morgenen i dag, og da jeg kom på do kom slimproppen. Det murrer og stikker, men har sjeldne tak. Blir snart gal! Er nok ikke lenge igjen, men jeg skjønner virkelig hva folk mener med at tredjemann er en luring ;) Så mange falske alarmer at man kan bli småsprø! Er 4 dager til termin i dag, så blir spennende å se hvor lenge dette skal dra seg ut i tid ;)

Måtte bare lufte frustrasjonen litt :) Men SNART I MÅL!

Kom gjerne med erfaringer rundt 3.mann ;)

Anonymous poster hash: 3bd54...64d
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144156488-tredjemann-er-virkelig-en-luring-jo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venter på 3.mann her også og denne her er også litt av en luring!

Holdt seg sittende helt frem til nå så litt styr og stress med tanke på ks osv. Nå har han heldigvis snudd seg ❤️ Så nå håper jeg han kommer når han skal. Overtid med de andre så kanskje denne luringen kommer før termin ;)

Håper frøkna di er klar for å møte verden snart! Slitsomt med så mange forvirrende signaler og tegn ❤️

Endret av På vei med nr.3❤️

Isj, så kjedelig at det kan stemme at tredje er en luring.... Venter også nr tre! Har hatt det beste svangerskapet så langt og krysser fingre på at fødsel også går bra. Håper og tror at siden det er attpåklatt jeg bærer på så er " luringen" ikke gjeldene😁😁😁😁😁!

Lykke til hi håper frøkna har besluttet å komme nå!

Min 3. var også en luring ja. Jordmora mi sa at å få nr. tre var som å "kjinne" i gang en gammel bil... Ha, ha! Oppløftende sammenligning ;) Men det stemte for min del. Trodde jeg var i gang om og om igjen. Til slutt ringte jeg ikke barnevakten før jeg nærmest var i bilen ;) Men til slutt kom han da, tre dager før termin. Lykke til med fødsel og husk å spare på kreftene om du holder på sånn en stund. Det går nok fort når det først setter skikkelig i gang, kan jeg tenke meg!

Annonse

Signerer denne jeg også.. Er 39+1 med tredjemann, og har så langt vært inne på føden en gang med rier hvert 3 min, men som bare stoppet opp.

I går natt kom måtte vi ringe mamma for å komme å passe ungene, men de stoppet opp da også.. Kjedelig å gå med rier i mange timer, for senere at de bare stopper opp. Begynner å bli utålmodig, har fødet før termin på de to andre, men ser ut som tredjemann tar seg har god tid før den kommer ut i sydenvarmen ;-)

Uansett ikke lenge igjen, men må innrømme at det tar litt på å bli lurt så mange ganger.

Tredjemann var definitivt en luring her;-) jenta ville bli i magen lenger enn brødrene, og trodde også fødselen var i gang flere ganger. Når hun først bestemte seg for p komme ut, gikk det superraskt i forhold til brødrene som tok seg god tid ut;-) lykke til, håper du snart får henne i armene dine;-)

Hei, HI her (så jeg var blitt anonym).

Ser virkelig at jeg ikke har vært alene om denne erfaringen ;) det var virkelig som å sveive i gang en gammel bil, ja.

Men etter mye frem og tilbake, fikk jeg besøk av jordmødre som satte nåler, og med streng beskjed om å dra ut å ha en romantisk kveld for å jage vekk stresset. Vi dro og badet og gikk langs bryggekanten, og det kom fortsatt noen tak med jevne mellomrom. Det fortsatte ut i natta, og kl 4 var det ordentlig i gang igjen... Det begynte å dabbe av kl 6, og jeg var sulten etter en våkennatt. Spiste kl 7' og da fikk kroppen energi igjen... Riene ble sterkere og sterkere, og kl 0850 kom lille jenta vår til verden! Helt perfekt <3 fødselen gikk veldig bra, når frøka først bestemte seg for å komme!

Frøkna spiser og sover, og vi snuser og koser... Dette er lykke! <3

Lykke til til dere andre som går og venter, og takk for erfaringene!

Ser virkelig at jeg ikke har vært alene om denne erfaringen ;) det var virkelig som å sveive i gang en gammel bil, ja.

Men etter mye frem og tilbake, fikk jeg besøk av jordmødre som satte nåler, og med streng beskjed om å dra ut å ha en romantisk kveld for å jage vekk stresset. Vi dro og badet og gikk langs bryggekanten, og det kom fortsatt noen tak med jevne mellomrom. Det fortsatte ut i natta, og kl 4 var det ordentlig i gang igjen... Det begynte å dabbe av kl 6, og jeg var sulten etter en våkennatt. Spiste kl 7' og da fikk kroppen energi igjen... Riene ble sterkere og sterkere, og kl 0850 kom lille jenta vår til verden! Helt perfekt <3 fødselen gikk veldig bra, når frøka først bestemte seg for å komme!

Gratulerer så mye!!! Snuse og kose videre på nurket:)

Annonse

Her hadde vi er vekstavvik på 26%. Men de målte 15% inne i magen.

Hvor stor var barnet ditt??

Hun ble estimert til 3010gr (-14%) 2 dgr. før fødsel... Hun var 3500 gr. og 52 cm da hun kom... så de bommet med ca 500 gr...

Gratulerer så mye! 💖❤️💖

Kos dere masse :)

De to første kom to, og fire dager over. Så måtte jeg inn å bli satt i gang med nr 3.

Prøvde modnings akupunktur, og kapsler som skulle gjøre sitt. Kom inn på morningen jeg skulle bli satt i gang med egne rier... så her var 3. en luring i form av at han kom hele 15 dager på overtid.

Nå venter vi nr 4, og jeg er ikke opptimist selv om jeg har mye sterke kynnere. Og har sett meg ut 3 dager før termin :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...