Gå til innhold

<3 Oktober 2014 <3


Caliope

Anbefalte innlegg

Tar sjansen på å opprette en tråd for oss her inne på 3 trimester:-) Sikkert mange som er på ferie om dagen, men da har vi i allefall muligheten til å vente utålmodig de neste månedene sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og er selv 28+1 i dag og hadde jeg kunnet skulle jeg slått hjul!! Deilig å vite at man er så godt som safe dersom noe skulle skje:-) Skal bare jobbe en og en halv uke til, så er det 3 uker ferie og det skal bli hel skjønt:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

Jeg er også 28 + 1 i dag :) Trodde egentlig at 3 trimester startet fra uke 29 jeg, men vel vel, jeg kan hoppe over hit uansett jeg ;)

 

Blir sikkert herlig med ferie da! Du får slappe av og nyte fritiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med selskap:-) Så vidt jeg har klart å lese meg frem til starter det når man går inn i uke 29, altså 28+1 men aldri om jeg klarer å bli klok på regnemåtene! Hehe men tenkte det var like greit å få fyrt han i gang!

Har du vært på 28 ukers kontrollen enda? Syns selv at jeg hadde fått så veldig lavt blodtrykk, 116/58 men vet ikke om det kanskje er normalt når man er kommet så langt? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

Så deilig med selskap:-) Så vidt jeg har klart å lese meg frem til starter det når man går inn i uke 29, altså 28+1 men aldri om jeg klarer å bli klok på regnemåtene! Hehe men tenkte det var like greit å få fyrt han i gang!

Har du vært på 28 ukers kontrollen enda? Syns selv at jeg hadde fått så veldig lavt blodtrykk, 116/58 men vet ikke om det kanskje er normalt når man er kommet så langt? :-)

Aha, sånn kan det nok være ja :) Da sier vi fornøyd at vi er i 3. Tri nå ;)

 

Kanskje du har litt lavt blodtrykk ja. Fikk du noe forklaring på det av jm/lege? Trodde det var mer vanlig å få høyere blodtrykk jo lenger man kom? Hva var utgangstrykket ditt da? (Det du hadde ved første kontroll)

 

Jeg går på kontroll 1 gang i uken på sykehuset her, også innimellom hos fastlegen. Men det er sykehuset som har hovedansvaret. :) Høyrisiko svangerskap, så blir godt passet på. Blodtrykket mitt lå forresten på 118/70, så ganske normalt i forhold til før i svangerskapet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen! Er 28+3 i dag... Blir mamma for 2. gang i okt.. Hadde en perfekt svangerskap med hun første og det har gått helt fint med denne fram til nå... Har fått noe som heter svangerskapskløe (visste ikke at det var noe som heter det før jeg fikk det selv)..

 

Er det noen som har noe kjennskap til det? Holder på å klø meg ihjel og hele kroppen ser ikke ut!!

 

Hvis det er noen som har kjennskap/råd, fyr løs! Tas imot med et smil her!!

 

Ellers ønsker jeg alle en fortsatt goooooood sommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Så deilig med selskap:-) Så vidt jeg har klart å lese meg frem til starter det når man går inn i uke 29, altså 28+1 men aldri om jeg klarer å bli klok på regnemåtene! Hehe men tenkte det var like greit å få fyrt han i gang!

Har du vært på 28 ukers kontrollen enda? Syns selv at jeg hadde fått så veldig lavt blodtrykk, 116/58 men vet ikke om det kanskje er normalt når man er kommet så langt? :-)

Aha, sånn kan det nok være ja :) Da sier vi fornøyd at vi er i 3. Tri nå ;)

 

Kanskje du har litt lavt blodtrykk ja. Fikk du noe forklaring på det av jm/lege? Trodde det var mer vanlig å få høyere blodtrykk jo lenger man kom? Hva var utgangstrykket ditt da? (Det du hadde ved første kontroll)

 

Jeg går på kontroll 1 gang i uken på sykehuset her, også innimellom hos fastlegen. Men det er sykehuset som har hovedansvaret. :) Høyrisiko svangerskap, så blir godt passet på. Blodtrykket mitt lå forresten på 118/70, så ganske normalt i forhold til før i svangerskapet. :)

Ham. Min var ganske lavt på første kontroll også, 100/65.. Så kanskje jeg bare har lavt trykk om dagen? :-)? Hadde liksom så "normalt" trykk sist gang.. Får heller høre med jordmor når jeg skal dit etter ferien:-)

Kan man være vennlig nysgjerrig å lure på hvorfor du har så ofte kontroll? Helt lov å ikke svare:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med selskap:-) Så vidt jeg har klart å lese meg frem til starter det når man går inn i uke 29, altså 28+1 men aldri om jeg klarer å bli klok på regnemåtene! Hehe men tenkte det var like greit å få fyrt han i gang!

