Gå til innhold

September 2014 rugeres skravletråd


Lykkebaby♡

Anbefalte innlegg

Samme her, Girasol, jeg klarer å tenke fram til fødsel, men har liksom ikke tenkt på at vi skal ha med oss denne ungen hjem etterpå! :ler: Mannen har vært den yngste i sin familie fram til vi fikk en nevø for snart fem år siden, så han hadde seriøst aldri holdt en baby før. Tror han gruer seg litt, han er redd for å være klønete foran andre. :P Jeg prøver å si at han kommer ikke til å kløne med sin egen unge, broren hans var jo ikke noe mer erfaren da han fikk barn, men håndterte jo babyen som om han aldri hadde gjort annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøttmeis: 7 kg i vektoppgang er ikke mye, så du har all grunn til å være fornøyd :)

Jeg var også ekstremt sulten i første trimester. Da jeg var mest sulten, men det er ikke rart, ettersom det er da den største utviklinga skjer. Jeg var i en måneds tid så sulten at jeg var oppe mellom 01.00 og 05.00 og spiste :P

 

Til nå har jeg ikke hatt noe væskeansamling og jeg krysser fingrene for at det uteblir resten av den korte tiden som er igjen av svangerskapet :) Vi reiser til Praha den 22.juli, noe som nærmer seg med stormskritt, så jeg fyller meg opp med positive tanker om at alt vil gå strålende :) Jeg er en optimist og like ikke tankegang som at "forvent det verste".

 

Hvordan fosteret ligger? "Lille My" ligger enda med hodet opp, går ut fra jeg hadde merket det hvis hun lå med hodet ned, at hun hadde sparket mot ribbeina. De siste dagene har hun vært utrolig aktiv og sparkene blir bare sterkere og sterkere. Jeg kjenner/ser bevegelser i mange retninger, over navel, både ved høye side og venstre side av navel. Det er underholdende å se :)

 

Jeg blir også litt overveldet over alt som skal fikses, særlig med tanke på at vi er bortreist 19 dager i sommer, men jeg tenker bare at det vil ordne seg :) Tanken på å skvise ut en baby høres ikke fristende ut, men det er jo en grunn til at alle klarer det. Gleder meg bare vanvittig til å se den lille skapningen, er så nysgjerrig på hvordan hun ser ut.

 

Prøvde de stramme overdelene mine i går for artighet, de jeg brukte da jeg hadde flat/sånn høvelig veltrent mage. Nå så jeg ut som en stappet pølse i de og det var uvant å se.

 

Hvem skal dere ha med dere på fødselen?

 

vaskedama: Jeg har ikke fått beskjed om at jobben sender inn inntektsbekreftelsen. Kanskje det er ulike rutiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja legen hadde nok tatt helg. Hehe.

 

Jeg irriterer meg grønn over at det er så lite å gjøre. Ikke noe rede som må bygges.. Ikke er det mulighet for særlig redebygging og for det andre har vi jo alt.

Skal bare finne frem den gamle vogna til sambo som skal brukes til dagseng og re opp den, finne frem dypbagen til vogna vi skal bruke og gjøre den klar, vaske vippestolen, finne frem vuggen og fikse den og kjøpe ny madrass (vil ikke ta fra eldste sprinkelsengen enda) og så er det å gå gjennom klærne etter det som går til gutt og vaske det...

Grinda tar vi ikke opp før litt senere.

 

Søskenvogn er holdt av og skal betales og hentes neste uke.

 

 

Så for å ha litt rede å bygge sitter jeg å planlegger dåpen litt smått :)

Hehe, sambo mener jeg har gått av skaftet da det er ca. 6 måneder til dåpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder også på med NAV-søknad, og synes det er litt av et skjemavelde. Jeg er både selvstendig næringsdrivende og har en bijobb som jeg har inntekt på (ansatt) så det er litt forvirrende. Må ha bekreftelse fra ansettelsesforholdet, og sjefen der er på ferie :-/ Merker jeg er keen på å få søknaden overstått, alle sier at det er så vanskelig med NAV! Men satser på at det går bra ;-)

 

