Gå til innhold

Fått innkalling til barnevernet? Hjelp!


Snuppelupp1988

Anbefalte innlegg

Står i brevet at jeg ikke møtte første gangen. Fikk aldri det første brevet. Nå er jeg kaldt inn på nytt, men ikke samboer og far til barnet

 

Hva betyr dette?

 

Har ingen bekymringer, men må vente helttil mandag for å få vite hva dette dreies seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får vel bare prøve å ta det rolig og forklare at du ikke har mottatt forrige brevet. Hvis alt står bra til med deg og barnet så er det sikkert ikke noe å bekymre seg for, en misforståelse kanskje?



Anonymous poster hash: 196d3...1cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble innkallt en gang jeg i følge dem hadde droppet å møte opp til et møte på helsestasjonen med ungen, det fikk jeg vite over tlf. Ringte helsesøster og spurte hva dette var, og det var rett og slett en enkel feil som hadde skjedd, de hadde glemt å sende meg innkalling i det hele tatt. HS ringte barnevernet og oppklarte hele greia, ble aldri til at jeg trengte å komme på noe møte.



Anonymous poster hash: 86b90...943
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen bekymringer. Han utredes for refluks, astma og diverse allergier. Alle skriv lege og fastlege er positive. Barnehagen er veldig fornøyd.

 

Helsestasjon er fornøyd.

 

Bare utrolig ekkelt siden samboer ikke er kalt inn.

 

Å at jeg ikke har fått noe første brev. Trudde ikke dette kunne skje meg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen bekymringer. Han utredes for refluks, astma og diverse allergier. Alle skriv lege og fastlege er positive. Barnehagen er veldig fornøyd.

 

Helsestasjon er fornøyd.

 

Bare utrolig ekkelt siden samboer ikke er kalt inn.

 

Å at jeg ikke har fått noe første brev. Trudde ikke dette kunne skje meg :/

Private kan også sende bekymringsmeldinger. Så selv om du ikke er bekymret, ka det hende noen andre er det.

 

Anonymous poster hash: 8e1be...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altid en blid og fornøyd gutt og det får vi høre hos helsesøster, barnelege og fastlegen. Samme i barnehagen.

 

Bare utrolig ekkelt. Men får ringe mandag og finne det ut :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du fra en familie hvor det fortsatt er umyndige barn involvert? Eller er ganske nær med en? Kan være det er blitt barnevernssak der og de vil vite om du har noe å tilføre saken?

 

Anonymous poster hash: 6d38c...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du yngre søsken som er under 18 år, så kan det være en sak i forbindelse med de.



Anonymous poster hash: c93f6...0d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å ringe barnevernet å spørre.

Vi har vært utsatt for en slik sak hvor en som ville noen andre familiemedlemmer vondt. Det ble oppklart etter en times møte.



Anonymous poster hash: 9b811...a12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ble innkallt en gang jeg i følge dem hadde droppet å møte opp til et møte på helsestasjonen med ungen, det fikk jeg vite over tlf. Ringte helsesøster og spurte hva dette var, og det var rett og slett en enkel feil som hadde skjedd, de hadde glemt å sende meg innkalling i det hele tatt. HS ringte barnevernet og oppklarte hele greia, ble aldri til at jeg trengte å komme på noe møte.

 

Anonymous poster hash: 86b90...943

 

Seriøst? Kan man bli innkalt til barnevernet fordi man ikke møter til time på helsestasjonen?

 

Anonymous poster hash: f4251...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar alle sammen :)

 

Dette gjelder min sønn og kun jeg som mor som står i brevet. Far/samboer er ikke nevnt.

 

Var bare et sjokk og en ekkel følelse rundt dette. For automatisk tenkte jeg hva jeg og far har gjort feil. Men med det jeg veit fra barnehage, fastlege, helsestasjon og barnelegen på sykehuset har vi ingen grunn til bekymring.

