Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #1 Skrevet 19. juli 2014 Hvordan gikk det og ble katten bra igjen? Min må ligge i et bur i seks-åtte uker for at det skal gro. Anonymous poster hash: d7100...4e7
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #2 Skrevet 19. juli 2014 Jeg hadde en omplassering katt som desverre ble påkjørt. Vi valgte å avlive. Ville aldri utsatt pusen den lange tiden det ville ta for å gro og ingen garanti om at han ville bli frisk heller. Noen ganger er det bedre at dyrene slipper. Anonymous poster hash: 51f1e...bd0
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #3 Skrevet 19. juli 2014 Jeg hadde en omplassering katt som desverre ble påkjørt. Vi valgte å avlive. Ville aldri utsatt pusen den lange tiden det ville ta for å gro og ingen garanti om at han ville bli frisk heller. Noen ganger er det bedre at dyrene slipper. Anonymous poster hash: 51f1e...bd0 Hater slike svar. Min katt fikk kreft da hun var 7 år gammel. Tok to måneder før katten var frisk igjen. Katten er nå 14 år gammel og helt fin. Mener du virkelig at det hadde vært bedre for meg å avlive? Anonymous poster hash: e7efe...d77
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #4 Skrevet 19. juli 2014 Jeg hadde en omplassering katt som desverre ble påkjørt. Vi valgte å avlive. Ville aldri utsatt pusen den lange tiden det ville ta for å gro og ingen garanti om at han ville bli frisk heller. Noen ganger er det bedre at dyrene slipper. Anonymous poster hash: 51f1e...bd0 Hater slike svar. Min katt fikk kreft da hun var 7 år gammel. Tok to måneder før katten var frisk igjen. Katten er nå 14 år gammel og helt fin. Mener du virkelig at det hadde vært bedre for meg å avlive? Anonymous poster hash: e7efe...d77 Det skal ikke være bedre for deg, men katten. Min måtte lide i to måneder uten garanti for å kunne gå igjen. Da lot jeg den heller få slippe den tiden og smertene som ville komme. Jeg mener at dyr skal slippe å lide unødvendig fordi mennesker ikke klarer å gi slipp. Vi har uenige meninger ferdig med det Anonymous poster hash: 51f1e...bd0
Edelweis Skrevet 19. juli 2014 #5 Skrevet 19. juli 2014 Jeg har hatt det. Hadde det ikke vært for at jeg hadde 2 uker til termin og måtte tømme blæra hans for hånd å ha han i bur i 6 uker hadde jeg prøvd. Men katte avføring og gravidmage er risiko. Så jeg måtte avlive han. Sørger enda over pusen. :-( det var veldig tungt.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #6 Skrevet 19. juli 2014 Jeg hadde en omplassering katt som desverre ble påkjørt. Vi valgte å avlive. Ville aldri utsatt pusen den lange tiden det ville ta for å gro og ingen garanti om at han ville bli frisk heller. Noen ganger er det bedre at dyrene slipper. Anonymous poster hash: 51f1e...bd0 Hater slike svar. Min katt fikk kreft da hun var 7 år gammel. Tok to måneder før katten var frisk igjen. Katten er nå 14 år gammel og helt fin. Mener du virkelig at det hadde vært bedre for meg å avlive? Anonymous poster hash: e7efe...d77 Det skal ikke være bedre for deg, men katten. Min måtte lide i to måneder uten garanti for å kunne gå igjen. Da lot jeg den heller få slippe den tiden og smertene som ville komme. Jeg mener at dyr skal slippe å lide unødvendig fordi mennesker ikke klarer å gi slipp. Vi har uenige meninger ferdig med det Anonymous poster hash: 51f1e...bd0 Så du tror ikke katten har vært bedre tjent på denne måten?? Tror nok du forsto veldig godt hva jeg mente da jeg spurte om det hadde vært bedre om jeg avlivet. Anonymous poster hash: e7efe...d77
