Gå til innhold

Februarbabyer 2015 <3


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Jeg jobber og i barnehage. Er pedleder på storbarn, hyggelig med flere i samme yrke. Jeg sier i fra til sjefen denne uken. Jeg gruer meg litt da jeg bare har jobbet der i ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber også i barnehage:-) Er ped.leder på store barns avd! Alle vet nyheten, da jeg ikke har orket å holde det skjult når jeg har vært i så dårlig form... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Her var det mye lesing å ta igjen, både på 1. og 2. tri!

 

Er nå 14+0 og mini klamrer seg fast. Skal på ny UL førstkommende torsdag og gruer meg. Har fått alt på avstand denne uka og kost meg i Hunderfossen med jenta mi, sambo og venner :)

 

Magen er svær! Men tror jeg har fått mer flesk gitt, noe som kanskje ikke er så rart med tanke på det usunne kostholdet de siste månedene. Er jo konstant forstoppa også og det tar jo også plass :P

Ser ut som jeg er 6 mnd'er gravid :P

 

Kvalme og alle plager er borte - bortsett fra begynnende bekkenløsning i venstre hoft/fot. Jeg klager ikke! Kvalmen er noe dritt :D

 

Tror jeg kjente bevegelse for en uke siden da jeg lå på sofaen en sen kveld. Kjentes som en ørliten og svak krafsing nede ved skambeinet. Har ikke kjent noe siden da.

 

Leste forresten ang. uke 14 et sted at nå skal man kunne kjenne kanten på livmora ca. 10 cm under navlen. Det jeg synes er rart da er at når jeg tok morkakeprøven så stakk de 3 cm under navlen og traff morkaka som lå øverst i livmora! Er jeg lengre på vei eller? Kanskje jeg bare har ei gigablære som dytter alt oppover? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder også jeg min ankomst. 13+1 idag. Foreløpig termin 9 februar. Førstegangsgravid og derfor veldig spent. Var på tidlig ultralyd for 1 uke siden og alt så veldig bra ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

I dag er jeg 14+1 :) 

Formen er ok. Men har lite energi og lite mat som frister- litt mat lei. Hva spiser dere? Må jo spise så ofte..... Brekker meg fortsatt lett :( men begynner å bli lei knekkebrød.

 

Kjenner bebisen jeg også,best når jeg ligger på ryggen.

 

Har begynt å tenke på utstyr jeg også. Er ikke sånn at jeg må ha alt nytt (bare bilstol). Har solgt unna alt etter sist. Men skal ha Emmaljunga-vogn, etter bra erfaringer med den gjennom jobben (pedleder på småbarnsavd.).

Har tenkt til å handle litt og litt for å fordele det utover flere lønninger.

 

Tør ikke å kjøpe noe før etter OUL 4.sept.

Mye er likt hos oss. :-)

Jobber du i barnehage nå? Jeg jobber også på småbarn :-) Vet ikke helt når jeg bør si noe til jobben?

 

Ja, jobber på småbarnsavdeling. Sa ifra til sjefen og noen andre før jeg gikk ut i ferie og resten forrige uke. Fortalte at jeg mistet (i uke11). Da var det ingen som visste at jeg var gravid. Ble litt sånn at hun hadde fått vite om jeg mistet nå også, så da kunne jeg like godt si det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må fortelle at jeg har begynt å strikke baby-teppe. Mor Signe sitt fra nøstebarn med hullrad.
Det blir mørkegrått, så skal jeg ha silkebånd gjennom hullene....
Er helt amatør, så føler meg ganske flink når jeg hvertfall har kommet i gang med dette, etter å ha søkt opp videoer om å legge til masker og kast.

Så får vi se etter hvert om det blir flere baby tepper, eller om jeg prøver meg på noe vanskeligere  :)

 

fler som strikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bambi-Bolla: lykke til med ul på torsdag, skjønner at du gruer deg. Er det da du skal ta utvidet kromosomtest og? Tenker jo mye på deg om dagen, og syns det er en urettferdig situasjon du har havnet i! Alle vi andre gleder oss over at det har sett bra ut på ul, det burde du og fått lov til. Jeg håper det går bra med deg. Hold oss oppdatert på hvordan det går med il da! <3

 

2 stor gull+1 lite: så flink du er som strikker! :) Veldig stas med noe man lager selv til babyen! Jeg er så heldig å ha en svigermor som er utrolig flink til å strikke, så blir liksom ikke til at jeg prøver meg da :P hun lagde så mye nydelig til sønnen min og mye var kjønnsnøytralt, så det kan brukes igjen :) + sikkert noe nytt ;)

 

Jeg syns dagene går så mye raskere etter man kom seg over i 2.trimester! Deilig! Nå går jeg bare å gleder meg til oul 11.sept, er jo en stund til enda, men tror tiden går fort når jeg begynner å jobbe igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh masse lykke til på ul Bambi-bolla, fikk litt vondt av deg når jeg leste den "dårlige" nyheten :-( Klem til deg!
Bra du har klart og kose deg litt også.