A_87: Jeg prøver også å spise sunt og holde meg i form, holder meg mesteparten av tiden unna sukker, men det hender jo at det blir bittelitt smågodt eller noe annet søtt - men jeg er også redd for å få en sukkerbaby! Kjenner at magen begynner å bli stor og navlen begynner allerede å stå bittelitt ut - noen ganger føler jeg meg helt sprengt og magen blir så stram at jeg tror huden skal sprekke, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma hadde noe som heter "hotellpute" som jeg fikk låne i går. En gigapute. La meg på den i går (eller satt meg inntil den), og hadde en vanlig pute oppå til hodet. Det var veldig behagelig og mye mer stabilt enn alle de vanlige putene jeg har bygget opp med til nå pga halsbrann, så det kan anbefales :)

 

Føler også at magen holder på å sprekke av og til, og det er kanskje voksing den driver med da, og huden strekkes jo lenger enn den får tid til å tilpasse seg. Ikke særlig godt, men heldigvis ikke hele tida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, legen hadde ikke bare tatt helg når jeg var der.. Han hadde tatt ferie! Hehe.

Men målet stemte, men på feil uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27+1 her og gått opp 15kg!

 

I går og i dag har jeg merka 'stikkende' smerte nedentil, føles som det er livmorhalsen/mormunnen. Varer i ca. 1-2 sekund. Leser at det kan være veldig mye forskjellig. Noen andre som har hatt dette?

 

Mitt symfyse mål hoppet også 2.5cm fra der hvor jeg egentlig skal være dersom jeg følger 'kurven' min. Legen nevnte bare at det var en forandring ja..og at jordmor burde se på deg neste timen jeg har hos henne. Dette var også siste timen for legen før ferie, var å skynda på meg fordi pcne skulle bli slått av! Så fikk ikke noe mer info enn det.. Men leser at det kan være feilmåling, helt normalt uten noe betydning, for mye fostervann, stort foster osv.. Det er jo for mye fostervann som virker til å være den største grunnen til bekymring for det kan bety alvorligere ting. Så jeg syns det er dumt at jeg må vente over 2 uker med bekymring for hva det kan være.  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å ringe jordmor og spørre :) 2 uker er lenge å gå og lure

 

Hadde i går en del stikkende smerter i nederste del av magen, sånn at det var vondt å rette seg opp og gå. Men det ga seg ganske raskt igjen. Har også kjent en del stikkende smerter midt på symfysen når jeg går. Nedentil bortsett fra det har jeg ikke kjent noe. Men det meste skal jo strekke på seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man oftere senestrekk i leggene når man er gravid? Mener jeg leste det en plass. Jeg våkner opp noen ganger i uka med senestrekk i den ene leggen.

 

Pernille_: Godt jobbet at du trener og spiser sunt :) Man kan jo fint unne seg godteri i blant! Jeg kommer i alle fall ikke til å slutte å nyte godteri, er bare opptatt av at jeg holder det til 1 gang i uka og ikke tar helt av, noen ganger blir det mer.

Hvordan trener du? Jeg trener i hovedsak styrke og spinning. Spinning er perfekt nå som jeg er gravid! Tabata tør jeg ikke lengre dra på, for det blir så flaut hvis jeg ikke klarer alle øvelsene. :P Da synes jeg det er bedre å trene på egenhånd i studio :)

 

TippTopp: Du er skikkelig heldig som er så godt i rute med babysakene! :) Skulle ønske vi også var det :P  Ikke noe i veien for å planlegge dåpen, alltid deilig å hvile på gjort arbeid.

 

Vi skal ikke døpe "Lille My", men det er mulig vi blir å invitere til en liten "navnemarkering" med nærmeste familie. Da mamma sa til bestemoren min at vi ikke blir å døpe "Lille My", syntes hun det var dumt, det samme synes svigermor, men det bryr jeg meg ikke om. Det er vår unge og våre valg :)

 

I dag har "Lille My" vært meget aktiv, har ikke gått uten time uten sparking, hun sparket til og med mens jeg stod på butikken, stod i dusjen osv. Uvant. Det er deilig å kjenne liv og røre i "hula" :)

 