Har du vært på 28 ukers kontrollen enda? Syns selv at jeg hadde fått så veldig lavt blodtrykk, 116/58 men vet ikke om det kanskje er normalt når man er kommet så langt? :-)

Vet ikke om det er normalt, men har også fått lavere blodtrykk. Er 28 uker i dag. Jeg har normalt sett vært på 100/60, men sist var det på 90/60 hos lege. Trodde blodtrykket skulle opp sent i svangerskapet. Føler meg i fin form :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen! Er 28+3 i dag... Blir mamma for 2. gang i okt.. Hadde en perfekt svangerskap med hun første og det har gått helt fint med denne fram til nå... Har fått noe som heter svangerskapskløe (visste ikke at det var noe som heter det før jeg fikk det selv)..

 

Er det noen som har noe kjennskap til det? Holder på å klø meg ihjel og hele kroppen ser ikke ut!!

 

Hvis det er noen som har kjennskap/råd, fyr løs! Tas imot med et smil her!!

 

Ellers ønsker jeg alle en fortsatt goooooood sommer!!

Huff føler med deg! Men har vært heldig å unngå kløen selv så ingen råd å gi! Om du derimot får bekkenløsning, halsbrann eller svangerskapsmigrene, kan jeg komme med mange råd!:-D!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så deilig med selskap:-) Så vidt jeg har klart å lese meg frem til starter det når man går inn i uke 29, altså 28+1 men aldri om jeg klarer å bli klok på regnemåtene! Hehe men tenkte det var like greit å få fyrt han i gang!

Har du vært på 28 ukers kontrollen enda? Syns selv at jeg hadde fått så veldig lavt blodtrykk, 116/58 men vet ikke om det kanskje er normalt når man er kommet så langt? :-)

Vet ikke om det er normalt, men har også fått lavere blodtrykk. Er 28 uker i dag. Jeg har normalt sett vært på 100/60, men sist var det på 90/60 hos lege. Trodde blodtrykket skulle opp sent i svangerskapet. Føler meg i fin form :-)
Godt å vite at jeg ikke er alene:-) Sa ikke legen din noe på det heller? Man hører jo så masse om farene ved høyt blodtrykk og at det er vanlig i svangerskapet men ikke motsatt..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

 

 

Så deilig med selskap:-) Så vidt jeg har klart å lese meg frem til starter det når man går inn i uke 29, altså 28+1 men aldri om jeg klarer å bli klok på regnemåtene! Hehe men tenkte det var like greit å få fyrt han i gang!

Har du vært på 28 ukers kontrollen enda? Syns selv at jeg hadde fått så veldig lavt blodtrykk, 116/58 men vet ikke om det kanskje er normalt når man er kommet så langt? :-)

Aha, sånn kan det nok være ja :) Da sier vi fornøyd at vi er i 3. Tri nå ;)

 

Kanskje du har litt lavt blodtrykk ja. Fikk du noe forklaring på det av jm/lege? Trodde det var mer vanlig å få høyere blodtrykk jo lenger man kom? Hva var utgangstrykket ditt da? (Det du hadde ved første kontroll)

 

Jeg går på kontroll 1 gang i uken på sykehuset her, også innimellom hos fastlegen. Men det er sykehuset som har hovedansvaret. :) Høyrisiko svangerskap, så blir godt passet på. Blodtrykket mitt lå forresten på 118/70, så ganske normalt i forhold til før i svangerskapet. :)

Ham. Min var ganske lavt på første kontroll også, 100/65.. Så kanskje jeg bare har lavt trykk om dagen? :-)? Hadde liksom så "normalt" trykk sist gang.. Får heller høre med jordmor når jeg skal dit etter ferien:-)

Kan man være vennlig nysgjerrig å lure på hvorfor du har så ofte kontroll? Helt lov å ikke svare:-)

Helt i orden å spørre, er åpen om det.

 

Jeg fikk et barn i fjor som døde like etter fødselen i uke 37. Årsaken var svangerskapsforgiftning som førte til akutt morkakesvikt. Han ble tatt ut med akutt ks og ble gjenopplivet. På nyfødtintensiven var det ingenting de kunne gjøre for han, hadde vært for lenge uten oksygen. Så han døde en liten stund etter fødselen :( :(

 

Sorgen er innmari tung å leve med, men vårt største ønske var å få et til barn så snart som mulig. Dette blir nr. 2 på 1 år. Det kjennes på kroppen, har ikke lette svangerskap heller :(

 

Men det er altså derfor jeg får så tett oppfølging nå. De følger nøye med på morkaken og babyens vekst samt blodtrykk, urin og alle andre tegn på svangerskapsforgiftning. Kan ikke gjøre annet enn å krysse fingrene for at det går bra denne gangen, selv om jeg fortsatt ofte tenker at denne babyen får vi heller ikke med oss hjem fra sykehuset. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Så deilig med selskap:-) Så vidt jeg har klart å lese meg frem til starter det når man går inn i uke 29, altså 28+1 men aldri om jeg klarer å bli klok på regnemåtene! Hehe men tenkte det var like greit å få fyrt han i gang!

