Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

La inn dere nyankomne - så får dere selv legge til mer utfyllende informasjon om alder, bosted, tidligere barn som dere evt ønsker å dele.. :)

 

1.

2. Apex, 38 år, 1 barn fra før
    Madde86 28,Vest-Agder

3.

4. Mamma-til-Emma, 31, Vestfold.

5. Julie10, 24, Hordaland
    Corneliuss, 36år, 2 barn fra før, Oslo

6. Babyklar, 27,Trondheim

7. Kanutteogkruttet, 31 år, Møre og Romsdal

8.

9. Snartmamma91, 22 år, Aust-Agder

10. Susanne94

11. PaleFire, 25, Rogaland

12. Juli11+Des14, 25, Sør Trøndelag

13. bleach, 26, Møre og Romsdal

14.

15. MinStørsteDrømBlirSann?, 22år, Akershus

 

16. lille_trille_bolle, 25år, Akershus

17. Ønsker sårt en spire

18.

19. BeBoo, 22, Troms, snart Aust-Agder

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke hatt kynnere hittil, såvidt jeg vet da.. Har en del murringer og det stikker hvis jeg reiser meg for kjapt eller nyser. 
Ellers har jeg så få plager at om jeg ikke hadde sett knøttet på ul, hadde jeg ennå ikke trodd det bodde noen der.  :fnise: Merker litt trøtthet på kveldene, men det er superpositivt for meg som har brukt sovemedisiner siden jeg var 14 år gammel. Endelig sover jeg, umedisinert! 
Mannen laget forresten en kort videosnutt fra ul-bildene, der vi får både se hikking og vinking.  :wub: 
https://www.dropbox.com/s/r7cb2qunfma76y4/m012-13-00001.avi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apex: finnes det en måte jeg kan legge til selv på terminlisten, uten å måtte skrive heele listen på nytt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apex: finnes det en måte jeg kan legge til selv på terminlisten, uten å måtte skrive heele listen på nytt? ;)

Kopier lista, og legg deg til på rett dato. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Apex: finnes det en måte jeg kan legge til selv på terminlisten, uten å måtte skrive heele listen på nytt? ;)

Kopier lista, og legg deg til på rett dato. :)

Apex; noen flere tips til tv-serier? Digget som sagt "call The midwife". Krysser fingre for at netflix snart tar inn sesong 3. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apex, jeg er også så inmari trøtt hele tiden. Sover 8-9 timer om natta og fort 2 timer etter jobb. Tiltross for all denne sovingen sitter jeg å gjesper hele kvelden.

Takk og lov er det bare 1 uken igjen til ferien begynner...og jeg skal for første gang ha fri i 7 1/2 uke:) passer meg utrolig bra denne sommeren. 

 

Teller ned til den 2 juli for da er det oul..bir spennende å få vite kjønn på tassen i magen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Apex: finnes det en måte jeg kan legge til selv på terminlisten, uten å måtte skrive heele listen på nytt? ;)

Kopier lista, og legg deg til på rett dato. :)
Apex; noen flere tips til tv-serier? Digget som sagt "call The midwife". Krysser fingre for at netflix snart tar inn sesong 3. 😊

Corneliuss: Holder en knapp på Orange is the new black, og tenkte at nårnjeg kommer meg gjennom sesong to på den skal jeg utforske naturprogrammene de har på Netflix.. Kanskje man finner noe om miraklene som skjer inni oss for tida? ;) Hvis noen vet - spar meg for arbeidet!! :D Er ellers generelt svak for britisk film/herlige humor, så jeg har også sett mange sesonger av Shameless.. Se litt der og se om ikke du blir glad i dem du og!! ;)

Andre tips til meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag!!! Er så utrolig sliten for tiden, sover natta stort sett i ett strekk og uten tissepauser - men er helt kaputt etter endt arbeidsdag. Blir deilig med fridager nå. God helg til dere!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

2. Apex, 38 år, 1 barn fra før
Madde86 28,Vest-Agder

3.

4. Mamma-til-Emma, 31, Vestfold.

5. Julie10, 24, Hordaland
Corneliuss, 36år, 2 barn fra før, Oslo

6. Babyklar, 27,Trondheim

7. Kanutteogkruttet, 31 år, Møre og Romsdal

8.

9. Snartmamma91, 22 år, Aust-Agder

10. Susanne94

11. PaleFire, 25, Rogaland

12. Juli11+Des14, 25, Sør Trøndelag

13. bleach, 26, Møre og Romsdal

14.

15. MinStørsteDrømBlirSann?, 22år, Akershus

 

16. lille_trille_bolle, 25år, Akershus

17. Ønsker sårt en spire

18.

19. BeBoo, 22, Troms, snart Aust-Agder

20.

