Gå til innhold

progestron prøve tatt på syklusdag 22,

Anbefalte innlegg

Hvor høy skal den være for å fastslå at man har hatt el? 

Jeg tror selv at min eggløsning er forsinket denne måneden fordi jeg har ikke fått positiv el test enda, noe jeg ALLTID får. Den er ca 1 uke forsinket foreløpig. Bør jeg da ta en ny progesteron prøve en uke etter at jeg får positiv el test? selv om det da blir mye lengre uti syklusen enn dag 22 ? 

Noen som har peiling? 

Anonymous poster hash: 1c6a1...222

Fortsetter under...

I informasjonen fra klinikken jeg går på, så står det at progesteron skal tas 1 uke etter eggløsning, altså IKKE spesifisert på dag 22 i syklusen!

Jo, men da er man jo avhengig av å vite når man har eggløsning. For de som IKKE vet det, skal man ta det på dag 22. Og en uke igjen etterpå.  Jeg skal hvertfall ta en nå på dag 22, også skal jeg ta en igjen en uke etter positiv el test

Anonymous poster hash: 1c6a1...222

Jeg bruker også cl fertilitetsmonitor, og digitale tester i tillegg etter at stigningen begynner på monitoren. Jeg tok prøva 1 uke etter at begge testene slo ut, det var tilfeldigvis dag 22! Forrige gang jeg tok progesteron målte jeg ikke, og tok den heller ikke på dag 22 for det hadde jeg ingen info om at jeg skulle! Men fikk aldri noe spørsmål fra legen eller klinikken om hvilken dag den prøva egentlig ble tatt, så da regner jeg med det var greit.

Annonse

Jeg har hatt verdier på på 40, 82 og 98 med pergo. Ikke gravid noen av gangene. Tok en blodprøve i naturlig syklus, da var den 30. Fått beskjed om at det har vært en god eggløsning alle gangene, men høye verdier er ikke entydig med graviditet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...