Har du vært på 28 ukers kontrollen enda? Syns selv at jeg hadde fått så veldig lavt blodtrykk, 116/58 men vet ikke om det kanskje er normalt når man er kommet så langt? :-)

Aha, sånn kan det nok være ja :) Da sier vi fornøyd at vi er i 3. Tri nå ;)

 

Kanskje du har litt lavt blodtrykk ja. Fikk du noe forklaring på det av jm/lege? Trodde det var mer vanlig å få høyere blodtrykk jo lenger man kom? Hva var utgangstrykket ditt da? (Det du hadde ved første kontroll)

 

Jeg går på kontroll 1 gang i uken på sykehuset her, også innimellom hos fastlegen. Men det er sykehuset som har hovedansvaret. :) Høyrisiko svangerskap, så blir godt passet på. Blodtrykket mitt lå forresten på 118/70, så ganske normalt i forhold til før i svangerskapet. :)

Ham. Min var ganske lavt på første kontroll også, 100/65.. Så kanskje jeg bare har lavt trykk om dagen? :-)? Hadde liksom så "normalt" trykk sist gang.. Får heller høre med jordmor når jeg skal dit etter ferien:-)

Kan man være vennlig nysgjerrig å lure på hvorfor du har så ofte kontroll? Helt lov å ikke svare:-)

Helt i orden å spørre, er åpen om det.

 

Jeg fikk et barn i fjor som døde like etter fødselen i uke 37. Årsaken var svangerskapsforgiftning som førte til akutt morkakesvikt. Han ble tatt ut med akutt ks og ble gjenopplivet. På nyfødtintensiven var det ingenting de kunne gjøre for han, hadde vært for lenge uten oksygen. Så han døde en liten stund etter fødselen :( :(

 

Sorgen er innmari tung å leve med, men vårt største ønske var å få et til barn så snart som mulig. Dette blir nr. 2 på 1 år. Det kjennes på kroppen, har ikke lette svangerskap heller :(

 

Men det er altså derfor jeg får så tett oppfølging nå. De følger nøye med på morkaken og babyens vekst samt blodtrykk, urin og alle andre tegn på svangerskapsforgiftning. Kan ikke gjøre annet enn å krysse fingrene for at det går bra denne gangen, selv om jeg fortsatt ofte tenker at denne babyen får vi heller ikke med oss hjem fra sykehuset. :(

Utrolig leit å høre:-( Men veldig bra at du får så tett oppfølging nå, håper det gjør at du stortsett klarer å skyve vekk de triste tankene. Sender gode tanker om enklere svangerskap fremover også:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Så deilig med selskap:-) Så vidt jeg har klart å lese meg frem til starter det når man går inn i uke 29, altså 28+1 men aldri om jeg klarer å bli klok på regnemåtene! Hehe men tenkte det var like greit å få fyrt han i gang!

Har du vært på 28 ukers kontrollen enda? Syns selv at jeg hadde fått så veldig lavt blodtrykk, 116/58 men vet ikke om det kanskje er normalt når man er kommet så langt? :-)

Vet ikke om det er normalt, men har også fått lavere blodtrykk. Er 28 uker i dag. Jeg har normalt sett vært på 100/60, men sist var det på 90/60 hos lege. Trodde blodtrykket skulle opp sent i svangerskapet. Føler meg i fin form :-)
Godt å vite at jeg ikke er alene:-) Sa ikke legen din noe på det heller? Man hører jo så masse om farene ved høyt blodtrykk og at det er vanlig i svangerskapet men ikke motsatt..

Han (legen) lurte på om jeg var ofte svimmel og kan jeg kansje ikke burde reise meg opp (fra seng,sofa osv) for fort, men jeg er ikke svimmel :-)

Fin form

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har lillesønn blitt sendt avgårde med bestemor! Starter ferien en uke før oss for å få litt kvalitetstid, og mitt hormonelle mammahjerte blør! Vet at han kommer til å ha det å så mye kulere en på en nesten avfolket barnehage, men han kunne jo sett litt trist ut når han dro!;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer jeg også inn her :) er 28+2 i dag :) befinner meg for tiden i Kroatia på ferie, har vært litt bekymret for prinsen inni mellom, da jeg ikke har kjent så mye spark som vanlig, men han har sparket mye i dag :) Nå blir det hjem i morgen og 3D ultralyd på torsdag! Gleder meg veldig ! :)

 

Ellers merker jeg at jeg er litt sliten for tiden og har en del sure oppstøt / halsbrann :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så gøy med 3D! Har veldig lyst til å ta selv men vi skal avgårde på ferie til helga og blir vekke i 3 uker. Og 3D bør vel ikke taes for sent, pga resultatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

3d ultralyd bør vel tas rundt uke 28/29 for beste resultat? Jeg tror jeg leste det en plass, men mulig jeg husker feil.