 

Bare en rar følelse om å bli mistenkeliggjort og må vente over helga før jeg kan ringe dem.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du noen som bærer nag til deg, eller noen litt ustabile du har kommet i diskusjon med for litt siden? Eller noe av den type? Alt for mange som hevner seg ved å pirke der det gjør vondest: ungene..



Anonymous poster hash: c93f6...0d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha pratet med samboer så trur vi nok dette kan gjelde en privat person som ikke er helt stabil.

 

Jeg får høre hva det dreier seg om til mandag da jeg skal ringe. Skjønner vel ut fra meldingen hvem det er.

 

Så klart har jeg gjort feil som mor så tar jeg det til meg. Får bare håpe at det ikke stemmer.

 

Rent mel i posen, men fortsatt merker jeg at det knyter seg i halsen.

 

Har vel noe med alle fordommer mot bv så blir litt skremt av hele.

 

 

 

Anonymous poster hash: c9691...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha pratet med samboer så trur vi nok dette kan gjelde en privat person som ikke er helt stabil.

 

Jeg får høre hva det dreier seg om til mandag da jeg skal ringe. Skjønner vel ut fra meldingen hvem det er.

 

Så klart har jeg gjort feil som mor så tar jeg det til meg. Får bare håpe at det ikke stemmer.

 

Rent mel i posen, men fortsatt merker jeg at det knyter seg i halsen.

 

Har vel noe med alle fordommer mot bv så blir litt skremt av hele.

 

 

 

Anonymous poster hash: c9691...951

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til bekymring, har dere alt på stell så skjer det ingen verdens ting annet enn at dere har en hyggelig samtale :)

 

Og til du som spurte, så kan man visst bli meldt til barnevernet om man ikke dukker opp på avtalte timer hos hs ja, ble sjokkert selv. Spesielt siden vi aldri var innkallt :P



Anonymous poster hash: 86b90...943
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble innkalt til møte hos barnevernet uten min samboer. Da hadde vår 3 år gamle sønn sagt i bhg at "pappa slår mamma", noe som ikke er sant, har aldri skjedd. Liten gutt med livlig fantasi som dessverre ble trodd av pedleder i bhg. Saken ble selvsagt henlagt, men førtst etter 3 mndr - bv har prosedyrer de må følge.



Anonymous poster hash: 528b6...f1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk innkallelse til BV for noen år tilbake, når eldste jenta gikk i bhg, da hadde hun bust ut med at pappa tit og ofte "slo litt på mamma".. Var litt kleint å sitte der å fortelle at hun mente at han ga meg klaps på rompa, som i kjæletegn :P haha...

 

 

Nei HI, så lenge dere vet dere har deres på det rene, blir det med den ene samtalen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 19 måneder og så pratsom er han ikke ennå :)

 

Tar det med ro nå, men satte en støkk i meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva står det i mld da? 

Jeg har også vært innkalt der. Ble undersøkelse, men den ble henlagt før tre mnd. Syns det er ganske skremmende hvor fort folk/lærere melder til barnevernet… Det er ikke akseptert lenger at man har en vanskelig periode eller at man er litt "anderledes" enn andre. Og ja, skader jo ikke å sjekke, men det er en ekkel opplevelse som en helst vil være foruten. Og barnevernet kan ikke hjelpe deg hvis du har en vanskelig periode for eksempel. Den hjelpa du kan få via de anser jeg som søppelhjelp! Heldigvis trengte ingen i min familie hjelp, for hadde vi trengt det hadde det sannelig vært dårlig med midler å iverksette...



Anonymous poster hash: a7dd1...0cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo rett og slett være en feil som har skjedd.

Forresten, hvorfor ringer ikke for eksempel barnevernet når man ikke dukker opp til et møte? Hvorfor skal alt gå med sneglepost??

 

Anonymous poster hash: 98ee8...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

hva står det i mld da? 

