Gå til innhold

Februarbabyer 2015 <3


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Vi3+1, er du fra Porsgrunn eller i nærheten? Jeg er fra Porsgrunn. Er 12+0 i dag. det er vel ikke før 13+0 jeg skal inn hit på andre trimester , eller er det kanskje i dag?? For meg er det ultralyd fredag 15.august på Sagaklinikken i Skien. Er spent. Det er nok for tidlig til å se om det blir gutt eller jente. Har to jenter fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fra Tønsberg. Prøverørsbehandling i Porsgrunn på begge småtrollene mine. Joda, synes du skal komme over hit nå:-) Jeg snek meg over i uke 12, selv om jeg egentlig vet at man regner fram til uke 13+3 i første tri, fram til uke 26+3 i andre tri og 39+3 i siste runde. Klarte ikke å vente lenger:-) Uke 12 = 3 måneder i midt hode. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Jeg har visst ikke fulgt med så godt, for jeg innså i dag at jeg kanskje tilhører 2.trimester nå? Er 12+5 i dag. Fra forrige uke av til i går så har jeg sluppet å kaste opp all mat jeg har spist, men i gåår og i dag har det kommet tilbake. Fryktelig slitsomt, trodde det bare skulle være bedre fra nå av og jeg som begynner på skole neste uke. Hadde håpet jeg skulle slippe å være helt utslitt absolutt hele tiden... Uansett, til tross for alt dette så har jeg en god følelse for detet svangerskapet og gleder meg masse til 11. september da jeg skal på ultralyd på Ullevål sykehus, akkurat som jeg ønsket! 

Ønsker alle bekymringfrie uker framover! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med oppkast enda fine-phine! :( Hadde det likt i forrige svangerskap og husker godt hvor slitsomt det var! Vi skal på ultralyd samme dag da, 11.september! :) Det blir spennende!

 

Nyter de siste fridagene før den stressende hverdagen er igang igjen. Nå begynner jeg å slappe mer av i forhold til dette svangerskapet, det føles tryggere og tryggere for hver uke som går nå. :)

 

Er det noen som skal på kontroll nå disse ukene hos jordmor eller lege? Fikk beskjed av legen da jeg var på første svangerskapskontroll i uke 10 at neste kontroll ikke skulle være før i uke 24.. Det er så lenge til! Ringte helsestasjonen, men der var det en sommervikar som ikke hadde peiling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Klarer ikke å skrive her så ofte men gratulerer alle her med overstått 1. trimester og de med gode UL.

 

Lulusen, jeg hadde første svangerskapskontroll da jeg var 11+6 og skal ha neste svk hos jordmor når jeg er 16+4 eller 5, det har jeg glemt. Jordmor sa at det var vanlig. Så har jeg OUL 18+5 den 9.9. Etter det vet jeg ikke hva som er normalt, tror det var ca hver 4. uke til å begynne med. Det sto noe om det i papirene som jeg fikk da jeg var på 1. kontroll hos fastlegen, men de har jeg ikke her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med oppkast enda fine-phine! :( Hadde det likt i forrige svangerskap og husker godt hvor slitsomt det var! Vi skal på ultralyd samme dag da, 11.september! :) Det blir spennende!

 

Nyter de siste fridagene før den stressende hverdagen er igang igjen. Nå begynner jeg å slappe mer av i forhold til dette svangerskapet, det føles tryggere og tryggere for hver uke som går nå. :)

 

Er det noen som skal på kontroll nå disse ukene hos jordmor eller lege? Fikk beskjed av legen da jeg var på første svangerskapskontroll i uke 10 at neste kontroll ikke skulle være før i uke 24.. Det er så lenge til! Ringte helsestasjonen, men der var det en sommervikar som ikke hadde peiling..

Det er vanlig med time hos jordmor i uke 16 altså ... :-) Sommervikaren var nok ikke jordmor.... Ring å si du vil ha time hos jordmor. (om to uker?).

Begynner med lege i uke 12, så JM i uke 16. Så oul uke 18. Så fortsetter det sånn.

Jeg har jobbet/jobber på hs ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! ;) jeg har termin 16.februar. Er i dag 12+5! Er det noen andre som har termin i nærheten? Lurer på når dere har fått oul dato? Og når? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er vanlig at legene følger de kontrollene Guttemamman siden du og fikk samme beskjed? Uansett får jeg prøve å ringe helsestasjonen igjen å spørre.. Er bare litt treig av meg med sånt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bambi-Bolla.. Jeg tror aldri jeg har vært så glad for å ha såpass misforstått. Jeg trodde beskjeden dere fikk for noen uker siden på en måte var 'dødsdom' og at spm var hvor galt det var og om kroppen ville klare å rydde opp selv. For noen mega supre nyheter!!! Står her på en flyplass i utlandet og bare må få gratulere dere så masse! *jubelrop her også!!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥, jeg har termin 17. Februar. Jeg var på svangerskapskontroll forrige mandag og fikk brev fra sykehuset to dager senere. Jeg fikk oul 19.september. har du fått oul?

 

Fastlegen sa til meg at det var normalt med kontroll hver fjerde uke. Jeg hadde i uke 11 og skal ha neste i uke 15. :) skal til jordmor gangen etter det tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan hende Lulusen .. 👍 At det var da legen regnet med å se deg neste gang. Jordmor i mellomtiden 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin 17 februar og har fått OUL dato 24 september:-)
Skal også til jordmor i mellomtiden. I uke 16.