I går på jobb var det en beboer som ikke ville reise seg opp. Jeg og en kollega måtte hjelpe henne ved å ta henne i armen på hver vår side så det ble litt "løfting". Damen er lett og liten, men jeg merket ubehag i magen, vanskelig å forklare, så dette er tydeligvis belastning som jeg ikke burde gjøre. Vi er bare 2 ansatte på kveldsvakt så det var ingen andre som kunne gjøre det. Kanskje jeg burde si fra neste gang at slike "løft" kan ikke jeg foreta meg. I går måtte jeg jobbe 1 time ekstra pga en ansatt kom aldri på jobb, vi ringte han to ganger, men han tok ikke telefon og ringte heller aldri tilbake, så det ble 8 timer på jobb i stedet for 7 timer og det var mye "uro" på jobb, så da jeg gikk hjem var jeg ganske sliten. Godt å ha fri i dag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner veldig fort i magen at løfting ikke er noe særlig nå, selv om det ikke egentlig er tungt. Det har det ikke vært på en stund, og jeg har sagt fra og møter forståelse heldigvis. Men nå er det alltid flere på jobb der jeg er. Syns du skal si fra, for det er veldig dumt å løfte på seg en skade eller vondt som ikke går over! Man bruker jo magemusklene i alle løft og nå som de blir dratt fra hverandre er det mindre stabilitet å løfte med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe A_87, jeg skulle virkelig ønske jeg kunne fått gjort mer. Drømmen og et stort håp er å få kjøpt hus i år og flyttet fra leiligheten her. Er ikke ideelt å bo her med små barn og vogn og heller ikke med barn i flertall. Så er helsa mi litt i veien og for det er trapper opp til leiligheten som ligger i 2 etasje og det er ikke alltid kroppen vil samarbeide på vei opp.

 

Når/om vi flytter skal jeg lage til to flotte barnerom og lage til skikkelig. Å som jeg gleder meg!

 

Dåp er ett valg man som foreldre tar for sine egne barn og jeg har full forståelse for de som velger å ha eller ikke ha det. De "eldre" har vokst opp med at dette er ett must og "aksepterer" ikke at folk viker fra tradisjonen.

Så det er deres valg :)

 

I dag har vi vært på storhandel på både senter og matbutikk og da vi var på vei til kom vi på at stolen min ikke lå i bilen, men i boden. Woops!

Så da har a mor gått hele shoppingen i sneglefart (max tempoet mitt er helt utrolig haha!) med flere pauser underveis.

Var i grunn deilig å få beveget seg, men det var ikke så behagelig etterhvert som bekkenet fikk nok og startet kynnere fra helvete. Fyttigrisen så harde de kynnerne var!

Ligger nå lang som jeg er på sofaen og slapper av mens de siste små kynnerne slipper taket. Mini har hikke og hele magen rister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girasol: sånn hotellpute høres herlig ut! Jeg sov veldig dårlig i natt -fant liksom ingen stilling med magen, og jeg følte den presset på uansett hvordan jeg lå, gjorde at jeg ble kvalm :-/ Har tittet litt på sånne gravid-puter, men tenker å prøve med vanlig pute først.

 

A_87: gøy å høre hva du trener! Jeg har også kuttet ut gruppetimer, mest av alt fordi jeg da føler at jeg ikke har kontroll samt at jeg kan bli så varm at jeg nesten blir kvalm hvis det blir for varmt... ;-) Jeg løper litt og trener styrke, samt yoga. Sykler til og fra jobb hver dag. Spinning er ideelt, enig!! :)

 

Vær forsiktig med løft! Det er ikke verdt det å utsette seg selv for evt skader - det er så kort tid igjen, så ta hensyn til deg selv! Jeg er veldig nøye med dette selv om jeg føler meg til bry av og til :-/ ikke så gøy, men de aller fleste forstår jo det.

 

Og dere: i dag merket jeg at det kom en skikkelig slimete, seig sak i utfloden. Har jo merket økt utfloden nå i graviditeten, men den har hele tiden vært mer 'vandig', men som sagt i dag kom det ut en skikkelig slimete, gjennomsiktig sak. Er jo redd det er slimproppen, selv om jeg egentlig ikke tror det.. Er jo bare i uke 30. Og den var ikke spesielt stor, jeg bare reagerte på fargen og konsistensen som var annerledes enn utfloden. Noen erfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotellpute er genialt! Funnet en jeg også og den er gull verdt.

 

Det høres skikkelig pyton ut tipptopp, med kynnere i tillegg til bekkenet! Kjenner bare ut i fra eget bekken at om det er en kynner på vei, må jeg stoppe opp! Og jeg har ikke spesiellt vondt! Så medfølelse fra meg.

 

Har blank seig utflod jeg også, hatt det i ca tre dager. Ligner eggløsnings slim egentlig, om det er noe slimpropp som "går" vil det nok bare produseres ny beskyttelse. Men kanskje lurt å nevne det for JM Pernille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A_87: Jeg har også fått skikkelig strekk i leggene er par ganger nå, regner med det er ganske vanlig. Er også enig med de over her o.l. at du må være forsiktig med løft, og ikke gjør noe som kjennes ubehagelig! Jeg har heldigvis ikke en fysisk krevende jobb på den måten, men det er andre typer belastning som jeg begynner å merke ... Gleder meg til permisjon, har hele jobben litt oppi halsen nå. (Det har for så vidt ingen ting med meg og graviditeten å gjøre, det er andre ting som har pågått lenge.)

 

Girasol: Jeg har faktisk ønsket meg sånne hotellputer lenge, og tenker at nå vil det sikkert være ekstra praktisk ved nattamming osv. Kanskje like greit å bruke en sånn som en egen ammepute ellers og? Kjenner en som akkurat fikk baby, og hun bruker alle mulige andre puter enn ammeputen, for hun får ikke babyen høyt nok opp med den.

 

Kjenner igjen «dåpsproblematikken» også. Jeg er ikke døpt selv, og det var nok litt rart for mine besteforeldre, men mine foreldre vil jo da naturlig nok ikke reagere på at vi velger å la det være. Svigermor, derimot ... Da nevøen vår ble døpt ble det kjøpt ny (og dyr!) dåpskjole som hun nok har sett for seg skulle bli et arvestykke i familien, enda både mannen og jeg gjentatte ganger har sagt at våre barn ikke vil bli døpt før de eventuelt velger det selv. Jeg har jo aldri vært medlem av statskirken, og mannen meldte seg ut for flere år siden. Men dette glemmer hun visst stadig vekk ... Det har ikke vært noe dåpssnakk fra den kanten ennå, men jeg regner med at det kommer når jenta er født!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får si fra på jobb neste gang hvis vi må "løfte" beboer at det er noe jeg må unngå, for nå vet jeg at kroppen reagerer negativt på det. Alle beboere går for egen maskin og det er heldigvis lite løfting i jobben.

 

Tipptopp: Krysser fingrene for at husdrømmen din går i oppfyllelse :) Høres ubehagelig ut med kynnere. Vet ikke hvordan det kjennes ut for jeg har ikke hatt det enda.

 

Pernille_: Ja, elsker jo å trene og jeg synes det er viktig å holde kroppen vedlike selv om jeg er gravid, da blir både svangerskapet og fødselen lettere. Gleder meg til jeg kan ta meg helt ut på trening når jeg er "normal" igjen. Hva slags styrkeøvelser tar du? Tar du mageøvelser? I dag måtte jeg dessverre droppe trening pga tida strakk ikke til. Kjæresten min har bursdag i dag så vi har ordnet bursdagsmiddag og hatt familien på besøk. Ordnet sjokolademousse til han som han ønsket seg :) Vi har en "ryggkjevle" som jeg bruker nesten hver dag og det er herlig, tok den i bruk i dag. I tillegg trenet jeg håndleddene med "håndleddstrenere". Vi fikk gått en liten tur i dag, så jeg har i alle fall fått bevegelse.

Ang. om det er slimpropp eller ikke, kan du spørre jordmor om, er ikke noe særlig å gå rundt å lure. Leste i svangerskapsboka at en slimpropp slett ikke trenger å ligne en slimpropp.

 

Kjøttmeis: Hva jobber du med? Jeg gleder meg også til permisjon, vet ikke når siste arbeidsdagen min er enda. Har i alle fall bestemt meg for å ikke begynne på universitetet på 2.året den 13.august, pga jeg føler det blir bare stress og jeg har tankene helt andre plasser.

 

I dag fikk kjæresten min i bursdagsgave et teppe som hans avdøde bestemor har heklet. Det kan vi bruke til "Lille My", så det blir stas :) Fikk ekstra lyst å få unnagjort vuggekjøp da vi fikk teppet! Hos lillesøsteren fikk han/vi en bamse til "Lille My" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pernille, sniker fra augustgruppen. Men jeg opplevde det samme da jeg var i uke 28. En grå gjennomsiktig slimaktig klump. Var mest sannsynlig slimproppen, men ikke noe farlig! Kroppen lager bare en ny, vi er fine der:) Fikk også høre at dersom man har hatt samleie siste 2 dagene kan det også være rester fra mannen som samler seg opp på en annen måte nå som vi er gravide. Men er du bekymret hadde jeg bare tatt en telefon til føden, er jo kjedelig å være redd:-)

 

Anonymous poster hash: 199b6...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med kynnere ja. Ble værre ut over kvelden før det plutselig ga seg. Fikk pustet godt i hvertfall :)

 

Men gåturen i går gjorde godt for sinn og kropp (Om man ser vekk fra smertene i går) Føler meg lettere merklig nok.

