Gå til innhold

September 2014 rugeres skravletråd


Lykkebaby♡

Anbefalte innlegg

Lykkebaby: ja der er du sikkret, el rettere sagt madrassene😄. Lurt!

 

Jeg har nå fått leander vugge samt 2 sprinkelsenger i hus. + 3 sengekanter, og masse fine helt nye arveklær. Veldig fornøyd om dagen.

Da er det Trondheim neste, ser ikke frem til kjøreturen, men vi blir jo tvunget til å stoppe masse for å lette på trykket og hoppeballen for bittelille 😅.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter:) i 3.tri jeg også nå, termin 6.9. Formen er igrunn grei, men kjenner jo at energien ikke er på topp. Skulle sette på kaffe på jobb her en dag og da måtte jeg sette meg ned på en stol og ta en pause halvveis i tellinga..hehe, så det blir noen pauser iløpet av dagen. Har legetime imorgen så tenkte jeg skulle manne meg opp til å be om 20% sykmelding. Jobber dere andre fullt?

 

Så flinke mange her er til å kjøpe inn utstyr og være godt forberedt til den lille kommer:) jeg er litt igang med vogntitting, ellers har jeg mye fra før men kjenner at handle-ånden ikke er over meg ennå. Gleder meg til den kommer:) vi er igang med navndiskusjonen her i heimen da, men foreløpig har det ikke dukket opp noen favoritter. Dette med guttenavn altså..er det 6 mnd etter fødsel det må være på plass? Hehe, nei håper vi finner et fint før det:)

 

hmmm.....fikk lyst på 3D jeg også nå...

 

Ha en fin og rolig kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student, men nå som eksamen er unnagjort, jobber jeg alt mellom 3-5 vakter i uka, synes det er ypperlig :) Vil ikke jobbe 100 % pga er redd det blir for høy totalbelastning før vi skal på ferie.

Er bevist på og ikke ha for mye gjøremål, siden stress kan smitte over på fosteret.

 

Vips77: Så bra at du fikk ny time gratis! Det er jo tross alt dyrt med slike timer.

 

Gleder meg så vanvittig mye til 3D-ultralyd den 10.juli :) Full nedtelling :)

 

Hvor lang tid før termin er det greit å handle amme-bh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder ammebh ville jeg ventet til etter melken har kommet og stabilisert seg (ca 1uke etter).

Men hvis dere absolutt vil kjøpe før så kjøp så tett opptil termin som mulig og kjøp den minst en cup større enn hva du er da.

 

Jeg kjøpte en før. Kjøpte en til rett etter fødsel for første var for liten og måtte jaggu kjøpe en til en uke etter for Nr 2 var alt for stor og Nr 1 alt for liten.

 

Hehe woops!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres vanskelig ut å beregne rett størrelse til ammebh. Barnepleier som hadde ammeveiledning, anbefalte at vi hadde med oss minst en ammebh på fødeavdelinga, så det kommer jeg til å ta med. Litt upraktisk med en vanlig bh ;)

 

I går var det noen på jobb som spurte hvor langt jeg var på vei. Da jeg sa 29 uker, sa ene kollega "Oi, det er jo helt utrolig at du har så liten mage. Mange har sånn mage når de er 4 mnd. på vei". Sjefen sa senere til meg "Du er jo ikke så veldig stor".

 

Her om dagen sparket "Lille My" i alle retninger og jeg sa til kjæresten at man skulle tro det var en blekksprut som befant seg der inne :)

 

Godterisuget vil ikke gi seg, spiste jordbær i går og det hjalp heldigvis litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skal også ha ammebh med i fødebaggen. Og ta den i bruk på sykehuset. Og det sammen med gode amme innlegg. Har blitt utrolig sår, og vond av trekken pga dårlig tildekte pupper før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A87

 

Jeg sa det samme til Sambo for noen dager siden. For både bein, og armer går tidvis på likt i et bankende kjør som får hele magen min til å sjelve som gele :D