Lege uke 12-Jordmor uke 16- Sykehus uke 19- Lege uke 20(blodtrykk og sånn sukkertest *ugh*)

Og så hver fjerde uke hos helsestasjon etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og termin 17 februar og skal på oul 25 sept. Blir en tur til jordmor i uke 15. Kvalmen har begynt å avta noe....det gjør ingenting !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bambi-Bolla! Jeg så innlegget du skrev under et annet emne om hvor gode nyheter dere hadde fått på ultralyden! Gratulerer så utrolig mye! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som sliter med nattesøvnen om dagen? Jeg har netter hvor jeg ikke klarer å sovne enda jeg er stuptrøtt! Jeg bare ligger å hviler hele natta og ser på klokka innimellom.. Det er helt jævlig og jeg er så ødelagt dagen etter.. :( det er et eller annet som skjer med kroppen når jeg er gravid som gjør at jeg ikke får sove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Jenter:) Og gratulerer med 2 trimester:)! Det går jaggu fremover dette her;) 

Og Bamibi-bolla: HurraHurraHurra for babyen i magen! I min hormonelle tilstand trillet det en liten gledeståre når jeg leste at det var positive nyheter for dere! Hurra og GRATULERER:)! 

 

Her har det vært super travelt med flytting fra den ene siden av landet og til den andre, men nå har vi kommet oss inn i nytt hus:)! Endel nye møbler er bestilt og jeg er super glad! 

Har fått vært hos den nye legen min og fått tatt første time der, og da ble jeg sendt på UL og (fikk time samme dag:) siden mens har vært uregelsmessig før jeg ble gravid og jeg derfor ikke viste hvor langt jeg var på vei 100%, men jeg hadde rett at jeg da var ca 11 uker, og nå sier appen min at jeg er 13 +6 idag. Med foreløpig termin 9 februar:)

Hjertet slo og alt så bra ut:)

 

Kaptein SabeltannMamma: 

Vet du, jeg tenker ganske likt som deg ang det å skulle si at vi skal ha en til.. Det er veldig rart, men jeg har ikke lyst til å si det til noen egentlig. Og ikke vet jeg hvorfor:( Foreløpig så er det min søster og min svoger, samt 2 venninner av meg som vet det. Hallo?! Det er jo veldig teit, for på ett eller annet tidspunkt så må jeg jo si det til mamma & de, svigers etc.. Men jeg kjenner at jeg har ikke lyst! Jeg har ikke lyst at det skal være noe tema, at noen skal si noe om det eller kommentere det faktum at jeg er gravid. 

 

Alt var anerledes sist, da var jeg super dårlig, men svevde nå på den rosa skyen likevel. Det gjør jeg ikke nå. Æsj! 

Det eneste jeg gleder meg til nå er å finne ut om det er gutt eller jente (krysser fingrene for jente, om det er lov å si;) ), for da kan jeg starte shoppingen. For shopping er alltid gøy:) Og hvertfall små søte babyklær og utstyr:) 

Nei nå ble det langt! Sånn kan det gå når jeg kun har hatt tid til å titte innom iblandt i flyttekaoset:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muldvarpen_

Jeg har ikke vært hos lege enda, hun er på ferie..:/ tilbake 18. Aug. Så ble litt stressa for om hun ikke har noe ledig på en stund etter det og hvis det skulle ta litt tid før sykehuset før summa seg til å sende brev/innkallelse.. Men da har jeg jo en måned på meg..:) gleder meg!!!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sliter litt med nattesøvn også..:P i begynnelsen sovna jeg jo så tidlig hele tiden.. I går sovna jeg. Nærmere 01.30! Noen dager få dager sover jeg bittelitt på ettermiddagen, hmm Men begynner å bli skjelden d nå..:) jeg ligger hele tia å kjenner på at jeg må tisse, er oppblåst, tørst, tenker, ligger litt vondt, er varmt... Er sulten/små kvalm.. Hehe..:) d skal ikke være lett..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til storfamilien i går (14+2) da vi var på fest, da ble det med en gang så virkelig og nært! Rart at plutselig 'alle' vet og at folk snakker høyt om det og spør om jeg er i bra form osv. Veldig koselig med så mange gratulasjoner men jeg kjenner også at jeg blir litt genert av all oppmerksomhet. Føler meg ikke så veldig typisk mor-materiale, vet ikke hvorfor. Litt redd for å gjøre/svare feil liksom ;-)

Men det var veldig koselig altså!

 

Har nå også handlet litt mammaklær siden buksene har blitt for stramme. Alltid gøy med shopping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å fortelle det til hele familien Babel80 :) det blir liksom mer virkelig da!

 

Her er det visst ingen hemmelighet at jeg er gravid lenger heller.. Jeg var innom bhg til sønnen min og da sa en av de ansatte: "venter dere en til"? Så her går det ikke an å skjule det for omverden lenger.. Lurer på om de på jobben ser det med en gang imorgen! Er 14+2 idag.

 

Gikk tur i skogen idag i 1 1/2 time for å se etter kantareller, og nå har jeg så sykt vondt i bekkenet! :( hadde ikke så mye problemer med bekkenet i første svangerskap, men det kom i forbindelse med fødsel og i tiden etterpå. Håper ikke jeg blir skikkelig plaget i dette svangerskapet..

Endret av Lulusen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder meg min ankomst til 2. Trimester. Er 12+1 i dag. Har vet alle det også da magen er ganske tydelig allerede. Har hørt at det er vanlig å få tidligere mage i 2 svangerskap så får trøste meg med det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...