Jeg har også vært innkalt der. Ble undersøkelse, men den ble henlagt før tre mnd. Syns det er ganske skremmende hvor fort folk/lærere melder til barnevernet… Det er ikke akseptert lenger at man har en vanskelig periode eller at man er litt "anderledes" enn andre. Og ja, skader jo ikke å sjekke, men det er en ekkel opplevelse som en helst vil være foruten. Og barnevernet kan ikke hjelpe deg hvis du har en vanskelig periode for eksempel. Den hjelpa du kan få via de anser jeg som søppelhjelp! Heldigvis trengte ingen i min familie hjelp, for hadde vi trengt det hadde det sannelig vært dårlig med midler å iverksette...

 

Anonymous poster hash: a7dd1...0cf

 

Det er ikke skremmende, tvert i mot er det veldig bra at terskelen for å melde til BV er blitt noe lavere. Tenk på alle de barna som skulle blitt sett så altfor mye før, og så mange barn som lider stor nød fordi noen syns det er "for fort" å melde. Niks, det er superbra at disse melder en gang for mye enn en gang for lite.

 

Hilsen ei som jobber i barnevernet og selv vokst opp i fosterhjem men ble meldt om så sent at jeg fikk mange skader den gangen.....

 

Anonymous poster hash: 9d230...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig er det blitt sendt en bekymringsmelding på dere evt ham som forelder. Har dere alt på det rene, er det jo ikke noe å bekymre seg for, men forstår at det må være kjipt og vondt å få en slik innkalling uansett. 

Kan også være, som andre skriver, at noen er litt ute etter å "ta dere"....

 

Lykke til. 



Anonymous poster hash: 9d230...209
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye man kan spekulere i, men da blir jeg bare gal :)

 

Har heldigvis vårt på det rene og de gjør bare jobben sin.

 

Men så klart hadde følt meg bedre av å kunne gå på første møte i stedet for å ikke møte. Lurer på hvor det første brevet ble av og hvorfor de ikke kan ta en tlf?

 

Bare litt ekkelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

hva står det i mld da? 

Jeg har også vært innkalt der. Ble undersøkelse, men den ble henlagt før tre mnd. Syns det er ganske skremmende hvor fort folk/lærere melder til barnevernet… Det er ikke akseptert lenger at man har en vanskelig periode eller at man er litt "anderledes" enn andre. Og ja, skader jo ikke å sjekke, men det er en ekkel opplevelse som en helst vil være foruten. Og barnevernet kan ikke hjelpe deg hvis du har en vanskelig periode for eksempel. Den hjelpa du kan få via de anser jeg som søppelhjelp! Heldigvis trengte ingen i min familie hjelp, for hadde vi trengt det hadde det sannelig vært dårlig med midler å iverksette...

 

Anonymous poster hash: a7dd1...0cf

 

Det er ikke skremmende, tvert i mot er det veldig bra at terskelen for å melde til BV er blitt noe lavere. Tenk på alle de barna som skulle blitt sett så altfor mye før, og så mange barn som lider stor nød fordi noen syns det er "for fort" å melde. Niks, det er superbra at disse melder en gang for mye enn en gang for lite.

 

Hilsen ei som jobber i barnevernet og selv vokst opp i fosterhjem men ble meldt om så sent at jeg fikk mange skader den gangen.....

 

Anonymous poster hash: 9d230...209

 

Desverre er det vel heller ofte de som ikke kan si at akkurat nå er det tøft pga ditt og datt som ikke blir oppdaget, og hvor de virkelige farene er. Jeg har selv vokst opp i et hjem med en far som er psykopat og drevet familien med jernhånd og nedlatene, skremmende oppførsel. Vi hadde aldri turt å stå frem om dette som barn. Nå derimot har ting kommet frem i lyset og han ble satt inn og anmeldt av politiet selv. Mine barn derimot har ingen problemer med å fortelle hvordan ståa er. De har ingenting og skjule, og det merker jo folk fort. Også barnevernet som henla saken.

Du svarer dog ikke på hva i alle dager de kan hjelpe med skulle noe gå gjennom en vanskelig tid… For det er det virkelig elendig med innen barnevernet.. Desverre!

 

Anonymous poster hash: a7dd1...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...