 

Slimproppen så jeg ikke noe til med første, men for 4-5 uker siden fikk jeg hva jeg vil tro var hele eller en stor del av proppen i trusa.

Husker ikke helt hvor jeg leste det, men mener på at det å miste proppen har lite å si for kroppen lager ny. Eneste er at du skal være forsiktig med å bade på noen dager/en uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det med slimproppen ikke er så farlig, siden kroppen lager ny, men har ikke opplevd det selv.

 

Her sliter jeg med søvnen, er i båten på sommerferie, og finner liksom ikke stillingen. Sover helst på magen, men blir full protest inni magen hvis jeg prøver på det. Har vondt i ryggen store deler av dagen, litt hardere madrass her enn hjemme, så det merkes.

 

Men ellers er formen tipp topp! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A_87: Jeg jobber på et sykehuslaboratorium :)

 

Tipptopp: Skjønner godt ønsket om eget hus! Vi flyttet fra leilighet til enebolig for snart to år siden, og selv om vi fremdeles bare er to, så er det utrolig hvor fort man blir vant til all den plassen ... Jeg er også glad for at vi har fått ha huset for oss selv såpass lenge, bare være voksne og alene, liksom. Det var det som var mye av grunnen til at vi flyttet før vi egentlig "måtte" også. Jeg var absolutt ikke klar for barn for to år siden, og kunne fint blitt boende i Oslo sentrum en god stund til, men mannen ville veldig gjerne ha mer plass og hage, og jeg tenkte jo som så at det sikkert ville bli snakk om barn om ikke så altfor lenge, så da var det like greit å ha alt klart, liksom. :P Håper dere også finner drømmehuset deres snart! Jeg får fortsatt litt klump i halsen når jeg går rundt og tenker på at her skal vi faktisk bo resten av livet, hehe, det er en merkelig men fantastisk følelse!

Og aktivitet innenfor smertegrensen er vel det beste som er, så jeg håper du klarer å fortsette å gå litt!

 

Vaskedama: Jeg klarer å ligge på magen hvis jeg bygger opp med puter eller noe under puppene - har du noe du kan legge under deg så du ikke får noe press på magen? Kan ikke ligge sånn så lenge, da, for ryggen blir jo litt svai, men det er godt å få strukket litt den andre veien i blant, om du skjønner. :)

Endret av Kjøttmeis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er helt fantastisk med stor plass og hus.

Hadde ett stort fantastisk hus med stor hage som vi akkurat var ferdig med å totalrenovere da sambo fikk ett jobbtilbud på andre siden av landet han ikke kunne takke nei til. Så da solgte vi og flyttet hit :( savner huset ekstra mye nå som barn en har kommet og barn to er på vei.

Flytte fra stort hus til liten leilighet er ikke gøy :(

Men markedet her nede er tøft. Dyrt og mange som vil kjøpe.

Meglere kjenner oss på fornavn nå for vi har vært på så mange visninger og vi kjenner igjen mange av de andre som også er på visning :)

Nå i ferien er markedet dødt, så håper på litt mer fres fra august :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, når dere allerede var vant til hus skjønner jeg at dét må ha vært litt av en overgang! Og etter å ha lagt så mye arbeid i huset og! :(

Det tar seg nok opp så fort fellesferien er over, ja. Da vi kjøpte var vi først med på en budrunde rundt sankthans (hvor vi ga oss), deretter var det HELT stille fram til litt ut i august, og jeg var kjempedeppa og trodde vi aaaldri skulle finne huset vårt - men så fikk vi napp på det første vi så på etter sommeren! Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja vi merker stooor forskjell.

Håper vi får noe større og eget snart.

Små barn tar plass :) leker, vogn, vugge, grind, stellebord og diverse.

 

Skal bli deilig å få egen hage også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttmeis: Så herlig at dere har funnet drømmehuset :) Kjekt med god plass!

 

Vi bor i en treroms leilighet, men vi har heldigvis både garasje og kjeller, så vi har god lagringsplass.:) Jeg kjøpte leiligheta i lamme søsteren min i 2009, men jeg har skikkelig lyst til å kjøpe leilighet i lamme min samboer, må nok da selge leiligheten og det er en stor prosess. Jeg digger leiligheta, men har så vanvittig lyst til og heller eie i lamme samboeren min, for jeg vet at han er den rette for meg og alt hadde vært så mye mer praktisk da! Det hadde f.eks. vært utrolig "luksus" og fått glassvinduer på verandaen slik at det ble en "vinterhage" på vinteren, men det er ikke søsteren min med å spleise på (har ikke spurt, men jeg vet svaret) og jeg tar meg ikke råd til det alene.

 

I dag er jeg i uke 30+0 :) 6 kg i vektøkning skal man ikke kimse av, merker tyngdekraften litt. Ble "invitert" med på fjelltur i lamme en venninne + søsteren min, men jeg står over pga jeg får lett sting for tiden og er ikke like spenstig som før og jeg liker ikke å sinke andre sitt tempo. Skal heller gå på fjellturer i lamme samboeren min for han er innstilt på et litt lavere tempo :)

 

I går hadde jeg senvakt, så fikk ikke lagt meg før kl 00:30 og opp igjen kl 06:15 for å dra på tidligvakt, glad det er sjelden det skjer! Har kun 11 vakter igjen på jobb før vi drar til Praha :) Full nedtelling! Har kun to kveldsvakter igjen og er det noe jeg er lei av, så er det kveldsvakter :P

 

I dag ble jeg ferdig med "klesskapsprosjektet", har nå ryddet vekk alt unødvendig og båret ned i kjeller det som ikke hører hjemme i klesskap, noe har jeg kastet, noe gitt bort til Fretex, så nå har også "Lille My" plass til klærne sine i klesskapet vårt :) Deilig å ha det unnagjort!

 

I morgen skal jeg og samboer på en babyhandlerunde :) Det har jeg lenge gledet meg til! Endelig klaffer det :) Vi har nemlig jobbet til så ulike tider i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen for råd og tips ang. slimproppen ;-) Så fint at det dannes en ny en! Da får jeg bare være forsiktig med bading noen dager til. Har jo SÅ lyst til å bade nå som det er så deilig og varmt!

 

A_87: Når det gjelder styrkeøvelser gjør jeg mest basisøvelser, men unngår for tunge vekter eller øvelser som gjør at jeg må bukpresse - der har jeg fått streng beskjed om å unngå. Jeg tar knebøy med brede ben, nedtrekk og sittende roing, benkeforslag, biceps og triceps øvelser og glute machine (utoverrotator)---denne er spesielt god for gravide så jeg prøver å huske på å ta den selv om den er lett å glemme! Jeg ELSKER magetrening, men har de siste månedene unngått spesifikk trening av rette magemuskler. Jeg tar en del planke, diagonalløft, samt sideplanke og øvelser i slynger. Men puh, ja, jeg merker også de 5-6 kiloene ekstra på magen! Selv om det er kjempestas å være gravid så må jeg si at jeg gleder meg til å kunne trene magen igjen...og bevege meg fritt uten denne klumpen midt på kroppen, hehe :-)

 

Gøy å høre tips om puter! Jeg sover også dårligere nå, vrir og vender på meg. Elsker å ligge delvis på siden og på magen, og det er ikke så lett nå.

 

Klesryddeprosjekt - holder på med det selv, det er så deilig å få bort gammelt skrap man kan gi bort eller gi til Fretex. Kles-detox på sitt beste ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pernille_: Høres ut som god trening du gjør :) Jeg tar også knebøy med brede bein, nedtrekk og en øvelsa som kan sammenliknes med sittende roing. Diagonalløft skal jeg bli flinkere til å ta! Er gunstig for gravide! Har ikke tatt sideplanken på en stund, men skal ta den snart da det er en genial øvelsa. Passer også bra ettersom jeg har fått mer "sideflesk" i graviditeten. Kiloene har fordelt seg, merker lårene mine har fått mer å bære på.

I dag er 4.dagen min uten trening og det skjer så og si aldri. Har gått tur da, men det blir ikke det samme. Blir tidlig trening i morgen :)

 

Jeg sover forsåvidt like godt som før, men jeg våkner mer på natta pga må opp å tisse 1-3 ganger i løpet av natta. Klarer fint å ligge på ryggen, men ligger mest på siden, venstre side, da jeg har hørt at det er mest optimalt.

 

I dag blir det tidlig kveld, skal ta ryggrull og lese litt bok før jeg legger meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...