 

Teller dager ned til oul jeg også, den 2/9. Da må vi oppdatere terminlista her :-)
Ønsker dere å vite kjønn?
Jeg tør ikke å handle NOE før etter 2/9. Men med førstemann kjøpte jeg vogn i uke 15! :-O
Dvs hadde jeg gjort det samme nå hadde det vært om 1 uke :-)
 

Skulle så ønske jeg kunne strikke altså. Strikke ulltøy til barna mine :-)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd om noen timer og veldig spent... Tenker det verste jeg da.. At det er innbilt svangerskap. Trisomi av den verste graden eller baby med alvorlig hjertefeil eller ryggmargsbrokk. Skikkelig teit men klarer ikke å la være... :-(

 Jeg skulle også ønske jeg kunne strikke. Virker så koselig og nyttig.
Begynte å strikke vognpledd til lillegutt for 2,5 år siden. Det er fortsatt bare 6-7 rader på det    :sjenert: Jeg kommer liksom ut av det etter en stund. Og så blir maskene for slappe eller for stramme.

Kvalmen om morgenen begynner å bli borte men smakssansen er fortsatt helt på trynet. Går glatt forbi sjokoladehyller, kakehyller og egentlig alle hyller i butikken... Handler bare det jeg må for å fòre familien.  Nesten så jeg gleder meg til jeg får lyst til å kose meg med en sjokolade igjen.   :arwen:
Lykke til på UL på torsdag Bambi-Bolla! Håper legene har sett feil og at det ikke er noe alvorlig galt med din lille allikevel :blomst: 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ul gikk bra idag Vi3+1 :-) gruet meg også veldig til forrige ul.. Tenkte det værste, men heldigvis så alt bra ut!

 

Vi skal vite kjønn kapteinSabeltann-mamma. Alt for nysgjerrig til ikke å vite + føler jeg knytter meg nærmere den lille hvis jeg vet hvem det er, planlegge navn, handle inn rett farge osv..

 

Er det andre som er veldig trøtte enda? Har hatt 5 uker ferie nå og hver dag har jeg sovet 1-2 timer på dagen med sønnen min.. Kjenner i 12.30 tiden at øynene blir tunge.. Lurer på hvordan det skal gå å begynne å jobbe og ikke kunne sove på dagen mer! :/

Endret av Lulusen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyden gikk kjempebra! Alt var akkurat sånn som det skulle være  :strix: 
70-80% gutt men han var litt usikker siden navlestrengen lå litt i veien.  Men verdens mest perfekte baby var det!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra! Utrolig gode nyheter Vi3+1 :-) Og så morro at dere fikk vite kjønn! Blir spennende å se om det stemmer :) har du gutt fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra Vi3+1, det var godt å høre :-) Hvor langt er du på vei sånn ca nå?

 

Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg klarer ikke alltid å glede meg helt over dette, innerst inne er jeg lykkelig! Men vet ikke helt hvorfor, ønsker kanskje ikke den type oppmerksomhet? Ang magen blir større, og bla-bla-bla-prat med alle og en hver. Det er koselig, men tenker for eksempel at de på jobben blir litt skuffa? Fordi de tenker at ja nå blir hu mer og mer borte. (det er ikke planen, og sagt fra til sjefen og et par andre at jeg ikke orker mye styr rundt det, og jeg ikke vil ha noe "tilrettelegging" uten at det ikke er behov. "Nei stakars deg du skal ikke løfte fordi du er gravid". Også tenker jeg at det er flere andre som har lyst på barn og de kjenner litt "misunneligheten?" Jeg vet ikke hvorfor jeg tenker det, har vært borti det før så mulig derfor.
Når broren min fikk vite det ble han satt ut å sa å neeeei, tuller du? Han viste mye glede etterpå da, men første reaksjonen var negativ, så fikk liksom "bekreftet" at folk IKKE LIKER at jeg er gravid. :-(
Også vil jeg liksom ikke si så  mye, glede meg eller la "verden" vite det - enda, for tenkom tenkom. Tenker jo at kanskje fostret dør, er sykt, og er såpass sykt at å avslutte dette er det riktige osv, at dette kommer i uke 18 på oul. Jeg tenker nok det for jeg er REDD for det.
Hvis en av de få på jobb spør i morra for eksempel "Når er termin og lignende" kjenner jeg at jeg bare har lyst til å si "Ikke spør, ikke gi meg oppmerksomhet, ikke prat om dette". Hadde jeg gjort dette hadde folk trodd jeg var klin kokko, kanskje jeg egentlig er det?
Kjenner litt på det i dag, for nå har folk begynt å få vite det. Så er så redd for at det skal "skje" noe, så da burde vi jo ikke ha sagt noe osv osv.
Hvorfor må det være så vanskelig :-( Det går nok bedre etter hvert, håper det hvertfall. :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulusen: Ja jeg har en gutt fra før, så dersom det blir en gutt til så får han en lekekamerat i samme hus:-) 2 års aldersforskjell.

