Gå til innhold

Når kommer mensen etter p-pille slutt? Sluttet midt i brettet

Anbefalte innlegg

Mulig dette er et emne som allerede ligger i forumet, men jeg prøver meg allikevel.

Jeg har gått på microgynom i to år nå, men sluttet i midten av april. Da sluttet jeg midt i et brett. Ca en uke senere fikk jeg en blødning som varte i en uke. Dette er nå en drøy måned siden. Jeg har tatt en graviditetstest i dag, men den ble negativ.

Før jeg begynte på p pillene hadde jeg veldig uregelmessig mensturasjon. Jeg kunne ha mensen i 4 uker, før jeg var to uker uten, før den kom tilbake igjen i 3 uker.

Har noen av dere erfaringer med å slutte midt i et brett? Gjør det det vanskeligere å bli gravid? Når fikk dere vanlig mens igjen?

Håper på svar. Både meg og samboeren min har et veldig stort ønske om å få barn, og ønsker helst at det skal gå fort :-)

Fortsetter under...

Du har jo ingen syklus i det hele tatt når du går på p-piller, så hvor i brettet du slutter spiller vel ingen rolle, i hvert fall ikke med monofasepiller som Microgynon. Vet du om du har hatt eggløsning etter pilleslutt? Jeg fulgte nøye med da jeg sluttet (også Microgynon, for øvrig), så jeg så at jeg fikk el etter omtrent to uker, og visste da at jeg kunne forvente mensen. Hadde også uregelmessig syklus før jeg begynte på p-piller, men det er 11 år siden ... For meg var syklusen nå etter pilleslutt helt stabil, men rakk bare å ha mensen to ganger før jeg ble gravid. Vil i hvert fall anbefale deg å følge med på eggløsning, enten ved testing, temping eller begge deler. Greit å vite at ting fungerer. :) Lykke til, da!

Jeg har gått på Yasmin 2 x 5 år (hadde en pause på et par mnd etter 5 år)! Begge gangene stabiliserte syklusen seg med det samme, men så har jeg alltid hatt stabil syklus også! Det er veldig vanligm ed uregelmessig syklus etter hormonell prevansjon! Du må bare ta tiden til hjelp :-)

Anonymous poster hash: 6223b...680

Gjest candela

Jeg gikk på yasminelle, og fikk mensen 8 uker etter ppilleslutt (etter bortfallsblødnigen)! Men tror det kan variere mye.. Synes jeg leste et sted at en bør kontakte lege dersom det tar mer enn 6 mnd før den er tilbake! Og at det kan ta opptil 1 år før syklusen blir stabil 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...