Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #1 Skrevet 5. juni 2014 Jeg fant et nydelig heklet sengeteppe som oldemor heklet, tipper det er rundt 60-70 år gammelt. Det er en nokså stor flekk på det, 20*20 cm i diameter.. Teppet har tydeligvis blitt lagt bort fordi de ikke visste hva de skulle gjøre med den stygge flekken.. Kan se ut som det er kaffe. Noen som kan gi meg noen gode råd til å få den bort? Anonymous poster hash: 77ff9...448
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #2 Skrevet 5. juni 2014 Milo og litt oxyaction (den grønne boksen) Anonymous poster hash: 07ef1...468
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #3 Skrevet 5. juni 2014 FIN vask for all del! Google flekk fjerning på hekla teppe Anonymous poster hash: a660c...130
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #4 Skrevet 5. juni 2014 Tror faktisk jeg hadde levert det til rens. Anonymous poster hash: 0bf47...f3b
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #5 Skrevet 5. juni 2014 Jeg kan alltids ringe et renseri og høre. Er så redd for å ødelegge det.. Men det er jo ikke råd å bruke det med flekken på heller. Har håndvaskprogram på maskinen, kanskje det kan gå, hmm... HI Anonymous poster hash: 77ff9...448
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #6 Skrevet 5. juni 2014 Ikke ta det i vaskemaskin Hi! Jeg ødela mitt som var 90 år gammelt + en vaskemaskin. Angrer ennå :/ Ring et renseri og hør med dem Anonymous poster hash: 5a3d2...894
Gjest flykræsj Skrevet 5. juni 2014 #7 Skrevet 5. juni 2014 Gulnet, gammelt sengeteppe med en gammel flekk vil ikke bli rent av og renses. Var nettopp på renseri med et lignende case, en 100 år gammel dåpskjole. Hadde ligget vasket på et loft i 50 år. Fikk tips av renseriet om håndvask. Jeg la den i lunket vann tilsatt nylonvask. Lå vel en halvtimes tid og det var med hjertet i halsen jeg skyldte den godt etterpå. Den ble ikke helt ren, men veldig mye bedre. Jeg ville vært svært forsiktig med å bruke sterke midler som vanish o.l. Da risikerer du at sengeteppet "råtner" mellom hendene dine. Men nylonvask funket altså her
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #8 Skrevet 5. juni 2014 Bruk gallesåpe. Den fjerner det meste. Det den ikke tar i første runde, går i neste. Tror jeg vil anbefale håndvask. Anonymous poster hash: a7767...f4f
prekæs Skrevet 5. juni 2014 #9 Skrevet 5. juni 2014 Hvilket materiale er det? Er det i bomull har du jo noen muligheter, er det ull er det straks verre. Ville vel fått stoffkyndige til å hjelpe deg med hva det er før du gjør noe. Om det er morkent osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå