Gå til innhold

Noen andre som lot kroppen selv ordne opp etter en MA?

Anbefalte innlegg

At du ikke tok piller for å sette i gang prosessen? Eller var til utskraping (huff, syntes det høres så fælt ut)

Hvor mange uker gikk det fra fosteret sluttet å utvikle seg, til kroppen skylte det ut???

Anonymous poster hash: d2d05...702

Fortsetter under...

Legen/sykehuset ga deg kanskje en tidsfrist?

Det ble oppdager BO hos meg på tidlig ultralyd i uke 9. Da sa legen at om jeg ikke hadde begynt å blø innen to uker, så skulle jeg få tabletter. Tror det gikk 2 og en halv uke.

Men nå er det jo litt annet med bo enn ma.

De anbefaler vel ofte å la kroppen ordne opp selv. Men det kommer sikkert an på hvor langt man var på vei, når utviklingen stoppet, og hvordan man takler det psykisk.

For min del ble MA oppdaget i uke 13, størrelsen tilsa at den lille ikke hadde vokst siden uke 7.. Her ble det ikke nevnt "vent og se", men jeg fikk valget mellom akutt innleggelse og planlagt innleggelse etter et par dager - og jeg fikk også velge mellom tablett og operasjon. Ble veldig godt ivaretatt og det var godt midt oppi det hele. Valgte dagkirurgi og narkose, det ble riktigst for meg. Godt å ha noen dager til å venne meg til den nye situasjonen!!

Ønsker deg lykke til videre, uansett hvordan det går så håper jeg du blir godt ivaretatt! :)

For min del ble MA oppdaget i uke 13, størrelsen tilsa at den lille ikke hadde vokst siden uke 7.. Her ble det ikke nevnt "vent og se", men jeg fikk valget mellom akutt innleggelse og planlagt innleggelse etter et par dager - og jeg fikk også velge mellom tablett og operasjon. Ble veldig godt ivaretatt og det var godt midt oppi det hele. Valgte dagkirurgi og narkose, det ble riktigst for meg. Godt å ha noen dager til å venne meg til den nye situasjonen!!

Ønsker deg lykke til videre, uansett hvordan det går så håper jeg du blir godt ivaretatt! :)

Takk for det,jeg håper at og tror at vi kommer til å være i trygge hender. Jeg syntes det er pyton med ma, kan nesten liksom ikke si at en sa hadde vært bedre,begge deler er like fælt:-( kan du fortelle meg hvordan en utskraping fungerer? Må jeg ha innlagt pvk (veneflon) eller får jeg bare narkosen når jeg kommer inn på operasjonsstuen?

Annonse

Nå er ikke jeg sykepleier, men man får vel alltid veneflon før narkose? Narkosen settes vel også gjennom den?

Jeg er sykepleier selv, tro det eller ei! Nei, narkose gis ikke gjennom veneflonen, men gjennom maske, som ved lystgass! Veneflon er for å gi flyende veske, medisiner, blod ect

Fikk veneflon, kjekk å ha som du vet. Kan sende deg ei melding privat om hvordan jeg opplevde det hele - men rent rutinemessig har jeg ikke satt meg inn i inngrepet. Stolte på de profesjonelle, selv om jeg er i helsevesenet selv! ;)

Da jeg hadde en exu i fjor høst og måtte hasteopereres, fikk jeg inntrykk av at jeg fikk den i armen. Var så tett i nesa etter all grininga, så sa til anestesilegen at jeg ikke skjønte hvordan jeg skulle klare å få narkose gjennom den maska når jeg var så tett. Slapp av sa han, du får alt inn i armen. Men som du, sykepleier sier, du får uansett veneflon pga at de kan bli nødt til å gi deg noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...