Gå til innhold

Lite sex - vanskeligere å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Noen ganger har jeg tenkt på at det kan bli vanskelig å bli gravid for med, vi har jo ikke så mye sex. Høres ut som om mange har så mye sex hele tiden! Noen som egentlig ikke har hatt då mye sex, og likevel blitt raskt gravide? Vi trives med lite sex i perioder, kan jo kanskje ha noe med prevansjon å gjøre hormonelt sett? Får vel gå skikkelig inn for å ha sex de dagene det er EL!

Anonymous poster hash: d147f...006

Fortsetter under...

Vi har ikke spesielt mye sex, 3-6 ganger i måneden, men har ikke hatt noe problem med å bli gravide likevel. Jeg har hatt god kontroll på når jeg har hatt EL, og så har vi hatt sex et par ganger rundt EL. Ble gravide på 1. og 2. forsøk med de tre første barna våre, så kom nr 4 uten at vi egentlig prøvde, og nå prøver vi på nr 5. :) 

Det gjelder bare å regne seg frem til når EL mest sannsynlig kommer til å skje og eventuelt bruke EL-tester for å være mer sikker, og så ha sex et par ganger rundt EL. Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 60d22...40d

Vi har heller ikke spesielt mye sex, kanskje rundt 10 gg pr mnd. Men jeg har som hun over her stålkontroll på når jeg har eggløsning, så vi passer på å hvertfall ha sex 2 ggr. rundt eggløsninga :) Prøvde i 6 pp.før førstemann klaffet, og nå er vi på  4 pp med andremann. Regner med det holder denne gangen også :) 

Anonymous poster hash: 7a300...bf9

10 ganger med sex på en månede er MYE spørr du meg :P

Første gang jeg ble gravid så ble jeg gravid med EN eneste gang ubeskytta sex på en månede. Så det var virkelig bevis på at en runde kan være nok ;)

Har blitt gravid to ganger etter det, vi har hatt sex ca 3 ggr før eggløsning begge gangene, satt på 3. og 2.pp disse gangene.

Anonymous poster hash: 89e5f...d00

Vi har heller ikke masse sex vanligvis, men må trappe opp litt for å prøve å bli gravide da.

Men om vi skal holde på annenhver dag så blir det bare plikit og ikke kos tror jeg, så det grå jo ikke. Jeg satser på å ha god konroll på EL og å satse ekstra i uken før EL. Satse på at svømmerne hans holder ut en stund i tilefelle EL kommer litt sent. Får til med tester etterhvert om ikke vi får noe resultat de første månedene. Vi får se. Men tenker som deg, at det må være lettvint for de som uansett gjør det hver dag, eller annenhver :P

Skal sies at det har tatt seg opp litt naturlig etter at p-pillene forlot kroppen min ;)

Har nok litt å si for endel det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...