21. Sienna85, 29 år, Hordaland

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kommer jeg inn hit også! For aller første gang :D

 

13 uker i dag, denne uken har gått veldig fort, i.o.m at jeg ble flyttet frem 3 dager på ultralyden på tirsdag :) så gikk fort fra 12 uker på mandag, til 13 uker i dag ;)

 

Glad det er helg, er helt forferdelig å komme seg opp om morningene. Merker at jeg har sovet veldig mye bedre etter at samboeren kom hjem på tirsdag, men i natt hadde jeg så mye syke drømmer, så våknet vel 5 ganger mellom 03 og 05.30

 

I morgen skal jeg ligge i sengen til jeg ikke gidder mer <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn Sienna. Bare å nyte dagene fremover. Endelig kan man sette seg tilbake å slappe av, og det er deilig ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var første jordmor time unnagjort,å jeg fikk høre verden fineste hjertelyd.. Ååh,tror kanskje endelig det begynner å sige inn at jeg skal bli mamma! :):)

 

Velkommen inn til dere andre! Nå er vi snart i 2trimester hele desember gjengen!

 

Ha en fin helg jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corneliuss, du har sett orange is the new black?? Eller var det fødeserier du mente?

Nei, det kan være hva som helst. Har egentlig villet se den serien allerede, men mannen insisterer på at vi skal se den sammen. Men det er jo selvsagt et umulig prosjekt ettersom jeg legger meg for kvelden kl 8. He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Apex: finnes det en måte jeg kan legge til selv på terminlisten, uten å måtte skrive heele listen på nytt? ;)

Kopier lista, og legg deg til på rett dato. :)
Apex; noen flere tips til tv-serier? Digget som sagt "call The midwife". Krysser fingre for at netflix snart tar inn sesong 3. 😊

Corneliuss: Holder en knapp på Orange is the new black, og tenkte at nårnjeg kommer meg gjennom sesong to på den skal jeg utforske naturprogrammene de har på Netflix.. Kanskje man finner noe om miraklene som skjer inni oss for tida? ;) Hvis noen vet - spar meg for arbeidet!! :D Er ellers generelt svak for britisk film/herlige humor, så jeg har også sett mange sesonger av Shameless.. Se litt der og se om ikke du blir glad i dem du og!! ;)

Andre tips til meg? :)[/quote

 

Jeg er også glad i britiske filmer og serier. Fikk anbefalt whitechappel av netfliks siden beg hadde sett call The midwife så begynte å se på den, men det ble jo mer og mer hekser og spøkelser og skrekk og blod så ble jo vettskremt en liten periode der. He he men jeg blir litt fort skvetten på sånt. Liker Sherlock h filmene, argo, sense and sensibility, og barnepiken er fin. Homeland, suits, house of cards, broen og mad men har vært populært her.

 

Topp med shameless-tips. Er så deprimerende å ligge her dag etter dag. Livet ble litt lysere med netflix. Satser på sat jeg snart klarer å være litt mer oppe på beina igjen! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corneliuss: Håper du snart føler deg bedre, forstår godt at det blir lange og kjedelige dager.

Har funnet ryggleie på sofaen etter en ålreit dag på jobb, trøtt om morgenen og helt ferdig nå. Har fridag mandag, så det blir langhelg denne helga også. Lite planer, ønsker å sove lenge!! Har ikke lyst å svartmale alt helt, for jeg er jo ikke syk - men når jeg kommer til jm tirsdag blir det nok et tema at jeg ikke har overskudd når jobben er ferdig. Pga bmi vet jeg at jeg burde trene, men jeg får ikke til på kveldene - så jeg skulle ønske at det var mulighet for det på morgenen mens jeg er opplagt og har overskudd i et forsøk på å stå i jobb så lenge som mulig uten et galopperende blodtrykk.. Bekymrer meg endel for formen til minimennesket der inne, pga problemene som ikke kan nevnes i tråden. Blir godt å bli ferdig med tirsdagen, er det da fin fosterlyd skal jeg forsøke å slappe mer av, for det her går ut over humør og psyke.

 

Ønsker dere ei god helg i alle fall - håper den blir fin! :)

Endret av Apex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken uke er dere i når dere skal på OUL, dere som har fått inkallelse? Jeg fikk inkallelse i posten i dag, og har ikke fått OUL før jeg er i uke 22.. Skuff! :( Vi som hadde håpet å få se kjønnet i midten av juli (uke 17-18).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det var sent! Jeg skal 21 juli, da er jeg 18+3. Skjønner godt at du ble skuffet.