Og det føles helt ut som det er 8 tentakler som pisker rundt der inni hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også stadig høre at magen er så liten, men den ligger ganske midt på kurven, så det pleier jeg å svare! Føles ikke liten i det hele tatt når jeg må streve for å få på skoa.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt symfyse-fundus-mål ligger akkurat på den røde streken, så alt er normalt :) Jeg blir bare glad når folk sier at jeg har liten mage, har hele tida ønsket meg liten mage, da alt er så mye mer praktisk :)

Fotballfruen (Caroline Berg Eriksen) hadde vanvittig liten mage og fikk kritikk for det hos noen under graviditeten, utrolig tåpelig. Hun lå også normalt på kurven på symfyse-fundusmål. Da hun var 29 uker på vei, var det bare så vidt man kunne skimte magen. Tenk at fire dager etter fødselen hadde hun skikkelig vaskebrett/veltrent mage, imponerende :)

 

I dag sparket "Lille My" mens jeg var på butikken  og mens jeg stod i dusjen, uvant, men artig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med vekta da damer?

Bekkenløsningen min gir "bivirkninger" på vekta mi :/ usj!

Jeg akter ikke å gå opp så mye som sist og vil allerhelst bare gå opp max 20 kg.

Meeeen har alt gått opp 14,5 kg og det er tre måneder igjen. Off.

Strandet hval denne gangen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mortilludde:

Jeg jobber fremdeles fullt, men skal ha ferie om noen uker og derpå gå rett ut i permisjon, så det er topp :)

Jeg strever også med guttenavn! Er det noen som har noen tips? Gjerne et som er litt klassisk, men litt spesielt, og kanskje ikke de som er helt på topp akkurat nå.

 

Tipptopp: Jeg har gått opp ca 5-6 kg. Vet ikke hvor mye det er vanlig å gå opp de siste 10 ukene??

Huff, kjedelig med bekkenløsning ;-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipptopp: 10kg på meg. Sist 23,5 ved full gått.... Målet nå er under 18! Fy så digre vi blir! Ja ja, vi får vagge rundt i maxikjoler resten av tiden. Ærevære sommer og ikke vinter med masse klær. Og foresten jeg er i super form, uten de store bekken smertene.... Spiser bare litt for mye søtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja vi begynner å bli digre ;)

Glad det er sommer og at jeg slipper unna å investere i vintergarderobe.

 

Var hos legen i dag og han satt lenge å tittet på symfe-skjemaet før han bare satte ett kryss..

Han satt at jeg var 33 uker (er 28+4) og hadde symfe på 29 cm.. Det vil jo i min uke bety at jeg er godt over det grønne feltet og jeg var for tre uker siden, midt på det grønne feltet UNDER streken i midten.

Om målet stemmer bør jeg vel sjekkes for store mengder fostervann?

Må ringe på mandag å høre om hva målet er. Og i mellomtiden se om jeg finner noe jeg kan måle selv med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 8kg så langt på meg. Målet er også her å holde meg under 20kg+. Det var det jeg gikk opp sist. Men den siste måneden har jeg gått opp 1kg i uka så jeg er ikke helt i et ideelt driv..:( blir flagrende kjoler i sommer:)

 

Men tipptopp, satt legen din deg plutselig frem 3-4uker? Hørtes jo rart ut det óg, men tenkte siden det var så stor forskjell fra "dine" uker. Jeg ville ringt mandag og hørt, bedre det enn å undre seg unødig vil jeg tro. Alt er nok iorden:)

 

Pernile_ jeg synes Sverre og Erlend er fine, veit ikke om de går som klassiske men et lite tips var det ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg gått opp 10 kg, med de andre gikk jeg opp 11 kg fullgått.. Og litt under 3 mnd igjen.. Jaja..

 

Her føles magen diiiiger! Er ikke de store bevegelsene, men kommer protester hvis jeg prøver å legge meg på magen! Like laidback som brødrene sine når de lå i magen.

 

Ellers spør eldste om når lillebror egentlig har tenkt å komme ut? Begynner visst å bli utålmodig og tenker at han blir der inne for alltid? He he, mange tanker fra 5-åringen!

 

Har nå sendt inn søknad om foreldrepenger til nav, må bare huske å be jobben sende inn opplysninger om lønn, skitt at jeg glemte det idag.. Flere som har skrevet søknad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tror han ikke satt meg frem. Er alt satt frem litt på ultralyd.