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #7 Skrevet 19. juli 2014 Jeg har hatt det. Hadde det ikke vært for at jeg hadde 2 uker til termin og måtte tømme blæra hans for hånd å ha han i bur i 6 uker hadde jeg prøvd. Men katte avføring og gravidmage er risiko. Så jeg måtte avlive han. Sørger enda over pusen. :-( det var veldig tungt. Wow... Egoismen lenge leve...! Ufattelig! Anonymous poster hash: e7efe...d77
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #8 Skrevet 19. juli 2014 Jeg hadde en omplassering katt som desverre ble påkjørt. Vi valgte å avlive. Ville aldri utsatt pusen den lange tiden det ville ta for å gro og ingen garanti om at han ville bli frisk heller. Noen ganger er det bedre at dyrene slipper. Anonymous poster hash: 51f1e...bd0 Hater slike svar.Min katt fikk kreft da hun var 7 år gammel. Tok to måneder før katten var frisk igjen. Katten er nå 14 år gammel og helt fin. Mener du virkelig at det hadde vært bedre for meg å avlive? Anonymous poster hash: e7efe...d77 Det skal ikke være bedre for deg, men katten. Min måtte lide i to måneder uten garanti for å kunne gå igjen. Da lot jeg den heller få slippe den tiden og smertene som ville komme. Jeg mener at dyr skal slippe å lide unødvendig fordi mennesker ikke klarer å gi slipp. Vi har uenige meninger ferdig med det Anonymous poster hash: 51f1e...bd0 Så du tror ikke katten har vært bedre tjent på denne måten?? Tror nok du forsto veldig godt hva jeg mente da jeg spurte om det hadde vært bedre om jeg avlivet. Anonymous poster hash: e7efe...d77 Du var bedre tjent på det. La et dyr lide for å kanskje bli frisk. Var du heldig som fikk en frisk pus, men ikke alle vil la et dyr lide for det kanskje blir friskt. Anonymous poster hash: 51f1e...bd0
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #9 Skrevet 19. juli 2014 Jeg hadde en omplassering katt som desverre ble påkjørt. Vi valgte å avlive. Ville aldri utsatt pusen den lange tiden det ville ta for å gro og ingen garanti om at han ville bli frisk heller. Noen ganger er det bedre at dyrene slipper. Anonymous poster hash: 51f1e...bd0 Hater slike svar.Min katt fikk kreft da hun var 7 år gammel. Tok to måneder før katten var frisk igjen. Katten er nå 14 år gammel og helt fin. Mener du virkelig at det hadde vært bedre for meg å avlive? Anonymous poster hash: e7efe...d77 Det skal ikke være bedre for deg, men katten. Min måtte lide i to måneder uten garanti for å kunne gå igjen. Da lot jeg den heller få slippe den tiden og smertene som ville komme. Jeg mener at dyr skal slippe å lide unødvendig fordi mennesker ikke klarer å gi slipp. Vi har uenige meninger ferdig med det Anonymous poster hash: 51f1e...bd0 Så du tror ikke katten har vært bedre tjent på denne måten?? Tror nok du forsto veldig godt hva jeg mente da jeg spurte om det hadde vært bedre om jeg avlivet. Anonymous poster hash: e7efe...d77 Du var bedre tjent på det. La et dyr lide for å kanskje bli frisk. Var du heldig som fikk en frisk pus, men ikke alle vil la et dyr lide for det kanskje blir friskt. Anonymous poster hash: 51f1e...bd0 Hun led ikke. Jeg sørget for den beste pleien og beste smertestillende for at hun skulle ha det bra. Mer egoistisk å behandle dyr som søppel og ta livet av det med en gang det tar litt penger og omsorg til. Anonymous poster hash: e7efe...d77