Ja det var noe sånt vi også hadde håpet på.. Vurderer å ringe til Ahus og si at vi er på ferie den uke, og høre om vi ikke kan få time før. Men er kanskje litt dårlig gjort? 5. august virker som en eeevighet til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe i desembergruppa og dette blir mitt første innlegg i 2 trimester :)

 

I går var vi på ultralyd og alt så bra ut med knøtte i magen. Var lettet da vi dro og bestille oss privat ultralyd om 3 uker for å se at alt er bra før vi skal på ferie samt at vi ønsker å vite kjønn.

 

MEN i går kveld kom det brunt blod på papiret etter do besøk og det fortsetter i dag. Brun tykk utflod :(

Nå er jeg bekymret selv om vi har hørt hjertelyden med doppler både i går kveld og nå i dag.

Er dette normalt? Eller betyr dette abort?

Kan nevne at jeg trente ganske hardt torsdag ettermiddag etterfulgt av samleie som var litt ubehagelig.

Noen som kan berolige meg litt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1.

 

2. Apex, 38 år, 1 barn fra før

Madde86 28,Vest-Agder

 

3.

 

4. Mamma-til-Emma, 31, Vestfold.

 

5. Julie10, 24, Hordaland

Corneliuss, 36år, 2 barn fra før, Oslo

 

6. Babyklar, 27,Trondheim

 

7. Kanutteogkruttet, 31 år, Møre og Romsdal

 

8.

 

9. Snartmamma91, 22 år, Aust-Agder

 

10. Susanne94

 

11. PaleFire, 25, Rogaland

 

12. Juli11+Des14, 25, Sør Trøndelag

 

13. bleach, 26, Møre og Romsdal

 

14.

 

15. MinStørsteDrømBlirSann?, 22år, Akershus

 

16. lille_trille_bolle, 25år, Akershus

 

17. Ønsker sårt en spire

 

18.PetitAnge, 34, Vestfold

 

19. BeBoo, 22, Troms, snart Aust-Agder

 

20.

 

21. Sienna85, 29 år, Hordaland

 

22.

 

23.

 

24.

 

25.

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører visst til her nå! Vi var på UL i denne uka - var da 13+0. Herlighet så spent jeg var i forkant! hadde hørt en herlig hjertelyd hos lege senest noen dager før, men var likevel spent og nervøs for å se om alt var som det skulle med baby.. UL viste en perfekt liten skapning der alle mål var helt på merket!  :hjertesmil:   :hjertesmil:  Fantastisk å se - nå kan jeg endelig begynne å nyte graviditeten. Termin fortsatt 18.des  :jepp:  Legen antydet en gutt, men det gjorde han v 13 uker forrige gang også og det viste seg å være en jente! Får ha tålmodighet frem til OUL 18.juli. Er nå 13+4 og har visst vært i 2.trimester noen dager uten å være klar over det!? Appen min sier også at 2.tm begynner ved 14+0   :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe i desembergruppa og dette blir mitt første innlegg i 2 trimester :)

 

I går var vi på ultralyd og alt så bra ut med knøtte i magen. Var lettet da vi dro og bestille oss privat ultralyd om 3 uker for å se at alt er bra før vi skal på ferie samt at vi ønsker å vite kjønn.

 

MEN i går kveld kom det brunt blod på papiret etter do besøk og det fortsetter i dag. Brun tykk utflod :(

Nå er jeg bekymret selv om vi har hørt hjertelyden med doppler både i går kveld og nå i dag.

Er dette normalt? Eller betyr dette abort?

Kan nevne at jeg trente ganske hardt torsdag ettermiddag etterfulgt av samleie som var litt ubehagelig.

Noen som kan berolige meg litt? :)

Sender deg ei melding privat - har skjønt det slik at enkelte blir veldig urolige av å lese slikt, selv om det fremdeles ikke er smittsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

 

2. Apex, 38 år, 1 barn fra før

Madde86 28,Vest-Agder

 

3.

 

4. Mamma-til-Emma, 31, Vestfold.

 

5. Julie10, 24, Hordaland

Corneliuss, 36år, 2 barn fra før, Oslo

 

6. Babyklar, 27,Trondheim

 

7. Kanutteogkruttet, 31 år, Møre og Romsdal

 

8.

 

9. Snartmamma91, 22 år, Aust-Agder

 

10. Susanne94

 

11. PaleFire, 25, Rogaland

 

12. Juli11+Des14, 25, Sør Trøndelag

 

13. bleach, 26, Møre og Romsdal

 

14.

 

15. MinStørsteDrømBlirSann?, 22år, Akershus

 

16. lille_trille_bolle, 25år, Akershus

 

17. Ønsker sårt en spire

 

18.PetitAnge, 34, Vestfold

 

19. BeBoo, 22, Troms, snart Aust-Agder

 

20.

 

21. Sienna85, 29 år, Hordaland

 

22. Smusa, 23år, Østfold.

 

23.

 

24.

 

25.

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31.

 

 

Lurte meg forsiktig inn her jeg nå :)) fantastisk <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...