 

Jeg var på 3D ultralyd i uke 27 og 28, og det var ikke så bra resultat. Men tror det var fordi lillegutt lå ugunstig i magen til å få bra bilder.

 

God ferie fortsatt til dere som har det :) Ta det med ro og kos dere! :)

Endret av StineTh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Jeg er jo ikke her enda, men må bare kommentere dette med blodtrykk. Jeg har alltid lavt. Var nede i 50/90 i forrige svangerskap. På den siste kontrollen nå var det 104/60. Men legen kan ikke gjøre så mye med det, sier hun. Man bør drikke godt og gjerne farris el. lignende. Før anbefalte de salt mat, men det var man visst gått bort fra. Trening skal være bra, men ikke så lett å få til når man svimler som verst ;)

 

Da lister jeg meg tilbake til 2. trimester igjen...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg også her :-) uke 29 <3 en glede å endelig være i tredje og siste etappe :-) lille jenta spreller mye i magen og jeg er i fin form foruten trøtt,tung og bekkenløsning :-P hvordan er formen deres jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Jeg er jo ikke her enda, men må bare kommentere dette med blodtrykk. Jeg har alltid lavt. Var nede i 50/90 i forrige svangerskap. På den siste kontrollen nå var det 104/60. Men legen kan ikke gjøre så mye med det, sier hun. Man bør drikke godt og gjerne farris el. lignende. Før anbefalte de salt mat, men det var man visst gått bort fra. Trening skal være bra, men ikke så lett å få til når man svimler som verst ;)

 

Da lister jeg meg tilbake til 2. trimester igjen...;)

Bare koselig med besøk;-) Er jo ikke mange ukene til du flytter over:-) Trene gjør jeg alt så da er det vel bare å øke farrisdosen:-D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg også her :-) uke 29 <3 en glede å endelig være i tredje og siste etappe :-) lille jenta spreller mye i magen og jeg er i fin form foruten trøtt,tung og bekkenløsning :-P hvordan er formen deres jenter?

Velkommen over til siste langspurt! Her er formen blitt betraktelig bedre etter at jeg ble 50% sykemeldt, bortsett fra et bekken som låser seg fra tid til annen, har jeg endelig overskudd til å gi litt i heimen også! :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3d ultralyd bør vel tas rundt uke 28/29 for beste resultat? Jeg tror jeg leste det en plass, men mulig jeg husker feil.

 

Jeg var på 3D ultralyd i uke 27 og 28, og det var ikke så bra resultat. Men tror det var fordi lillegutt lå ugunstig i magen til å få bra bilder.

 

God ferie fortsatt til dere som har det :) Ta det med ro og kos dere! :)

Det var det jeg trodde.. Jaja da blir det en overraskelse på fjeset denne gangen og:-D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaaaaah får dere til noe særlig i denne varmen eller? Jeg får ikke lenger sove engang, hvordan løser dere de problemene? = o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

aaaaaah får dere til noe særlig i denne varmen eller? Jeg får ikke lenger sove engang, hvordan løser dere de problemene? = o

Jeg har "flyttet" ned i 1. etg hos oss, litt kjøligere hvertfall. Får sove rimelig greit enda heldigvis. Har du vifte?

 

Ellers gjør jeg ytterst lite om dagen, blir helt sløv og sliten av denne varmen altså! Hadde ikke gjort meg noen ting om det var 5-10 grader mindre ;)

 

I går var jeg på butikken og fikk tilbud fra butikksjefen om å stille meg inne på kjølelageret i 10 min for å avkjøle meg ;) hehe.. tydeligvis lett å se at jeg synes det er varmt ;)

Endret av StineTh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

 

3d ultralyd bør vel tas rundt uke 28/29 for beste resultat? Jeg tror jeg leste det en plass, men mulig jeg husker feil.

 

Jeg var på 3D ultralyd i uke 27 og 28, og det var ikke så bra resultat. Men tror det var fordi lillegutt lå ugunstig i magen til å få bra bilder.

 

God ferie fortsatt til dere som har det :) Ta det med ro og kos dere! :)

Det var det jeg trodde.. Jaja da blir det en overraskelse på fjeset denne gangen og:-D

Jeg fikk bare se en svær nese, hehe... så nesten litt rart ut. Så kanskje like greit å droppe det ;) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...