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #10 Skrevet 19. juli 2014 Jeg hadde en omplassering katt som desverre ble påkjørt. Vi valgte å avlive. Ville aldri utsatt pusen den lange tiden det ville ta for å gro og ingen garanti om at han ville bli frisk heller. Noen ganger er det bedre at dyrene slipper. Anonymous poster hash: 51f1e...bd0 Hater slike svar.Min katt fikk kreft da hun var 7 år gammel. Tok to måneder før katten var frisk igjen. Katten er nå 14 år gammel og helt fin. Mener du virkelig at det hadde vært bedre for meg å avlive? Anonymous poster hash: e7efe...d77 Det skal ikke være bedre for deg, men katten. Min måtte lide i to måneder uten garanti for å kunne gå igjen. Da lot jeg den heller få slippe den tiden og smertene som ville komme. Jeg mener at dyr skal slippe å lide unødvendig fordi mennesker ikke klarer å gi slipp. Vi har uenige meninger ferdig med det Anonymous poster hash: 51f1e...bd0 Så du tror ikke katten har vært bedre tjent på denne måten?? Tror nok du forsto veldig godt hva jeg mente da jeg spurte om det hadde vært bedre om jeg avlivet. Anonymous poster hash: e7efe...d77 Du var bedre tjent på det. La et dyr lide for å kanskje bli frisk. Var du heldig som fikk en frisk pus, men ikke alle vil la et dyr lide for det kanskje blir friskt. Anonymous poster hash: 51f1e...bd0 Hun led ikke. Jeg sørget for den beste pleien og beste smertestillende for at hun skulle ha det bra. Mer egoistisk å behandle dyr som søppel og ta livet av det med en gang det tar litt penger og omsorg til. Anonymous poster hash: e7efe...d77 At din pus ikke hadde smerter kan du ikke vite 100 %. Aldri nevnt mangel på penger eller omsorg. Men å kunne ta det beste valget der og da. Å sperre pus inne i et bur og neddopet i to-tre måneder og 50 % sjanse for at pus kanskje kunne gå igjen? Nei, det skulle pus få slippe. Som sakt. Vi har ulike meninger og ferdig med det Anonymous poster hash: 51f1e...bd0
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #11 Skrevet 19. juli 2014 Huff, å ha en katt i bur såååå lenge, er jo plageri da. Noe annet kan dere da ikke mene? Den katten kommer til å "klikke" og fortvilt prøve å komme seg ut. Han kommer til å ha det vondt, ubehagelig og være veldig stresset. Det er ikke sikkert han kommer til å bli helt frisk igjen. Hvordan kan du mene at dette er det beste for katten- og ikke for deg? Anonymous poster hash: 7e3ac...4b9
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #12 Skrevet 19. juli 2014 Huff, å ha en katt i bur såååå lenge, er jo plageri da. Noe annet kan dere da ikke mene? Den katten kommer til å "klikke" og fortvilt prøve å komme seg ut. Han kommer til å ha det vondt, ubehagelig og være veldig stresset. Det er ikke sikkert han kommer til å bli helt frisk igjen. Hvordan kan du mene at dette er det beste for katten- og ikke for deg? Anonymous poster hash: 7e3ac...4b9 Nei, altså.. Jeg var helt klar for å avlive katten, men her var det faktisk veterinæren som anbefalte meg å prøve. Katten er veldig ung og det er et pent brudd. Veterinæren mener hun vil bli helt frisk. Hun er i et stort hundebur og vi snakker, koser og prater masse med henne hver dag. Hun får også smertestillende. Det er nå to uker siden hun ble påkjørt og hun klarer å gå, skyte rygg, samt å reise seg opp på to bein. Jeg kan ikke se at dette er verre enn andre dyr i bur. Katter som er på kattepensjonat sitter også i bur. Lurte bare på om andre har erfaring med det samme. Ønsket ikke en diskusjon om hvorvidt det var riktig å behandle skaden. Hi Anonymous poster hash: d7100...4e7
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #13 Skrevet 19. juli 2014 Jeg har erfaring Vi hadde henne på vaskerommet som fast rom istedet for bur. Tenkte aldri tanken på bur egentlig. Måtte ha tissekasse selvfølgelig, men hun ordnet seg overraskende godt til tross for bekkenbrudd + + etter påkjørsel. Vetrinæren mente vi måtte gi henne sjansen, nå er hun helt fin. Har fått et par kull med kattunger etterpå også så alt fungerer som det skal :-) Strevsomt når det står på, kjekt når den er frisk igjen :-) Anonymous poster hash: bf5b1...63a
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #14 Skrevet 19. juli 2014 Min pus måtte også ha burhvile i 8 uker etter påkjørsel, og fikk gode prognoser. Var da fire år. Nå er dette over ti år siden og pusen lever i beste velgående ingen komplikasjoner eller problemer i ettertid Anonymous poster hash: 28621...e51
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #15 Skrevet 19. juli 2014 Jeg har erfaring Vi hadde henne på vaskerommet som fast rom istedet for bur. Tenkte aldri tanken på bur egentlig. Måtte ha tissekasse selvfølgelig, men hun ordnet seg overraskende godt til tross for bekkenbrudd + + etter påkjørsel. Vetrinæren mente vi måtte gi henne sjansen, nå er hun helt fin. Har fått et par kull med kattunger etterpå også så alt fungerer som det skal :-) Strevsomt når det står på, kjekt når den er frisk igjen :-) Anonymous poster hash: bf5b1...63a TAKK!! Så flott å høre. Jeg har et ekstra rom. Skal høre med veterinæren om hun kan få være der i stedet for i buret. Håper at det går bra med henne etter dette. :-) Anonymous poster hash: d7100...4e7
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #16 Skrevet 19. juli 2014 Min pus måtte også ha burhvile i 8 uker etter påkjørsel, og fikk gode prognoser. Var da fire år. Nå er dette over ti år siden og pusen lever i beste velgående ingen komplikasjoner eller problemer i ettertid Anonymous poster hash: 28621...e51 Takk, takk! Nå ble jeg glad. Så godt at det går bra med pusen din. Anonymous poster hash: d7100...4e7
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #17 Skrevet 19. juli 2014 Beklager, var ikke meningen å kuppe tråden din HI. Jeg blir bare provosert over mennesker som skal gi andre dårlig samvittighet for at du prøver å gjøre det beste for deg og katten. Om veterinær gir gode prognoser og pus har det (relativt) bra, ser jeg ingen grunn til at dere ikke skal prøve, iallefall ikke siden det er en skade som KAN fikses og som ikke gir pus varige skader. Som eier lærer man å kjenne katten sin, så du merker nok fort om pus syns det er for ille. Lykke til! Anonymous poster hash: e7efe...d77
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #18 Skrevet 19. juli 2014 Jeg hadde en katt som ble påkjørt og fikk en alvorlig hodeskade i tillegg til at kjeven gikk ut av ledd. Hun måtte mates med en tynn slange i to måneder etterpå. Vi hadde henne da i et lite rom uten muligheter for å hoppe/falle ned fra ting. Hadde vi ikke hatt den muligheten så måtte hun vært i bur. Selv om dette ikke var samme skade går det nok litt ut på det samme. At katten skal være i ro? Det gikk veldig bra altså. Dette var i utgangspunktet en gårdskatt som trivdes best ute. Ble overrasket over hvor fort hun tilpasset seg situasjonen. Anonymous poster hash: 28b47...d9e