Men han virket vinsete og fjern i dag. Siste pasient på fredag...

 

Finne noe å måle med og måle litt selv, så ringe på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå har jeg gått opp 5-6 kg, uke 29+3 i dag. Vekta har holdt seg forholdsvis stabilt de siste to månedene. Det er også forbi jeg er bevisst på å trene jevnlig og spise sunt. Spiser søtsaker ukentlig, men tar ikke av da jeg ikke vil ha en "sukkerbaby" :) Selv om magen er liten, føler jeg meg feit og det føles noen ganger som magen skal "sprenges". Navelen står ikke ut enda, men ser at den så smått begynner å finne veien utover. Målet mitt er og ikke gå opp mer enn ett ensifret antall kilo. Veier nå mellom 75 og 76 kg og jeg SKAL holde meg på "70-tallet" i alle fall ;)

 

Søknad om foreldrepenger ja! Skulle ønske jeg hadde det unnagjort, men det er ikke enkelt å få det unnagjort. Har bedt legesenteret mitt om terminbekreftelse, så skal ringe på mandag og høre om det er ordnet. Sjefen min er på ferie og jeg aner ikke hvor søknadspapirer for svangerskapspermisjon er, snakket med lønningskontoret og jeg kan ikke få innteksbekreftelse derfra før jeg har søkt svangerskapspermisjon. I følge NAV må jeg har både terminbekreftelse og inntektsbekreftelse. Har enda ikke lykkes å få tak i "stedfortreder" for sjefen min, så jeg er litt oppgitt. Sjefen min er tilbake på jobb i slutten av juli, men da er det litt sent å søke foreldrepenger, dessuten er vi dratt til Praha da. Skulle ønske det var enklere å få papirene i orden :)

 

Når jeg setter meg på huk eller bøyer meg, er det akkurat som at magen strammer seg eller blir litt merkelig, det gjør ikke vondt altså. Skjer spesielt når jeg er på jobb. Hva kommer dette av? Delte magemuskler?

 

I dag var jeg på sykkeltime, to uker siden forrige kondisjonstrening, merker at kroppen føltes annerledes i dag, siden magen er hakket større. Gleder meg mye til å kunne ta meg helt ut på trening når jeg er "normal" igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp ca 7 kg til nå, 27+1 i dag. Har spist som normalt mesteparten av tiden, hadde en periode i første trimester hvor jeg var helt sykt sulten og åt som en hest, men forbrenningen var tydeligvis på et like høyt nivå, for jeg la ikke på meg noe spesielt i den perioden. Merker at magen vokser litt i rykk og napp, og det samme gjelder vektøkningen. Har jo ikke lyst til å legge på meg veldig mye, men er kjempefornøyd så langt, og prøver å ikke tenke så mye på det.

A_87, ikke heng deg for mye opp i tall, da, kjære deg ... plutselig kan du bli full av vann på slutten, og da bikker du tosifret kjapt. Du må ikke bli skuffet om du skulle legge på deg mer enn «planlagt»! Det høres jo ut som om du er et prakteksemplar både med mat og trening, så jeg synes du skal være veldig stolt av dét, og ikke tenke så mye på akkurat hvilket tall som vises på vekten! :D

 

Apropos trening så gleder jeg meg til å komme i gang med det igjen etter ferien, det har blitt veldig labert nå mellom påske og sommer. :sjenert: Det har rett og slett skjedd for mye annet, jeg synes jo aldri jeg gjør noe særlig på hverdager, men de siste par månedene har jeg tydeligvis hatt veldig mange avtaler på ettermiddagen akkurat de dagene jeg pleier å trene ... Begynner nesten å bli litt bekymret for at jeg ikke skal være «i god nok form» til fødselen, hehe. Jeg var så innstilt på å holde formen ved like uansett, men det har sklidd veldig ut nå, synes jeg. Huff.

 

Har dere andre noe inntrykk av hvordan babyene deres ligger nå, forresten? Min lå litt sånn på skrå med hodet opp til høyre og beina ned til venstre lenge, men pussig nok snudde hun seg dagen før vi var på 3D (et par uker siden), og lå og gjemte seg med hodet laaangt ned. Siden virker det som om hun stort sett har ligget med hodet ned, muligens litt på tvers innimellom, men de kraftigste sparkene er som oftest høyt oppe nå. Hadde ikke forventet at hun skulle legge seg så godt til rette så tidlig, men nå må hun gjerne bare bli der, altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå har jeg gått opp 5-6 kg, uke 29+3 i dag. Vekta har holdt seg forholdsvis stabilt de siste to månedene. Det er også forbi jeg er bevisst på å trene jevnlig og spise sunt. Spiser søtsaker ukentlig, men tar ikke av da jeg ikke vil ha en "sukkerbaby" :) Selv om magen er liten, føler jeg meg feit og det føles noen ganger som magen skal "sprenges". Navelen står ikke ut enda, men ser at den så smått begynner å finne veien utover. Målet mitt er og ikke gå opp mer enn ett ensifret antall kilo. Veier nå mellom 75 og 76 kg og jeg SKAL holde meg på "70-tallet" i alle fall ;)

 

Søknad om foreldrepenger ja! Skulle ønske jeg hadde det unnagjort, men det er ikke enkelt å få det unnagjort. Har bedt legesenteret mitt om terminbekreftelse, så skal ringe på mandag og høre om det er ordnet. Sjefen min er på ferie og jeg aner ikke hvor søknadspapirer for svangerskapspermisjon er, snakket med lønningskontoret og jeg kan ikke få innteksbekreftelse derfra før jeg har søkt svangerskapspermisjon. I følge NAV må jeg har både terminbekreftelse og inntektsbekreftelse. Har enda ikke lykkes å få tak i "stedfortreder" for sjefen min, så jeg er litt oppgitt. Sjefen min er tilbake på jobb i slutten av juli, men da er det litt sent å søke foreldrepenger, dessuten er vi dratt til Praha da. Skulle ønske det var enklere å få papirene i orden :)

 

Når jeg setter meg på huk eller bøyer meg, er det akkurat som at magen strammer seg eller blir litt merkelig, det gjør ikke vondt altså. Skjer spesielt når jeg er på jobb. Hva kommer dette av? Delte magemuskler?

 

I dag var jeg på sykkeltime, to uker siden forrige kondisjonstrening, merker at kroppen føltes annerledes i dag, siden magen er hakket større. Gleder meg mye til å kunne ta meg helt ut på trening når jeg er "normal" igjen :)

 

Fikk bare beskjed om at inntektsbekreftelsen sendte jobben inn uavhengig av når jeg sendte inn papirene. Men terminbekreftelsen måtte jo med, da. Kan jo bare ringe legen, så kan du hente den i luken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DetErBareMeg: Velkommen hit :)

Gratulere med vogn :) Hvilken vogn blir det?

Emmaljunga Mondial deLuxe Paris - om jeg ikke husker helt feil! Såå fin :-) var faktisk samboer som bestemte... Rasa inn på butikken og brøt ut "den vil jeg ha!!" - og da var saken klar, haha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes ut som legen hadde tatt helg da du var der Tipptopp! Du får ta en tlf til mandag, for han kan jo ikke bare plutselig sette et kryss et sted det ikke stemmer

 

Min baby turner rundt fortsatt, men stort sett er sparkene på høyre side av magen, nederste del. Et par ganger hun har sparket oppover, begynner vel straks å kjenne de i ribbeina hvis hun tar flere av de. 

 

3 mnd til termin nå, og kjenner at jeg av og til blir litt satt ut av å tenke på at det nærmer seg slutten. Alt som nå MÅ fikses, og ikke bare ordne litt når det passer sånn. Og fødselen som jeg har tenkt å lese meg litt mer opp om. Og ikke minst tiden etterpå. Ingen av oss har egentlig peilig på babyer... Har jo holdt noen, men ikke noe mer. Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna i magen her har lenge lagt med hodet ned..... Men i går etter bytrasking gjorde hun noen veldige byks, og nå kjennes det ut som hun ligger litt mer på tvers, hikkene som jeg kjennte dypt nede i går er nå over navelen. Men skal på ul på tirsdag så da får jeg se om følelsen er riktig.

 

Ellers er det bekkenet og HALSBRANN som plager meg. Andre som sitter å sover, utrolig kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...