KapteinSabeltann-mamma: Skjønner veldig godt tankegangen din. Når man først snakker om det så blir det plutselig veldig virkelig. Og når det blir virkelig så kanskje du begynner å glede deg ordentlig offentlig. Og hvis det da skulle gå galt(sannsynligheten er mikroskopisk nå som vi har kommet så langt:-) så føles det nok som om skuffelsen og sorgen kan bli større. Men jeg tror nok at sorgen blir like stor selv om ingen andre enn du og mannen hadde visst det. Men det kan nok føles vanskelig å snakke og fortelle det til resten av verden dersom man ønsker å sørge i stillhet. 
Men vi er i 2 trimester og har lov til å være optimistiske og glade nå:-) 98% sannsynlighet står det!

Jeg var også veldig bekymret før ultralyden idag. Du kan kanskje ta en tidlig ultralyd du også sånn at du kan senke skuldrene de neste ukene? Ikke noe godt å gå rundt og tenke "hva-om" tanker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk hatt ultralyd, da jeg var 13+1 eller noe, likevel er jeg redd for at det skal skje noe. Men, det kommer jeg nok til å være helt til babyen er her. Tror jeg bare må legge "redselen" og bekymringene bort, og bare begynne å glede meg.  :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til bambi-bolla! Krysser fingrene for dere!

 

Vi ønsker å vite kjønn! Er så spent på om det blir lillesøster eller lillebror😊

 

Nå har jeg hatt et par dager hvor jeg har vært i super form. Sånn helt ut av det blå, og håper det varer😄

Men forresten; går det an å ha kynnere når man er 14-15 uker bare? I går kjentes det ut som kynnere. Livmoren var stram og hard flere ganger, og føltes sliten nederst i magen. Syns det var litt rart :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til bambi-bolla! Krysser fingrene for dere!

 

Vi ønsker å vite kjønn! Er så spent på om det blir lillesøster eller lillebror😊

 

Nå har jeg hatt et par dager hvor jeg har vært i super form. Sånn helt ut av det blå, og håper det varer😄

Men forresten; går det an å ha kynnere når man er 14-15 uker bare? I går kjentes det ut som kynnere. Livmoren var stram og hard flere ganger, og føltes sliten nederst i magen. Syns det var litt rart :-p

Ånei, så ikke de siste innleggene jeg, var ikke meningen å overse deg kapteinsabeltann-mamma! Skjønner litt hva du mener ang følelsen innimellom! Jeg får litt sånn "små-panikk" innimellom, og lurer på hvordan dette skal gå! Egentlig mest tiden etter permisjonen....

Og flere og flere vet om vår nyhet, og flere og flere kommenterer magen min. Jada, man vokser jo naturligvis når man er gravid, men må.man kommentere det 100 ganger om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler veldig med deg i det du tenker KapteinSabeltann-mamma! Hadde ikke slike tanker i første svangerskap, da var jeg mer uvitende og naiv og tok det for gitt at alt skulle gå bra.. Når sønnen kom prematurt og jeg fikk kjenne på hvor skjøre de er og problemene rundt dette fikk jeg raskt tanker om at det ikke er noen selvfølge at det skal gå bra neste gang, og jeg er så redd for prematurfødsel igjen som det faktisk er sjanse for at kan skje igjen.

 

Da jeg mistet sist var det ikke gøy at flere "perifere" bekjente visste om det og det var tungt å måtte forholde seg til dem å prate om det som hadde skjedd.. Tenker bare hvor ille det må være hvis det skulle gå galt og alle vet det senere! Men samtidig må man ikke tenke sånn! Som Vi3+1 sier.. Det er så liten sjanse for at det går galt, så vi må nesten bare begynne å glede oss over svangerskapet! :-) Men vil fortsatt vente med å dele nyheten med flere.. Hvertfall til etter oul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Her var det mye lesing å ta igjen, både på 1. og 2. tri!

 

Er nå 14+0 og mini klamrer seg fast. Skal på ny UL førstkommende torsdag og gruer meg. Har fått alt på avstand denne uka og kost meg i Hunderfossen med jenta mi, sambo og venner :)

 

Magen er svær! Men tror jeg har fått mer flesk gitt, noe som kanskje ikke er så rart med tanke på det usunne kostholdet de siste månedene. Er jo konstant forstoppa også og det tar jo også plass :P

Ser ut som jeg er 6 mnd'er gravid :P

 

Kvalme og alle plager er borte - bortsett fra begynnende bekkenløsning i venstre hoft/fot. Jeg klager ikke! Kvalmen er noe dritt :D

 

Tror jeg kjente bevegelse for en uke siden da jeg lå på sofaen en sen kveld. Kjentes som en ørliten og svak krafsing nede ved skambeinet. Har ikke kjent noe siden da.