Edelweis Skrevet 19. juli 2014 #19 Skrevet 19. juli 2014 Jeg har hatt det. Hadde det ikke vært for at jeg hadde 2 uker til termin og måtte tømme blæra hans for hånd å ha han i bur i 6 uker hadde jeg prøvd. Men katte avføring og gravidmage er risiko. Så jeg måtte avlive han. Sørger enda over pusen. :-( det var veldig tungt. Wow... Egoismen lenge leve...! Ufattelig! Anonymous poster hash: e7efe...d77 Ja jeg ønsket ikke å risikere toxoplasmose. Å hva når jeg skulle føde å måtte på sykehuset? Skulle han ligget der i buret alene de dagene? Passe dust du også.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #20 Skrevet 19. juli 2014 Jeg har hatt det. Hadde det ikke vært for at jeg hadde 2 uker til termin og måtte tømme blæra hans for hånd å ha han i bur i 6 uker hadde jeg prøvd. Men katte avføring og gravidmage er risiko. Så jeg måtte avlive han. Sørger enda over pusen. :-( det var veldig tungt. Wow... Egoismen lenge leve...! Ufattelig! Anonymous poster hash: e7efe...d77 Ja jeg ønsket ikke å risikere toxoplasmose. Å hva når jeg skulle føde å måtte på sykehuset? Skulle han ligget der i buret alene de dagene? Passe dust du også. De færreste katter har det, med mindre du liker å spise kattedritt. Kalte deg forresten ikke dust, men egoist. Mennesker som avliver dyr på den måten skulle ikke hatt dyr til å begynne med. Anonymous poster hash: e7efe...d77
Edelweis Skrevet 19. juli 2014 #21 Skrevet 19. juli 2014 Det var såpass komplisert brudd at jeg hadde måttet katerisere katten selv. Risiko for toxoplasmose er ikke en risk jeg vil ta. Betyr ikke at heg ikke er glad i katten for det. Har hatt dyr hele livet og de har deg godt hos meg. Dette var riktig valg for oss da. Veterinæren var veldig enig.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #22 Skrevet 19. juli 2014 Jeg har hatt det. Hadde det ikke vært for at jeg hadde 2 uker til termin og måtte tømme blæra hans for hånd å ha han i bur i 6 uker hadde jeg prøvd. Men katte avføring og gravidmage er risiko. Så jeg måtte avlive han. Sørger enda over pusen. :-( det var veldig tungt.Wow... Egoismen lenge leve...! Ufattelig! Anonymous poster hash: e7efe...d77 Ja jeg ønsket ikke å risikere toxoplasmose. Å hva når jeg skulle føde å måtte på sykehuset? Skulle han ligget der i buret alene de dagene? Passe dust du også. De færreste katter har det, med mindre du liker å spise kattedritt. Kalte deg forresten ikke dust, men egoist. Mennesker som avliver dyr på den måten skulle ikke hatt dyr til å begynne med. Anonymous poster hash: e7efe...d77 Det er vel heller du som høres ut som en person som ikke burde hatt dyr. En forutsetning for å ha dyr er å noen ganger sette sin egen egoisme til side. Hun skriver jo faktisk i innlegget at ingen kunne ta seg a katten hvis hun måtte inn på føden. Jeg har også måtte avlive flere dyr på grunn av ting man ikke rår over. Som f.eks at behandlingen er dyr,15000-100000 kr uten garanti for at behandlingen er vellykket. Anonymous poster hash: 28b47...d9e
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #23 Skrevet 19. juli 2014 Det er vel heller du som høres ut som en person som ikke burde hatt dyr. En forutsetning for å ha dyr er å noen ganger sette sin egen egoisme til side. Hun skriver jo faktisk i innlegget at ingen kunne ta seg a katten hvis hun måtte inn på føden. Jeg har også måtte avlive flere dyr på grunn av ting man ikke rår over. Som f.eks at behandlingen er dyr,15000-100000 kr uten garanti for at behandlingen er vellykket. Anonymous poster hash: 28b47...d9e Selvfølgelig må man noen ganger ta vanskelige valg. Jeg følger alltid veterinærens råd. Du snakker om egoisme, for meg er det mer egoistisk å avlive fordi man ikke gidder å finne løsninger eller ikke gidder å skaffe forsikring til dyret (Som bør være en forutsetning for å ha dyr i det hele tatt) Anonymous poster hash: e7efe...d77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå