Gå til innhold

Har du fått eller kommer til å få babyshower?

Anbefalte innlegg

Jeg kommer nok ikke til å få, og har vært forberedt på det, men nå kjenner jeg at det er litt trist. Virker som det er veldig vanlig nå. Spesielt når man er førstegangsfødende. Er først ut i vennekretsen også, men virker ikke som om noen bryr seg så veldig om det som skal skje. Men, håper de vil komme på barselsbesøk da :)

Anonymous poster hash: 31464...74e

Fortsetter under...

Har heller ikke fått det, og det er ikke vært vanlig i venninnegjengen heller (som nå har produsert 14 unger på få år). Synes det er helt greit. Selv skjønner jeg ikke helt vitsen med det. Kom heller på besøk å evt ta med gave når ungen er kommet til verden og man virkelig har noe å feire :)

Så ikke vær lei deg. Det er nok mest vanlig å ikke ha :) Og som førtemann i venninnegjengen så har nok du lest side opp og side ned om alt mulig som har med graviditet og baby å gjøre, mens dine venninner ikke har peiling på hva det går i. Tror det er ganske likt for alle. Betyr ikke at venninner ikke bryr seg. De bare er ikke like godt informert om hva som foregår som det du er.

Hadde det med førstemann det vi bodde da men ikke hatt det med andre og ingen nå heller... Hadde vært koselig, ikke får å få gaver men å bli gjort litt stas på som gravid og kommende trebarnsmor.. Men nå går jeg jo niende dagen på overtid så lite trolig nå.. Litt trist men ikke noe jeg tenker på akkurat

Hadde det med første.

Men ikke med andre, og forventer ikke å få det med tredje nå. Koselig tradisjon men synes det holder med første.

Synes også barselbesøk er koselige, og da får man mer tid til de som kommer :)

Annonse

Første i vennegjengen som får barn her, så hadde ikke forventet noe som helst. Men fikk det i dag, og ble helt sjokket! Tårene rant for å si det sånn:)) Jeg synes det var en veldig morsom tradisjon med leker og gaver og mange gode venner på et sted. Men det viktigste er vel at de titter innom etter fødsel en gang og i fremtiden :-) Er jo ikke sikkert vennene dine har hørt om tradisjonen en gang, er jo først de siste årene den har blitt mer og mer "vanlig". Mine venner vet hvertfall lite om babyer, så hadde ikke trodd de hadde hørt om det :D

Nei jeg er gravid, for 4.gang og har aldrig hatt/fått babyshower.

Er bare glad, for det i grunnen :)

Foretrekker barselbesøk når jeg har kommet meg etter fødsel i stede.

På sykehuset foretrekker jeg kun mine aller nærmest, også kan andre komme hjem til oss når jeg har fått roen hjemme ;)

Liker ikke når folk presser seg på før jeg er opplagt nok til det. Det tar mere energi enn det gir da, og få besøk.

Vi bor et stykke fra mine foreldre, venninner osv., så jeg har ikke fått noe babyshower av dem. Men i forrige uke dukket 8 av samboerens kollegaer (En av dem er også min nære venn) på døra. De hadde med en skokoladekake og to bleiekaker, den ene var formet som en stridsvogn! :) (Samboeren er grenader) Vi fikk penger og mange fine gaver til den lille, men hele kvelden ble til snakk om jobb og fortellinger om ting som har skjedd på jobb og festene de har vært på, og litt lite snakk om selve babyen og meg... :P En gutte-babyshower med øl og gutteprat, ganske unikt :P Men det var veldig koselig, og jeg ble jo helt sinnsykt positivt overrasket. Gutta hadde til og med kjøpt flere typer alkoholfritt øl til meg, hehe...

Det er ikke vanlig her, og jeg har ikke hatt det på de tre første - og jeg er i tillegg amerikansk (og norsk) statsborger. :-)

Syklubben min annonserte at de kommer innom i dag på en spontan en i dag, så gleder meg til en enkel variant i dag :-) 38+1.....

Jeg fikk med tredjemann, mine fem nærmeste venninner hadde laget superkoselig overraskelsesfest med god mat, bleiekake og kaker/dessert. Ingen leker eller store gaver, bare en koselig jentekveld. Veldig kjekt!:-)

Fikk det med forrige. Og syns ikke det er noe stas... Å bli overrasket sånn...

Litt med formen å gjøre når jeg er svær, tung og sliten også.

Denne gangen har jeg bedt mannen min om å si ifra til de som Evnt prøver å få lurt til en babyshower at jeg ikke ønsker det...

Syns det er bedre å få besøk et par uker baby er født.

Annonse

Hadde det ikke med første, får det nok ikke denne gangen heller. Det er jo litt trasig, hadde jo vært ett koselig minne, men antar folk er opptatt med andre ting. Kanskje like greit så dårlig form som man er i .. 

Men hadde jo vært koselig med en liten oppmerksomhet. Ikke en eneste person har vært på besøk hos meg siden jeg ble sykemeldt. Ikke en.. 

Anonymous poster hash: 875ce...3bd

Nei tviler på det. Er 2.gangs og fikk det ikke med førstemann. En venninne ("bestevenninne" før) kommenterte det til og med på slutten av første svangerskap at babyshower høres gøy ut og det burde jeg ha...jaha. det er jo ikke akkurat noe man arrangerer for seg selv.

Gaver betyr ingenting, men kunne vært hyggelig og blitt gjort litt stas på og følt at venninnene var interessert.

Anonymous poster hash: 79f47...772

Jeg fikk det, og syns det er en kjempekoselig ting! Av alt vi har "importert" fra USA, så er babyshower en av de tingene jeg håper blir :) Fikk en skikkelig overraskelse av både venner og familie en dag jeg skulle på besøk, masse pakker til både meg og lillemann, bleiekake og god mat og gode kaker. Superfornøyd!

Jeg har ikke hatt med de to første og håper jeg ikke får nå heller. Jeg arrangerte ( ligth-versjon) for en venninne. Tok det som venninne-kveld med god mat og kaker og alle hadde med visitt-gaver. Venninna mi skulle ha keisersnitt nr 2 og var dårlig i flere mnd etter første ks, så ho var ikke mottakelig for besøk på flere mnd. Hadde jeg visst da at jeg skulle ha flere barn, så hadde jeg droppet det. Frykter at jeg får i retur nå og hater å være midtpunkt..

Anonymous poster hash: 590aa...b15

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...