 

Leste forresten ang. uke 14 et sted at nå skal man kunne kjenne kanten på livmora ca. 10 cm under navlen. Det jeg synes er rart da er at når jeg tok morkakeprøven så stakk de 3 cm under navlen og traff morkaka som lå øverst i livmora! Er jeg lengre på vei eller? Kanskje jeg bare har ei gigablære som dytter alt oppover?

:P

 

 

Isjas heter vel det du har i beinet fot.. Noe dritt!

 

Anonymous poster hash: ec948...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei dere! Her var det mye lesing å ta igjen, både på 1. og 2. tri!

 

Er nå 14+0 og mini klamrer seg fast. Skal på ny UL førstkommende torsdag og gruer meg. Har fått alt på avstand denne uka og kost meg i Hunderfossen med jenta mi, sambo og venner :)

 

Magen er svær! Men tror jeg har fått mer flesk gitt, noe som kanskje ikke er så rart med tanke på det usunne kostholdet de siste månedene. Er jo konstant forstoppa også og det tar jo også plass :P

Ser ut som jeg er 6 mnd'er gravid :P

 

Kvalme og alle plager er borte - bortsett fra begynnende bekkenløsning i venstre hoft/fot. Jeg klager ikke! Kvalmen er noe dritt :D

 

Tror jeg kjente bevegelse for en uke siden da jeg lå på sofaen en sen kveld. Kjentes som en ørliten og svak krafsing nede ved skambeinet. Har ikke kjent noe siden da.

 

Leste forresten ang. uke 14 et sted at nå skal man kunne kjenne kanten på livmora ca. 10 cm under navlen. Det jeg synes er rart da er at når jeg tok morkakeprøven så stakk de 3 cm under navlen og traff morkaka som lå øverst i livmora! Er jeg lengre på vei eller? Kanskje jeg bare har ei gigablære som dytter alt oppover?

:P

 

 

Isjas heter vel det du har i beinet fot.. Noe dritt!

 

Anonymous poster hash: ec948...687

 

 

Nei, det er bekkenløsning. Hadde det samme forrige gang også. Ryggen min er et helt annet kapittel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kapteinsabeltann-mamma: Jeg er 12+4 idag ifølge Porsgrunn. Ultralyden igår flyttet meg 2 dager fram så han mente at jeg var 12+6 noe som kan stemme hvis man tenker på at egget delte seg i 2 dager-ble fryst ned- så tint opp- og så fortsatte det å dele seg i en dag til før det ble satt inn. Så får se hva de sier på OUL. 

Et litt annet dilemma som jeg håper å få noen innspill på. Jeg har søkt på en jobb da jeg ikke er noe fornøyd i det hele tatt der jeg er i dag. Det har jeg ikke vært på noen år men satte alt av jobbsøk på frys når jeg ble gravid med lillegutt og gikk hjemme i permisjon. Nå søkte jeg på en jobb som virker veldig bra og på mandag skal jeg på intervju. 

 

Det blir vel feil hvis jeg ikke forteller om graviditeten..? Føler at de kaster bort tiden på meg dersom de ikke får vite det. Realistisk sett, hvis jeg faktisk får jobben, så begynner jeg der etter oppsigelsestiden 1 november. Og så skal jeg jobbe i 2,5 måned og gå ut i permisjon...? Angrer litt på at jeg søkte nå, men er faktisk en jobb jeg virkelig kunne tenke meg å begynne i etter permisjon. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm du må jo si det snart og det syns jo uansett om ikke lenge. Gå på intervjuet og vær ærlig og deg selv. Si det som det er, mulig de liker at du er ærlig, og tenker at det faktisk er DEG de vil ha. Prater du litt om "når du er tilbake fra permisjon" vil de se på deg på arbeidsplassen i fremtiden, og kan hende de tenker at ja da er du gravid nå og "ferdig" med det for denne gang? Og neste gang er kanskje er nok to tre år til? Vet ikke. Men få de til å se for seg deg der i fremtiden.

Hvordan arbeidsplass er det?😊

Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror jeg går for å være helt ærlig. Lurt å snakke litt om tiden etter permisjon ja, god ide!. Og jeg kan da også si med hånden på hjertet at det blir den siste graviditeten min så det burde jo være litt positivt. Etter denne har vi 3 barn tilsammen med mannen sin datter fra tidligere og vi synes det er helt passe for oss:-)
Regnskap:-)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...